• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    KOWEED schreef:
    (...)

    je snapt toch wel wanneer ik zeg , dat een mens apart is geschapen en een dier ook.
    Die twee kruisen niet, hebben ook geen verband met elkaar.
    En ik vind dat religie niks te maken heeft met een moderne of ouderwetse samenleving, rol blijft 'tzelfde. Mensen ervan overtuigen dat er degelijk een god bestaat, je kan niet als onwetende door het leven gaan.
    Je moet wel weten dat er 'iemand' is met een hogere functie dan jij, anders waren we hier niet.


    Je ziet overal in het menselijk lichaam dat we geëvolueerd zijn van dieren.
    Dit moet wel, aangezien er niet eens een klant er klare persoon uit de lucht komt zetten, omdat god die zo heeft gemaakt, nee wij zijn er zo uit komen te zien omdat we ons aanpassen op wat we nodig hebben (lucht, wat voor eten, ect..) Dat heet ookwel evolueren.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Je ziet overal in het menselijk lichaam dat we geëvolueerd zijn van dieren.
    Dit moet wel, aangezien er niet eens een klant er klare persoon uit de lucht komt zetten, omdat god die zo heeft gemaakt, nee wij zijn er zo uit komen te zien omdat we ons aanpassen op wat we nodig hebben (lucht, wat voor eten, ect..) Dat heet ookwel evolueren.


    Ja, daarom zijn er blanken en zwarten en mensen met een spleetoog. Allemaal omdat ze het nodig hadden.


    Your make-up is terrible

    KOWEED schreef:
    (...)

    je snapt toch wel wanneer ik zeg , dat een mens apart is geschapen en een dier ook.
    Die twee kruisen niet, hebben ook geen verband met elkaar.
    En ik vind dat religie niks te maken heeft met een moderne of ouderwetse samenleving, rol blijft 'tzelfde. Mensen ervan overtuigen dat er degelijk een god bestaat, je kan niet als onwetende door het leven gaan.
    Je moet wel weten dat er 'iemand' is met een hogere functie dan jij, anders waren we hier niet.


    Ook al is iets apart geschapen, dan hoeft het nog niet verschillend te zijn, uitvindingen kunnen bijvoorbeeld op 2 verschillende plekken onafhankelijk van elkaar ontstaan. Dus ik vraag nogmaals, wat is het verschil tussen mens en dier, doe op zijn minst een poging.

    En als het enige doel van godsdienst overtuigen is, is dat een raar doel, want wat nou als iedereen is overtuigd? Dan is er dus geen doel meer voor godsdienst omdat iedereen al geloofd, dus dan geloofd niemand meer omdat het geen doel meer heeft. Daarbij is het een gevaarlijk doel waarvoor men elkaar de hersenen inslaan. Dus dit doel op zich kan niet kloppen, of het is een erg nutteloos doel. En wat is dan het doel van het overtuigen op zich?

    En ik heb dus al verteld hoe we hier zijn gekomen, puur de oersoep van miller, als een fanaticus als jij dat al kent, en de evolutietheorie gecombineerd met een beetje natuur en scheikunde.

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Ja, daarom zijn er blanken en zwarten en mensen met een spleetoog. Allemaal omdat ze het nodig hadden.


    Jeh, zwarten omdat ze in de de warme landen leefden, verbrandde huid.
    Chinees spleetoog, heb ik eigelijk geen idee, miss bergen ofzo. Heb me daar nog niet in verdiept. Maar alles heeft een reden om zo geëvolueerd te zijn.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Jeh, zwarten omdat ze in de de warme landen leefden, verbrandde huid.
    Chinees spleetoog, heb ik eigelijk geen idee, miss bergen ofzo. Heb me daar nog niet in verdiept. Maar alles heeft een reden om zo geëvolueerd te zijn.


    Tegen de winden en kou in de ijstijd lol.


    Your make-up is terrible

    KOWEED schreef:
    (...)


    Oke dus volgens jou , waren we een aap, nu een mens, en we zijn nu aant evolueren in......?

    -bytheway, dit doet me denken aan pokemon qq-

    Ik ga vertellen waar ik in geloof, because we're all so eager to know.

    Ik geloof in god. Yes, there ya got it. En ik geloof dat god in ons zit. Samen met de duivel. Vandaar dat we zowel goed als kwaad kunnen denken. Maar tevens geloof ik ook dat god verantwoordelijk is voor de evolutie. Geschiedenis is een periode van pieken en dalen, van vooruitgang en terugval. Zo denk ik dat als de Romeinen niet verjaagd werden door de Visigoten en Barbaren, dat de computer een stuk eerder was uitgevonden maar enfin, ander verhaal. En ik vind dat dat proces ook opgaat voor de mens. Kan ik het bewijzen? Hell no. Maar het komt wel overeen met wat ik geloof. En dat is iets persoonlijks.

    En wat de toekomst betreft: Dat weet alleen god.


    & Ja, ik mis Pokemon best wel. Need to watch more tv...


    No growth of the heart is ever a waste

    Sniper schreef:
    (...)
    Ik ga vertellen waar ik in geloof, because we're all so eager to know.

