• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Hahaha. Ik had serieus overwogen om Hook te nemen xD
    Of nou ja, alleen iemand met zijn uiterlijk. :'p


    Wel alsje er meerdere mag spelen, ga ik misschien Hook als badboy laten meespelen ;D
    Ik moet wel nog ff nadenken over een profiel maar ik reserveer alvast zijn uiterlijk ;D

    X stefanie


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    I want to try.
    Ik doe mee, als het nog kan.


    Vampire + Servant = Servamp

    Normaal wel hoor, want we zijn nog volop karakters aan het bedenken ;) dus post maar :)
    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    LyraPhoenix schreef:
    I want to try.
    Ik doe mee, als het nog kan.


    Kan prima! (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hallo, ik vraag me af of ik ook mee zou mogen doen. Ik doe deze dingen vrij vaak op andere forums en het lijkt me leuk om ook hier een keertje mee te doen, aangezien ik vaak in stilte hier verhalen lees. :)

    sureido schreef:
    Hallo, ik vraag me af of ik ook mee zou mogen doen. Ik doe deze dingen vrij vaak op andere forums en het lijkt me leuk om ook hier een keertje mee te doen, aangezien ik vaak in stilte hier verhalen lees. :)


    Doe gezellig mee (:

    Gezellig allemaal!
    Oh, wat ook nog wel een verschil is met de meeste RPG"s die ik hier heb gezien: ik ben absoluut niet de baas omdat ik toevallig het topic heb geopend. We schrijven dit verhaal met zijn allen, dus iedereen heeft evenveel inbreng. Iedereen kan ook te alle tijden mee blijven doen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dan zal ik eens even een personage verzinnen. Zit er een tijd aan vast voor wanneer het af moet zijn? :)

    Inschrijflijstje:
    - Naam: Killian Jones
    - Leeftijd: 24 jaar

    - Familiebanden: Hij had een oudere broer Thomas, maar die is gestorven doordat hij een uiterst zeldzame maar pijnlijke ziekte had. Killian kon het erg goed vinden met zijn oudere broer, hij heeft het dan ook heel erg moeilijk gehad toen zijn broer stierf op een leeftijd van 16 jaar. Zijn vader is een groothandelaar en is steeds weg voor zijn werk, Killian heeft zijn vader nooit erg veel gezien, dus zijn band met zijn vader is heel zwak. De moeder van Killian is een eigenwijze, maar vriendelijke vrouw. Ze heeft Killian en zijn broer zo goed als alleen opgevoed, steeds met een strenge hand. Maar ze heeft nooit een keer op een van haar zoons geslagen. Killian houdt erg veel van zijn moeder, hun band is erg sterk, zeker sinds de dood van zijn broer.

    - Karakterbeschrijving: Killian is erg joviaal, haalt soms is een grap uit met mensen, zal helpen als je zijn hulp vraagt, is soms wat aan de luie kant, kan arrogant zijn en is gemakkelijk in de omgang bij vrouwen (een echte vrouwenverslinder dus ;D).
    Maar Killian is ook een badboy, als er iets gemeens te plannen valt zal hij snel van de partij zijn. Killian is dan ook mede verantwoordelijk voor de crash die de groep jongeren gaan beleven. Helaas weet Killian niet wat de plannen waren, enkel dat hij moest helpen met het saboteren van hun vervoersmiddel. Hij is dan ook benadert door iemand via een chatprogramma.

    - Opleiding: Hij heeft een diploma master in de industriële ingenieurswetenschappen en heeft daarna een jaar geschiedenis gestudeerd en een certificaat behaald.
    - Muzieksmaak: Houdt vooral van rockmuziek, maar luistert naar veel liedjes die buiten dat categorie valt ook.

    - Foto of uiterlijke beschrijving: Killian heeft hemelsblauwe ogen, een lichte baard & snor, houdt van zijn lederen overjas (die heeft hij gekregen van zijn broer voor die overleed), is 178cm groot.
    Soms heeft hij ook een nette pak aan, aangezien hij hoofd in van een groep ingenieurs. Killian houdt niet van stijf en serieus gedoe, maar gedraagt zich er wel naar als het moet. Killian heeft niet veel vrienden, maar wel een paar hele goede vrienden waaronder Emma Swan. Ze wonen beiden in Londen, hebben regelmatig nog contact met elkaar en ze komen goed met elkaar overeen. Sinds kort is Emma vertrokken op een wereldreis voor een paar maanden en dat is Killian wel wat zwaar bevallen, aangezien hij haar ziet als zijn beste vriendin.

    (Killian in de overjas van zijn broer)

    (in zijn maatpak)

    (in alledaagse kledij)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 15:56 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    sureido schreef:
    Dan zal ik eens even een personage verzinnen. Zit er een tijd aan vast voor wanneer het af moet zijn? :)



    Het verhaal is nooooit af :p

    Bij andere forums werden aanmeldingen openduur gesloten, vandaar vraag ik het!

    WenseKronik schreef:
    (...)


    Het verhaal is nooooit af :p


    Haha nou wel als ze het maken van het personage bedoelt. xD
    We beginnen gewoon als iedereen er klaar voor is, maar gezien we er natuurlijk allemaal heel veel zin in hebben... laat het geen maand duren. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    @Stefanie: Oeeeh, nog een badboy voor de crash :3

    Elvithien schreef:
    @Stefanie: Oeeeh, nog een badboy voor de crash :3


    Echt wel ;D En een knappe badboy :$ haha :D
    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Hook! <33

    Het leek me [en enkele anderen] overigens toch handiger als het vliegtuig niet crashte, maar dat de hele reis een dekmantel is om naar het eiland te gaan. Dat weten dus alleen "de bad guys". Ze willen het toestel daar aan de grond zetten, volladen met spullen en dan zonder de andere passagiers terugvliegen, maar dat loopt natuurlijk mis doordat het een vleugel kwijtraakt bij de landing, de bliksem erin slaat of er een dinosaurus bovenop gaat staan - we verzinnen wel wat. (:

    Dus als de rest dat ook oké vindt? (:


    Every villain is a hero in his own mind.