• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elvithien schreef:
    Ben benieuwd Stefanie!!



    WAt voor opleiding doet je personage x)

    Heb ik al aangepast.

    Ik vind het ook wel interessant als ze uit andere landen komen. Zeker als een paar de boel moeten kapen :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    O en waar gaan ze eigenlijk naartoe? Tenminste, wat is hun eigenlijke eindbestemming? (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Haha. Ik pleit voor Zuid-Amerika. Dat doe ik altijd. :')
    Maar het is handiger als ze op doorreis zijn, want de luchthavens in bijvoorbeeld Peru worden nauwelijks gecontroleerd en dus kunnen ze makkelijker wapens meenemen enzo. Wat wel handig is.

    Dus misschien dat ze al een week in de rimboe hebben gezeten en nu vanaf Peru naar... Azië vliegen? xD Haha. Ze doen gewoon een wereldreis. xD
    Misschien kunnen ze ergens rond de Bermuda Driehoek crashen, al weet ik niet waar dat is XD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Haha, het zijn ook allemaal Hobbitfans die meedoen. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    - Naam: Emma Eleanor Swan
    - Leeftijd: 22 jaar

    - Familiebanden: Moeder en vader onbekend, is opgegroeid in een weeshuis en nadien op twaalfjarige leeftijd naar een pleeggezin gegaan. Ze is afkomstig uit Londen maar is op wereldreis vertrokken. Van verdere familieleden weet ze niets, aangezien ze niet eens weet wie haar ouders waren. Ze was sinds haar 4 maand afgezet aan een weeshuis, zonder kaartje of enige vorm van informatie.

    - Karakterbeschrijving: Schuw en teruggetrokken bij onbekende mensen maar laat zich niet doen als ze iets kwaads zeggen of doen tegen haar, ze is een gesloten persoon door het vele gepest vroeger. Ze is erg avontuurlijk, leergierig en erg vriendelijk tegen mensen die ze wat kent. Ze is langs de ene kant erg koppig, maar als er iets is ook erg behulpzaam en bezorgd. Ook komt ze op sommige momenten wat lomp over en lijkt ze evenwichtsstoornissen te hebben. Dit mede veroorzaakt door een ernstige operatie die ze achter de rug heeft gehad als 8-jarige meisje aan haar oren. Zelf heeft ze er leren mee leven en probeert ze het steeds op een grappige manier op te lossen. Eenmaal dat de mensen haar wat beter kennen, is ze een grappige en open meid die het steeds opneemt voor haar vrienden.

    - Opleiding: heeft diploma van verpleegkundige, een certificaat dat ze uitstekend op een contrabas kan spelen (heeft haar instrument altijd mee op reis, waar ze ook naartoe gaat) en wilt nog een opleiding volgen voor bespelen van dwarsfluit. Ze heeft ook altijd een zwak gehad voor geschiedenis en leert zichzelf daar veel over aan de hand van boeken (vooral over Egyptenaren, Vikings en Kelten).
    - Muzieksmaak: Luister naar heel uitlopende stijlen. Ze houdt van harde rock muziek, maar ze houdt ook van klassieke muziek.

    - Foto of uiterlijke beschrijving: Ze heeft prachtige, blonde haren die van nature golven. Soms krult ze die, soms stijlt ze haar haren. Ze heeft verschillende kleuren in haar ogen en door bepaalde belichting lijkt het dat haar ogen verkleuren. Deze bevatten de kleuren blauw-grijs, olijf en groen, bruin en kastanjekleur. Ze is 172 cm groot, ze is wat mager gebouwd en heeft een eetprobleem. Dit door de verschillende problemen die door haar hoofd blijven spoken en maar niet opgelost geraken. Ook heeft ze het psychisch het niet altijd gemakkelijk, aangezien haar verleden haar blijft achtervolgen en soms hoort ze de stemmen van de pesters nog in haar hoofd spoken.
    Ze is ook erg gek op cosplay en gaat dan ook zoveel mogelijk naar zulke evenementen.

    (in een van haar cosplay kostuums)


    (Emma heeft een crush op Kilian Jones, iemand die in Londen woont. Maar ze laat dat nooit blijken in zijn buurt, aangezien ze bang is om te erg gekwetst te worden. Ze zijn goed bevriend.)

    x Stefanie.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 15:48 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Sorry van de dubbele post, ik dacht dat ik op bewerken had geklikt :o :p
    x stefanie.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 0:27 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Hahaha. Ik had serieus overwogen om Hook te nemen xD
    Of nou ja, alleen iemand met zijn uiterlijk. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Je mag trouwens zelf bepalen hoeveel karakters je neemt, maar houd een beetje rekening met de anderen en maak er geen tien aan, haha.
    Ook is het fijn als de meesten ook een bad guy/girl aanmaken die in het complot zit en het toestel kaapte. (:

