• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    KOWEED schreef:
    (...)

    Ze zijn apart geschapen door God.
    Je ziet duidelijk verschil in een dier en een mens.


    Nu ben ik heel erg benieuwd naar die verschillen, in mijn ogen zijn mens en dier namelijk gelijk. Het enige verschil is, is dat wij één van de domste wezens op aarde zijn.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Speaker schreef:
    (...)

    Nu ben ik heel erg benieuwd naar die verschillen, in mijn ogen zijn mens en dier namelijk gelijk. Het enige verschil is, is dat wij één van de domste wezens op aarde zijn.


    Alleen honden zijn dommer. (krul)


    Your make-up is terrible

    Jongens, laten we met zijn allen wel even redelijk blijven en bedenken/tot de conclusie komen:
    Alles is een feit, tot het tegendeel bewezen is.
    Degenen die het meest hebben meegekregen dat God bestaat, zullen het tegendeel niet geloven tot het met voor hun degelijke feiten bewezen is.
    Degenen die het meest hebben meegekregen dat God niet bestaat, zullen het tegendeel niet geloven tot het met voor hun degelijke feiten bewezen is.
    Discusseren is hartstikke leuk, maar iedereen moet gewoon lekker blijiven geloven wat hij of zij wilt, want uiteindelijk draait alles om geluk, en misschien is religie niet gebaseerd op feiten, maar het is wel een feit dat het mensen ook geluk en inzicht heeft gegeven. De 10 geboden zijn een prima manier om in vrede met anderen te leven, of het in verband staat met het Christendom of niet.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 21:22 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Aangezien iedereen hier zijn/haar mening neerschrijft, wil ik dat ook doen. Al moet ik op voorhand zeggen dat dit gewoon mijn opinie is die ik met geen bewijzen kan handstaven, maar dat kunnen jullie ook niet.

    Zelf geloof ik in het Atheïsme, wat inhoudt dat ik niet geloof dat er een God bestaat. Evenmin geloof ik dat er 'iets' onze wereld overstijgt. Ik geloof niet dat er een lot is dat God voor ieder mens heeft uitgestippeld.
    Mensen die toch in God geloven zijn naïef (ze nemen aan wat de samenleving/mensen uit hun omgeven hun opdraagt, maar denken er zelf niet realistisch over na), bang voor de dood of de toekomst (door in God te geloven krijgen ze het gevoel dat niet alle druk op hun rust en ze kunnen rekenen op een hiernamaals (waarvan ik denk dat het niet bestaat)) of zoeken troost (wanneer ze een fout hebben begaan gaan ze bidden tot God en vragen vergiffenis, hiermee denken ze dat al hun fouten plots vergeven worden en dat ze opnieuw evenwaardig kunnen deel uitmaken van onze samenleving, afhankelijk van de mate/frequentie van hun fout(en) is dit -ondanks 'God'- gewoon niet mogelijk).
    Er is gewoon niets. En men moet zich daar gewoon bij neerleggen. Wij, het mensenras, zijn niets waardig en toch voelen we ons superieur en doen alsof we een connectie hebben tot iets wat alle levens overstijgt. Wel, zie het onder ogen; wij vreten, kakken en planten ons voort. Meer is het leven voor ons niet (oorspronkelijk dan; want onze samenleving voegt steeds meer (abstracte) begrippen aan het leven toe, bv: liefde, die ons ons sterker en meerwaardig doen voelen dan andere dieren. De mens heeft gewoon onderscheidingsdrang. Wij zijn eigenlijk 0.0 procent waardig hier op aarde en het geloof in een 'God' probeert dit te onderdrukken. Die geloven zijn allemaal bullshit als je het mij vraagt. Maar ik heb respect voor iedereen zijn mening en geloof in (n)iets. Als zij daardoor gelukkig kunnen worden, zie ik het probleem niet.
    Zelf ben ik trouwens Islamitisch opgevoed, maar ook dat vind ik allemaal onzin. En om het even over de Bijbel te hebben (aangezien dat boek meer gekend is onder ons); volgens mij heeft Jezus wel bestaan. Maar hij was gewoon een man die zijn hart op de goede plaats had, armeren hielp, etcetera. Maar ik denk niet dat hij ooit had verwacht dat er een hele Godsdienst uit hem zou vloeien. Ik betwijfel zelfs of hij zélf ooit over een God gesproken zou hebben. Mensen zijn beginnen schrijven, maar vooral overdrijven. En dan krijg je zoiets als de Bijbel. Maarja, wie ben ik? Ik heb niet in die tijd geleefd, dus ik zou het ook goed mis kunnen hebben.

    Wow, het is een grotere lap tekst geworden dan ik had verwacht. :'D


    If we had not a soul, music would have created it.

    Rickjuh schreef:
    Ik las dat ze de koran las, die staat bekend om die dingen. Zelfs dat vrouwen minder rechten hebben, belachelijk.. Elke dag zie je die moslims met hoofddoekjes, en volgens de koran moet dat tegen verleiding van de man zijn, maar als je kijk naar die moslims met hoofddoekjes, die zitten vol make-up! Blosjes op wangen, gladde huid, mascara enz.. Waarom?



