• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Jaa, als Jeffrey even opschiet kunnen we beginnen?(:
    ik zal em eens aansporen


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Oh en Tolkien moet ook nog. Maar dan zijn we volgens mij wel compleet. C:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Jack Alexander Hunter.
    Leeftijd: 22
    Familiebanden:
    Moeder: Harriett Eris Emerson-Hunter (45)
    Vader: Leonard William Hunter (50)
    Zus: Amélie Wyn Hunter (15)
    Zijn familie heeft al altijd al in de rechten gezeten en heeft zijn eigen organisatie van advocaten opgericht.
    Karakterbeschrijving: Jack is iemand die er op het eerste gezicht arrogant en verwaand uitziet. Hij heeft dan ook altijd dure merkkledij aan en heeft nooit iets bij zich dat goedkoper is dan vijfhonderd euro. Nu ja... opgegroeid in één van de rijkste families uit Washington buiten de president, heeft hij wel een beetje die verwaande rijkeluisattitude, maar echt onuitstaanbaar arrogant? Nee, niet echt. Jack gedraagt zich ondanks dit alles relatief onopvallend en praat niet snel als er niet tegen hem gesproken wordt. Hij is gereserveerd en beleeft, maar heeft een uitgesproken mening over alles en iedereen, al zal hij niet overhaast en bevooroordeeld reageren op bepaalde dingen. De meeste mensen kunnen Jack moeilijk achterhalen, want hij is verre van oppervlakkig.
    Jack kan alles krijgen wat hij wilt, maar toch houdt hij het meest van die kleine dingen in het leven waarvan je kunt genieten, zoals het unieke moment van een stralende, rode zonsondergang of zelfs gewoon in het gras gaan liggen als het mooi weer is. Hij heeft zo'n aura van rust om zich heen, en al heeft hij zo zijn sarcastische momenten, het gebeurt zelden dat hij iemand afschrikt, tenzij hij het echt wilt. Laat me het zo zeggen: Jack is zo iemand die er eerst niet is en dan plotseling verschijnt, en dan verdwijnt hij net zo snel weer als hij gekomen was, waardoor je begint te twijfelen of hij wel echt bestaat. Hij is die jongen met de abstracte, filosofische uitspraken waar je een uur over moet nadenken voordat je de volledige essentie ervan begrepen hebt en als je al die mysterie wegneemt, dan heb je een vriendelijke jongen die van humor houdt en toevallig heel erg rijk is.
    Opleiding: Hij studeert voor een master in Engels. Hij weet nog niet precies wat hij ermee gaat doen, maar hij is een aspirerende schrijver, vandaar de keuze voor Engels.
    Muzieksmaak: Hij is een fan van 'oude' muziek, met name Queen, U2, Simon&Garfunkel,... noem maar op. Zijn muzieksmaak gaat echter verder dan enkel dat. Hij heeft alles wel een kans en vindt dat iedereen kan luisteren naar wat hij of zij wilt.
    Uiterlijk: Colton Haynes.
    Jack heeft groenblauwe ogen en kort, bruin haar. Hij is atletisch gebouwd en heeft best wel spieren, waardoor het opvalt dat hij vaak met sport bezig is. Specifiek gericht is dit hardlopen. Hij heeft een geweldige conditie en uithoudingsvermogen. Zoals eerder al gezegd, is Jack iemand die vaak dure kleren aan heeft. Vrijetijdskledij zijn voor hem dan de kleren die minder dan honderd euro kosten, maar hij loopt hier niet mee te pochen. Hij heeft wel een zelfverzekerde, soms ietwat arrogante houding, maar dat is altijd al zo geweest.



