• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Vlahos
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Determinate
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - Cenation
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Delone
    Cenred - Delone

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Determinate
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Vlahos
    - Nathaniel Geoffrey Fowl - DreamerN

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Tayniss

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (Cenation) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 17:18 ]


    16 - 09 - '17

    {En daar kom ik ook weer...
    Wakker worden iedereen ! (: Laat deze RPG niet doodbloeden. }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    {En daar kom ik ook weer...
    Wakker worden iedereen ! (: Laat deze RPG niet doodbloeden. }

    {Ik zal het persoontje dat Arthur speelt wel weer een berichtjre sturen. Mijn personages hebben hem nodig om echt iets te kunnen doen...}


    Stenenlikker

    DreamerN schreef:
    {En daar kom ik ook weer...
    Wakker worden iedereen ! (: Laat deze RPG niet doodbloeden. }


    [Oh dear, ik let de laatste tijd echt niet meer op bij RPG's O_O]


    16 - 09 - '17

    [Delone, Merlin heeft hem ook nodig, die is namelijk bij hem hahah]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    {Ik heb xAlways een bericht gestuurd en ze zei dat ze tot woensdag weg is. Maar ik mag Arthur van haar wel even besturen. Dus ik zal kijken wanneer ik een post van schrijven.}


    Stenenlikker

    Gwaine

    Als ik langs Iyalle loop, geeft ze nog een klein hoofdknikje terug, maar ze lijkt niet erg vrolijk. Ik vind het jammer dat ik naar de binnenplaats moet en daar nog even wachten tot we vertrekken. Graag had ik nog even met haar gepraat, maar ik heb jammergenoeg andere dingen te doen, die toch echt voorgaan. En ik kan het niet riskeren dat ik nog in de stallen ben, als het leger vertrekt.
    Buiten de stallen is het een drukte van jewelste. Over lopen er ridders, soldaten en schildknapen rond. Op de binnenplaats is het nog drukker, iedereen loopt door elkaar heen en er is weinig sprake van orde. Dat komt waarschijnlijk door de grootte van het leger wat nu verzameld wordt, maar toch ben ik van mening dat Arthur zijn zaken toch wel iets beter mag regelen. Hem zie ik ook in de drukte staan en als hij me ziet, komt hij naar me toe.
    'Gwaine,' begint hij zakelijk. 'Het duurt waarschijnlijk nog even voordat het hele leger gereed is, maar ik wil graag wat meer weten van de situatie voor het donker is. Zou je met een aantal ridders en soldaten alvast polshoogte willen nemen? Neem Merlin mee, als je wilt.' Ik ben blij dat hij met dit verzoek komt, want anders zit ik hier maar doelloos te wachten op iets wat nog lang duurt, zonder precies te weten hoelang. En het is sowieso een goed idee.
    'Natuurlijk, heer Arthur. Ik zal direct gaan als ik al mijn mannen heb.' Arthur knikt me nog toe en loopt dan weg om zich met andere zaken bezig te houden.
    Merlin is blijven staan en ik kijk hem aan. 'Nou, Merlin, het lijkt erop dat we weer samen op pad mogen,' zeg ik tegen hem. 'Maak je nog maar even gereed, ik moet eerst nog wat mannen zoeken. Ben zo terug.'
    Voordat ik weg loop, overkijk ik nog even de binnenplaats. Ergens in de menigte zie ik Sarnek verloren staan. Gaheris is waarschijnlijk even andere dingen regelen en ik vind het een goed idee om Sarnek mee te nemen op deze verkenningstocht. Als ik Gaheris nog vind, voordat ik wil gaan, neem ik hem ook mee. 'Sarnek, maak je gereed om te gaan. Jij gaat mee op een verkenningstocht,' zeg ik tegen hem als ik hem bereikt heb. De man kijkt wat zenuwachtig, maar zegt dat hij mee zal gaan. Weinig anders kan hij ook niet.
    Na even zoeken vind ik ook Merlin weer in de menigte. Sarnek is me maar gevolgd en ik heb er niet echt problemen mee. Heb ik tenminste geen problemen met hem vinden als ik wil gaan. Ondertussen heb ik nog wat ridders en soldaten aangesproken over de verkenningstocht en ik heb nu al een aardig groepje van zo'n 20 man verzamelt. Genoeg om eens te kijken naar waar de trollen en de draak zich bevinden.
    Ik loop naar de plek waar Merlin staat en ik roep dat iedereen die met mij mee gaat daar ook moet verzamelen. 'Ik denk dat we zo kunnen gaan,' zeg ik tegen de jongeman als ik weer naast hem sta.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 17:08 ]


    Stenenlikker

    (Klopt dus niet, want Merlin was al bij Arthur eenaantal posts terug.. )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    {Ohja.... Well, dan zal ik dat even veranderen.}