    Hooooo!
    Nu ga je een hele andere richting op.
    Nergens in de koran staat dat het goed is om make up te dragen en jezelf op te maken voor andere. Dat sommige mensen dat doen, wilt niet zeggen, dat 't meteen is goedgekeurd. Dat heet gewoon schijnheilig gedrag.
    En ik wil niet veel zeggen ,
    maar als je ooit in de koran hebt gelezen, staat er JUIST dat de vrouw en man gelijk zijn. Alleen pikt ieder land en cultuur dat anders op.
    dat zijn gewoon de extremisten, denk aan taliban enzo, geven een verkeerd beel over islam.

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Alleen honden zijn dommer. (krul)


    Oké, op een na domste dan, lol. _O_


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    KOWEED schreef:
    (...)

    Ja, dat is dus iets wat jij gelooft.
    Als jij vindt dat je een aap bent geweest in een vorig leven ofzo, dan vind ik dat best. Maar ik zeker niet.
    Een mens is een mens
    Een dier is een dier.
    Wat hebben die 2 met elkaar te maken,
    2 hele verschillende wezens.
    Maar ze hebben wel 1 ding gemeen: ze geloven in een god
    tenminste, sommige mensen dan 'D


    Je snapt denk ik mijn vragen over het geloof niet. En ik geloof ook niet zomaar iets, ik weet iets omdat ik het heb gezien, en anders bewezen acht. Ik geloof trouwens al helemaal niet in vorige of volgende levens, de apen van tientallen miljoenen jaren staan verder los van mijn leven,

    Mijn vraag aan jou is: wat is het verschil tussen een dier en een mens? Is het bewustzijn? nee, want apen en dolfijnen hebben dat ook. Altruïsme? nee, want Frans de Waal heeft al geobserveerd dat apen dit ook vertonen. Noem eens iets.

    Mijn andere vraag, die je ook ontwijkt, is wat de rol van religie in de moderne samenleving is of zou moeten zijn? Als je daar nou ook eens antwoord op gaf.

    Cloudburst schreef:
    Aangezien iedereen hier zijn/haar mening neerschrijft, wil ik dat ook doen. Al moet ik op voorhand zeggen dat dit gewoon mijn opinie is die ik met geen bewijzen kan handstaven, maar dat kunnen jullie ook niet.

    Zelf geloof ik in het Atheïsme, wat inhoudt dat ik niet geloof dat er een God bestaat. Evenmin geloof ik dat er 'iets' onze wereld overstijgt. Ik geloof niet dat er een lot is dat God voor ieder mens heeft uitgestippeld.
    Mensen die toch in God geloven zijn naïef (ze nemen aan wat de samenleving/mensen uit hun omgeven hun opdraagt, maar denken er zelf niet realistisch over na), bang voor de dood of de toekomst (door in God te geloven krijgen ze het gevoel dat niet alle druk op hun rust en ze kunnen rekenen op een hiernamaals (waarvan ik denk dat het niet bestaat)) of zoeken troost (wanneer ze een fout hebben begaan gaan ze bidden tot God en vragen vergiffenis, hiermee denken ze dat al hun fouten plots vergeven worden en dat ze opnieuw evenwaardig kunnen deel uitmaken van onze samenleving, afhankelijk van de mate/frequentie van hun fout(en) is dit -ondanks 'God'- gewoon niet mogelijk).
    Er is gewoon niets. En men moet zich daar gewoon bij neerleggen. Wij, het mensenras, zijn niets waardig en toch voelen we ons superieur en doen alsof we een connectie hebben tot iets wat alle levens overstijgt. Wel, zie het onder ogen; wij vreten, kakken en planten ons voort. Meer is het leven voor ons niet (oorspronkelijk dan; want onze samenleving voegt steeds meer (abstracte) begrippen aan het leven toe, bv: liefde, die ons ons sterker en meerwaardig doen voelen dan andere dieren. De mens heeft gewoon onderscheidingsdrang. Wij zijn eigenlijk 0.0 procent waardig hier op aarde en het geloof in een 'God' probeert dit te onderdrukken. Die geloven zijn allemaal bullshit als je het mij vraagt. Maar ik heb respect voor iedereen zijn mening en geloof in (n)iets. Als zij daardoor gelukkig kunnen worden, zie ik het probleem niet.
    Zelf ben ik trouwens Islamitisch opgevoed, maar ook dat vind ik allemaal onzin. En om het even over de Bijbel te hebben (aangezien dat boek meer gekend is onder ons); volgens mij heeft Jezus wel bestaan. Maar hij was gewoon een man die zijn hart op de goede plaats had, armeren hielp, etcetera. Maar ik denk niet dat hij ooit had verwacht dat er een hele Godsdienst uit hem zou vloeien. Ik betwijfel zelfs of hij zélf ooit over een God gesproken zou hebben. Mensen zijn beginnen schrijven, maar vooral overdrijven. En dan krijg je zoiets als de Bijbel. Maarja, wie ben ik? Ik heb niet in die tijd geleefd, dus ik zou het ook goed mis kunnen hebben.

