Aangezien iedereen hier zijn/haar mening neerschrijft, wil ik dat ook doen. Al moet ik op voorhand zeggen dat dit gewoon mijn opinie is die ik met geen bewijzen kan handstaven, maar dat kunnen jullie ook niet.
Zelf geloof ik in het Atheïsme, wat inhoudt dat ik niet geloof dat er een God bestaat. Evenmin geloof ik dat er 'iets' onze wereld overstijgt. Ik geloof niet dat er een lot is dat God voor ieder mens heeft uitgestippeld.
Mensen die toch in God geloven zijn naïef (ze nemen aan wat de samenleving/mensen uit hun omgeven hun opdraagt, maar denken er zelf niet realistisch over na), bang voor de dood of de toekomst (door in God te geloven krijgen ze het gevoel dat niet alle druk op hun rust en ze kunnen rekenen op een hiernamaals (waarvan ik denk dat het niet bestaat)) of zoeken troost (wanneer ze een fout hebben begaan gaan ze bidden tot God en vragen vergiffenis, hiermee denken ze dat al hun fouten plots vergeven worden en dat ze opnieuw evenwaardig kunnen deel uitmaken van onze samenleving, afhankelijk van de mate/frequentie van hun fout(en) is dit -ondanks 'God'- gewoon niet mogelijk).
Er is gewoon niets. En men moet zich daar gewoon bij neerleggen. Wij, het mensenras, zijn niets waardig en toch voelen we ons superieur en doen alsof we een connectie hebben tot iets wat alle levens overstijgt. Wel, zie het onder ogen; wij vreten, kakken en planten ons voort. Meer is het leven voor ons niet (oorspronkelijk dan; want onze samenleving voegt steeds meer (abstracte) begrippen aan het leven toe, bv: liefde, die ons ons sterker en meerwaardig doen voelen dan andere dieren. De mens heeft gewoon onderscheidingsdrang. Wij zijn eigenlijk 0.0 procent waardig hier op aarde en het geloof in een 'God' probeert dit te onderdrukken. Die geloven zijn allemaal bullshit als je het mij vraagt. Maar ik heb respect voor iedereen zijn mening en geloof in (n)iets. Als zij daardoor gelukkig kunnen worden, zie ik het probleem niet.
Zelf ben ik trouwens Islamitisch opgevoed, maar ook dat vind ik allemaal onzin. En om het even over de Bijbel te hebben (aangezien dat boek meer gekend is onder ons); volgens mij heeft Jezus wel bestaan. Maar hij was gewoon een man die zijn hart op de goede plaats had, armeren hielp, etcetera. Maar ik denk niet dat hij ooit had verwacht dat er een hele Godsdienst uit hem zou vloeien. Ik betwijfel zelfs of hij zélf ooit over een God gesproken zou hebben. Mensen zijn beginnen schrijven, maar vooral overdrijven. En dan krijg je zoiets als de Bijbel. Maarja, wie ben ik? Ik heb niet in die tijd geleefd, dus ik zou het ook goed mis kunnen hebben.
Wow, het is een grotere lap tekst geworden dan ik had verwacht. :'D
If we had not a soul, music would have created it.