• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Klinkt leuk! Ik ben even een leuke foto aan het zoeken. Trouwens, als ik iets 'anders' doe, meld het me maar. Dit is mijn allereerste spel dat ik hier ga doen en het kan zijn dat ik anders gewend ben. Ik ben in ieder geval niet van de korte stukjes. Ik weet niet of dat hier wel is? :)

    Ik heb geen voorkeur voor de lengte van het stukje. Als men er maar niet allerlei onzinnige beschrijvingen bij gaat doen om het te rekken. (:
    Oneliners zijn wat mij betreft prima, als daarmee gezegd kan worden wat je wil. Bovendien heb je de ene dag meer inspiratie en tijd dan de andere dag. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Hook! <33

    Het leek me [en enkele anderen] overigens toch handiger als het vliegtuig niet crashte, maar dat de hele reis een dekmantel is om naar het eiland te gaan. Dat weten dus alleen "de bad guys". Ze willen het toestel daar aan de grond zetten, volladen met spullen en dan zonder de andere passagiers terugvliegen, maar dat loopt natuurlijk mis doordat het een vleugel kwijtraakt bij de landing, de bliksem erin slaat of er een dinosaurus bovenop gaat staan - we verzinnen wel wat. (:

    Dus als de rest dat ook oké vindt? (:


    Ik vindt het oke, ik had er gewoon wat bijgezet aangezien ik nog niet precies wist hoe het zou verlopen ;D
    Ik weet wel al een stukje tekst voor Killian haha xD Ik hoop dat we er snel aan kunnen beginnen ^^
    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Naam: Nicole
    Leeftijd: 20
    Familiebanden: Haar extreem rijke vader deed aan illegale kunsthandel en toen hij vermoord werd, hebben zij en haar broer al het geld geërfd. Haar moeder is out of the picture.
    Karakterbeschrijving: Heeft een sterke eigen mening, heeft het niet op aanstellers, wil haar doel hoe dan ook bereiken. Ze laat mensen niet snel toe in haar leven en vertrouwt eigenlijk niemand. Liefde bestaat volgens haar niet; macht is het belangrijkste waar alles om draait. Ze is zich er nog niet van bewust dat ze ook werkelijk wel van anderen kan houden.
    Ze weet dat ze mooi is en maakt er vaak en graag gebruik van, al zal ze het niet zo ver laten komen dat ze zelf voor iemand valt.

    Opleiding: Ze is gestopt met school toen ze zestien was.
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 16:24 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Naam: Piper Davis
    Leeftijd: 21
    Familiebanden: Piper heeft twee ouders en een jonger zusje, Kimberly, van 17. Ze hebben met zijn vieren een erg hechte band en daarom heeft ze besloten om gewoon thuis te blijven wonen. Haar oma woont namelijk ook bij hen en Piper is heel erg aan haar gehecht. Ze is echter erg ziek en daarom vond ze het in eerste instantie moeilijk om zo'n lange vakantie te boeken, omdat ze weet dat de kans bestaat dat haar oma er niet meer is als ze terugkomt.
    Karakterbeschrijving: Piper is een lief meisje met een gelijkmatig karakter. Mensen weten altijd wat ze aan haar hebben, omdat ze niet opeens extreem vrolijk en dan weer down is. Ze is eerlijk en open over zichzelf. Ze praat ook graag over zichzelf en de dingen die ze leuk vind en kan daardoor wat ijdel en irritant overkomen op mensen die dit niet van haar verwachtten.
    Piper is een mensen-mens, maar ze houdt ook ontzettend veel van katten. Ze laat ook graag de foto's van haar drie katten zien aan iedereen die het maar wil weten. Ze organiseert graag feestjes, doet leuke dingen met haar zusje en zorgt op zondag altijd voor haar oma.
    Opleiding: Ze gaat naar haar laatste jaar Verpleegkunde in Utrecht.
    Muzieksmaak: Piper is dol op gezellige muziek. Beyoncé, Abba, Madonna en Micheal Jackson zullen niet in haar playlist ontbreken. Ze vindt alles leuk, zolang het maar blij en zomers klinkt en ze er op kan dansen.
    Foto of uiterlijke beschrijving:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    @Awolnation: Leuk!!

    Ik wil wel graag meedoen! Ik vul later mijn rol in.


    Tijd voor koffie.

