• The adventures of Merlin

Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?

Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

Hoofdrollen:
    Merlin - Vlahos
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Determinate
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - Cenation
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Delone
    Cenred - Delone

Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Determinate
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Vlahos
    - Nathaniel Geoffrey Fowl - DreamerN

Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Tayniss

Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (Cenation) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

[ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 17:18 ]

16 - 09 - '17

(Yo nachtbrakers xD ik weet niet wanneer ik zal reageren, me vader is een laptop voor me aan het regelen maar wanneer die klaar is/er is is nog de vraag. Hopelijk ergens eind deze week ^^
    Alsdat geregeld. is kan ik reageren met Merlin en eventueel Rymus. Dus laat je persona gerust naar ze toe gaan. Reactie komt, maar later )

Ich liebe dich 27.12.23

KiliOfDurin schreef:
    [Ik kan niets :(
    I'm waiting on people.]

Merlin

Alles was klaargezet en ik vroeg me nu langzamerhand wel af waar Gaius blijft. Ik zie Rymus tussen wat dingetjes neuzen en ik loop naar hem toe, ik leg mijn hand op zijn schouder.
    "Wat ben je aan het doen?" zijn schouders schokken even en met een ruk draait hij zich om. Ik blijf hem aankijken en hij haalt zijn schouders op.
    "Gewoon, ik kijk wat rond. Ik ben, net als jij, in opleiding bij Gaius. Jij mag toch ook wel eens dingen bekijken als je wil weten wat het is?" vraagt hij dan en ergens heeft Rymus daar wel gelijk in. Maar ik vertrouw het niet.
    Ik knik eventjes en neem mijn hand terug, ik laat hem naast mijn lichaam hangen.
    "Ben je al een beetje bekend met het kasteel? Gaius zal je vandaag of morgen wel gaan vragen iets af te leveren bij mensen die je nog nooit gezien hebt," zeg ik dan en Rymus lijkt even na te denken, dan schud hij zijn hoofd en verteld me dat hij wel een rondleiding wil hebben.
    Gaius is toch spullen aan het verzamelen, en wie weet vinden Rymus en ik wel ergens zieke burgers, dan kunnen we die meteen meenemen.
    Na een paar minuten lopen Rymus en ik de trap af naar beneden en komen we aan in de gangen. Ik vertel hem van alles en hij lijk het wel op te nemen. Ik probeer hem niet te veel te vertellen over de koninklijke vleugel in het kasteel. Dat gaat hem niet zoveel aan.
    Rustig loop ik met Rymus de binnenplaats over terwijl ik hem van alles vertel.

Ich liebe dich 27.12.23

[Een van de ridders kan misschien naar Eira?]

Bowties were never Cooler

[Ik reageer zo wel even, kan Morgana bij iemand terecht fzo of dat iemand Martha ziek vindt die naar Gaius wil komen fzo?]

16 - 09 - '17

Arthur Pendragon

'Ik weet niet of u het al weet, maar er zijn trollen en een draak in de buurt van Camelot gesignaleerd. Ik heb ze beiden met mijn ogen gezien. Drie trollen hebben de dood al gevonden, maar ik wed dat er meer in de bossen rondzwerven. De draak heeft zover ik weet nog geen mensen aangevallen, maar ook enkele boeren hebben geklaagd dat hun vee is aangevallen en geroofd. Ik moet u namens uw vader vragen of u met uw beste ridders op weg wilt om er wat aan te doen. Alleen wordt het al bijna donker en wil ik voorstellen om morgen op pad te gaan. Dan kunt u uw ridders alvast op de hoogte stellen over wat hen morgen te wachten staat.' Ik kijk Gwaine aan. 'Als dit nieuws waar is, dan moeten we nu al vertrekken. We kunnen niet wachten, want trollen en draken vallen 's nachts aan. Wilt u de ridders allemaal gaan verzamelen, dan zorg ik voor de rest.' Zeg ik, en ik loop mijn kamer uit. Trollen en een draak... Ik zoek naar Merlin en zie hem rondlopen op de binnenplaats. 'Merlin! We gaan op tocht, er zijn trollen en een draak gesignaleerd, dus ik wil dat je alles klaarmaakt.' Zeg ik tegen Merlin, en ik loop weer weg om nog meer voorbereidingen te treffen.

[Morgana kan wel terecht bij Gwen]

Spoiler alert: you will save yourself

Merlin

Ik ben rustig bezig met dingen uitleggen als ik Arthur zijn stem ineens hoor.
    "Merlin! We gaan op tocht, er zijn trollen en een draak gesignaleerd, dus ik wil dat je alles klaarmaakt," Ik buig even kort en zucht een keer dan kijk ik naar Rymus.
    "Het is nooit eens een keer; Hallo Merlin, hoe gaat het met jou? Nee, altijd; Merlin dit, Merlin dat." zucht ik en ik zie Rymus even lachen. Ik schud mijn hoofd en leg mijn hand even op zijn schouder.
    "De plicht roept," zeg ik dan en ik kijk hem aan. "Ga maar terug naar het vertrek van Gaius en mij. Gaius zal je wel helpen en zou jou hulp ook appreciëren." Zeg ik en Rymus knikt. Hij draait zich om en loopt richting het kasteel terug. Ik draai me om en haal een keer adem.
    Trollen en een draak. Besef ik dan ineens. Kilgarrah? Nee, hij zit vast onder het kasteel. Wanneer de tijd daar is help ik hem weg te komen van daar, maar die tijd is er nog niet. Nu niet.
    Ik snel richting de vleugel waar Arthur zijn kamer zich bevindt en ik loop zijn kamer binnen.
    Ik pak daar wat spullen. Hoelang zijn we weg, word het warm of koud? Zoveel vragen, maar geen antwoorden want Arthur is hier niet! Ik stop van alles in de zak/tas en hang hem op mijn rug. Ik ga naar buiten toe en zoek Arthur. Wanneer ik hem gevonden heb loop ik naar hem toe.
    "Hoelang blijven we weg?" vraag ik als ik de zak/tas naast me op de grond laat zakken. "Moet ik paarden klaarmaken?" vraag ik er dan achteraan en kijk naar Arthur.

Ich liebe dich 27.12.23

Gaius

Met de nodige kruiden en zo van de markt loop ik helemaal terug naar het kasteel. Ik moet me haasten, ik moet diagnose stellen bij mensen. Op de markt liepen ook al zieke mensen rond, mensen spraken me aan en ik raadde hen aan zo even het kasteel op te zoeken zodat ik hen kan onderzoeken en eventueel een middel kan geven om hen te genezen. Bij sommige leek het serieus, ik moet dus dringend ingrijpen want dit is niet normaal weer. Wat is er toch aan de hand met Camelot, het lijkt alsof er een vloek uitgesproken is en de bewoners hier de dupe van moeten zijn. Ik loop meteen naar mijn vertrek en tref daar alleen Rymus aan. Ik kijk rond of ik Merlin niet zie, ik heb hem echt nodig! "Ik ben er weer, maar waar is Merlin?" Ik kijk afwachtend naar Rymus terwijl ik mijn boodschappen op tafel leg.

Martha Pinoira

Kuchend en hoestend waggel ik naar het kasteel van Camelot. Ik weet dat de arts Gaius daar is en hij kan me vast het beste helpen, soms koop ik kruiden of drankjes van hem voor bepaalde dingen. Ik ben helemaal bezweet, ben duizelig en zie nog maar heel wazig. Ik heb ook ontzettende hoofdpijn en buikpijn en kan nog amper lopen door de pijn en zo. Ik zie het kasteel steeds beter in zicht komen, ik heb gehoord dat ik niet de enige ben die ziek is, maar zoals ik ziek ben is niet normaal. Zouden andere mensen ook zo ziek zijn als mij? Het lijkt alsof ik moet overgeven, ik ben opeens ook enorm misselijk, wat is er toch allemaal aan de hand zeg? Ik struikel over mijn eigen voeten en val neer voor de trappen van het kasteel. Ik was er bijna. Ik kan amper nog wat horen of zien. Ik probeer om hulp te roepen, maar ik krijg er niks uit, alsof mijn stem opeens weg is of ik gewoon te zwak ben om te roepen.