    Ik geloof in god. Yes, there ya got it. En ik geloof dat god in ons zit. Samen met de duivel. Vandaar dat we zowel goed als kwaad kunnen denken. Maar tevens geloof ik ook dat god verantwoordelijk is voor de evolutie. Geschiedenis is een periode van pieken en dalen, van vooruitgang en terugval. Zo denk ik dat als de Romeinen niet verjaagd werden door de Visigoten en Barbaren, dat de computer een stuk eerder was uitgevonden maar enfin, ander verhaal. En ik vind dat dat proces ook opgaat voor de mens. Kan ik het bewijzen? Hell no. Maar het komt wel overeen met wat ik geloof. En dat is iets persoonlijks.

    En wat de toekomst betreft: Dat weet alleen god.


    & Ja, ik mis Pokemon best wel. Need to watch more tv...


    Je bedoelt dat er een gelijkenis is tussen het verloop van de geschiedenis en je eigen leven omdat voor beide dingen dezelfde god verantwoordlijk zou zijn? Just making it clear :P

    Sniper schreef:
    (...)
    Ik ga vertellen waar ik in geloof, because we're all so eager to know.

    Ik geloof in god. Yes, there ya got it. En ik geloof dat god in ons zit. Samen met de duivel. Vandaar dat we zowel goed als kwaad kunnen denken. Maar tevens geloof ik ook dat god verantwoordelijk is voor de evolutie. Geschiedenis is een periode van pieken en dalen, van vooruitgang en terugval. Zo denk ik dat als de Romeinen niet verjaagd werden door de Visigoten en Barbaren, dat de computer een stuk eerder was uitgevonden maar enfin, ander verhaal. En ik vind dat dat proces ook opgaat voor de mens. Kan ik het bewijzen? Hell no. Maar het komt wel overeen met wat ik geloof. En dat is iets persoonlijks.

    En wat de toekomst betreft: Dat weet alleen god.


    & Ja, ik mis Pokemon best wel. Need to watch more tv...


    Geloofde jij niet in paganisme? Of was dat weer iemand anders ... ?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Nee, die bestaat niet.


    -

    Ik geloof in God, maar soms twijfel ik wel heel veel.
    We gingen laatst naar de kerk, en er was iets -ikweetnietmeerhoehetheette-, en dan zij de dominee wat, hij zegende je ofzo, en heel veel mensen -waaronder mijn moeder- vielen zeg maar een soort van flauw, en later zij mijn moeder dat heel heel mooi was ofzo.
    Ik vroeg me dus eigenlijk af wat jullie hiervan denken.
    Denken de atheïsten dat je daar dan zelf in gelooft ofzo?
    Ik weet het, ik zeg te vaak ofzo.

    & wat als God de apen maakte, en die evolueerden? (nerd)

    En ik vroeg me dus af, is de Koran er in het Nederlands? Want ik ben stiekem nu wel heel erg benieuwd.


    Edit: Oh ja, ik geloof trouwens niet dat God je beoordeelt op wat je gelooft.
    Als je een goed hart hebt/had dat klinkt zóóóó ouderwets, haha, stuurt hij je echt wel naar de hemelofwhatever, of je nou gelooft in het Christendom, het Boeddhismeik wil me trouwens bekeren tot het Boeddhisme, ik zag een keer een documantaire, en ze zeiden dat ze veel langer leefden, omdat ze veel rustiger leefden. okee, die was random, lol, of in niks.
    Je hebt trouwens ook Christenen die heel schijnheilig doen en naar de kerk komen&alles, maar dat betekent nog niet dat ze goed leven.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 21:56 ]


    Great minds think alike.

    Dropshot schreef:
    Ik geloof in God, maar soms twijfel ik wel heel veel.
    We gingen laatst naar de kerk, en er was iets -ikweetnietmeerhoehetheette-, en dan zij de dominee wat, hij zegende je ofzo, en heel veel mensen -waaronder mijn moeder- vielen zeg maar een soort van flauw, en later zij mijn moeder dat heel heel mooi was ofzo.
    Ik vroeg me dus eigenlijk af wat jullie hiervan denken.
    Denken de atheïsten dat je daar dan zelf in gelooft ofzo?
    Ik weet het, ik zeg te vaak ofzo.

    & wat als God de apen maakte, en die evolueerden? (krul)

    En ik vroeg me dus af, is de Koran er in he Nederlands? Want ik ben stiekem nu wel heel erg benieuwd.


    Ik dus ook lol, die wil ik echt eens lezen.


    Your make-up is terrible

    http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-koran/1001004002624133/index.html

    tadaa, koran in het nederlands, gwn kwestie van bol.com

    shadowsalyer schreef:
    http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-koran/1001004002624133/index.html

    tadaa, koran in het nederlands, gwn kwestie van bol.com

    Mijn held. (krul)


    Great minds think alike.

    Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
    Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
    Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
    Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
    Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?


    Incest natuurlijk, daar staan religies bol van... oops, mag je niet zeggen tegenwoordig