• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    @Stefanie: Ik ook, met mn bad guy en bad chick :'). Misschien bloeit er wel wat bad love uit op :3

    Even mijn topics. ^^

    Ik twijfel nog, aangezien ik binnenkort examens heb. :/


    help

    Naam: Alex Keynes
    Leeftijd: 22
    Familiebanden: Zijn ouders waren te jong bij elkaar gekomen en zijn omwille van zijn geboorte met elkaar getrouwd. Ze zijn zeven jaar later gescheiden en hebben beide een nieuw gezin opgestart, die ze wat belangrijker vonden dan hun gezamenlijke zoon. Alex is daarom direct toen hij begon te studeren naar de campus verhuisd en kwam niet heel vaak meer thuis - bij geen van beide huizen. Hij heeft twee halfzusjes (4 en 8) aan zijn moeders kant en een tweeling (3) - een halfbroertje en een halfzusje - aan zijn vaders kant.
    Karakterbeschrijving: Alex is een jongen met veel interesses. Hij is avontuurlijk, nieuwsgierig en zuigt alle informatie die hij krijgt in zich op als een spons. Hij heeft een fotografisch geheugen en kan dingen precies beschrijven zoals hij ze heeft meegemaakt.
    Hij is vriendelijk en kan charmant zijn, maar kan slecht tegen onrecht. Hij is niet agressief en zal niet eerder vechten dan wanneer het echt nodig is. Hij is erg gemakkelijk in de omgang en geeft niet heel snel zijn eigen mening, waardoor anderen vaak denken dat hij geen eigen mening heeft. Hoewel hij wel serieus kan zijn, maakt hij vaak overal een grapje van om de spanning wat te verlichten. Hij uit niet snel zijn gevoelens en houdt ze meestal verborgen bij zich.

    Opleiding: International Trade and Business Communication aan de University of Portsmouth. Hij moet nog één jaar en gebruikt deze reis om ervaring op te doen over de culturen van andere landen.
    Muzieksmaak: Hij houdt van pop, rock, metal, country... Eigenlijk is hij heel breed geïnteresseerd.
    Foto of uiterlijke beschrijving:



    NOTE:
    Als zijn vader zei dat hij het niet nodig vond dat ze elkaar nog opzochten, dan wist Alex dat hij daar op terug kon komen. Als zijn moeder weer eens verzuchtte of hij niet beter op zichzelf kon gaan wonen - wat hij ook had gedaan - dan wist hij dat hij altijd bij haar terug kon komen. Hij wist niet of hij het wilde, maar hij had wel de mogelijkheid gehad. Als ze dood waren... dan was die mogelijkheid weg. Dat idee vond hij vreselijk en daarom kon hij er niet over nadenken.
    Hij was in zijn leven de grootouders van zijn vaders kant verloren, maar toen was hij te jong geweest om te beseffen wat er was geweest. De grootouders van zijn moeders kant had hij nooit gekend; zijn moeder was op haar zeventiende uit huis geschopt en was toen direct bij zijn vader ingetrokken. Ongeveer twee maanden daarna kregen ze Alex. Hij wist dat zijn moeder het hem altijd kwalijk nam dat ze niet meer bij haar ouders had mogen wonen.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 23:58 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elvithien schreef:
    @Stefanie: Ik ook, met mn bad guy en bad chick :'). Misschien bloeit er wel wat bad love uit op :3


    Bad loves zijn awesome :3


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daar ben ik t helemaal mee eens :3. Rrrrrr.

    Naam: Kirito Barrow
    Leeftijd: 21
    Familiebanden: Kirito heeft een nichtje die hij als een zusje voor hem ziet. Haar ouders zijn beide omgekomen in een auto-ongeluk en is daarom bij Kirito gaan wonen.
    Karakterbeschrijving: Kirito is zeer sociaal maar ook erg graag op zijn eigen. Het liefts zit hij in de zon of onder een boom lekker te relaxen. Kirito luistert veel muziek en speelt graag gitaar, hij krijgt net 2 maanden les maar vogelt ook graag dingen zelf uit. Kirito is een goede luisteraar en zit vol begrip. Zolang je respect toont heb je al een goede vriend.
    Opleiding: Is onderofficier bij defencie en studeert WapenSystemenTechniek
    Muzieksmaak: Luister veel verschillende stijlen maar het liefst Celticpunk
    Foto of uiterlijke beschrijving

