• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Vlahos
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Determinate
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - Cenation
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Delone
    Cenred - Delone

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Determinate
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Vlahos
    - Nathaniel Geoffrey Fowl - DreamerN

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Tayniss

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (Cenation) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 17:18 ]


    16 - 09 - '17

    Cenation schreef:
    [Sorry dat ik al even niet meer gereageerd heb, ik had vandaag mijn eerste schooldag enz en ik ben best moe door weinig te slapen vannacht,
    maar iemand voor Morgana mss?]


    Gwen?


    Spoiler alert: you will save yourself

    [Ik heb al vijftig keer Merlin en Rymus aangemeld als kandidaat, dus kom nou mensen --' ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Papaoutai schreef:
    [Ik heb al vijftig keer Merlin en Rymus aangemeld als kandidaat, dus kom nou mensen --' ]


    Wie is Rymus :X


    Spoiler alert: you will save yourself

    xAlways schreef:
    (...)

    Wie is Rymus :X


    [ô_o serieus... ? ]

    [ bericht aangepast op 3 sep 2013 - 17:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Papaoutai schreef:
    (...)

    [o.O serieus... ? ]


    [Ik let niet echt goed op]


    Spoiler alert: you will save yourself

    xAlways schreef:
    (...)

    [Ik let niet echt goed op]



    [Goed, Rymus is mijn persona die naar Camelot is gekomen met maar één doel; Uther doden.
    Rymus speelt vriendelijk en onschuldig en is, tijdens zijn vrije tijd, bezig met slechte dingen. Eira is er al achter en heeft het aan Merlin verteld. Merlin probeert nu dus Rymus uit te lokken etc.
    Gelijk een samenvatting ;) Kijk anders nog even in het RT voor Rymus' rol ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Papaoutai schreef:
    (...)

    [Goed, Rymus is mijn persona die naar Camelot is gekomen met maar één doel; Uther doden.
    Rymus speelt vriendelijk en onschuldig en is, tijdens zijn vrije tijd, bezig met slechte dingen. Eira is er al achter en heeft het aan Merlin verteld. Merlin probeert nu dus Rymus uit te lokken etc.
    Gelijk een samenvatting ;) Kijk anders nog even in het RT voor Rymus' rol ]


    Dan denk ik dat Gwen maar beter naar Merlin kan gaan.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Cenred

    De koning lijkt mijn woorden te vertrouwen, maar toch verraden zijn woorden, dat dat niet helemaal het geval is. 'Waarom zou uw vijand mij willen aanvallen?' vraagt hij mij. 'Ik heb u nog nooit hier gezien.' Zijn woorden brengen mij even van mijn stuk. Wat moet ik hem nu vertellen? De waarheid, een leugen of een verzinsel met de waarheid als kern? Ik besluit om voor de waarheid te gaan. Veel kwaad zal het toch niet doen? Zover ik weet heeft Morgause vele vijanden en vast ook genoeg 'gewone' mannen wraak willen.
    'Ik heb vele dingen gehoord,' begon ik. 'Ik hoor in dorpen en herbergen vele verhalen en laatst kwam mij ter ore dat Morgause van plan is om wraak op u te nemen. Maar ik heb zelf ook nog een appeltje met haar te schillen. Zij heeft mij veel kwaad gedaan en ik wil wraak. Ik zie haar het liefst dood en ik neem aan dat u haar ook het liefst dood ziet. Maar ik ben hier inderdaad nog nooit geweest, dus ik hoop voor u en mijzelf dat ik u een goede dienst kan bewijzen.'
    De waarheid heb ik verteld, maar hem toch een beetje verdraaid. Niet in een herberg heb ik over Morgause gehoord, maar van de druïde. Maar de rest is waar. Ik wil haat dood zien en ik denk dat ik door een verbond met Uther dat doel zou kunnen bereiken. En dan Uther om het leven zien te brengen. Het maakt mij niet uit of het mijn dood wordt. Toch blijf ik liever leven, maar ik zal toch waarschijnlijk veel moeite moeten doen om mijn oude macht terug te krijgen. Het zal in ieder geval nooit meer zo zijn als vroeger. Dat zal het nooit meer zijn. Bedroefd denk ik aan hoe mijn leven vroeger was, voordat ik me met Morgause inliet en alles de verkeerde kant op ging. Ik was rijk, had een koninkrijk en vele onderdanen. Zeer geliefd was ik niet, maar ook niet gehaat. Maar iedereen weet dat ik dood ben, het zal moeilijk zijn voor ze om te geloven dat ik weer leef, stel dat ik terug bij mijn kasteel weet te komen.


