Ik vind dit topic eigenlijk best wel nutteloos, want alle gelovige mensen gaan proberen te bewijzen dat god bestaat met voorbeelden als dat kapperverhaaltje en ongelovige mensen gaan dat dan weer belachelijk maken en zo kom je dus nooit ergens. maar hier is mijn mening:
Ik geloof niet, maar ik zou het geweldig vinden als er een god bestond, echt. Dan zou alles goed en mooi zij met regenboogjes en zonneschijn. Maar, let's face it, dat is er niet. Dus volgens mijn logica bestaat god gewoon niet.
Maar als er wél een god is, zou je die dan wel moeten vereren? (Hier komt het cliché weer) Zoveel goeds heeft hij op deze wereld niet voortgebracht. Op zich is dat geen reden voor het niet-bestaan van een god, maar ik zou eerder een revolutie willen beginnen tegen die god dan bidden en preken over de 'oneindige goedheid'(waar???) van god. En zoals een voorbeeld hiervoor, met god en een duivel in je ofzo. Waarom is die duivel er dan? Als god zo goed en machtig is, dan zou hij de duivel dan niet uit de weg ruimen? Als hij dat niet doet omdat hij daar te zachtaardig (grote bullshit, waarom laat hij anders mensen doodgaan) voor is zou hij niet goed zijn, want dan zou hij de duivel in de mens laten bestaan. enz.
Dus zelfs áls er een goed is, en dat helemaal bewezen is, vind ik dat nog steeds geen reden om naar een kerk, moskee of wat dan ook te gaan.
En is de wereld niet veel mooier als je gewoon aardig tegen elkaar doet omdat je dat zelf wilt, dan omdat je anders in de hel terechtkomt?