    Naam: Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway
    Leeftijd: Twintig.
    Familiebanden:
    Moeder: Rydel Evelyn Rivers-Stornoway, gestorven (43)
    Vader: Edward Ross Stornoway (44)
    Karakterbeschrijving: Ez heeft een moeilijke kindertijd gehad en is daardoor altijd al gesloten geweest. Ze is nogal asociaal en doet vaak uit de hoogte. Ze is nog steeds bezig met zichzelf helemaal te ontdekken en heeft gewoon veel tijd alleen nodig, al beseft ze niet dat het beter zou zijn als ze meer mensen toelaat om haar te helpen doorzien wie ze echt is.
    Ez is opgegroeid in een straat waar om de drie dagen een inval van de politie was omdat er drugs bij iemand thuis was gevonden. Bij haar thuis was de situatie niet dramatisch, maar toen Ez' moeder stierf, ging het helemaal mis... Haar vader kwam in de verkeerde zaken terecht en kreeg een drankprobleem, waardoor hij meer dan eens ladderzat thuiskwam en niets liever deed dan Ez verrot slaan. Het meisje heeft er lange tijd over getwijfeld om weg te vluchten van haar huis, maar dat kon ze niet. Ze durfde haar vader niet in de steek laten, uit angst dat er iets ernstigs met hem zou gebeuren, ook al sloeg hij haar meer dan dat ze gezellige vader-dochtermomentjes hadden.
    En zo gebeurde het dat Ez het verkeerde pad op raakte. Ze stal meer dan haar lief was en kwam in de verkeerde zaken terecht. Hierdoor raakte ze op haar zestiende in een zware drugshandel verwikkeld en was ze zichzelf even helemaal kwijt, maar toen de politie haar situatie vernam, werd er haar hulp geboden en gelukkig was ze slim genoeg om die te accepteren, maar was er die ene avond... Haar vader had een moord gepleegd. In een café was een rel uitgebroken en het was uit de hand gelopen. Haar vader vloog de gevangenis in en Ez raakte in een depressie, waar ze moeilijk terug uit kon klauteren. Toen het een beetje beter ging en ze weer haar eigen leven in handen kon nemen met amper hulp van anderen, besloot ze dat ze iets wilde doen met haar leven. En zo werkte ze zich suf om collegegeld te verzamelen en rechten te gaan studeren.
    Opleiding: Rechten.
    Muzieksmaak: Ze heeft geen specifieke muzieksmaak. Als ze het mooi vindt, dan vindt ze het mooi.
    Uiterlijk: Ezelle heeft een niet zo'n lelijke verschijning, maar het is niet alsof het haar veel kan schelen. Ze heeft prachtige, groenbruine ogen en donkerbruin haar. Ze is mager, maar heeft een mooi vrouwelijk lichaam, waardoor ze soms wel eens achternagefloten wordt door jongens. Ze vindt dit degoutant en negeert het altijd. Ze heeft een aparte kledingstijl die niet echt beschreven kan worden.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 15:39 ]


    help

    Moeten we niet ook de nationaliteit erbij zetten en even afspreken hoe iedereen bij die vlucht komt?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Volgens mij ging iedereen gewoon ergens heenvliegen. Om daar over te stappen op dat vliegtuig waarmee ze crashen toch?

    [ bericht aangepast op 16 maart 2014 - 21:33 ]

    Kan ik mee leven, is veel leuker als niemand elkaar kent.


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Nou de bad guys moeten wel uit één streek komen. Voor de rest kan het een "internationaal project" zijn en dat iedereen dus op eigen gelegenheid naar Nicaragua gaat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heet trouwens Marthe, in case you wanted to know. ^^


    help

    O ja, dat wist ik inderdaad nog niet. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Meh, ik heb al een beetje de persoonlijkheden gedaan, maar het is echt shit geschreven, dus ik doe het woensdag opnieuw. :'D


    help

    Oeeh, nog een rechten student ;3

    Elvithien schreef:
    Volgens mij ging iedereen gewoon ergens heenvliegen. Om daar over te stappen op dat vliegtuig waarmee ze crashen toch?


    Dat dacht ik ook. Dat het gewoon toeval is dat zij in het vliegtuig zitten dat gekaapt gaat worden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Marjannee schreef:
    (...)

    Dat dacht ik ook. Dat het gewoon toeval is dat zij in het vliegtuig zitten dat gekaapt gaat worden.


    Nee, toeval is niet logisch. De 'bad guys' hebben zelf de reis georganiseerd, anders wordt het veel te ongeloofwaardig. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ze moeten immers ook weer veilig met dat vliegtuig terugwinnen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    De piloot even regelen, want ze kunnen in een kleiner vliegtuigje vliegen ? Daar heb je meestal maar 1 piloot.

    Naam: Daniel Harlem
    Leeftijd: 27
    Familiebanden: heeft hij afgebroken. Ouders zijn gescheiden, vader heeft nieuw gezin - kent hij niet en moeder woont alleen. Hij heeft nog een zus.
    Karakterbeschrijving: Daniel is een gladjanus eerste klas, hij weet dat hij best interessant is en loopt daar ook graag mee te pronk. Hij is erg trots en zal niet gauw zijn gevoelens blootleggen. Hij weet hoe hij meisjes moet pleasen en doet dit maar al te graag.

    Opleiding: heeft piloten opleiding gevolgd, meerdere vliegbrevetten bemachtigd daarom mag hij kleine vliegtuigjes alleen besturen.
    Muzieksmaak: Oude rockklassiekers, rock en country
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 15:30 ]