• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Mickey Eggebeen
    Leeftijd: 22
    Familiebanden: Mickey woont nog bij haar ouders thuis, in een herenhuis in Amsterdam, samen met haar jongere zusje Tilly. Haar vader is uitvinder en haar moeder is schilderes en handlezer. Ze heeft een grote eigen kamer en hoeft eigenlijk alleen de keuken met haar gezin te delen.
    Karakterbeschrijving: Mickey heeft een hele open persoonlijkheid. Ze is erg spontaan en maakt graag met iemand een babbeltje. Meestal is ze echter wel selectief in degenen waarop ze afstapt, ook al gaat ze soms juist naar mensen toe die haar met de nek aankijken vanwege haar klederdracht.
    Mickey leeft volgens het motto “een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd”. Het komt zelden voor dat ze chagrijnig is. Toch irriteren veel mensen zich aan haar drukke gedrag. Anderen schamen zich voor haar en willen er niet alleen met haar op uit trekken. Mickey ziet mensen snel als vrienden en heeft helaas moeten ondervinden dat dat niet altijd wederzijds was. Ze heeft veel vrienden verloren die haar wisseling van stijl niet waardeerden.
    Ze is iemand die graag alles probeert. Zo wisselt ze om de paar jaar haar “leefstijl”. Ze heeft zich een tijdje als hiphopliefhebber, scene-queen en 80’s rockchick gekleed, maar toen het haar begon te vervelen ging ze weer op zoek naar iets anders. Op het moment is ze helemaal in to the Steampunk.
    Mickey is een echte durfal. Ze deinst nergens voor terug en leeft van adrenaline. Ze doet soms levensgevaarlijke dingen, puur voor de kick en wordt daarom een beetje als roekeloos beschouwd.
    Hobby's: Mickey is schrijfster. Ze heeft een fantasyboek uitgegeven waarvan ze een paar honderd exemplaren heeft verkocht en geeft workshops op evenementen. Verder schildert ze graag, net als haar moeder. Ze kiest niet voor bestaande voorstellingen, maar spat maar wat graag met verschillende kleuren op het doek – of op de muur. Sport is ook een van de dingen die Mickey kan waarderen en waar ze al sinds de basisschool in uitblinkt. Ze doet aan “big wave surfing” en “cave diving’ en moet daarvoor veel reizen. Daarnaast heeft ze sinds haar kindertijd tientallen sporten beoefend, maar had nooit genoeg de aandacht voor slechts één sport.
    Mickey houdt er ook van om luchtgitaar te spelen, met name op 80’s rock. Dan springt ze op banken, tafels en bedden terwijl ze doet alsof ze in een rockband zit. Ze heeft tweemaal een echte gitaar gehad, maar die heeft ze in haar enthousiasme kapot geslagen.
    Opleiding: Ze gaat naar haar laatste jaar geneeskunde. Hierna wil ze een opleiding doen voor patholoog anatoom. Uiteindelijk hoopt ze forensisch patholoog anatoom te kunnen worden.
    Muzieksmaak: Mickeys muzieksmaak is heel erg breed, maar het meeste wat ze luistert is al wat ouder. Zo is ze een groot fan van Bob Marley, the Rolling Stones en Guns ‘n’ Roses. Naast classic rock en reggae vindt ze country ook heerlijk om naar te luisteren. Er is eigenlijk geen muziekstijl die ze verafschuwt, ze hoort overal wel iets in. Ze heeft een uitgebreide kennis over muziek en kan haast alles meezingen – en op dansen, op haar eigen manier.
    Foto of uiterlijke beschrijving:
    Mickey draagt veel kostuums, die ze zelf maakt. Op dit moment dus vooral veel steampunk, maar ze heeft haast alle kledingstijlen wel eens keer geprobeerd. Het enige wat ze schuwt, is mainstream kleding.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2014 - 12:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als het mag. (En daar bedoel ik bij als het echt mag) nog een personage maken die op het eiland zelf al is. Een soort overlever.


