• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    Als het goed is, staat het in Genesis 6 ook.
    Maar ik heb een Jahovabijbel, dus bij mij is het iets anders.


    Your make-up is terrible

    KOWEED schreef:
    (...)


    100000000000000000% zeker, dat ie die bestaat.


    Helemaal mee eens!


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    KOWEED schreef:
    (...)

    Verdiep je eens in de koran,
    daar zul je antwoorden vinden.
    Ik snap wel dat je in bijbel ergens vast loopt en dat er nog open vragen liggen.


    Hier ben ik het niet mee eens. In de bijbel worden ook al je vragen beantwoord.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Dit moet ik even zeggen.

    Wetenschap hebben mensen alleen maar gemaakt omdat er dingen waren die ze neit konden verklaren.
    Weet je Darwin geloofde op z'n sterfbed ook niet meer in z'n eigen theortie.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    NikkiPedia schreef:
    Als het goed is, staat het in Genesis 6 ook.
    Maar ik heb een Jahovabijbel, dus bij mij is het iets anders.

    Dat zoek ik dan wel op later.
    Wat is trouwens het verschil tussen Jehovagetuigen en Christenen?
    Dat heb ik me altijd afgevraagd, maar ik was te lui om het op te zoeken. ^^


    Great minds think alike.

    Dropshot schreef:
    (...)
    Dat zoek ik dan wel op later.
    Wat is trouwens het verschil tussen Jehovagetuigen en Christenen?
    Dat heb ik me altijd afgevraagd, maar ik was te lui om het op te zoeken. ^^


    Geen idee. In mijn bijbel staat elke keer: Jahovah God.
    Maar er waren Jahovahgetuigen bij mijn ouders om ze te overtuigen lol en ze hadden geen bijbel dus hebben ze een bijbel gekocht van hun.


    Your make-up is terrible

    DoctorWho schreef:
    Dit moet ik even zeggen.

    Wetenschap hebben mensen alleen maar gemaakt omdat er dingen waren die ze neit konden verklaren.
    Weet je Darwin geloofde op z'n sterfbed ook niet meer in z'n eigen theortie.


    Lololol het is juist andersom. Ze hebben God bedacht om dingen die onverklaarbaar zijn te verklaren en om een punt van houvast te hebben, iemand die voor je zorgt enzovoorts.
    Kijk maar naar de Germaanse Goden, wat dacht je van Thor. Die met zijn hamer op de wolken sloeg zodat het ging donderen. Bedacht omdat ze bang waren van de donder.


    Your make-up is terrible

    ik denk van niet en de bijbel is een grote onzin..
    ik geloof in de wetenschap (:
    de wereld is niet geschapen door god..
    eerst was er de oerknal... dino's , mensapen , de mens , dat is wat er gebeurd is :x


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    ik denk van niet en de bijbel is een grote onzin..
    ik geloof in de wetenschap (:
    de wereld is niet geschapen door god..
    eerst was er de oerknal... dino's , mensapen , de mens , dat is wat er gebeurd is :x


    Je hebt gelijk maar de bijbel is geen onzin. Dingen uit de bijbel zijn waargebeurd maar dan sterk overdreven.


    Your make-up is terrible

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk maar de bijbel is geen onzin. Dingen uit de bijbel zijn waargebeurd maar dan sterk overdreven.
    ja mss wel , maar ik geloof niet dat jezus zulke wonderen kon verrichten zoals blinde mensen terug laten zien etc.
    Trouwens ALS god zou bestaan zouden er in de eerste plaats al geen blinde mensen mogen zijn , waarom zou hij mensen zoiets willen aandoen ?
    ik kom bijna dagelijks in contact met mensen en kinderen met een handicap maar blijkbaar heeft "god" geen rekening gehouden met hen , lekker eerlijk , die goede god : )
    als je met zulke zaken geconfronteerd wordt is het gewoon moeilijk om te geloven in die "goedheid".


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    (...)ja mss wel , maar ik geloof niet dat jezus zulke wonderen kon verrichten zoals blinde mensen terug laten zien etc.
    Trouwens ALS god zou bestaan zouden er in de eerste plaats al geen blinde mensen mogen zijn , waarom zou hij mensen zoiets willen aandoen ?
    ik kom bijna dagelijks in contact met mensen en kinderen met een handicap maar blijkbaar heeft "god" geen rekening gehouden met hen , lekker eerlijk , die goede god : )
    als je met zulke zaken geconfronteerd wordt is het gewoon moeilijk om te geloven in die "goedheid".
    '


    Ja dat vind ik ook. Dat hele verhaal om Jezus is zwaar overdreven. Er staan zoveel foute dingen over in de bijbel. Hij is niet geboren op kerst maar ergens in Augustus dacht ik. De echte Jezus zou trouwens klein en gebocheld zijn.


    Your make-up is terrible

    NikkiPedia schreef:
    (...)'


    Ja dat vind ik ook. Dat hele verhaal om Jezus is zwaar overdreven. Er staan zoveel foute dingen over in de bijbel. Hij is niet geboren op kerst maar ergens in Augustus dacht ik. De echte Jezus zou trouwens klein en gebocheld zijn.
    ja en maria magdalena was een hoer ofzo :') ?
    maar misschien ligt het ook aan het huidige katholieke beleid dat ik zo anti-geloof ben. Ik weet niet hoe het in Nederland is , maar in België maken ze er echt een boeltje van met die pedofilieschandalen! Tel daarbij nog eens een überconservatieve aardsbisschop die tegen condomen en de pil is en een homo-hater en volgens hem is een handicap gewoon een straf van god ofzo. Echt ik walg daarvan!


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    (...)ja en maria magdalena was een hoer ofzo :') ?
    maar misschien ligt het ook aan het huidige katholieke beleid dat ik zo anti-geloof ben. Ik weet niet hoe het in Nederland is , maar in België maken ze er echt een boeltje van met die pedofilieschandalen! Tel daarbij nog eens een überconservatieve aardsbisschop die tegen condomen en de pil is en een homo-hater en volgens hem is een handicap gewoon een straf van god ofzo. Echt ik walg daarvan!


    Hm ja, ik heb datdezelfde, overal in de wereld gebeurd dat en ik vind het schandalig! Die mensen geloven wel in God maar worden misbruikt. Die zullen ook wel iets hebben van 'wat heb ik misdaan?' tegenover hun goede God.
    Noujazeg, als je geboren word met een handicap, wat heb je dan misdaan? je middelvinger opgestoken in de baarmoeder ofzo? Bah. Ik heb zelf ook een kleine handicap, maar volgens mij heb ik nooit iets fout gedaan voordat ik dat kreeg hoor. Of geboren worden moet een zonde zijn.


    Your make-up is terrible

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Hm ja, ik heb datdezelfde, overal in de wereld gebeurd dat en ik vind het schandalig! Die mensen geloven wel in God maar worden misbruikt. Die zullen ook wel iets hebben van 'wat heb ik misdaan?' tegenover hun goede God.
    Noujazeg, als je geboren word met een handicap, wat heb je dan misdaan? je middelvinger opgestoken in de baarmoeder ofzo? Bah. Ik heb zelf ook een kleine handicap, maar volgens mij heb ik nooit iets fout gedaan voordat ik dat kreeg hoor. Of geboren worden moet een zonde zijn.

    Wat de Kerk nodig heeft is een jonge paus met een open blik op de hedendaagse thema's in de maatschappij , niet zo'n houding van "jullie zijn onderdanen en God is jullie meester". Maar volgens mij ligt dat nog ver van ons af :/


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    (...)
    Wat de Kerk nodig heeft is een jonge paus met een open blik op de hedendaagse thema's in de maatschappij , niet zo'n houding van "jullie zijn onderdanen en God is jullie meester". Maar volgens mij ligt dat nog ver van ons af :/


    Ja inderdaad. De paus die er komt is minstens 75 en kan amper lopen. Iets beters is er nooit geweest.


    Your make-up is terrible