    Stenenlikker

    (Keej :) )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Iyalle Yggdrasil

    Al snel was ik de poort door en bijna bij de ophaalbrug toen ik nog één keer achterom keek, waar ik sir Gwaine in gesprek zag met een blonde jongeman die een mooier harnas droeg dan de overige ridders, dat moet dan prins Arthur Pendragon zijn waar ik wel eens over gehoord had van mijn vader.
    Zelf heb ik dus nog niet het privilege gehad om hem te ontmoeten, dus ik kon niet beoordelen over hem, maar wat ik gehoord heb is hij een soms iets wat arrogante jongeman die wel veel over heeft voor zijn volk, wat over het algemeen een interessante combinatie vormt.
    Heel goed kon ik hem niet bestuderen en ik had ook geen zin om het drafje van mijn paard in te houden terwijl we bij een bomenrij aankwamen die we moesten passeren.
    Ik richtte mijn volle aandacht weer op mijn omgeving. “Oké, waar zullen we heen ?”
    Mijn hengst brieste even en boog diens hoofd naar rechts, waar een klein pad te zien was tussen het struikgewas.
    “Interessante keuze.” Mompelde ik nieuwsgierig terwijl ik hem erheen manoeuvreerde in een rustige voorwaartse stap.
    Hetgeen wat ik vond was een klein meertje, het wateroppervlak glinsterde betoverend door de inmiddels al dalende zon.
    Zonder enige moeite sprong ik uit het zadel en gaf mijn hengst de ruimte om even lekker te grazen.
    Ik klopte even de stof van mijn rok af en trok de mantel nog wat strakker om me heen voor ik me naar de oever van het meertje begaf.
    Mijn spiegelbeeld weerspiegelde helder en overduidelijk in het water dat het me heel wat moeite koste om daardoor heen te kijken, het water leek meer op een spiegel dan op een normaal oppervlak.
    Maar toen kon ik het zien, de stenen op de bodem, kleine visjes die rustig heen en weer zwommen zonder enige moeite.
    Ik tilde mijn rok op en zette voorzichtig een stap het water in, wat heerlijk aanvoelde aan mijn zachte huid.
    Natuurlijk zou ik niet te ver gaan, tot mijn enkels vond ik genoeg, want er kunnen genoeg wezens hier zitten die me iets aan zouden doen als ik te ver het water in zou gaan.
    “Prinses Iyalle, wat doe je hier ?”
    Met een glimlach draaide ik me om en keek recht in de grote glanzende paardblauwe ogen van Celabor.
    Hij stond aan de wal en stak al een hand naar me uit om me uit het water te leiden.
    “Ik ben op staatsbezoek, al is er nog niet echt enige aandacht aan me besteed.” Ik pakte zijn hand vast waarvan de huid bijna zilver oplichtte.
    “Is Aronea hier ook ?” Maar Celabor schudde zijn hoofd al waarbij zijn lange paarszwarte haar heen en weer golfden. “Zij is achtergebleven.”
    Hij leidde me naar een boomstronk en liet mij als eerst zitten. “Maar ben je echt alleen op staatsbezoek ?” Hij trok even een wenkbrauw op en ik herinnerde me het gesprek dat wel al eens gehad hadden, waarin ik hem verteld had over de plannen van mijn vader om me uit te huwelijken.
    Ik schudde mijn hoofd. “Ik krijg van mijn vader de tijd om een geschikte man voor mezelf te vinden voor hij zelf verdere stappen gaat ondernemen.”
    “Dan moet je dus wel snel zijn en ik ken jou, jij word niet zo snel tot over je oren verliefd op iemand.”
    Ik glimlachte spijtig naar hem. “Daar heb je gelijk in, maar opzicht is er wel iemand, ook al weet ik dat het nooit wat zou worden.”
    Celabor grinnikte. “Laat me raden, iemand van de wacht ? Een ridder ?”
    “Het tweede Inderdaad.”
    Achter me hoorde ik mijn hengst even hinniken, alsof hij me ergens voor wou waarschuwen.
    Zelf ook schichtig draaide ik me bij, met mijn hand op het gevest van mijn zwaard.
    “Rustig maar, het zijn vast een aantal andere elfen, zij zijn niet zo vertrouwd met mensen hier, zeker niet sinds magie hier verboden is en ons volk hier grotendeels als uitschot word behandeld.”
    Er trok even een donkere trek over zijn hoofd waardoor ik sussend een hand op zijn arm legde, waardoor hij leek te ontspannen.
    “Jij en Aronea kennen mij het beste en jij hebt me het beste in diens zien van mensen, al zijn velen hier dan ook anders, ik kom hier niet graag, maar ik heb familie hier wonen waar ik wel eens op visite ga.”
    Even waren we beiden stil, hij scheen het hier al wel goed te kennen, misschien kon hij mij dingen laten zien hier in de omgeving waarvan nog niemand wist.
    “Iyalle, doe alsjeblieft niet al te gevaarlijke dingen.” Daar kwam Celabor weer tussenbeiden, soms leek hij wel mijn gedachten te kunnen lezen wat hij tegenwierp met dat ik gewoon een open boek ben voor hem. “Ik kan niet met je mee, je mag niet met mij gezien worden.”
    “Celabor….”
    “Nee prinses.”
    Hij stond op en trok mij ook weer zachtjes overeind. “Jammer genoeg moet ik gaan, blijf hier niet veel langer dralen want andere elfen hier zijn dus niet echt happend op menselijk bezoek.”
    Hij drukte snel een kus op mijn voorhoofd voor hij tussen de bomen verdween en zuchtend liep ik zelf terug naar mijn hengst om weer op te stijgen. “We gaan toch nog even verder, misschien komen we de ridders onderweg wel tegen en kunnen we hen achtervolgen.”
    Even moest ik lachen om mijn eigen woorden, maar ik weet dat ik het zo zou doen als ik daar de kans voor kreeg.
    Of misschien moest ik zelf op zoek gaan naar de draak.
    Wel, ik zou wel zien waar de gedachten van mijn hengst en mij ons zouden brengen.