    Gwaine

    Ik hoef niet lang te wachten en al gauw wordt de deur door Prins Arthur geopend en hij lijkt een beetje verbaasd mij te zien. 'Goedendag, wat kan ik voor u doen?' vraagt hij en ik wordt uitgenodigd binnen te komen. Hij gaat zitten op een stoel en hij kijkt me vragend aan. Ik weet niet zeker of ik wel plaats moet nemen, gezien mijn boodschap maar kort is en echt niet lang genoeg om meteen te gaan zitten. Ik besluit maar om te blijven staan, terwijl ik mijn woord doe.
    'Ik weet niet of u het al weet, maar er zijn trollen en een draak in de buurt van Camelot gesignaleerd. Ik heb ze beiden met mijn ogen gezien. Drie trollen hebben de dood al gevonden, maar ik wed dat er meer in de bossen rondzwerven. De draak heeft zover ik weet nog geen mensen aangevallen, maar ook enkele boeren hebben geklaagd dat hun vee is aangevallen en geroofd. Ik moet u namens uw vader vragen of u met uw beste ridders op weg wilt om er wat aan te doen. Alleen wordt het al bijna donker en wil ik voorstellen om morgen op pad te gaan. Dan kunt u uw ridders alvast op de hoogte stellen over wat hen morgen te wachten staat.'
    Ik hoop dat hij mijn advies opvolgt, waardoor ik nog vanavond bij Iyalle kan zijn. Trollen en een draak moet je zeker niet onderschatten en hun gang laten gaan, maar het is ook niet slim om wanneer de schemering zal vallen nog op verkenningstocht uit te gaan. Ik zit nou niet bepaald te wachten op een onverwachte aanval in het donker. Dat is iets wat je meestal niet overleefd, in ieder geval niet zonder kleerscheuren. En 's avonds kan lyalle niet veel en zal ze zich waarschijnlijk vervelen. Ik wil haar dan liever vermaken en bezig houden. Deze gedachtes maken mij echter onzeker. Wat is het nou precies wat ik in Ialle zie? Waarom wil ik graag bij haar zijn en zorgen dat haar niks overkomt. Maar zij lijkt mijn aanwezigheid wel op prijs te stellen. Zij kwam zelf met het idee om samen wat te gaan drinken. Ik weet niet wat ik moet en we zijn ook nog eens in gevaar. Geen goede combinatie. Mijn gedachten aan haar zouden mijn concentratie kunnen verslappen, wanneer ik deze juist hard nodig zal hebben.


    Stenenlikker

    Cenation schreef:
    (...)

    [Mss Morgana naar Morgause laten gaan of andersom om weer plannen te bedenken enz om slecht te zijn? xp]


    Is goed! Ik moet zo naar school, maar ik zal kijken of ik vanmiddag wat kan posten.


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    Iyalle Yggdrasil ~ Prinses


