• Hallo allemaal,

    Ik wil graag een nieuw verhaal starten, ditmaal een meespeelverhaal. Het verschil met een RPG (zoals dat hier meestal gedaan wordt in ieder geval), is dat de samenhang van het verhaal centraal staat. Het gaat om het verhaal als geheel en niet om de belevenis van de individuen. Ze dienen met elkaar te maken te hebben en op elkaar in te spelen. Er zal niet in de ik-vorm geschreven worden omdat je dan geen lopend verhaal krijgt.

    Het idee:
    Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om? Was echt niemand voorbereid op deze ‘crash’ of hebben enkele mensen een smerig plannetje gesmeed?

    Inschrijflijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Familiebanden:
    Karakterbeschrijving:
    Opleiding:
    Muzieksmaak:
    Foto of uiterlijke beschrijving:

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Ik hoop dat er animo voor is! Als je het moeilijk vindt om in de hij/zij-vorm of de verleden tijd te schrijven is dat begrijpelijk en ik help je er graag mee om je schrijfkunsten op dat vlak te verbeteren. (:

    Peronages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk – 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]

    Ik wil nog even benadrukken dat ik verder niets heb tegen verhalen in de ik-vorm etc. maar ik houd er gewoon niet van. Post hier alsjeblieft gewoon je lijstjes als het idee je leuk lijkt, want met discussiëren over de voorkeur van een auteur bereik je niet zo veel en ik houd het graag zo leuk mogelijk. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 9:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jammer!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Margriet Vries
    Leeftijd: 18 jaar
    Familiebanden: Haar ouders zijn op jonge leeftijd uit elkaar gegaan en ze heeft een oudere broer, maar ze kent hem verder niet omdat hij bij haar vader is opgegroeid en zij bij haar moeder.
    Karakterbeschrijving: Margriet is een vriendelijk meisje, maar ze denkt veel na en piekert veel. Ze kan zich druk maken over dingen die onbelangrijk zijn en soms lijkt ze niet heel sterk, maar in werkelijkheid is ze dat wel en kan ze goed met tegenslagen omgaan. Ze zal haar verdriet niet snel uiten bij mensen bij wie ze zich niet op haar gemak voelt en zal niet zo snel voor zichzelf opkomen. Verbaal is ze niet heel erg sterk, tenzij ze zich mentaal heeft voorbereid op een gesprek. Ze is lief en erg meelevend, maar kan daardoor ook gaan piekeren over andermans problemen.
    De enige reden dat ze mee is op deze reis, is omdat haar moeder haar heeft overtuigd dat het belangrijk was voor haar zelfontwikkeling om eens wat te ondernemen. Ze keek er erg tegenop.

    Opleiding: Ze heeft net haar VWO-diploma gehaald.
    Muzieksmaak: Ze houdt van rustige muziek. Ze is geen fan van een bepaalde band en bepaald per nummer of ze die leuk vindt.
    Foto of uiterlijke beschrijving:
    Zonder sieraden en zonder haarband:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 20:34 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    Naam:
    Junior van Dalen
    Leeftijd:
    21
    Familiebanden:
    Deze herinnert hij zich niet meer. Hij zit al geruime vier jaar op het eiland.
    Karakterbeschrijving:
    Ooit was Junior een vrolijke en enthousiaste jonge gozer, maar sinds hij vast zit op het eiland is hij een toch wat nieuwsgierige en avontuurlijke gozer geworden. Hij heeft al lang geen medemens gezien dus dit is ''nieuw'' voor hem en hierdoor is hij wat schuchter en onderzoekend. Hij neust dan ook graag door andermans spullen en vind mensen toch wat interessant, omdat hij niemand anders had dan zichzelf.
    Opleiding:
    Junior heeft ooit een kunstopleiding gedaan.
    Muzieksmaak:
    Dit kan hij zich niet herinneren.
    Foto of uiterlijke beschrijving:
    Zoek ik


    Sorry, maar ik vind het echt niet geloofwaardig dat een zeventienjarige jongen hier vier jaar lang overleeft. We hebben al een ander personage dat is aangespoeld, een militair en persoonlijk vind ik dat wel genoeg. :'p
    Maar hij kan wel gewoon een persoon zijn die al een tijdje rondliep, hoor. Of die net bij bewustzijn komt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Sorry, maar ik vind het echt niet geloofwaardig dat een zeventienjarige jongen hier vier jaar lang overleeft. We hebben al een ander personage dat is aangespoeld, een militair en persoonlijk vind ik dat wel genoeg. :'p
    Maar hij kan wel gewoon een persoon zijn die al een tijdje rondliep, hoor. Of die net bij bewustzijn komt.

    Ik had het gevraagd in het speeltopic en kreeg daar geen reactie op.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 20:31 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    (...)
    Ik had het gevraagd in het speeltopic en kreeg daar geen reactie op.


    Wel, ik was er even niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Laat dan maar weer.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    (...)
    Ik had het gevraagd in het speeltopic en kreeg daar geen reactie op.


    Dat had je vanmiddag pas geplaatst, daar heb je ons niet echt de tijd voor gegeven :p.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Javelin schreef:
    (...)

    Dat had je vanmiddag pas geplaatst, daar heb je ons niet echt de tijd voor gegeven :p.

    Ik heb het aan degene die het speeltopic geopend heeft gevraagd.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    (...)
    Ik had het gevraagd in het speeltopic en kreeg daar geen reactie op.


    Dat had je vanmiddag pas geplaatst, daar heb je ons niet echt de tijd voor gegeven :p.

    Maar je kunt toch gewoon je personage een klein beetje aanpassen? (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vlahos schreef:
    Laat dan maar weer.


    Je kan toch meedoen? Blijkbaar heeft men het over het hoofd gezien, of niet meteen geweten wat ze moesten antwoorden.
    Van mij mag je meedoen, maar er wordt je alleen gevraagd een dingetje aan te passen. Dat is toch niet erg?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Vlahos schreef:
    (...)
    Ik heb het aan degene die het speeltopic geopend heeft gevraagd.


    Ooh, bij dit verhaal geldt niet dat zij de baas is ofzo, haha. Zij heeft het idee geplaatst, maar we schrijven het verhaal met zn allen dus in principe is het verhaal gewoon van iedereen (:.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Dit was mijn idee, omdat het met leuk leek.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Javelin schreef:
    (...)

    Ooh, bij dit verhaal geldt niet dat zij de baas is ofzo, haha. Zij heeft het idee geplaatst, maar we schrijven het verhaal met zn allen dus in principe is het verhaal gewoon van iedereen (:.

    Dat weet ik, maar zij keurde het goed.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    (...)
    Dat weet ik, maar zij keurde het goed.


    Ik zeg alleen dat ik het zelf niet geloofwaardig vind. Of je daar verder naar luistert moet je zelf weten. :')
    Het is niet zo dat een topic opener meer te zeggen heeft dan iemand anders die meespeelt, hoor.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 20:38 ]


    Every villain is a hero in his own mind.