    Vampire + Servant = Servamp

    Het kan wel, maar dan moet er wel een goede reden zijn dat hij heeft overleefd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nou ja gewoon iemand die daar ooit terecht is gekomen (Schipbreuk) en het al die jaren tussen de mensen die daar leven (Als ik het goed heb.) heeft gewoond en zichzelf heeft aangepast.


    Vampire + Servant = Servamp

    Dat zie ik niet echt gebeuren. Als er mensen wonen zijn die waarschijnlijk nog beestachtiger dan de dinosaurussen en willen ze hem alleen maar opeten. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Dat zie ik niet echt gebeuren. Als er mensen wonen zijn die waarschijnlijk nog beestachtiger dan de dinosaurussen en willen ze hem alleen maar opeten. xD


    Oke, dat was iets waar ik nog niet aan gedacht heb (ookal was het ook wel logisch als ze op een plek komen waar dnousaurussen zijn. En daarbij moest ik aan de film dinotopia denken.)
    In iedere geval, mijn ideetje was dat die ene persoon er door een schipbreuk is beland en daar al jaren staande wist te houden.

    Anders maak ik hem gewoon aan en als het niets wordt dan doen we het niet en als het wel wat wordt dan wel.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 9:37 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Het kan wel, hoor. Maar dan moet het wel iemand zijn die kan overleven. Misschien een Navy of Seal die overboord is geslagen bij een missie. ;'p
    Maar dan alsjeblieft wel iemand met een beetje levenservaring. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Het kan wel, hoor. Maar dan moet het wel iemand zijn die kan overleven. Misschien een Navy of Seal die overboord is geslagen bij een missie. ;'p
    Maar dan alsjeblieft wel iemand met een beetje levenservaring. :'p


    Komt goed, ik zal het nu wel maken.


    Vampire + Servant = Servamp

    Naam: marco von Bhuren
    Leeftijd: 34
    Familiebanden:
    Marco woont samen met zijn vrouw en dochtertje van zeven maanden in Amerika. Zijn vrouw was altijd gespannen als zijn man op missie ging. ze belde als ze even tijd hadden via Skype om te vragen hoe het daar ging en andersom hoe het met hun dochtertje ging. Als Marco thuis kwam was het lachen, huilen en vertelde marco al zijn verhalen aan haar en zijn dochter. Na de ramp, was zijn vrouw voledig van de wereld en moest opgenomen worden in een tehuis. Zijn dochter werd geadopteerd bij een nieuwe familie. Marco is na de ramp nooit zijn familie vergeten. Hij hoopt ooit terug te keren naar zijn vrouw, maar hij weet niets van wat er daar afgespeeld is.

    Tijdens een van zijn missies op zee, was er een hefitge storm. Ze waren opweg naar een van de Afrikaanse landen, waar hulp nodig was. Een golf sloeg tegen de zijkant van het schip. Marco was op het dek om de zendmast te maken, maar viel naar beneden door de golf. Hij kwam terecht in het water en niemand had door dat hij van boord geslagen is.
    Enkel wat hij nog om had, was een riem met reparatiespullen. Even had hij gedacht dat hij dood zal gaan door het koude water. Een paar mannen hadden hem ondekt en gooide een reddingsband uit, maar een golf spoelde hem en de band ver van het schip. Niemand had nog het idee dat hij het overleefd had. Totdat hij op het eiland terecht kwam.
    Eerst wist hij niet wat hem overkwam, maar doordat hij zich wist aan te passen. Weet hij zich nu te overleven.