    Zij kunnen de rest een beetje terroriseren, maar hebben ook wapens waardoor ze niet binnen een week worden opgevreten. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Hugo Nieber
    Leeftijd: 20
    Familiebanden: Hugo heeft twee oudere broers, Daniel (24) en George (28) en een jonger zusje, Kelly (18). Hugo woont nog bij zijn ouders thuis. Zijn oudste broer woont samen met zijn vriendin, de ander heeft met vrienden een appartement en zijn zusje zit op kamers vanwege haar studie.
    Karakterbeschrijving: Ondanks dat Hugo zijn hele leven gepest is vanwege zijn omvang, is het een vriendelijk en over het algemeen vrolijke jongen. Natuurlijk hebben de pesterijen wel effect op hem gehad en heeft hij een heel negatief zelfbeeld. Hij is bang voor alles waar je maar bang voor kunt zijn en leeft in de overtuiging dat hij niets kan. Zijn onzekerheid probeert hij te verdoezelen door zelfspot.
    Hij is slecht in leren en is een vreselijke sporter. Hij schaamt zich dood op het sportveld, maar laat zich vaak toch overhalen om mee te doen, ook al weet hij dat hij ronduit uitgelachen wordt. Hij is echter van mening dat negatieve aandacht beter is dan geen aandacht.
    Eens in de zoveel tijd zoekt Hugo de stilte op om even de dingen die hem overkomen zijn te laten bezinken. Er gaat geen dag voorbij dat hij niet baalt van zijn enorme omvang, maar hij is nu eenmaal verslaafd aan eten en het is hem nooit gelukt om af te vallen, ook al weet hij dat hij zo dik is dat het gevaarlijk is voor zijn gezondheid.
    Hugo werkt graag met zijn handen. Hij houdt ervan om te klussen en om dingen te maken. Hij heeft een grote verzameling modelvliegtuigen die hij zelf in elkaar heeft gezet. Verder heeft Hugo een grote passie voor eten, vooral buitenlands voedsel vindt hij erg lekker.
    Hugo heeft nog nooit een relatie gehad en leeft in de overtuiging dat er nooit een vrouw zal zijn die van hem zal houden. Hij vindt het erg moeilijk dat hij zijn hele leven alleen zal moeten blijven, want ondanks alles is het wel een gezelligheidsmens.
    Opleiding: Hugo volgt een opleiding jachtschilder, MBO niveau 3. Hij gaat naar zijn laatste jaar.
    Muzieksmaak: Hugo luistert niet zoveel muziek. Hij geniet graag van de stilte.
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 12:00 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hugo! <3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Naam: Maeghan Rodriquez
    Leeftijd: 18
    Familiebanden:
    Maeghan woont samen met haar ouders en heeft een oudere broer Sean (26) die al op zichzelf woont.
    Karakterbeschrijving:
    Maeghan is een vrolijk persoon en altijd enthousiast in alles wat ze doet. Ze houdt ervan om te reizen. Ze maakt makkelijk vrienden en kan het met iedereen wel vinden. Hierdoor vind ze het wel lastig om een kant te kiezen bij ruzie, ze blijft liever neutraal. Ze kan erg slecht tegen onrecht en is zeker niet op haar mondje gevallen. Als er iemand gepest wordt neemt ze het zeker voor diegene op.
    Opleiding:
    Ze doet nu een opleiding sport en bewegen.
    Muzieksmaak:
    Ze luistert meestal muziek wat in de top staat.
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Naam: Dolly (vernoemd naar de Dolly Dots)
    Leeftijd: 20
    Familiebanden: Slade en Dolly wonen samen met hun ouders en opa in een villawijk, in een woning die hun vader geerfd heeft. Ze kunnen het goed met hun ouders vinden, die beiden behoorlijk vrijpostig zijn. Opa is bij hen ingetrokken nadat oma vreemdging. Hij is een ouwe mopperkont, maar iedereen is gek op hem.
    Karakterbeschrijving: Dolly zegt wat ze denkt en het maakt haar niets uit wat anderen van haar denken. Ze kan midden in een gesprek plotseling met haar hoofd ergens anders zijn (in gedachten). Als men haar dan vraagt wat er was, is ze vergeten wat ze ook alweer bedacht. Ze geniet van het leven en wil er het beste uithalen, al is dat voornamelijk voor haarzelf. Voor haar broer zou ze echter door het vuur gaan.
    Ze maakt niet gemakkelijk vrienden, omdat mensen het vaak niet lang met haar volhouden. Daar is ze zich bewust van en daar maakt ze zich niet druk om, want ze heeft zichzelf.

    Opleiding: Culturele antrapologie, 3e jaar
    Muzieksmaak: In tegenstelling tot haar tweelingbroer Slade houdt Dolly vooral van de wat softere muziek. Ze houdt van ABBA, de Dolly Dots, Bee Gees, Elton John, Madonna, Bonnie Tyler, etc. Ze vindt de muziek waar Slade van houdt wel mooi, maar zal er niet uren naar kunnen luisteren.
    Foto of uiterlijke beschrijving:


    Kleding:

    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 14:21 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik ga nog een jongen aanmaken.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 22:04 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain