• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    Decoration schreef:
    (...)

    Ik geloof ook in God, en ik weet dat ie bestaat!!



    100000000000000000% zeker, dat ie die bestaat.

    Cassiopeia schreef:
    (...)


    Omdat je nooit een regenboog krijgt zonder regen. Voor alles heeft zijn doeleinden. Stel je voor: als alles zo positief was, geen graadje slechter, geen misdaad, verdriet. Hoe lang denk je dat mensen dat volhouden? God heeft verstand gegeven, maar het is aan jóú de taak om het goed te begrijpen. Moordenaars hebben sowieso het niet goed gebruikt.

    (gekopieerd)

    Daar spreek je de boel zelf al tegen schat.
    Want in de hemel is alles 'perfect' en daar zijn mensen toch tot in de eeuwigheid als ze een goed leven hebben geleid?
    Ik zeg niet dat ik niet geloof in religie, ik zeg dat ik niet geloof in 'God', zoals deze door vele mensen wordt geïntepreteerd, als een dude die van boven de wolken de rechter uithangt. Ik geloof in Reïncarnatie, karma enzo. Maar ik geloof ook dat je alles uit je leven moet halen en niet te veel bezig zijn met de dood, want er is gewoon niemand die zeker weet wat er hierna is, en stél er is niks, dan is iedereen die zichzelf jarenlang heeft opgeofferd best fucked. En ook al kom je in de hel of reïncarneer je als een of ander goor insect, dan heb je alsnog je leven geleid zoals jij dat wou, en had je het blijkbaar gewoon de eigenschappen niet in je om goed genoeg te zijn voor de hemel of een hogere reïncarnatie. Je kan namelijk die eigenschappen ontwikkelen, maar je kan ze ook gaan faken.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    shadowsalyer schreef:
    (.....)

    Een betere vraag zou zijn: welk doel heeft religie in de moderne samenleving? (Mods: maak dit alsjeblieft een stelling van de dag, zou eens een levendige discussie teweeg brengen)

    (.....)


    Gedaan 8D


    "I shut my eyes in order to see.'

    KOWEED schreef:
    (...)


    Jongen, waar heb jij 't over.
    Als jij je nooit hebt verdiept in de bijbelboeken, koran, thora etc.
    Zou jij 't ook nooit begrijpen.
    Het geloven van God, voel je binnenin je hart.
    Dat is niet te verklaren met je hersens.
    Want zo slim zijn wij nou allemaal niet.
    God heeft je maar een stukje brein gegeven,
    je kunt niet alles verklaren met je koppie.
    Met de evolutietheorie heb je ook geen bewijs,
    die gelooft eenmaal dat alles 'per toeval' is gebeurt.
    Yeahh right,
    Neem alleen bijv, een plant.
    Heeft je moeder die gemaakt?
    Nee.
    Dat is god, die dat laat groeien
    Ik heb me wel verdiept in de Bijbel, als in, ik heb les gehad daarin op school voor twee jaar.
    Ook heb ik de evolutietheorie bestudeerd. Deze is écht bewezen, net zoals het groeien van een plant, dat is ook bewezen.
    En nee, ik zeg nu niet dat jij dit nu moet geloven. Jij moet geloven wat je zelf denkt dat waar is. Ik ben alleen 'realistisch' opgevoed; geloven wat je ziet, en niet geloven wat je wordt verteld.


    Life is hard and then we die

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Je snapt zelf toch ook wel dat je niet kan bewijzen dat het christendom niet bestaat? Er zijn katholieken, protestanten, evangelisten, kortom christenen, therefore is er het Christendom. Correct me if I'm wrong.

    Zoals ik al zei, is het sterrenkunde die verkeerd is opgevat. Dan vind ik het niet raar dat al die mensen dat geloven, logisch zelfs; Alles is waar tot het tegendeel bewezen is. En dat is nu. Het Christendom als in de massale stroming die dat verkeerd opgevatte verhaal fanatiek naleeft, bestaat ja. Maar de fundamenten van het Christendom bestaan niet, niet zoals het wordt opgevat.
    Die 'Je snapt zelf toch ook wel' had je trouwens voor je kunnen laten. Ik ben niet dom (:


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Daar spreek je de boel zelf al tegen schat.
    Want in de hemel is alles 'perfect' en daar zijn mensen toch tot in de eeuwigheid als ze een goed leven hebben geleid?
    Ik zeg niet dat ik niet geloof in religie, ik zeg dat ik niet geloof in 'God', zoals deze door vele mensen wordt geïntepreteerd, als een dude die van boven de wolken de rechter uithangt. Ik geloof in Reïncarnatie, karma enzo. Maar ik geloof ook dat je alles uit je leven moet halen en niet te veel bezig zijn met de dood, want er is gewoon niemand die zeker weet wat er hierna is, en stél er is niks, dan is iedereen die zichzelf jarenlang heeft opgeofferd best fucked. En ook al kom je in de hel of reïncarneer je als een of ander goor insect, dan heb je alsnog je leven geleid zoals jij dat wou, en had je het blijkbaar gewoon de eigenschappen niet in je om goed genoeg te zijn voor de hemel of een hogere reïncarnatie. Je kan namelijk die eigenschappen ontwikkelen, maar je kan ze ook gaan faken.



    Dat is dan geweldig, schat.
    Het is waar, maar wat jij eigenlijk zegt nu is ook tegenstrijdig. Want daarnet zei je waarom er oorlogen enz. zijn. En nu zeg je dat je een leven moet leiden zoals je wil. Dus het kan even goed een moordenaars leven zijn. Of bedoel je iets anders?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    KOWEED schreef:
    (...)