    Wow, het is een grotere lap tekst geworden dan ik had verwacht. :'D


    Een hele grote amen (niet godsdienstelijk bedoeld) _O_


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Stassin schreef:
    Derde klas, eerste hoofdstuk aardrijkskunde van BuiteNLand. Dan krijg je een hele hoop gezeik over het Krijt en het Jura en weetikveel allemaal. Als je dat hebt gehad dan geloof je in geen enkele god meer.

    Besides, die Lijkwade van Turijn is ook al 20 jaar geleden nep verklaard. Dus waarom zou de rest wel echt zijn? Net zoiets als de Paus, iedereen die gelovig is moet nederig leven, maar hij? Hij heeft z'n eigen paleisje. Plus hij doet niet aan anticonceptie, waardoor in Afrika 3/4 van de bevolking met HIV/AIDS rondloopt. Geen god zou dat toegestaan hebben.

    Wij zijn nu ook met dat hoofdstuk bezig, echt vreselijk en volgens hun zijn we dus eigenlijk ontstaan uit bacteriën.... blurgh


    *insert philosophical cringe expression here*

    GabyDeUser schreef:
    (...)
    Wij zijn nu ook met dat hoofdstuk bezig, echt vreselijk en volgens hun zijn we dus eigenlijk ontstaan uit bacteriën.... blurgh
    Lijkt me ook logisch. Wat is er vies aan bacteriën?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Lijkt me ook logisch. Wat is er vies aan bacteriën?


    Speel Spore, Speel Spore! Dan kan je het evolueren ook goed zien! (krul)(krul)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Speel Spore, Speel Spore! Dan kan je het evolueren ook goed zien! (krul)(krul)


    Yes inderdaaad! Oh dat spel is geweldig lol.


    Your make-up is terrible

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Je snapt denk ik mijn vragen over het geloof niet. En ik geloof ook niet zomaar iets, ik weet iets omdat ik het heb gezien, en anders bewezen acht. Ik geloof trouwens al helemaal niet in vorige of volgende levens, de apen van tientallen miljoenen jaren staan verder los van mijn leven,

    Mijn vraag aan jou is: wat is het verschil tussen een dier en een mens? Is het bewustzijn? nee, want apen en dolfijnen hebben dat ook. Altruïsme? nee, want Frans de Waal heeft al geobserveerd dat apen dit ook vertonen. Noem eens iets.

    Mijn andere vraag, die je ook ontwijkt, is wat de rol van religie in de moderne samenleving is of zou moeten zijn? Als je daar nou ook eens antwoord op gaf.


    je snapt toch wel wanneer ik zeg , dat een mens apart is geschapen en een dier ook.
    Die twee kruisen niet, hebben ook geen verband met elkaar.
    En ik vind dat religie niks te maken heeft met een moderne of ouderwetse samenleving, rol blijft 'tzelfde. Mensen ervan overtuigen dat er degelijk een god bestaat, je kan niet als onwetende door het leven gaan.
    Je moet wel weten dat er 'iemand' is met een hogere functie dan jij, anders waren we hier niet.

    KOWEED schreef:
    (...)

    je snapt toch wel wanneer ik zeg , dat een mens apart is geschapen en een dier ook.
    Die twee kruisen niet, hebben ook geen verband met elkaar.
    En ik vind dat religie niks te maken heeft met een moderne of ouderwetse samenleving, rol blijft 'tzelfde. Mensen ervan overtuigen dat er degelijk een god bestaat, je kan niet als onwetende door het leven gaan.
    Je moet wel weten dat er 'iemand' is met een hogere functie dan jij, anders waren we hier niet.


    En wat dan met een koe en een giraffe? Die kruisen niet, hebben geen verband, zullen elkaar nooit tegen komen. Maar toch zijn dat allebei dieren. Waarom voelt de mens zich dan zo verheven boven de rest wat wij als enige weer een 'afgespleten soort' zijn, compleet anders van de rest en dat de rest maar moet leven onder ónze regels? Behoorlijk egoïstisch.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 21:30 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    KOWEED schreef:
    (...)

    je snapt toch wel wanneer ik zeg , dat een mens apart is geschapen en een dier ook.
    Die twee kruisen niet, hebben ook geen verband met elkaar.
    En ik vind dat religie niks te maken heeft met een moderne of ouderwetse samenleving, rol blijft 'tzelfde. Mensen ervan overtuigen dat er degelijk een god bestaat, je kan niet als onwetende door het leven gaan.
    Je moet wel weten dat er 'iemand' is met een hogere functie dan jij, anders waren we hier niet.
    En wie heeft die iemand dan geschapen? Of bestond die gewoon poef. 'Er was eens niets. En toen was er iemand. Ja, er was iemand. Hoe? Nou, gewoon, er was iemand. Ja, dat is logisch hoor! Er was gewoon ineens iemand, en dat is heel logisch. Nee, geen vragen het klopt gewoon.'
    Sorry dat ik dit betwijfel.


    Life is hard and then we die