    Naam: Audrey-Rose D'Ablaing

    Leeftijd: 19

    Familiebanden: Audrey-Rose komt uit een arme, Franse familie. Haar grootouders hadden een groot hotelketen, maar dit is in een klap door de crisis ingestort. Hotel na hotel ging failliet, en D'Ablaing werd een bar slechte naam. Mensen stopte met boeken bij het hotelketen, en sindsdien ging het mis. Haar moeder is op haar 41e levensjaar gestorven aan kanker, en met haar vader is het sindsdien helemaal mis gegaan. Hij is aan het drinken geslagen, en sindsdien zit hij alleen nog maar thuis en maakt het laatste beetje geld op aan wat eten en vooral aan drank. Audrey-Rose en haar zus, Aimée, zorgen sindsdien voor het huishouden en de tweeling van 6. Als haar vader het even niet zint, is Audrey-Rose het slachtoffer van veel geweld. Sinds haar 18e is ze na veel werken het huis uit gegaan. De enige die ze af en toe ziet is haar zus. Haar grootouders zijn naar Amerika gegaan met het laatste beetje geld, om weg te vluchten van de schande, en door haar vader ziet ze haar tantes en ooms ook niet meer.

    Karakterbeschrijving: Aan Audrey-Rose zal je nooit merken dat ze te maken heeft gehad met huiselijk geweld. Ze zal dit ook bijna nooit aan iemand vertellen, omdat ze bang is dat ze raar wordt aangekeken. Ze heeft vaker een terugval gehad, in die tijd drinkt ze veel en vaak. Ze staat sinds een tijdje heel sterk in haar schoenen en weet altijd wel iets terug te zeggen. Van binnen is ze heel onzeker, maar dit kan ze goed verbergen. Ze kan heel bot uit de hoek komen, maar is verder een spontane meid. Ze zal je nooit negeren als je langs komt gelopen. Ze is heel temperamentvol en eigenzinnig, en is altijd in voor een grapje. Ze kan heel ijverig werken en wanneer je haar vertrouwen hebt gewonnen, is ze heel open en goed te vertrouwen. Ze is trots op wat ze bereikt heeft en weet ook dat ze een leuk uiterlijk heeft. Hier kan ze goed mee inspelen, want sinds ze haar kamertje heeft en elk weekend uit ging, is ze vaak met mannelijk gezelschap te vinden.

    Opleiding: Ze studeert communicatie en gedragswetenschappen op de Vrije Universiteit van Amsterdam.

    Muzieksmaak: Ze luistert bijna alles wel.

    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Ik moest van Killian Jonas (AKA Hook) wel een personage maken, zeker nadat ik deze foto zag;


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Naam: Syn[yster] Gates
    Leeftijd: 24
    Familiebanden: zijn extreem rijke vader deed aan illegale kunsthandel en toen hij vermoord werd, hebben zij en haar broer al het geld geërfd. Haar moeder is out of the picture.
    Karakterbeschrijving: Syn is een zelfverzekerde jongeman, die voornamelijk aan zichzelf denkt. Zijn eigen gerief staat altijd voorop en hij kan er niet goed tegen wanneer anderen hem tegen spreken. Hoewel hij schatrijk is door de erfenis van zijn vader, heeft hij nooit genoeg. Toen zijn zus en hij een oude “schatkaart” onder ogen kregen, hebben ze een zogenaamde expeditie op touw gezet om het eiland te bezoeken en het van zijn rijkdommen te ontdoen. Syn is onvoorspelbaar, agressief en bot in zijn gedrag. Als je met ‘m bevriend bent, zit je wel goed, maar als dat niet het geval is, kun je aannemen dat hij je leven als onbelangrijk beschouwt. Hij heeft er geen moeite mee om anderen op te offeren om te bereiken wat hij wil. Verder is Syn ijdel, hij besteedt veel aandacht aan zijn uiterlijk en vindt het belangrijk om goed voor de dag te komen.
    Opleiding: Syn leeft van zijn erfenis.
    Muzieksmaak: Hij houdt met name van metalcore.
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    <3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oeh, I like Audrey :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ga gelijk wat aanmaken.


    Vampire + Servant = Servamp

    Haha, bevalt het een beetje ja? Ik heb er echt lang overgedaan om iets te vinden. Ik ga denk ik nog een mannelijk karakter aanmaken, maar met mannen ben ik nooit zo goed kwa spelen. Jullie zijn allemaal wel een stuk origineler als op dat andere forum. :')

    I like Audrey too! :D

    Ik ga nog een meisje maken denk ik :').