EstrellaVida schreef:
xd Ik herinner me nog goed dat toen ik 5 was ofzo dat ik toen aan mamma vroeg "Mamma waar woont god?" zei zo; "Die is héél dicht bij ons" "Gaan we op bezoek dan?"
En dan te bedenken dat ik er nu totaal niet in geloof. Als god de macht is van onze aarde, dan denk ik niet dat er zo veel misdaad zou zijn right?
Bullshit schreef:
Weet je.
Als god zo goed is hé,
Why the fuck is er dan nog oorlog, armoede, honger, etcetera?
En waarom zet hij ons dan niet meteen in de hemel? Want op een plek waar alles heerlijkheid is heb je al die lessen die je van 'God' leerde niet meer nodig toch?
Als God zo goed was, waarom zou hij dan offers willen? En waarom zou hij mensen zichzelf laten pijnigen vanwege hem?
Ik weet niet meer wie dit schreef:
Als je je leven gewoon leeft zoals het je toekomt, en luistert naar je hart in plaats van een boekje of wat mensen massaal wordt ingeprend als 'Dit is de goede manier, zo moet je het doen', kom je goed terecht, no matter what.
Omdat je nooit een regenboog krijgt zonder regen. Voor alles heeft zijn doeleinden. Stel je voor: als alles zo positief was, geen graadje slechter, geen misdaad, verdriet. Hoe lang denk je dat mensen dat volhouden? God heeft verstand gegeven, maar het is aan jóú de taak om het goed te begrijpen. Moordenaars hebben sowieso het niet goed gebruikt.
'Burning up a sun, just to say goodbye.'