• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    Ik persoonlijk geloof er niet in.


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Cloudburst schreef:
    Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
    Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
    Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?


    Er staat volgens mij niet dat ze 3 zoons hadden.
    *gaat kijken in de bijbel*
    Maar als ze 3 zoons hebben is er natuurlijk ook een meisje.
    Maar later lees je over die 3 zoons omdat die weer wat belangrijks meemaken


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Er staat volgens mij niet dat ze 3 zoons hadden.
    *gaat kijken in de bijbel*
    Maar als ze 3 zoons hebben is er natuurlijk ook een meisje.
    Maar later lees je over die 3 zoons omdat die weer wat belangrijks meemaken


    Nou, toen Abel doodging kregen ze wel nog een zoon, Seth. Daarna kregen ze nog vele zoons en dochters.


    Your make-up is terrible

    Seel schreef:
    (...)
    Wat de Kerk nodig heeft is een jonge paus met een open blik op de hedendaagse thema's in de maatschappij , niet zo'n houding van "jullie zijn onderdanen en God is jullie meester". Maar volgens mij ligt dat nog ver van ons af :/

    Ja, indd.


    Great minds think alike.

    Voor de mensen die in hem geloven bestaat God.
    Voor de mensen die niet in hem geloven bestaat God niet.
    En zelf denk ik dat er gewoon ergens een hogere macht(en) is.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    xd Ik herinner me nog goed dat toen ik 5 was ofzo dat ik toen aan mamma vroeg "Mamma waar woont god?" zei zo; "Die is héél dicht bij ons" "Gaan we op bezoek dan?"
    En dan te bedenken dat ik er nu totaal niet in geloof. Als god de macht is van onze aarde, dan denk ik niet dat er zo veel misdaad zou zijn right?

    EstrellaVida schreef:
    xd Ik herinner me nog goed dat toen ik 5 was ofzo dat ik toen aan mamma vroeg "Mamma waar woont god?" zei zo; "Die is héél dicht bij ons" "Gaan we op bezoek dan?"
    En dan te bedenken dat ik er nu totaal niet in geloof. Als god de macht is van onze aarde, dan denk ik niet dat er zo veel misdaad zou zijn right?


    Bullshit schreef:
    Weet je.
    Als god zo goed is hé,
    Why the fuck is er dan nog oorlog, armoede, honger, etcetera?
    En waarom zet hij ons dan niet meteen in de hemel? Want op een plek waar alles heerlijkheid is heb je al die lessen die je van 'God' leerde niet meer nodig toch?
    Als God zo goed was, waarom zou hij dan offers willen? En waarom zou hij mensen zichzelf laten pijnigen vanwege hem?

    Ik weet niet meer wie dit schreef:

    Als je je leven gewoon leeft zoals het je toekomt, en luistert naar je hart in plaats van een boekje of wat mensen massaal wordt ingeprend als 'Dit is de goede manier, zo moet je het doen', kom je goed terecht, no matter what.



    Omdat je nooit een regenboog krijgt zonder regen. Voor alles heeft zijn doeleinden. Stel je voor: als alles zo positief was, geen graadje slechter, geen misdaad, verdriet. Hoe lang denk je dat mensen dat volhouden? God heeft verstand gegeven, maar het is aan jóú de taak om het goed te begrijpen. Moordenaars hebben sowieso het niet goed gebruikt.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Bullshit schreef:
    Weet je.
    Als god zo goed is hé,
    Why the fuck is er dan nog oorlog, armoede, honger, etcetera?
    En waarom zet hij ons dan niet meteen in de hemel? Want op een plek waar alles heerlijkheid is heb je al die lessen die je van 'God' leerde niet meer nodig toch?
    Als God zo goed was, waarom zou hij dan offers willen? En waarom zou hij mensen zichzelf laten pijnigen vanwege hem?

    Ik weet niet meer wie dit schreef:

    Als je je leven gewoon leeft zoals het je toekomt, en luistert naar je hart in plaats van een boekje of wat mensen massaal wordt ingeprend als 'Dit is de goede manier, zo moet je het doen', kom je goed terecht, no matter what.



    Omdat je nooit een regenboog krijgt zonder regen. Voor alles heeft zijn doeleinden. Stel je voor: als alles zo positief was, geen graadje slechter, geen misdaad, verdriet. Hoe lang denk je dat mensen dat volhouden? God heeft verstand gegeven, maar het is aan jóú de taak om het goed te begrijpen. Moordenaars hebben sowieso het niet goed gebruikt.

