Cloudburst schreef:
Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?
Ja, zoiets zei mijn vader ook laatst.
Ik denk dat ik het dan eens ben met NikkiPedia.
& wij hebben van de basisschool ook een schoolbijbel meegekregen
ja, ik zat op een Christelijke school en daar staat gewoon dat ze werden weggejaagd uit de tuin van Eden.
Dus er moet ook iets buiten die tuin zijn geweest, dus ook mensen.
Later staat er: 'Toen ging Kaïn bij de Heer vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden. Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw, en zij werd zwanger en bracht Henoch ter wereld.'
Even voor de duidelijkheid, Kaïn was de zoon van Adam en Eva, hij pleegde de eerste moord.
Ze nemen ook niet even de moeite om te vertellen waar die vrouw vandaan kwam, haha. Maar goed, Nod was er dus al, dus er moeten ook meer landen&steden zijn geweest. En daar waren vast ook al mensen.
Dus ik denk gewoon dat NikkiPedia gelijk heeft.
Great minds think alike.