• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    LadyJilly schreef:
    Kan ik ook nog meedoen? Lijstje bijna af :D


    Ik had al gezegd dat jullie niet om toestemming hoefden te vragen. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Søren Hjulmand
    Leeftijd: 23
    Familiebanden: Zijn ouders zijn gescheiden doordat zijn moeder het gezinsleven niet meer zag zitten. Ze werd gek om de hele tijd voor hem te moeten zorgen, omdat zijn vader altijd maar aan het werk was, om medicijnen en het vervoer naar school te kunnen betalen. De gemeente weigerde namelijk mee te helpen. Dit zorgde voor veel spanningen tussen zijn ouders, wat hem niet echt goed deed. Vanaf zijn twaalfde werd hij onhandelbaar voor zijn vader, waar hij was blijven wonen, omdat hij zijn moeder niet meer kon luchten, nadat ze haar vader woedend had toegeschreeuwd en met een pan had gegooid. Hij is toen naar een pleeggezin gegaan, waar hij het wel naar zijn zin had, maar die mensen hadden ook niet de middelen om goed voor hem te zorgen en hij is uiteindelijk toch het slechte pad opgegaan.
    Karakterbeschrijving: Hij is druk. Echt druk. Hij praat graag aan een stuk door, zit niet stil en is erg energiek. Hij is als kind gediagnosticeerd met ADHD, maar later met een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Dit betekend dat hij, naast dat hij graag de aandacht en grenzen van mensen opzoekt, ook een laag inlevingsvermogen heeft. Hij liegt veel om zichzelf interessanter te laten lijken en vindt dit ook van zichzelf. Hij praat graag over zichzelf en zijn prestaties en vindt het belangrijk dat anderen dat ook doen. Als ze dat niet doen, kan hij daar erg beledigd van zijn en zelfs boos worden of agressief.
    Hij heeft al verschillende delicten gepleegd en hij is opgepakt geweest wegens diefstal en aanranding. Ook heeft hij een tijdje in de drugs gezeten, maar hij merkte dat dat toch te ver ging. Toch is hij soms bang om bendes tegen te komen, maar dit zal hij aan niemand toegeven.
    Opleiding: Hij wilde de opleiding Performance aan de toneelschool in Maastricht gaan doen. Hij vindt het heerlijk als mensen naar hem kijken en hem na afloop nog een applaus geven ook, maar hij is niet erg goed in acteren, omdat hij niet echt een inlevingsvermogen heeft en hij werkt nu in een schouwburg.
    Muzieksmaak: Hij speelt gitaar. Vroeger ging dit moeizaam, omdat hij zich niet kon concentreren, maar het ging beter sinds hij bij zijn pleegouders is geplaatst. Hij had toen meer rust om zich heen en kon zich daardoor ook beter concentreren op de gitaarlessen. Hij laat graag aan anderen zien wat hij kan en heeft dat ding ook altijd bij zich. Hij zingt daarnaast ook graag, hoewel dat niet zo goed is. Eigenlijk geldt dat ook wel voor zijn gitaarspel, maar zijn omgeving heeft inmiddels geleerd dat ze hem maar beter niet tegen kunnen spreken.
    Verder vindt hij Micheal Jackson ontzettend cool, al vindt hij zichzelf knapper. Dit geldt ook voor Elvis.
    Zijn verdere muzieksmaak bestaat uit ruige rockbandjes, metal en hardstyle. Eigenlijk alles wat hard en ruig is en met een goede bas.
    Foto of uiterlijke beschrijving:
    Hij heeft een goed lichaam. Hij smeert zich in met bodylotion, zelfbruiner en zorgt voor een redelijke hoeveelheid lichaamshaar (nee, hij haalt het niet weg, dat vindt hij homo en daar houdt hij niet van). Hij gaat regelmatig naar de sportschool, want daar heeft hij ook geld voor.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2014 - 15:05 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Noem hem Arwen of John
    vind ik wel bij hem passen ofzo...

    Hoe bedoel je? Is er iets mis met Alsikdateenswist? Ik vind dat wel een sexy naam.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    AWOLNATION schreef:
    Hoe bedoel je? Is er iets mis met Alsikdateenswist? Ik vind dat wel een sexy naam.