Morgana

Ik moet naar Morgause, we zouden elkaar nog spreken. Nu Camelot ten onder gaat door de trollen, elfen, de draak en het virus dat uitbreekt zijn onze kansen groter om de troon te bemachtigen. Een gemene grijns staat op mijn gezicht terwijl ik naar buiten kijk. Niemand te zien, tot een oudere dam komt aangewaggeld, ze ziet er niet al te gezond uit. Ik blijf gemeen grijnzen, want dit kan mij nu is niks schelen. Ik heb gehoord dat Gaius zieken moet onderzoeken en Arthur de trollen wil zoeken. Deze mensen zijn gewoon allemaal zo dom als ik weet niet wat! Ik draai me om en kijk mijn kamer rond. Waar is die Gwen nu weer?! Ik loop naar de deur die ik open en kijk door de gang, niemand. "Gwen?! GWEN?!" roep ik door de gang. Ze moet me kleden. Ik verzin wel een smoes.

[ bericht aangepast op 22 sep 2013 - 21:24 ]

16 - 09 - '17

{Hahaha, we zijn echt één rommelige shit hier in vergelijking met de serie. xD Kilgarrah zit nog opgesloten in het kasteel, terwijl Gwaine al ridder is en Cenred al dood (en weer tot leven gebracht) en Morgana slecht.}

[Ja ik wil het wel aanpassen hoor. ]

Ich liebe dich 27.12.23

Gawain schreef:
    {Hahaha, we zijn echt één rommelige shit hier in vergelijking met de serie. xD Kilgarrah zit nog opgesloten in het kasteel, terwijl Gwaine al ridder is en Cenred al dood (en weer tot leven gebracht) en Morgana slecht.}

[Maakt toch niet uit? Zo is het gewoon totaal anders dan de serie ..]

16 - 09 - '17

Cenation schreef:
    (...)

[Maakt toch niet uit? Zo is het gewoon totaal anders dan de serie ..]

{Mneeh, maar ik vind het wel grappig ^^}

Gawain schreef:
    (...)

{Mneeh, maar ik vind het wel grappig ^^}

[xD]

16 - 09 - '17

Eira
    Toen de appel helemaal opgeknaagd was door mij liep ik terug over de pleinen van het kasteel, over de markt en langs de winkels. Kopen kon ik niets, maar de sfeer die er hing vind ik altijd geweldig. Uiteindelijk besloot ik maar terug te gaan. Mijn eten bracht ik naar mijn slaapplaats op de hooizolder boven de stalen en deed het daar in het kastje wat er stond waar mijn kleren, eten en persoonlijke spullen in zaten. Daar had ik er eigenlijk geen van. Een tekening van mijn ouders en een hanger die ik altijd om had. Die was al generatie op generatie doorgegeven van moeder op dochter sinds de tijd der Vikingen en daarvoor ook in het land der Vikingen, waar mijn familie waarschijnlijk oorspronkelijk vandaan kwam, daarom had ik ook zulk witblond haar. Toch zou ik waarschijnlijk de laatste zijn die deze hanger zou dragen, aangezien ik nooit kinderen zou krijgen. Een vader om me uit te huwelijken had ik niet, en niemand in zijn goede verstand zou een straatarme stalknecht trouwen. Ik liep weer naar beneden en zorgde ervoor dat alle stallen schoon waren en voorzien waren van water en eten voor de dieren. Dan kon ik ze straks mooi in de stallen gaan zetten voor het donker werd.

Bowties were never Cooler

{ Awh, nu kan Iyalle niet met Gwaine gaan hangen XD }

Credendo Vides