    Karakterbeschrijving:
    Marco is een man die nooit zijn familie in de steek heeft gelaten. Als marinier was hij trouw aan zijn commadant en was ook een van de weinigen die tegensprak. Zelf vond hij het leuk om te lachen en verhalen te vertellen met zijn vrienden. Hierbij heeft hij veel geleerd om in leven te blijven bij zijn vele missies op land en zee. Hij wist hoe hij tijdens de trainingen in het bos, op water en zelfs in de bergen moest overleven. Als klein jongetje kampeerde hij vaak met zijn ouders in delen van Amerika en ging altijd al zelf op avontuur uit, waarbij hij modderig terug kwam me de meest verbazingwekkende verhalen. Van kleins af aan wist hij gewoondat hij zijn thuisland wilde beschermen. Hij was vrijwel nergens bang voor. Het enige struikelpunt van Marco is dat hij soms te gedreven is. Hij wil dingen graag en dat bengt hem vaak in gevaar, waarbij hij ooit om het leven is gekomen.
    Na de ramp is Marco veranderd, hij besefte dat overleven de enige optie was op het eiland en paste zijn trainings ervaringen toe. marco wist zich voledig staande te houden. Hij miste zijn thuisfrond, maar hij bleef denken dat hij ooit terug zou keren.
    Opleiding:
    hij heeft ooit gewerkt bij de marine.
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:


    Marco is een forse man van ongeveer 1.95 lang. Hij is licht gespierd. Dit is vooral door zijn jaren trainen op het land. Marco's blonde haren was voor de ramp, kort geschoren, maar op het eiland groeide zijn haar vrij snel (ook zijn gezichtsbeharing was een ramp) en zocht hij alternatieven. Zo gebruikte hij scherven van vuursteen om zijn haar en baard eraf te scheren. Dit is niet altijd goed gegaan en heeft nu een litteken aan de zijkant van zijn hood, vlak bij zijn oor zitten, doordat hij ooit een keer was uitgeschoten. Marco's gezicht is hoekig en zijn jukbeenderen steken wat naar voren. Als hij lacht krijgt hij kuiltjes in zijn wangen zijn kleine ogen staan wat bij bij elkaar en hebben een boombruine kleur. Marco draagt veel te korte kleding. Zijn shirt zit vol moddervlekken en scheuren. Zijn lergerkleurige short, komt net iets boven zijn knieen uit.
    De zakken die ooit aan de broek hebben gezeten, zijn aan alle kanten gescheurd. Hij gebruikt een bundeltje lianen om zijn broek omhoog te houden, aangezien hij afgevallen is. Zijn benen zijn niet geschoren. Aan zijn voeten draagt hij wat ooit wandelschoenen waren. Voor de rest heeft marco een bot mes, wat hij in zijn rugzak had zitten. Die gebruikt hij als levensmiddel voor voedsel.

    (Hoop dat het zo voldoende uitgelegd is.)

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 17:48 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Hoe heeft ie zich staande weten te houden dan? Hoe heeft hij het overleefd? In welk opzicht heeft ie zich aangepast dat ie in leven is gebleven? Dat wordt mij niet echt duidelijk haha. En ook niet waar en hoe hij op het eiland (over)leeft.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nou dat hoeft hier niet per se vermeld te worden, hoor. Dat kan gewoon in het verhaal naar voren komen. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik had voor nu de grote lijnen plus aantal details vermeld. Dat later in de rpg ( wat Oakenshield ook zei.) duidelijk wordt.


    Vampire + Servant = Servamp

    Misschien een idee om een kaart van het eiland te maken? Zodat we ongeveer weten waar we zijn, waar ze zijn neergestort (ik had beschreven dat het vliegtuig dus voorbij een grote grasvlakte wou landen, dicht bij de zee) en dat we zelf een beetje kunnen zien waar ze heen kunnen gaan. Denk ook aan de kaart met Noord-Zuid (windroos) zodat ze dankzij een mobiel of horloge de stand van de zon kunnen bepalen.

    ^^

    Dat was ik van plan om te doen ja!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik schrijf me uit, sorry. Ik heb hier totaal geen inspiratie meer voor.

    I'm sorry. :/


    help