    Credendo Vides

    {Ohja, ik moest mn post nog aanpassen. Nah, laat ik dat nu maar doen.}


    Stenenlikker

    {Yo, peeps, gaat het hier nog een beetje leven?}

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 18:28 ]


    Stenenlikker

    [Maaaaaaaaaaan, waarom vergeet ik deze rpg toch steeds? -.-]


    16 - 09 - '17

    Vlahos schreef:
    (...)

    Rymus

    Merlin was al een tijdje weg, en nog altijd niet terug. Ik vroeg me ook niet echt af waar hij nu was.
    Met een schuine blik kijk ik het vertrek rond en een lichte grijns speelt om mijn lippen. Ik begint het nu al leuk te vinden, dat spel van me. Wat ik Eira zei meende ik, als ze maar tegen een iemand haar mond open doet krijgt ze met mij te maken, en dan is ze nog lang niet jarig.
    Ik rek me even helemaal uit waardoor ik mijn ruggengraat een paar keer hoor kraken. Mijn schouder is nog altijd erg pijnlijk, maar ik heb er al best wel veel mee gedaan, dus het middeltje werkt wel.
    Ik draai me om wanneer ik de deur achter mij hoor sluiten. Het is Gaius en vragend gaat zijn blik rond. Dan rust zijn blik op mij.
    "Ik ben er weer, maar waar is Merlin?" vraagt hij terwijl hij zijn boodschappen op de tafel neerplant. Ik zet een glimlachje op mijn gezicht en loopt naar Gaius toe.
    "Merlin is er vandoor, hij is al een tijdje weg en ik weet ook niet waar hij is," zeg ik terwijl ik nieuwsgierig naar de boodschappen kijk. Mijn blik gaat weer naar Gaius en met een glimlachje kijk ik hem aan.
    "We hebben wel alles zo gebouwd dat u makkelijk te werk kunt gaan. En u weet het, ik wil graag helpen," zeg ik beleefd en maak een kleine buiging naar Gaius toe.


    Gaius

    Ik zie hoe Rymus met een glimlach naar me kijkt. Die glimlach staat me niet aan op één of andere manier en ik begin hem steeds minder te vertrouwen, ik heb geen idee waarom. De gedachte dat hij de vreemdeling zou zijn blijft door mijn hoofd spoken, dus ik mag hem niet helemaal gaan vertrouwen, op de één of andere manier vind ik ook dat hij zich af en toe een tikkeltje anders gedraagt en die grijns steeds op zijn gezicht staat me ook niet altijd aan. "Merlin is er vandoor, hij is al een tijdje weg en ik weet ook niet waar hij is." antwoordt hij op mijn vraag. Merlin toch, ik heb je nodig! En waarom laat hij me nu alleen met die Rymus?! Ik zie hoe Rymus naar de boodschappen kijkt en dan weer onschuldig met een glimlach naar me kijkt. "Ik heb Merlin nodig, waarom gaat hij er dan toch ook van door?!" Met een zucht pak ik enkele dingen uit en kijk Rymus aan die weer praat. "We hebben wel alles zo gebouwd dat u makkelijk te werk kunt gaan. En u weet het, ik wil graag helpen." Ik knik. "Ik zie het, bedankt en ik heb liever dat je niet te erg in de weg loopt om te gaan helpen, want je bent mijn leerling en ik wil je liever nog dingen bijleren voor ik dingen aan je overlaat." Wie weet wat hij zou uitsteken met de zieke bewoners, daar wil ik liever niet over nadenken, dus dan doe ik maar liever alles alleen. "En waar is Gwen? Ik vroeg toch of zij er ook kon zijn? Tjonge, hier moet je ook altijd alles alleen doen." Ik loop naar de deur. "Meekomen jij, we gaan Gwen zoeken en de bewoners binnen laten." zeg ik streng tegen Rymus en open de deur al. Ik heb liever niet dat hij hier alleen blijft rondsnuffelen.


    16 - 09 - '17

    {Ik zal binnenkort ook nog een reactie met Iyalle plaatsen... al is zij dus weer los van alle andere personages XD Dus wie haar tegen wilt komen, be my guest (: }


    Credendo Vides