• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ga dapper weer eens een poging doen om met jullie mee te doen :p btw uit welk land komen de jongeren, gewoon Nederland of ?

    Ik denk realistischer van overal op de wereld? Omdat in een vliegtuig niet alleen mensen uit een enkel land zitten :j


    Never run faster than your guardian angel can fly

    @LadyJilly: Dat denk ik ook.. beetje raar als er alleen Nederlanders in zitten :P!

    Ik heb alleen even een vraagje (ik ga niet meedoen): Hoe wil je dat dit uiteindelijk uitgespeeld wordt, in een story of in topics en in hoeverre verschilt die uitwerking van een RPG?

    Ik denk dat je in feite gewoon een boek met elkaar uitschrijft als het ware? Dus in een story dan :) En je weet de grote verhaallijn, maar verder beslist iedereen persoonlijk wat er met zijn of haar character gebeurd :)


    Never run faster than your guardian angel can fly

    Haunter schreef:
    Ik heb alleen even een vraagje (ik ga niet meedoen): Hoe wil je dat dit uiteindelijk uitgespeeld wordt, in een story of in topics en in hoeverre verschilt die uitwerking van een RPG?


    Nou, dit is hoe een RPG vaak in elkaar zit:

    Persoon A

    Ik loop over straat. Het is warm buiten. Aan de overkant zie ik mijn vriendin, Persoon B. Ik zwaai naar haar om haar aandacht te trekken.
    'Hé,' roep ik, 'kom je straks een ijsje eten?'


    Persoon B

    Ik kijk op als mijn vriendin naar plots naar me zwaait. Ik zwaai terug.
    'Hé, kom je straks een ijsje eten?' roept ze naar me en ik glimlach.


    Dit kun je dus niet in één keer achter elkaar zetten. Een meespeelverhaal werkt zo:

    Persoon A

    Persoon A loopt over straat. Het is warm buiten. Aan de overkant zie ze haar vriendin, Persoon B. Persoon A naar haar om haar aandacht te trekken.
    'Hé,' roept Persoon A, 'kom je straks een ijsje eten?'


    Persoon B

    Persoon B kijkt op als ze haar vriendin plots naar haar ziet zwaaien. Ze zwaait terug.

    'Natuurlijk kom ik een ijsje eten!' roept ze vrolijk terug.


    Als je dit achter elkaar zit, krijg je gewoon één tekst die je achter elkaar kunt lezen. Een groot verschil en eigenlijk is het eerlijker, want je halve post bestaat niet uit dat wat een ander al schreef [wat ik niet als kritiek bedoel]. Het is één geheel en toch vanuit meerdere perspectieven, al is de verteller niet alwetend. Je komt namelijk alleen maar dingen te weten via de eprsonages zelf en kunt dus ook niet naar voren kijken of naar het geheel.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    LadyJilly schreef:
    Ik denk dat je in feite gewoon een boek met elkaar uitschrijft als het ware? Dus in een story dan :) En je weet de grote verhaallijn, maar verder beslist iedereen persoonlijk wat er met zijn of haar character gebeurd :)


    Nee, je kunt dit gewoon op een forum doen, alleen de vorm is ietsje anders. Zoals in mijn vorige post staat :'D


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    LadyJilly schreef:
    Ik denk realistischer van overal op de wereld? Omdat in een vliegtuig niet alleen mensen uit een enkel land zitten :j



    Het is een jongerenreis... dus wellicht is het alleen vanuit Nederland geregeld

    Dan is het praktisch hetzelfde, aangezien er ook RPGs zijn waarbij de zinnen van de vorige speler niet herhaalt zijn (niet perse hier op Q, maar wel op andere sites), maar dat licht vooral aan de spelers en of daar regels voor zijn of niet. Maar dat wilde ik even weten, ik ga sowieso niet meedoen, was alleen nieuwsgierig waarom het een meespeelverhaal heette en geen RPG.

    WenseKronik schreef:
    (...)


    Het is een jongerenreis... dus wellicht is het alleen vanuit Nederland geregeld


    Niet specifiek, ik ben voor een tripje ook naar nederland gegaan om daar samen met vrienden van daar naar Amsterdam te gaan ;D en ik kom uit belgië xD
    Ik wil meedoen, ik ga juist mijn eigen verhaal nog een deel activeren en dan noteer ik mijn personage hier!! :D

    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Haunter schreef:
    Dan is het praktisch hetzelfde, aangezien er ook RPGs zijn waarbij de zinnen van de vorige speler niet herhaalt zijn (niet perse hier op Q, maar wel op andere sites), maar dat licht vooral aan de spelers en of daar regels voor zijn of niet. Maar dat wilde ik even weten, ik ga sowieso niet meedoen, was alleen nieuwsgierig waarom het een meespeelverhaal heette en geen RPG.



    AWOLNATION, OakenshieId en ik, schreven op hyves altijd meespeelverhalen gezien het een verhaal is en in RPG heb ik - hun ook - meer het idee dat je in je eentje een verhaal schrijft omdat het niet in een geheel is... Naar mijn mening dan x)

    Ik geef de aftrap met mn eerste rol :P!

