Iyalle Yggdrasil
Voor ik Eira nog weer antwoord kon geven stapte er een geïrriteerd uitziende vrouw binnen die duidelijk ook van hogere stand was. "Zadel een paard, ik moet dringend weg en ik heb geen geduld, dus schiet op!"
Wow, mijn gevoel zat goed, ze is een beetje aangebrand.
"Het spijt me vrouwe, maar alle paarden zijn opgezadelt voor de ridders van de koning. Ik kan u op dit moment niet van een paard voorzien, het spijt me." Aan haar gehele houding kon ik al wel merken dat ze als de dood was voor deze vrouw. Wie is ze ?
Ik bleef staan in mijn standaard zelfverzekerde houding, rechte rug, kin iets geheven en mijn handen losjes in mijn zij, misschien omdat ik niet goed wist hoe ik moest reageren of deze furieuze vrouw, hoe ik haar aan moest spreken of ik wou gewoon laten zien dat ik niet makkelijk over me heen laat lopen, door wie dan ook.
Als ze ook maar dacht om mijn paard te nemen, aangezien dat het enige paard was dat nog opgezadeld in de stallen stond, daarnaast zag ik nog wat veulentjes en andere paarden, maar daarvoor zouden wel andere regelingen gelden.
"Geen paarden? Hoezo geen paarden? Welke idioten hebben zoveel paarden nodig? Zie je niet wat er aan de hand is in Camelot?! Ik moet helpen en jij, jij gaat me vertellen dat er geen paarden meer zijn?!" oké, ze begon me op mijn zenuwen te werken en dat kan soms heel wat zeggen.
Maar haar woorden maakten me ook nieuwsgierig, wat was er aan de hand in Camelot ? Aan haar woorden kon ik horen dat ze niet op de trollen en de draak doelde, nee, zij scheen iets in Camelot zelf te bedoelen.
Haar ogen schoten even naar mij toe en het lijkt alsof ze me minachtend in zich opneemt, fijn.
Opeens kwam er een jongentje binnen rennen die zich aan het stalknechtmeisje vastklampte.
"Wie is dat? En wie is dat?” De vrouwe wees eerst naar het jongetje en daarna met een beschuldigende vinger naar mij voordat ze verder het woord nam.
"Moet ik Uther misschien melden dat jij rondhangt met vreemde in plaats van je werk te doen? Je gaat zorgen dat ik een paard heb of je zal niet blijven lachen!" En zonder nog op onze antwoorden te wachten beende ze de stallen uit, die heeft of haar dag niet, of er was gewoon totaal iets mis met haar.
"Het spijt me van vrouwe Morgana, my Lady." Zei het stalmeisje beleefd en ik knikte haar toe.
Ik wou wat vragen, maar zij richtte zich al op het jongetje. “Wat is er Joe ?”
“Waarom is vrouwe Morgana altijd zo gemeen?"
Dus ze was altijd zo ? Arme mensen, wie wilt er nou opgescheept zitten met iemand als haar ?
“Dat weet ik ook niet Joesy. Blijf dus maar uit haar buurt. Vertel je dat ook aan de anderen ?”
Ergens had ik wel toe doen met dit jongetje en met het stalmeisje, ze leek het vaker te moeten verduren wat die Morgana van net allemaal beval.
Mijn gedachten maakten weer overuren.
Wie is zij binnen de hofhouding van Camelot ?
Wat heeft ze gedaan waardoor ze zo gemeen is geworden ? Of wat is er gebeurd waardoor ze zo gemeen is geworden ?
Maar alsnog, als je zelf een duister hart hebt hoef je het nog niet af te reageren op de inwoners, al is het nog zo verleidelijk.
Mijn vader en mijn kamermeisje hebben me dat heel goed aangeleerd van kinds af aan en elke keer wanneer ik depressief werd, een driftbui had of gewoonweg iemand wou vermoorden van kwaadheid zeiden ze me dat ik gewoon iets anders kapot moest maken of dat ik me op de trainingsbaan moest richtten op het op moest schrijven of uiten in muziek, zolang je er maar niemand anders kwaad mee berokkend.
En meestal hielp het ook altijd wel.
Achter me hoorde ik mijn paard briesen, hij had er wel zin in om de stal even te verlaten.
Ik wou wel, maar ergens wou ik haar niet alleen laten voor het geval die Morgana weer terug kwam.
Dus ik bleef nog even staan, misschien gewoon nog een paar minuten, maar ik moest iets verzinnen om te doen.
"Kan ik je misschien ergens mee helpen ? Anders was ik van plan om te gaan namelijk ?" Vroeg ik haar voorzichtig.
Ik wou graag helpen, ik was gewend om te helpen thuis in de stallen, het was zo rustgevend.
En zo zou ik misschien nog wel in de buurt zijn als Morgana terug zou komen.
[ bericht aangepast op 24 sep 2013 - 22:56 ]
Credendo Vides