• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    Sniper schreef:
    Vet lijp, pagina 17 alweer.

    Haha, droge reactie. x]


    Great minds think alike.

    Stupidbrains schreef:
    (...)
    Modern hoor, nog geen hoofddoek en zal die pas dragen als ik er klaar voor ben en uithuwelijken is denk ik nog héeel traditioneel. Dat doen we bij mij thuis niet meer... Ik mag zelf kiezen met wie ik trouw, al moet hij wel moslim zijn of worden...:Y)

    Maar mag je ook zelf kiezen of je die hoofddoek draagt ja of nee, of is het verplicht?
    Ik zou dat trouwens niet kunnen als ik jou was, trouwen met iemand die per se mijn geloof heeft. En een hoofddoek dragen ook niet, niets voor mij. Hoe denk jij daar dan over? ;x


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    DoctorWho schreef:
    Dit moet ik even zeggen.

    Wetenschap hebben mensen alleen maar gemaakt omdat er dingen waren die ze neit konden verklaren.
    Weet je Darwin geloofde op z'n sterfbed ook niet meer in z'n eigen theortie.


    Zoals meerdere mensen al hebben gezegd, het was andersom.

    En heb je een bron voor dat laatste of zit je gewoon na te apen? Enige wat ik kan vinden is dat Darwin religieus bleef maar twijfelde aan de bijbel als historie, wat iets heel anders is.

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Zoals meerdere mensen al hebben gezegd, het was andersom.

    En heb je een bron voor dat laatste of zit je gewoon na te apen? Enige wat ik kan vinden is dat Darwin religieus bleef maar twijfelde aan de bijbel als historie, wat iets heel anders is.


    Ik heb het gehoord van m'n ouders


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Ik ben Christen maar geloof anders.
    Ik geloof dat er iets is na de dood, maar of het God Allah of de paus is weet ik niet. Maar er is wel iets.


    Don't dream your life, but live your dream!

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Ik heb het gehoord van m'n ouders
    Ja, net zoals dat mijn beste vriendin van haar moeder hoorde dat je zwanger kan worden als je ongesteld bent XD


    Life is hard and then we die

    Justmelotte schreef:
    Ik ben Christen maar geloof anders.
    Ik geloof dat er iets is na de dood, maar of het God Allah of de paus is weet ik niet. Maar er is wel iets.


    Great minds think alike.

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Bullshit schreef:
    Weet je.
    Als god zo goed is hé,
    Why the fuck is er dan nog oorlog, armoede, honger, etcetera?
    En waarom zet hij ons dan niet meteen in de hemel? Want op een plek waar alles heerlijkheid is heb je al die lessen die je van 'God' leerde niet meer nodig toch?
    Als God zo goed was, waarom zou hij dan offers willen? En waarom zou hij mensen zichzelf laten pijnigen vanwege hem?

    Ik weet niet meer wie dit schreef:

    Als je je leven gewoon leeft zoals het je toekomt, en luistert naar je hart in plaats van een boekje of wat mensen massaal wordt ingeprend als 'Dit is de goede manier, zo moet je het doen', kom je goed terecht, no matter what.



    Omdat je nooit een regenboog krijgt zonder regen. Voor alles heeft zijn doeleinden. Stel je voor: als alles zo positief was, geen graadje slechter, geen misdaad, verdriet. Hoe lang denk je dat mensen dat volhouden? God heeft verstand gegeven, maar het is aan jóú de taak om het goed te begrijpen. Moordenaars hebben sowieso het niet goed gebruikt.

    Haha die 2e heb ik ook gezegd. :Y)


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Justmelotte schreef:
    Ik ben Christen maar geloof anders.
    Ik geloof dat er iets is na de dood, maar of het God Allah of de paus is weet ik niet. Maar er is wel iets.

    Even voor de duidelijkheid:
    Christen zijn betekent niet dat je ouders je hebben gedoopt toen je nog niet eens 'nee' kon zeggen. Dan word je wel door de kerk als Christelijk gezien, maar die willen ook gewoon zo veel mogelijk leden. Christelijk betekent dat je écht behoort tot de stroming die sterk gelooft in de bijbel.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    DoctorWho schreef:
    Dit moet ik even zeggen.

    Wetenschap hebben mensen alleen maar gemaakt omdat er dingen waren die ze neit konden verklaren.
    Weet je Darwin geloofde op z'n sterfbed ook niet meer in z'n eigen theortie.

    Wetenschap is inderdaad ontstaan doordat mensen dingen wilden verklaren, en oplossingen wilden vinden voor problemen. Is dat niet gewoon ontzettend logisch? Want ze hebben sterkere theorieën en bewijzen gevonden dan de bijbel. En bij deze ga ik weer doorverwijzen naar de documantaire van zeitgeist; Wetenschappers hebben zelfs de theorieën van de bijbel onderuit gehaald, met ontzettend simpele en voor de hand liggende bewijzen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    misschien wel, misschien niet. je weet nooit! wij hebben altijd geleerd: als je in iets gelooft, dan is het er ook xD

    [ bericht aangepast op 7 dec 2010 - 20:26 ]


    I'm not crazy. My reality is just different than yours.

    God bestaat overal waar liefde is.
    God is alles. <3


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    FlowerRain schreef:
    God bestaat overal waar liefde is.
    God is alles. <3


    Mooi gezegt(H)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Ik vind dit topic eigenlijk best wel nutteloos, want alle gelovige mensen gaan proberen te bewijzen dat god bestaat met voorbeelden als dat kapperverhaaltje en ongelovige mensen gaan dat dan weer belachelijk maken en zo kom je dus nooit ergens. maar hier is mijn mening:
    Ik geloof niet, maar ik zou het geweldig vinden als er een god bestond, echt. Dan zou alles goed en mooi zij met regenboogjes en zonneschijn. Maar, let's face it, dat is er niet. Dus volgens mijn logica bestaat god gewoon niet.
    Maar als er wél een god is, zou je die dan wel moeten vereren? (Hier komt het cliché weer) Zoveel goeds heeft hij op deze wereld niet voortgebracht. Op zich is dat geen reden voor het niet-bestaan van een god, maar ik zou eerder een revolutie willen beginnen tegen die god dan bidden en preken over de 'oneindige goedheid'(waar???) van god. En zoals een voorbeeld hiervoor, met god en een duivel in je ofzo. Waarom is die duivel er dan? Als god zo goed en machtig is, dan zou hij de duivel dan niet uit de weg ruimen? Als hij dat niet doet omdat hij daar te zachtaardig (grote bullshit, waarom laat hij anders mensen doodgaan) voor is zou hij niet goed zijn, want dan zou hij de duivel in de mens laten bestaan. enz.
    Dus zelfs áls er een goed is, en dat helemaal bewezen is, vind ik dat nog steeds geen reden om naar een kerk, moskee of wat dan ook te gaan.
    En is de wereld niet veel mooier als je gewoon aardig tegen elkaar doet omdat je dat zelf wilt, dan omdat je anders in de hel terechtkomt?

    Nee en ik hou me redenenen voor me. Ik wil geen gelovigen ongelovig maken en dat zouden jullie ook niet moeten doen.


    Ik ben gemeen xoxo