• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik zeg alleen dat ik het zelf niet geloofwaardig vind. Of je daar verder naar luistert moet je zelf weten. :')

    Zeker ook ongeloofwaardig als hij 25 is en daar al vier jaar zit?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    (...)
    Zeker ook ongeloofwaardig als hij 25 is en daar al vier jaar zit?


    Hij moet een reden hebben waarom hij overleeft. Daarom is de ander een militair. Misschien kan hij door dezelfde schipbreuk zijn aangespoeld.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Hij moet een reden hebben waarom hij overleeft. Daarom is de ander een militair. Misschien kan hij door dezelfde schipbreuk zijn aangespoeld.

    In Lost is er toch ook geen rede dat die vrouw overleefde?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    (...)
    In Lost is er toch ook geen rede dat die vrouw overleefde?


    Lost werd ook niet door dinosaurussen overspoeld.
    Op pagina 15 zie je de inschrijving van de overlever. Misschien heb je er wat aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Lost werd ook niet door dinosaurussen overspoeld.
    Op pagina 15 zie je de inschrijving van de overlever. Misschien heb je er wat aan.

    Dat is een sportvisser op pagina 15


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oeps, pagina 13. Dit ís pagina 15 XD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Maxime van Schouten.
    Leeftijd: 18
    Familiebanden:
    Maxime woont bij haar ouders en jongere broertje Tristan.
    Karakterbeschrijving:
    Maxime heeft een grote bek, maar een klein hartje. Ze weet zichzelf altijd wel in de problemen te brengen, waar ze achteraf wel spijt van heeft. Dit komt mede door de foute mensen waar ze mee omgaat. Ergens weet ze heus wel dat ze fout zit, maar daar denkt ze liever niet aan. Haar gedrag is eigenlijk een soort uitvlucht voor haar thuissituatie.
    Opleiding: Ze heeft zich ingeschreven voor een opleiding dierverzorging.
    Muzieksmaak: Van alles.
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 22:49 ]

    naam: Kelly Beernink
    leeftijd: 16
    familiebanden: Kelly woont op Maandag, Dinsdag en Woensdag bij haar vader,stiefmoeder en stiefzusjes: Anna, Lisa en Lola.
    De rest van de week woont ze bij haar moeder, stiefvader, broertje: Lucas en stiefbroer: Stefan.
    Anna en Lisa zijn 10. Lola is 12. Lucas is 14 en Stefan is 18.
    karakterbeschrijving: Kelly is een voorzichtige meid die nogal verlegen is, maar als ze eenmaal een beetje gewend is aan nieuwe mensen of een nieuw huis, voelt ze zich ook echt helemaal thuis.
    Haar hart is snel breekbaar. Ze kan zich snel gekwetst voelen en barst snel in tranen uit.
    opleiding: Nog heeft ze niks, maar ze heeft zich wel ingeschreven voor de naschoolse toneelopleiding.
    Muzieksmaak: Voornamelijk pop. Maar soms vind ze een rock liedje ook wel leuk.
    foto of uiterlijke beschrijving: http://loekbeernink.be

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 17:36 ]


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Leuk dat je meedoet, Creaboek! Heb je ook al bedacht hoe je personage op het eiland terecht komt? Want de groep jongeren is er al en er zijn ook al twee mensen die er met een vorige ramp gekomen zijn en dus hebben overleefd, maar daar lijkt me jouw personage nogal jong voor, want de vorige ramp is zeker 4 jaar geleden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tholomew schreef:
    Leuk dat je meedoet, Creaboek! Heb je ook al bedacht hoe je personage op het eiland terecht komt? Want de groep jongeren is er al en er zijn ook al twee mensen die er met een vorige ramp gekomen zijn en dus hebben overleefd, maar daar lijkt me jouw personage nogal jong voor, want de vorige ramp is zeker 4 jaar geleden.


    Ze kan prima met de anderen neergekomen zijn, toch? Dat ze ook reilt en zeilt in de groep of dat ze de groep is kwijtgeraakt en nu eventueel weer tegen kan komen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik vind jou idee wel leuk Javelin. Misschien dat ik dan dus de groep ben kwijtgeraakt en dat ik ze dan inderdaad tegenkom ofzo. Mag ik wel meedoen dan?


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Creaboek schreef:
    Ik vind jou idee wel leuk Javelin. Misschien dat ik dan dus de groep ben kwijtgeraakt en dat ik ze dan inderdaad tegenkom ofzo. Mag ik wel meedoen dan?


    Zou ik dat gewoon doen (: Natuurlijk mag je meedoen, iedereen mag in principe meedoen! ;D


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    We hebben niet echt moeilijkheden gehad bij dit verhaal, maar misschien handig om het topic met regels over de MSVs wel even in de gaten te houden voor het geval er wel een keer meningsverschillen zijn. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het zou handig zijn als iedereen even hier kijkt. (:


    Every villain is a hero in his own mind.