    Jongen, waar heb jij 't over.
    Als jij je nooit hebt verdiept in de bijbelboeken, koran, thora etc.
    Zou jij 't ook nooit begrijpen.
    Het geloven van God, voel je binnenin je hart.
    Dat is niet te verklaren met je hersens.
    Want zo slim zijn wij nou allemaal niet.
    God heeft je maar een stukje brein gegeven,
    je kunt niet alles verklaren met je koppie.
    Met de evolutietheorie heb je ook geen bewijs,
    die gelooft eenmaal dat alles 'per toeval' is gebeurt.
    Yeahh right,
    Neem alleen bijv, een plant.
    Heeft je moeder die gemaakt?
    Nee.
    Dat is god, die dat laat groeien


    Een plant wordt gemaakt door de bloemetjes en de bijtjes, heb je nooit basic biologie gehad?

    En als je echt over de evolutietheorie wil beginnen, moet ik je waarschuwen, je krijgt een lap tekst met een omvangrijke grootte, die ik liever niet opschrijf als je het toch niet leest.

    En als je zelf nou eens goed leest zeg je bijna hetzelfde als ik. Het christendom is gemaakt om een bepaalde moraal te verspreiden, therefore zegt het christendom dat God in je hart zit. Maar dit is in tegenspraak met het idee dat God de wereld heeft geschapen, immers kan God niet in je hart zitten als je nog niet op de aarde staat. Dus God moet zich ergens buiten de aarde manifesteren, of beter gezegd buiten het universum, en ik leg dus uit waarom dit niet kan :P

    KOWEED schreef:
    (...)


    Jongen, waar heb jij 't over.
    Als jij je nooit hebt verdiept in de bijbelboeken, koran, thora etc.
    Zou jij 't ook nooit begrijpen.
    Het geloven van God, voel je binnenin je hart.
    Dat is niet te verklaren met je hersens.
    Want zo slim zijn wij nou allemaal niet.
    God heeft je maar een stukje brein gegeven,
    je kunt niet alles verklaren met je koppie.
    Met de evolutietheorie heb je ook geen bewijs,
    die gelooft eenmaal dat alles 'per toeval' is gebeurt.
    Yeahh right,
    Neem alleen bijv, een plant.
    Heeft je moeder die gemaakt?
    Nee.
    Dat is god, die dat laat groeien


    Sorry maar er is meer bewijs voor de evolutietheorie dan voor God.


    Your make-up is terrible

    Ik meen het serieus als ik zeg ''ik weet het niet'' :$


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Bullshit schreef:
    (...)
    Zoals ik al zei, is het sterrenkunde die verkeerd is opgevat. Dan vind ik het niet raar dat al die mensen dat geloven, logisch zelfs; Alles is waar tot het tegendeel bewezen is. En dat is nu. Het Christendom als in de massale stroming die dat verkeerd opgevatte verhaal fanatiek naleeft, bestaat ja. Maar de fundamenten van het Christendom bestaan niet, niet zoals het wordt opgevat.
    Die 'Je snapt zelf toch ook wel' had je trouwens voor je kunnen laten. Ik ben niet dom (:


    Sorry voor de onbeleefdheid :) ik wilde alleen zeggen dat er een betere verwoording voor is. En nogmaals sorry, ik kan erg verhit raken in discussies als deze

    Lieve, lieve, lieve, lieve mensjus. Laat iedereen gewoon geloven wat diegene zelf wilt, als diegene zich daar goed bij voelt is het toch ook goed?


    *insert philosophical cringe expression here*

    Cassiopeia schreef:
    (...)


    Dat is dan geweldig, schat.
    Het is waar, maar wat jij eigenlijk zegt nu is ook tegenstrijdig. Want daarnet zei je waarom er oorlogen enz. zijn. En nu zeg je dat je een leven moet leiden zoals je wil. Dus het kan even goed een moordenaars leven zijn. Of bedoel je iets anders?

    Je 'schat' is niet origineel.
    Je moet een leven ook leiden zoals je wilt. Je moet je leven laten gebeuren, gewoon hoe het je toekomt. Als dat betekent dat iemand het nodig vindt om iemand te vermoorden, kunnen jij en ik hem niet tegenhouden. Ik zeg niet dat iedereen nu massaal mensen moet gaan vermoorden, maar het gebeurt nu eenmaal, dus het zal wel ergens voor nodig zijn. Want zowel mensen die in God geloven als mensen die in Reïncarnatie geloven, zijn ervan overtuigd dat toevalligheden maar zelden voorkomen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Je snapt zelf toch ook wel dat je niet kan bewijzen dat het christendom niet bestaat? Er zijn katholieken, protestanten, evangelisten, kortom christenen, therefore is er het Christendom. Correct me if I'm wrong.


    Bekijk de documentaire maar eens. Het past allemaal zo precies. Alles, elk deel van het verhaal van God, is een verklaring voor. En een LOGISCHE verklaring. Het is alleen jammer dat het eerste deel er niet op staat, dat is namelijk een keiharde waarheid.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    GabyDeUser schreef:
    Lieve, lieve, lieve, lieve mensjus. Laat iedereen gewoon geloven wat diegene zelf wilt, als diegene zich daar goed bij voelt is het toch ook goed?
    Het is een godsdienstdiscussie, geen 'geloof niet meer in God' bekering. Ik heb nog niemand erop betrapt trouwens, ik zie alleen nog maar discussies.


    Life is hard and then we die

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Sorry voor de onbeleefdheid :) ik wilde alleen zeggen dat er een betere verwoording voor is. En nogmaals sorry, ik kan erg verhit raken in discussies als deze

    Maakt niet uit hoor (: Ik hou wel van actieve discussie's.


    Everything means nothing, if I ain't got you.