    Ik wou je niet beledigen, vergeef je het mij ):

    :')

    Naam: Lilium Martell
    Leeftijd: 18
    Familiebanden: Lilium's ouders zijn gescheiden. Ze heeft een opa en oma in Australië, maar die ziet ze bijna nooit. Ook heeft ze verder geen broers of zussen. Haar enige oom mag ze niet, en daar zoekt ze dus ook geen contact mee.
    Haar vader woont in New York en haar moeder in Amsterdam. Ze was net in het vliegtuig naar een van hen toen ze in deze benarde situatie terecht kwam.
    Karakterbeschrijving: Lilium is een stereotype van wat volwassenen nu over de jeugd zeggen. Ze is letterlijk 'getrouwd' met haar telefoon en kan geen minuut zonder twitter, facebook of instagram te checken. Ze kan soms heel gemeen uit de hoek komen, maar voor vrienden heeft ze alles over. Lilium is een echt feestbeest en trekt altijd alle aandacht naar zich toe. Ook komt ze voor zichzelf op. Helaas voelt ze zich nogal snel aangevallen, wat haar snel in de problemen brengt. Ze kan slecht met kritiek omgaan en wil altijd haar gelijk krijgen.
    Lilium zegt van zichzelf dat ze een echte hedonist is, en zo veel mogelijk geluk wilt in haar leven.
    Opleiding: Journalistiek.
    Muzieksmaak: Lilium houdt van vele soorten muziek, maar haar favoriete genres zijn wel pop, rock en R&B. Ook kan ze goed dansen en zingen.
    Foto of uiterlijke beschrijving: Lilium kleedt zich als de standaard tiener; strakke spijkerbroeken, strak t-shirtje etc. Ze is heel modieus en houdt altijd de nieuwste mode in de gaten. Hierdoor kan ze soms als een 'barbiepop' overkomen.




    Dit heb ik tot nu :D

    [ bericht aangepast op 15 maart 2014 - 8:50 ]


    Never run faster than your guardian angel can fly

    Nice!

    OakenshieId schreef:
    @Mysterieus,
    Wat heeft ze voor ziekte? google werkt niet mee :P


    Is een auto-imuunziekte aan de longen, is een aangeboren ziekte (zeer erfelijk!)
    Het maakt dat er een soort microbe in de longen zien die de witte bloedcellen daarin vernietigt en zich er resistent aan maakt. Daardoor worden die mensen zeer snel ziek, vooral met longklachten (bronchitis, pneumonie enzovoort, soorten longonstekingen die voor hun 10 keer erger zijn dan voor ons).
    Uiteindelijk sterven ze aan deze ziekte door een te zwakke weerstand, maar dankzij cardiotrainingen, een bepaald dieet (calorierijk dieet, aangezien die mensen vaak erg mager zijn) en regelmatige longsspoelingen kunnen ze hun levensjaren verlengen tot 40 a 50 jaar. Ook kan longtransplantatie helpen om iets langer te leven, maar gemiddeld leven sulke mensen een 40 jaar ( je hebt er ook ergere vormen tussen die een levensjaar van maximum 20 a 25 jaar geven, die zijn ook resistent aan antibiotica).

    Wauw ik ben een wandelende wikipedia O.o heb dit net allemaal uit me hoofd gehaald en getypt haha xd
    x Stefanie.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2014 - 0:20 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Is mijne goed zo of moet ik er eigenlijk nog wat bijdoen? :=


    Never run faster than your guardian angel can fly

    LadyJilly schreef:
    Is mijne goed zo of moet ik er eigenlijk nog wat bijdoen? :=


    Wat mij betreft ziet hij er prima uit, haha. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    grappig, nu zie ik pas dat de achternamen van hielke en abigail gerelateerd zijn xD


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    DelanoDKM schreef:
    grappig, nu zie ik pas dat de achternamen van hielke en abigail gerelateerd zijn xD


    Haha x) van mij mag het zo blijven hoor, ik bedoel er zijn meer hondjes die fikkie heten en de achternaam is iets anders

    Ja. Dat was mij ook al opgevallen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    @Awolnation: Leuke personage :D! Je zou hem Jake of zo kunnen noemen, of Carson.