    [ bericht aangepast op 26 maart 2014 - 12:59 ]


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Naam: Abigail Den Marschkramer
    Leeftijd: 18
    Familiebanden: Abigail woont in een pleeggezin. Haar moeder is zit vast wegens drugssmokkel. Haar vader is onbekend voor haar, ze zal ook nooit weten wie hij was omdat ze haar moeder nooit meer wil zien. Abigail's moeder zit vast in Bolivia omdat ze daar op het vliegveld drugs in Abigail's koffertje heeft gedaan. Abigail draagt de achternaam van haar pleegvader.
    Karakterbeschrijving: Abigail is in haar pleeggezin netjes opgevoed. Ze is verstandig en weet waar haar grenzen liggen, ze heeft een goed gevoel voor humor en gaat graag uit. Bij Abigail komen haar reacties altijd spontaan en onverwachts tevoorschijn, ze stemt snel op dingen in. Vaak als het erom gaat om iets te gaan doen.
    Opleiding: Fotografie
    Muzieksmaak: Abigail kan met iedere muziek stijl leven maar haar voorkeur gaat toch echt naar Hardstyle.
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    [ bericht aangepast op 26 maart 2014 - 12:57 ]


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Naam: Eden Steenwijk
    Leeftijd: 19
    Familiebanden: Eden is als kind erg verwaarloosd doordat haar ouders zich alleen maar om werk bekommerden. Haar geboorte was een foutje en dat hebben ze haar altijd laten voelen. Ze woont nog steeds thuis, maar trekt zich vaak terug op haar kamer.
    Karakterbeschrijving: Eden heeft een teruggetrokken karakter. Ze kijkt graag eerst de kat uit de boom en observeert mensen graag. Ze zoekt nauwelijks toenadering naar anderen, hoewel ze daar wel naar hunkert. Ze heeft echter nooit geleerd hoe ze liefde moet uiten en dat heeft ze ook niet in vriendschappen ervaren. Ze heeft wel vrienden, maar ze vertrouwt er niet op dat het blijvend is. Ze ziet vriendschappen als iets dat komt en gaat en vindt het daarom ook niet de moeite waard om erin te investeren. Anderen beschrijven haar als mysterieus en koel. Ze oogt onverschillig, alsof niets haar kan schelen. De muren die zich om zich heen heeft gebouwd, houden de meesten op afstand, maar wie de moeite neemt om ze te doorbreken, zal er geen spijt van krijgen. Diep van binnen hunkert ze naar acceptatie en liefde.
    Opleiding: Eden studeert biologie. Ze voelt zich meer op haar gemak bij dieren dan bij mensen en heeft een aantal terrariums op haar kamer.
    Muzieksmaak: Ze luistert voornamelijk naar symfonische metal, zoals Rhapsody, Sonata Arctica, Kamelot en Dream Theater.
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 23:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Deborah Ann Dyer "Skin"
    Leeftijd: 24
    Familiebanden: Deborah is opgegroeid bij haar moeder in Middlesbrough, noord-west Engeland. Ze heeft waarschijnlijk ergens een halfbroer en haar vader is opgepakt in Singapore voor drugshandel. Ze heeft geen contact met hem.
    Karakterbeschrijving: Skin is een stoere meid. Ze is niet bang om uitdagingen uit te gaan. Ze komt voor zichzelf op en doet ook het liefst alles alleen. Haar moeder was veel aan het werk en dat heeft ze altijd moeten doen. Ze overschreeuwt haar eigen gevoelens nogal vaak door extreem vrolijk te zijn, maar meestal is ze dat ook echt.
    Ze houdt van gek doen en feestjes. Ze speelt gitaar en zingt ook graag. Het maakt haar niet uit wat mensen van haar denken. zij weet wie ze is en dat is voor haar genoeg.
    Opleiding: Ze studeert Interieur Design.
    Muzieksmaak: Indie, pop, post-grunge muziek.
    Foto of uiterlijke beschrijving:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hmm ik heb nog zin om een derde personage te maken, maar ik ben er niet zeker van hehe ;p
    Ik ga er nog over nadenken en morgen misschien posten ;D