    Naam: Mitchell Hathaway
    Leeftijd: 22
    Familiebanden:
    Mitchell zijn ouders zijn gescheiden en hij woont in bij zijn moeder, samen met zijn jongere broertje Jay. Zijn moeder is gescheiden met zijn vader, omdat ze altijd ruzie hadden over zijn drankprobleem. Zijn vader mishandelde hem regelmatig, waardoor Mitchell nu bikkelhard is voor zichzelf. Hij heeft kunnen voorkomen dat Jay erbij werd betrokken door het voor hem op te nemen. Hij heeft regelmatig contact met een oom uit Amerika.
    Karakterbeschrijving:
    Mitchell is een jongen die door zijn verleden keihard is voor zichzelf. Als hij pijn heeft zal hij dit niet snel laten merken. Hij maakt niet zo gauw vrienden en kan nogal bars overkomen omdat hij slecht van vertrouwen is. Veel mensen denken dat niets hem kan schelen, maar niks is minder waar. Zijn gevoelens houdt hij graag diep verborgen. Hij kan agressief uit de hoek komen en is zeker niet bang om een gevecht aan te gaan. Hij helpt mee met het kapen van het vliegtuig.
    Opleiding:
    Mitchell heeft een opleiding media vormgeving afgerond.
    Muzieksmaak:
    Hij luistert veel verschillende soorten muziek. Het ligt aan zijn humeur waar hij op dat moment naar luistert.
    Foto of uiterlijke beschrijving:
    Mitchell is aardig gespierd, 1.79 lang, zwart haar, bruine ogen en hij heeft een kleine tattoo op elke bovenarm.


    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 19:05 ]

    Elvithien schreef:
    Ik geef de aftrap met mn eerste rol :P!

    Naam: Mitchell Hathaway
    Leeftijd: 22
    Familiebanden:
    Mitchell zijn ouders zijn gescheiden en hij woont in bij zijn moeder, samen met zijn jongere broertje Jay. Zijn moeder is gescheiden met zijn vader, omdat ze altijd ruzie hadden over zijn drankprobleem. Zijn vader mishandelde hem regelmatig, waardoor Mitchell nu bikkelhard is voor zichzelf. Hij heeft kunnen voorkomen dat Jay erbij werd betrokken door het voor hem op te nemen. Hij heeft regelmatig contact met een oom uit Amerika.
    Karakterbeschrijving:
    Mitchell is een jongen die door zijn verleden keihard is voor zichzelf. Als hij pijn heeft zal hij dit niet snel laten merken. Hij maakt niet zo gauw vrienden en kan nogal bars overkomen omdat hij slecht van vertrouwen is. Veel mensen denken dat niets hem kan schelen, maar niks is minder waar. Zijn gevoelens houdt hij graag diep verborgen. Hij kan agressief uit de hoek komen en is zeker niet bang om een gevecht aan te gaan, vooral als er onrecht in het spel is. Verder kan hij heel slecht tegen liegen.
    Opleiding:
    Mitchell heeft een opleiding
    Muzieksmaak:
    Hij luistert veel verschillende soorten muziek. Het ligt aan zijn humeur waar hij op dat moment naar luistert.
    Foto of uiterlijke beschrijving:
    Mitchell is aardig gespierd, 1.79 lang, zwart haar, bruine ogen en hij heeft een kleine tattoo op elke bovenarm.




    *vind ik al erg leuk!* ik ga snel is beginnen aan de mijne denk ik ;D

    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Ben benieuwd Stefanie!!

    Naam: Hielke Marskramer
    Leeftijd: 19
    Familiebanden: Hielke komt uit een normaal gezin, heeft een oudere broer Sietse (21) en een jongere zus Tjitske (15). Zijn ouders Karsten en Brechtje hebben runnen een familiehotel in Leeuwarden, Hielke wil als hij klaar is met zijn opleiding hier werken en later over nemen. Zijn broer werkt als kok in het hotel en Tjitske als kamermeisje. Ook zijn nichtje Liefke (18) werkt in het hotel als kamermeisje.
    Karakterbeschrijving: Hielke is een zacht aardige jongen die niet snel mensen kwaad zal doen. Hij probeert altijd het goede in mensen te zien, zelfs al lijkt het er niet te zijn. Hij is erg behulpzaam en of hij je kent of niet zal hij helpen. Hielke houd er niet van om op de voorgrond te staan noch de achtergrond, hij is een grijze muis in de menigte en heeft daar geen moeite mee. Zijn kleding is wat hij zelf leuk vind en daar voelt hij zich het beste bij. Het is ook een beetje zijn motto 'Doe waar je je goed bij voelt.' Dat doet hij ook liever. Hielke is echt een levensgenieter zou je kunnen zeggen, doen wat je leuk vind en dingen doen waarbij je je goed voelt. Daar is hij het gelukkigst. Hij geniet van buiten zijn en rondjes rijden op zijn longboard in zijn vrije tijd. Af en toe een jointje roken vind hij ook niet al te erg.
    Opleiding: Doet hotelschool in Leeuwarden en zit in zijn 2e jaar.
    Muzieksmaak: Beetje van alles, zolang het maar geen heavy metal is of rap. Hij heeft op een blauwe maandag gitaar leren spelen, dit heeft hij een half jaartje gedaan maar hij besloot dat het toch niet zijn ding was.
    Foto of uiterlijke beschrijving:


    Hielke is 1,87 lang.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2014 - 20:33 ]