    Het water was nog steeds heerlijk warm terwijl ik even onder water ging met mijn hoofd en haren.
    Tijdens mijn bad momenten vond ik het altijd fijn om mijn gedachtes en herinneringen de vrije loop te laten, waardoor ik vaak terug dacht aan dingen die ik in mijn leven had meegemaakt.
    Zo dwaalden mijn gedachten nu af naar één van de toernooien die er elk jaar georganiseerd werden op de speciale velden en arena die we daarvoor hadden.
    En elk jaar deed ik mee, ondanks dat velen het niet goed vonden als er een vrouw meedeed en al helemaal niet de prinses die in een aantal jaar hun koningin zou worden.
    Maar ik liet me ook niet zien, het was een regel dat de deelnemers hun helm ter alle tijden ophouden tot het einde van de strijd.
    Zo kon ik altijd makkelijk meedoen, niemand die het doorhad dat ik het was die meedeed aangezien ik elke keer een ander harnas droeg.
    Het enige wat te overzien, was mijn zwaard, maar daar lette niemand echt op.
    Jaar achter jaar, toernooi na toernooi behaalde ik de hogere kringen tot rond de finale.
    Vaak won ik, maar af en toe waren er ook mannen bij die me versloegen,die dan ook vaak het privilege kregen om tot de lijfwachters van het kasteel te behoren.
    Maar de afgelopen jaren was het met een zwaard tegen zwaard gevecht niet meer gebeurd, hetzelfde gold voor de boogschietwedstrijden.
    Het enige waar ik in verslagen kon worden waren speer en lans wedstrijden, die waren altijd onvoorspelbaar en ik hou er niet echt van om lange voorwerpen te hanteren en met de lanswedstrijd wou ik mijn paard niet in onnodig gevaar brengen met rondvliegende splinters.
    En dat was vaak ook de enige wedstrijd waarbij mijn vader me nadrukkelijk verboden had om uiteindelijk nog aan mee te doen, waar ik mee instemde.
    Daarom zat ik dan altijd naast hem en hielp ik af en toe Lancome, die wel eens meedeed.
    Lancome was ook altijd één van de ridders die hoog eindigden in de toernooien, het was zelfs wel eens voorgekomen dat we tegenover elkaar kwamen te staan.
    Maar hij had het altijd door dat ik het was, hij kent mij door en door, zelfs in mijn gevechtstechnieken aangezien ik vaak samen met hem train.
    Lancome is één van de weinige die me af en toe nog wel eens stof onder mijn voeten doet opwaaien en dat vind ik altijd de leukere wedstrijdjes.
    Mijn zwaard, die hier in de andere kamer lag, was speciaal voor me gesmeed op bevel van mijn vader en het was gemaakt van speciaal ijzer dat schijnbaar lichter in de hand ligt, maar misschien nog wel lichter is dan normaal ijzer.
    Ik had het een naam moeten geven, waar ik dan ook lang over na had gedacht voor ik uiteindelijk op de naam Alae, wat vleugel betekende in een oude taal die Latijns genoemd word.
    Want mijn zwaard is licht en schitterde in de zon en Lancome had tijdens mijn eerste training ermee gezegd dat,wanneer ik ermee aanviel en pareerde het net leek alsof ik vleugels had.
    Wat bij mijn vader alleen maar meer het gevoel gaf alsof ik zijn kleine engeltje ben.
    Zuchtend kwam ik weer boven water en wreef mijn lange blonde maar drijfnatte haar uit mijn gezicht. Natuurlijk ziet mijn vader in dat ik een sterke jonge vrouw ben die op sommige andere gebieden nou eenmaal een beetje onzeker is.
    Maar waarom gaf hij nu opeens de keuze om in de komende maanden zelf een man te zoeken voor hij me uit zou huwelijken.
    Waarom nu ? Waarom in het geheel.
    Ik wil al helemaal niet uitgehuwelijkt worden, voor geen goud stap ik in een huwelijk met een man die ik misschien wel niet eens mag.
    Maar daarnaast maakt het mijn vader ook niet echt uit wie het word, zolang ik maar gelukkig word.
    Voor zijn part kwam ik thuis met een stalknecht, een wapensmid of zoiets dergelijks, maar iemand daarboven was natuurlijk meegenomen, zolang het maar geen misdadigers of huurlingen waren.
    Ik waste mijn haren terwijl ik mijn gedachten nog weer de vrije loop lieten gaan over de woorden die mijn vader tegen me gesproken had, welke kandidaten hij allemaal voor me had als ik faalde in mijn zoektocht.
    Ik moest hier minstens twee weken blijven voor het staatsbezoek aan Camelot en de Pendragons, wat ik daarna deed moest ik weten, maar ik had drie a vier maanden om iemand te vinden voor mijn vader tot pijn in mijn hart zelf iemand voor me zou kiezen.
    Maar nu zou ik me richten op dit heerlijke bad, tot het water koud werd of ik er gewoon genoeg van had.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2013 - 17:42 ]


    Credendo Vides

    { People seriously, laat deze RPG nou niet doodbloeden );: }


    Credendo Vides

    [Ik kan niets :(]


    Bowties were never Cooler

    KiliOfDurin schreef:
    [Ik kan niets :(]


    {Als je alleen bent kan je altijd gewoon een stukje bij elkaar verzinnen, net zoals ik eerder met Iyalle gedaan had (; }


    Credendo Vides

    [Dan komt die morgen]


    Bowties were never Cooler

    [Oh dear, weer vergeten! Ik reageer morgen na stage!]


    16 - 09 - '17