• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    Cloudburst schreef:
    Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
    Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
    Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?


    Dat is een heel vaag verhaal. Het schijnt dat ze heel erg oud werden, soms wel 1000 jaar.
    Het eerste wat ik denk: Buiten de tuin van Eden leefde de gewone mensen. Adam en Eva en hun zoons zijn een soort van reuzen. Die paarden soms met de gewone mensen waardoor hun nageslacht ontstond.
    Het tweede was dat ze meer kinderen hadden gekregen.
    Het is me wel verteld pas geleden maar ik ben het vergeten.


    Your make-up is terrible

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Incest natuurlijk, daar staan religies bol van... oops, mag je niet zeggen tegenwoordig


    Met de moeder dan? Hm... vind ik best wel vreemd.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
    Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
    Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?
    Ja, inderdaad. Dikke incest ofzo =')


    Life is hard and then we die

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Met de moeder dan? Hm... vind ik best wel vreemd.


    uithuwelijken met broers, neven en nichten is ook vreemd, maar ja, dat is ook religieus

    En Adam en Eva hadden twee kinderen, Kain en Abel.


    Your make-up is terrible

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    uithuwelijken met broers, neven en nichten is ook vreemd, maar ja, dat is ook religieus
    Tja, is toch een ander soort liefde dan ik heb ;)


    Life is hard and then we die

    NikkiPedia schreef:
    En Adam en Eva hadden twee kinderen, Kain en Abel.


    Op wikipedia vond ik er drie. Kaïn, Abel en Seth.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Jeh, zwarten omdat ze in de de warme landen leefden, verbrandde huid.
    Chinees spleetoog, heb ik eigelijk geen idee, miss bergen ofzo. Heb me daar nog niet in verdiept. Maar alles heeft een reden om zo geëvolueerd te zijn.

    Chinezen hebben spleetogen omdat, heel vroeger, het gebied waar ze nu leefden eigenlijk zo'n beetje is, wat nu de Tropen is, daarom de spleetoogjes zodat ze niet in die felle zon hoeven te kijken.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Op wikipedia vond ik er drie. Kaïn, Abel en Seth.


    Volgens de bijbel zijn het er maar twee lolol. Dat ga ik aan Maria vragen.


    Your make-up is terrible

    ik geloof wel dat er meer is.
    maar ik denk niet een god..


    Life is a beautiful struggle

    GabyDeUser schreef:
    (...)
    Chinezen hebben spleetogen omdat, heel vroeger, het gebied waar ze nu leefden eigenlijk zo'n beetje is, wat nu de Tropen is, daarom de spleetoogjes zodat ze niet in die felle zon hoeven te kijken.



    Niet lol. Tegen de harde winden die daar waaien. Vooral tijdens de ijstijd.


    Your make-up is terrible

    Kingston schreef:
    ik geloof wel dat er meer is.
    maar ik denk niet een god..

    Nee een kwade geest die rokende mensjus bestraft.
    /GRAPJUHWEETJE =3


    *insert philosophical cringe expression here*

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Volgens de bijbel zijn het er maar twee lolol. Dat ga ik aan Maria vragen.


    Ik weet ook niet in hoeverre wikipedia te vertrouwen is. Misschien zijn er ook gewoon meerdere versies over dit verhaal. Achja, vraag het maar na. :Y)


    If we had not a soul, music would have created it.

    NikkiPedia schreef:
    (...)


    Niet lol. Tegen de harde winden die daar waaien. Vooral tijdens de ijstijd.

    Stiekem had ik geen idee en zei ik maar wat, maar is/was dat echt zo? ö


    *insert philosophical cringe expression here*

    Cloudburst schreef:
    Ik heb een vraag aan de gelovigen van het Christendom en de mensen die veel kennis over de Bijbel bezitten. Want zelf ben ik echt een volkomen leek hierin.
    Het klopt toch dat in jullie geloof God Adam en Eva op aarde zette zodat ze de wereld konden bevolkeren. Zij kregen drie zoons. Dus hoe hebben ze nu in hemelsnaam de wereld bevolkt?
    Of kan dit verhaal niet letterlijk opgevat worden en staat dit verhaal gewoon symboliek met het feit dat God de eerste mensen heeft geschapen?


    Lol, zoiezo dat iemand dit al gezegd heeft, maar dat kan me niet schelen.
    Néé, wij geloven dat niet. Tenzij je een christelijke creationist -waar het in Amerika vol van zit- (dan interpreteer je Genesis dus letterlijk en als historisch juist), maar dan zit je fout, want Genesis is een symbolisch verhaal. Adam en Eva kregen ook niet enkel 3 zonen, ook een paar dochters en daar trouwden ze dan mee en blablabla. Maar da's dus symbolisch voor God die de mens graag ziet wat hij ook misdoet enzo. Ook: Genesis is geschreven lang voordat de mens iets wist over het ontstaan van de aarde en dat had dus een verklarende functie voor mensen die niets wisten en bang waren voor hun eigen domheid.
    Man, wij hebben nu les over Genesis, creationisten, evolutionisme... met godsdienst en ik zou hier een pagina over kunnen voltyppen, maar daar ben ik te lui voor. Mocht je meer willen weten; ik wil je altijd wel eens mijn notities van godsdienst doormailen ;D

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 22:12 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!