• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    Cloudburst schreef:
    Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
    Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
    Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?

    Inceeeeest ;p


    *insert philosophical cringe expression here*

    GabyDeUser schreef:
    (...)
    Nee een kwade geest die rokende mensjus bestraft.
    /GRAPJUHWEETJE =3

    zoek je ruzie ? (krul) xd


    Life is a beautiful struggle

    GabyDeUser schreef:
    (...)
    Stiekem had ik geen idee en zei ik maar wat, maar is/was dat echt zo? ö


    Ja lolol.


    Your make-up is terrible

    Cloudburst schreef:
    Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
    Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
    Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?

    Ja, zoiets zei mijn vader ook laatst.
    Ik denk dat ik het dan eens ben met NikkiPedia.
    & wij hebben van de basisschool ook een schoolbijbel meegekregenja, ik zat op een Christelijke school en daar staat gewoon dat ze werden weggejaagd uit de tuin van Eden.
    Dus er moet ook iets buiten die tuin zijn geweest, dus ook mensen.
    Later staat er: 'Toen ging Kaïn bij de Heer vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden. Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw, en zij werd zwanger en bracht Henoch ter wereld.'
    Even voor de duidelijkheid, Kaïn was de zoon van Adam en Eva, hij pleegde de eerste moord.
    Ze nemen ook niet even de moeite om te vertellen waar die vrouw vandaan kwam, haha. Maar goed, Nod was er dus al, dus er moeten ook meer landen&steden zijn geweest. En daar waren vast ook al mensen.
    Dus ik denk gewoon dat NikkiPedia gelijk heeft.


    Great minds think alike.

    Ik heb trouwens even de bijbel doorgelezen en er waren twee zoons, Abel en Kain.

    Er word niet genoemd wie zijn vrouw word, maar Kain krijgt een vrouw (Abel niet, die is geofferd) en die krijgen een zoon, Henoch, die een stad bouwt.


    Your make-up is terrible

    Kingston schreef:
    (...)
    zoek je ruzie ? (krul) xd

    Nee, met jou nooit. ^^

    OT: Ik blijf erbij dat mensen maar gewoon moeten geloven wat ze willen geloven.


    *insert philosophical cringe expression here*

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Dat is een heel vaag verhaal. Het schijnt dat ze heel erg oud werden, soms wel 1000 jaar.
    Het eerste wat ik denk: Buiten de tuin van Eden leefde de gewone mensen. Adam en Eva en hun zoons zijn een soort van reuzen. Die paarden soms met de gewone mensen waardoor hun nageslacht ontstond.
    Het tweede was dat ze meer kinderen hadden gekregen.
    Het is me wel verteld pas geleden maar ik ben het vergeten.

    Hè? Vanwaar heb je dat?


    Home is now behind you. The world is ahead!

    NikkiPedia schreef:
    Ik heb trouwens even de bijbel doorgelezen en er waren twee zoons, Abel en Kain.

    Er word niet genoemd wie zijn vrouw word, maar Kain krijgt een vrouw (Abel niet, die is geofferd) en die krijgen een zoon, Henoch, die een stad bouwt.

    Maar uiteindelijk wordt Abel vervangen door een geit/schaap (<-ik weet niet meer welke van de 2) en zijn ze allemaal weer bliiiiijj. :P


    *insert philosophical cringe expression here*

    Sid schreef:
    (...)
    Hè? Vanwaar heb je dat?


    Welk deel lol?


    Your make-up is terrible

    GabyDeUser schreef:
    (...)
    Maar uiteindelijk wordt Abel vervangen door een geit/schaap (<-ik weet niet meer welke van de 2) en zijn ze allemaal weer bliiiiijj. :P



    Een lam dacht ik.


    Your make-up is terrible

    NikkiPedia schreef:
    Ik heb trouwens even de bijbel doorgelezen en er waren twee zoons, Abel en Kain.

    Er word niet genoemd wie zijn vrouw word, maar Kain krijgt een vrouw (Abel niet, die is geofferd) en die krijgen een zoon, Henoch, die een stad bouwt.


    Volgens mij maakt God de vrouw van Kaïn.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Welk deel lol?

    De reuzen en dat Adam en Eva soms stokoud werden (okay, dat laatste ging toch over Adam en Eva hé?) :')


    Home is now behind you. The world is ahead!

    NikkiPedia schreef:
    (...)


    Een lam dacht ik.

    Dan zal dat het wel geweest zijn. Ik zat op een Christelijke basisschool en dan gingen ze elke ochtend een verhaal uit de Bijbel lezen en dat vond ik altijd zo mooi dat ik altijd aandachtig zat te luisteren. :9~


    *insert philosophical cringe expression here*

    Sid schreef:
    (...)
    De reuzen en dat Adam en Eva soms stokoud werden (okay, dat laatste ging toch over Adam en Eva hé?) :')


    Dat stond ergens in de bijbel.


    Your make-up is terrible

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Op wikipedia vond ik er drie. Kaïn, Abel en Seth.

    Er waren volgens de Bijbel maar 2 zonen. ^^
    Maar het kunnen er idd meer geweest zijn.
    GabyDeUser schreef:
    (...)
    Maar uiteindelijk wordt Abel vervangen door een geit/schaap (<-ik weet niet meer welke van de 2) en zijn ze allemaal weer bliiiiijj. :P

    Haha, wtf?


    Great minds think alike.