    Ik geef toe die is goed, maar ja. Je zegt net zelf, zonder misdaad zou het er niks beter op worden. Maar moordenaars hebben hun verstand niet goed gebruikt? Maar volgens je eigen woorden zijn misdadigers óók nodig om de wereld draaiende te houden. Dus in feiten heeft god óf alleen fantastische wezens of alleen kwaden geesten gecreërd.
    Het is erg onlogisch om als god iedereen het zelfde te laten leven. Het feit dat er geen bewijs is van het ontstaan van de aarde, maakt enkel dat mensen hun fantasie op de vrije loop laten!
    Bijna alle geloven komen op het zelfde neer! Moslims, Boedisten, CCristenen allenmaal geloven ze in één iemand God dus waarom de strijd om een persoon waar we allenmaal in geloven? Dat is toch ook niet logisch?

    Vet lijp, pagina 17 alweer.


    No growth of the heart is ever a waste

    EstrellaVida schreef:
    xd Ik herinner me nog goed dat toen ik 5 was ofzo dat ik toen aan mamma vroeg "Mamma waar woont god?" zei zo; "Die is héél dicht bij ons" "Gaan we op bezoek dan?"
    En dan te bedenken dat ik er nu totaal niet in geloof. Als god de macht is van onze aarde, dan denk ik niet dat er zo veel misdaad zou zijn right?

    Daar had ik eens een keer een verhaal over gelezen. Even kijken of ik hem kan vinden.
    Edit: Jeuj, gevonden! :D
    Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard te laten knippen. Ze begonnen
    te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets"?, vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan.
    De man was even stil en zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met een heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!". "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je," antwoordde de kapper. "NEE!", schreeuwde de cliënt. "Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken. En daarom is er zoveel ellende op de aarde.”

    [ bericht aangepast op 7 dec 2010 - 18:16 ]


    Great minds think alike.

    DoctorWho schreef:
    Dit moet ik even zeggen.

    Wetenschap hebben mensen alleen maar gemaakt omdat er dingen waren die ze neit konden verklaren.
    Weet je Darwin geloofde op z'n sterfbed ook niet meer in z'n eigen theortie.
    Het is juist andersom. Mensen hebben God verzonnen omdat ze de natuurverschijnselen niet konden verklaren. De wetenschap is eigenlijk wat er werkelijk gebeurt, wat we kunnen zien. Helaas is het eeuwenlang verboden geweest door de meeste geloven om te onderzoeken, omdat je dan zou twijfelen aan God. Echter zie ik niet in waarom. God kan toch ook een andere functie hebben gehad? En misschien nam Darwin zijn woorden terug omdat hij dit moest doen van een of andere priester, of misschien hebben ze het gelogen om de mensen niet te laten nadenken?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Het is juist andersom. Mensen hebben God verzonnen omdat ze de natuurverschijnselen niet konden verklaren. De wetenschap is eigenlijk wat er werkelijk gebeurt, wat we kunnen zien. Helaas is het eeuwenlang verboden geweest door de meeste geloven om te onderzoeken, omdat je dan zou twijfelen aan God. Echter zie ik niet in waarom. God kan toch ook een andere functie hebben gehad? En misschien nam Darwin zijn woorden terug omdat hij dit moest doen van een of andere priester, of misschien hebben ze het gelogen om de mensen niet te laten nadenken?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Dropshot schreef:
    (...)
    Daar had ik eens een keer een verhaal over gelezen. Even kijken of ik hem kan vinden.
    Edit: Jeuj, gevonden! :D
    Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard te laten knippen. Ze begonnen
    te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets"?, vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan.
    De man was even stil en zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met een heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!". "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je," antwoordde de kapper. "NEE!", schreeuwde de cliënt. "Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken. En daarom is er zoveel ellende op de aarde.”
    Dat is niet waar, er zijn genoeg mensen die heilig is God geloven, en die toch voor ellende zorgen.


    Life is hard and then we die

    Rosyln schreef:
    Nee, denk het niet.
    Een God is gewoon zo ongelooflijk onlogisch. o-o

    Inderdaad. Het komt door de moleculen en cellen die zich hebben verdeeld en daardoor is het leven ontstaan. En door de vulkanen blablabla. Zie je, geen god is er aan te pas gekomen. (': Vind ik dan.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2010 - 18:27 ]


    your eyes are like stars in the night.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat is niet waar, er zijn genoeg mensen die heilig is God geloven, en die toch voor ellende zorgen.

    Ja, ik weet het, misschien niet genoeg? Idk.
    Ik vond het een mooi verhaal i.i.g., maar het klopt indd niet helemaal. ;]


    Great minds think alike.