    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Elvithien schreef:
    @Stefanie: Ik ook, met mn bad guy en bad chick :'). Misschien bloeit er wel wat bad love uit op :3


    Ik hoop het eigenlijk ook, wie weet vinden er een paar elkaar wel leuk ja :D Of een badboy met een stil iemand ofzo :p
    We zullen wel zien, hihi ;D

    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    mysterieus schreef:
    (...)

    Ik hoop het eigenlijk ook, wie weet vinden er een paar elkaar wel leuk ja :D Of een badboy met een stil iemand ofzo :p
    We zullen wel zien, hihi ;D

    x Stefanie.


    Jaa we zien vanzelf hoe het verhaal loopt x)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Oke, ik heb het besloten! Ik ga nog 1 en meteen mijn laatste personage toevoegen.

    naam: Maeve Riordan
    leeftijd: 19 jaar

    Familiebanden: Haar ouders zijn erg rijk, ze heeft een oudere broer die (geluk) kerngezond is. Ze heeft een hechte band met haar broer, maar door omstandigheden kon hij met haar niet meegaan op dit tripje. Ze wonen in België, ergens rustig afgelegen in een groot huis.
    Ze heeft niet echt een grote familie, aangezien haar beide ouders enig kind zijn en enkel de moeder van haar vader leeft nog.
    Sinds het bekend is dat Maeve mucoviscidose heeft, is haar thuissituatie erg veranderd, haar vader werkt heel hard en is amper thuis. Haar moeder gaat zoveel mogelijk op stap, zodat ze Maeve niet ziet lijden. Maeve heeft dus enkel nog de steun van haar broer en haar internetvrienden, die ze van allemaal erg waardeert. Ook heeft Maeve soms last van epileptische aanvallen, vooral tijdens erg stressvolle of te drukke momenten. De dokter had haar gezegd dat ze nooit ouder dan 20jaar kan worden en daarom heeft Maeve besloten om zoveel mogelijk van de wereld te verkennen voor haar ziekte de nodige tol eist.

    Karakterbeschrijving: Desondanks haar ziektes, is ze een sterke jonge vrouw. Ze slaat er zichzelf elke dag doorheen, probeert altijd te lachen en zorgt ervoor dat ze zich niet hoeft aan te stellen. Ze doet zich beter voor dan dat ze eigenlijk is, graag zou ze in bed blijven liggen en er niet meer uitkomen. Maar mede dankzij vrolijke muziek en het lekkere eten dat er bestaat, gaat ze er elke dag voor. Ze komt op voor haar enkele, maar beste vrienden en is behulpzaam waar ze kan. Ze is een echte doorzetter, aangezien ze elke dag weer gaat sporten zodat haar longen toch maar een klein tikkeltje zouden beteren.

    opleiding: ze heeft KSO gevolgd, maar heeft geen verdere opleiding meer bijgenomen.
    muzieksmaak: Ze houdt erg veel van vrolijke muziek waar ze zich op kan uitleven door gezellig te dansen.

    Foto of uiterlijke beschrijving:
    Maeve heeft prachtige, rode haren. Ze heeft donkergroene ogen met een bruin randje. ze is 168cm groot, ze heeft een figuur waar vele meiden van haar leeftijd jaloers op zijn en ze eet echt erg veel. Dit hoort ook vanwege haar ziekte, die veel energie van haar opeist.
    Op foto lijkt ze altijd serieus, maar ze houdt echt wel van lachen.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    @mysterieus: WOOOHHH..... woh. Echt supergaaaf <3.

    Meh. Ik wou ook nog iemand maken met een ziekte of aandoening, dus je moet niet denken dat ii je na-aap, hoor! Ik weet ook nog niet zeker of het ik het doe.
    Ik vind Maeve wel heel gaaf!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes