• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Vlahos
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Determinate
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - Cenation
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Delone
    Cenred - Delone

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Determinate
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Vlahos
    - Nathaniel Geoffrey Fowl - DreamerN

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Tayniss

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (Cenation) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 17:18 ]


    16 - 09 - '17

    Delone schreef:
    Haha, die scène in de bloopers blijft echt zo genius xD


    (Die blooper waar Eoin gewoon over die rand kukelt naar beneden whaha)

    [ bericht aangepast op 14 sep 2013 - 19:20 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Papaoutai schreef:
    (...)

    (Die blooper waar Eoin gewoon over die rand kukelt naar beneden whaha)


    {Jah, ik lag echt dubbel!
    En ook die anders waar Gwaine (geloof ik) dan valt en Merlin gezellig door blijft babbelen xD
    Laten we het erbij houden dat Gwaine gewoon uberawesome is :'D}


    Stenenlikker

    [Praattopic, mensen ;)]


    16 - 09 - '17

    Iyalle Yggdrasil

    Het water van mijn bad begon al lauw te worden toen ik het tijd vond om er uit te komen.
    Mijn ogen gleden over de ruimte, maar ik kon nergens een handdoek vinden.
    “Lancome ?” Riep ik voorzichtig, mezelf op mijn buik draaiend in het bad zodat hij het minieme van mijn lichaam zou zien als hij binnen zou komen, achter het kamerscherm.
    Ik hoorde zijn voetstappen aan komen snellen. “Ja Iyalle ?” Ergens tot mijn geluk bleef hij achter het scherm, waar ik even zachtjes om moest lachen.
    “Kan je me een handdoek brengen ? Hang hem maar over het scherm heen.”
    “Maar natuurlijk.”
    Niet veel lager zweefde er een witte handdoek over het scherm heen, waar die zachtjes neerstreek.
    Het borduursel dat zich erin bevond was dat van mijn thuisland, de levensboom, met sterren boven de takken en symbolen die elk voor een element staan.
    Sommigen mensen vinden het een borduursel dat wijst op magische praktijken, maar zo is het niet de bedoeling geweest, al is magie bij ons vrij te gebruiken, mits het duistere magie is.
    Ik hief mijn lichaam het bad uit, kneep mijn lange blonde haar uit boven het water en pakte toen de handdoek die zelfs nog rook naar thuis.
    Met gesloten ogen snoof ik de herkenbare geur van de mijn thuis, de lavendel waarmee mijn handdoeken altijd gewassen worden door Gryzelde, mijn kamermeisje.
    Ik droogde mijn lichaam af, geen plekje overslaand, al bleef ik altijd even haken bij mijn rechterheup, waar een litteken in de vorm van een streek zat.
    Het deed allang geen fysieke pijn meer, maar mentaal moest ik er na al die jaar nog steeds pijnlijk over nadenken.
    Ik was elf toen het gebeurde, op dat moment dwaalde ik een beetje net buiten de kasteelmuren.
    Lancome was zijn groep aan het trainen en eigenlijk moest ik bij Gryzelde zitten, maar ik wou even de frisse lucht in.
    Maar in mijn jeugdige onoplettendheid werd ik opeens vast gegrepen door twee mannen, die me met zich meesleurden.
    Uit hun doen en laten had ik al snel doorgehad dat het bandieten waren.
    Ze mompelden dingen tegen elkaar en een vrouw die met hen samen werkten.
    Ik probeerde te ontsnappen, maar ze hadden me door en net toen ik buiten de deur om hulp had geschreeuwd vingen ze me weer.
    Ze bonden me vast aan een stoel en bonden mijn mond af.
    Maar mijn geschreeuw had iets in beweging gezet en al snel vluchtte de bandieten met mij het aanliggende bos in, opgejaagd als wild.
    Ze werden steeds roekelozer, tot ze wisten dat ze omsingeld waren en mij als laatste redmiddel zagen.
    De man die mij vasthield haalde een dolk te voorschijn en zette die eerst tegen mijn nek.
    Het is een wonder dat daar niets van was gebleven, want ik zag een straaltje bloed langs mijn hals lopen. Ik probeerde de man te schoppen, ondanks het lemmet tegen mijn nek aan, maar het maakte niets uit.
    Uiteindelijk ontredderde Lancome de man, maar in zijn laatste poging stak hij zijn dolk naar mij uit.
    Het resultaat daarvan was een aantal dagen in het ziektebed, halfdood en een levenslang litteken op mijn rechterheup.
    Zuchtend vouwde ik de handdoek uiteindelijk om mijn lichaam heen en stapte achter het kamerscherm vandaan en liep nog steeds in gedachte verzonken naar mijn ruimte.
    Even twijfelde ik, ging ik nu al mijn slaapjapon aantrekken of nog niet ?
    Ik wist niet of ik nog uitgebreid moest komen opdagen voor een diner, maar ik heb nog niets gehoord.
    Uiteindelijk koos ik toch voor een normale jurk, één van mijn favorieten die geweldig om mijn lichaam heen valt en waar ik me fijn in kan bewegen.
    Ik draaide eventjes een rondje en plofte toen op de stoel van mijn kaptafel neer om mijn haar te kunnen borstelen.
    “Iyalle, laat mij maar.” Voor ik het wist stond Lancome achter me en nam hij de borstel van me over.
    Grinnikend liet ik hem toe mijn haar te kammen. Soms is hij echt een surrogaat kamermeisje.
    Hij is echt als een broer voor me.
    Nadat hij klaar was met mijn haar kammen stak hij het toch nog wat nattige haar simpel op met een knip, waardoor een aantal plukken losjes hingen in mijn nek terwijl de rest wel omhoog zat.
    “Bedankt.” Glimlachte ik hem toe en even wou ik hem vragen of hij wist hoe het met het eten zat toen ik opeens geluiden hoorde.
    Mijn aandacht werd getrokken richting het raam, waar vanuit ik allemaal dingen kon horen wat wees op hoefgetrappel en mannen die naar elkaar schreeuwden.
    Al snel vonden mijn ogen het tafereel.
    Schildknapen en ridders die hun paarden opzadelden, genoeg man om een heuse strijd mee te kunnen voeren.
    Even begon er iets aan me te knagen. Gingen ze nu achter die draak aan ? Het mythische beest had nog niet eens echt wat gedaan, voor zover ik te horen had gekregen.
    Maar toen zag ik iets wat me eerst verbaasd naar adem deed happen en toen mijn kaken op elkaar deed zetten.
    Serieus ?!
    Een schildknaap liep met een paard aan zijn hand de stal uit.
    Maar het was niet zomaar een paard, het was mijn paard, mijn hengst die ik al sinds dat hij een veulen was had opgevoed.
    In een waas bond ik mijn zwaard om mijn middel en snelde als de wind door het kasteel heen, door de grote open deuren zo de drukke binnenplaats op.
    Mijn schat herkende me al en probeerde zich los te rukken van de forse jongeman, maar die trok hem hard aan de teugels waardoor hij even steigerde, zijn ogen wijd van paniek.
    Sussend liep ik op hem af, al voelde ik me zelf alles behalve kalm om de man die mijn paard sowieso al van stal had gehaald.
    “Laat hem los !” Schreeuwde ik toen mijn hengst weer wat was afgekoeld omdat ik bij hem in de buurt was. Maar de forse man keek me enkel aan alsof ik gek was.
    “Aan de kant dame, de ridders hebben hun paarden nodig.”
    “Maar dit is mijn paard !” Riep ik de man toe. “U heeft het recht niet om mijn paard te gebruiken.”
    “Hun paard, jouw paard, wie heeft hem op dit moment harder nodig?” Hij probeerde me aan de kant te duwen, maar dat gaat niet zo makkelijk.
    “Ik blijf hier staan tot u mijn paard terug geeft.” Antwoordde ik stoïcijns en lichamelijk standvastig, maar hij leek ook bij zijn punt te blijven. “Luister eens moppie, als jij nou eens dit paard verkoopt aan mij, dan kan jij leuke dingetjes voor jezelf gaan kopen om jezelf eens nuttig te maken.”
    Ik balde mijn vuisten en draaide me schoorvoetend om. Nooit van mijn leven dat ik hem zou verkopen.
    Ik had nog maar één laatste redmiddel.
    “Atrás.”
    Het hoofd van de hengst schoot direct weer mijn kant op en met zo’n kracht trok hij zich los van de forse schildknaap en kwam naar me toe draven.
    “Hé lieverd.” Ik streelde de manen van mijn lieveling, die zachtjes diens neus tegen mijn schouder aan drukte.
    Het was geen magie wat ik gebruikte, sinds dat die een veulen was had ik een aantal woorden met hem getraind dat ik in een boek had gevonden over het trainen van paarden dat uit een gebied ver hiervandaan kwam, wat met hulp naar mijn taal was vertaald.
    Hetgeen wat ik net gewoon zei was ; kom terug.
    Ik nam de teugels van mijn hengst in mijn handen en leidde het zonder de man nog een blik waardig te gunnen mijn hengst naar diens stal terug.
    Voor mijn part bleef ik bij hem zitten tot ze vertrokken waren, maar wat ze ook zouden zeggen, ze mogen hem niet meenemen, niet de strijd in.
    Ik wil niet dat die sterft terwijl ik er niet bij ben om hem bij te staan.

    {Meh, verveelde me een beetje, ook al heb ik toch nog veel te doen voor school etc. XD}


    Credendo Vides

    Eira
    Toen ik klaar was en de paarden op stal wilde gaan zetten was het een groot kabaal buiten. De meeste paarden waren al gezadeld en op de meesten zaten ook al ridders. Ik schoof tussen de paarden door en controleerde of alles goed was gebeurt, wat in de helft van de gevallen niet zo was. Ik singelde sommigen nog aan en anderen moesten het hoofdstel anders vastgemaakt hebben. Ik had geen idee wat ze gingen doen, maar die schildknapen moesten echt eens leren paarden zadelen. Toen ik de meesten had gedaan kwam ik bij het paard van Gawain uit. Dat zadel lag niet eens op de goede plek. Ik nam hem van de schildknaap over, die morrend achter bleef, en maakte de singel los. Met wat simpele handelingen zat die weer goed. Hadden ze niet gewoon kunnen vragen of ik het wilde doen? Ik liep terug naar de stal en zag daar een prinses zitten met haar paard. Ik liep naar haar toe en aaide over de neus van het beest. "Gaat u niet mee, my lady?" vroeg ik eerbiedig. Ik schoof langs het dier de stal in en maakte de singel los. Hij zou denk ik niet mee lopen, dus hij kon wel afgezadeld worden. Daarbij zat ook dit zadel niet goed. Incompetente blaaskaken.


    Bowties were never Cooler

    Gwaine

    Ik kijk toe hoe Gaheris met Sarnek naar de wapenkamers loopt. Ik denk zelf ook dat we wel wat aan hem zullen hebben. Als hij tenminste deze onderneming overleefd. Ik weet niet of Arthur van plan is om meteen met de draak en de trollen af te rekenen of om alleen maar polshoogte van de situatie te nemen. Al zal je daarvoor heus geen bijna geheel leger voor nodig voor hebben. Ik ben bang dat het vanavond tot een gevecht gaat uitdraaien, iets waar ik niet al te veel vertrouwen bij heb. Dan ga ik ook maar mezelf klaarmaken voor het gevecht en loop richting mijn vertrek waar mijn malienkolder en cape liggen. Nadat ik daar aangekomen ben, doe ik mijn kleding aan, maar ik blijf een onrustig gevoel houden over de komende onderneming. Trollen gaan opzich nog wel, maar een draak is niet niks. Als ik klaar ben, loop ik naar de stallen om mijn paard te halen. Onderweg kijk ik door een raam naar buiten en zie dat zich ondertussen al aardig wat ridders daar verzameld hebben. En dat de zon begon onder te gaan. Ik heb niets eens een fatsoenlijke avondmaaltijd gehad en zal waarschijnlijk lang moeten wachten, voordat ik deze wel kan krijgen.
    Buiten hoor ik het gepraat van de ridders en soldaten die al klaar staan. Meeste soldaten, waarschijnlijk waren zij degenen die wacht moesten houden. De rest zou zo ook wel komen. Ik zie ergens op het plein Arthur en Merlin. Arme Merlin, hij moet ook altijd mee, ondanks dat hij geen strijder is. Al weet hij zichzelf op wonderbaarlijke wijze altijd goed te redden...
    Bij de stallen aangekomen zie ik dat Iyalle bij een paard, waarschijnlijk die van haar, zit. Verbaasd trek ik mijn wenkbrauwen op, maar ik loop door naar mijn eigen paard. Ze is nu toch met een ander in gesprek, de stalknechtte die mij vanochtend met mijn paard had geholpen. Ik zie dat mijn hengst al helemaal opgezadeld is en ik aai hem tevreden over zijn neus. Voor ik hem uit zijn stal haal, check ik voor de zekerheid de singel. Die zit goed vast. 'Goed werk gedaan hier,' mompel ik en leid dan mijn paard zijn stal uit. Ik geef nog even een hoofdknik naar Iyalle als ik langs haar loop en ga dan naar de binnenplaats waar ondertussen al meer mannen aanwezig zijn.


    Stenenlikker

    Iyalle Yggdrasil

    Ik kijk achterom naar mijn paard en wou net beginnen aan het afzadelen van mijn schat toen ik een beweging vanuit mijn ooghoeken waarnam.
    Het was een jonge vrouw, ze werkt hier zeker als stalknecht.
    “Gaat u niet mee, my lady ?” Vroeg ze eerbiedig en even keek ik haar verbaasd aan, wist zij wel direct dat ik van adel ben ?
    Natuurlijk wou ik wel mee, maar dat zouden ze niet op prijs stellen, want wat moet een dame nou op zo’n gevaarlijke tocht ? ik moest me inhouden om geen enkel geluid van verontwaardiging te uiten.
    Maar misschien kon ik altijd nog gewoon een lekkere rit maken om mijn gedachten op een rijtje te zetten en om een beetje van de omgeving te zien, als de dreiging dichtbij was geweest waren de mannen vast wel lopend gedaan.
    Ik wou net antwoord geven op de vraag van het meisje toen ze opeens langs mijn hengst de stal in stapte en de singel losmaakte en aanstalten maakte om het zadel eraf te halen.
    “Laat maar zitten.” Antwoordde ik haastig waarna ik een inwendige knoop doorhakte.
    “Ik ga niet met de ridders mee, maar ik was nog wel van plan om even een ritje te gaan maken in de omliggende omgeving.” Ik stapte met haar de stal in waar mijn hengst liefkozend brieste en diens neus weer tegen mijn schouder aandrukte. “Ik zal het zadel er zelf wel weer beter opleggen en de riemen goed doen.” Ik streelde de zachte vacht van de hals. “Één of andere schildknaap dacht net mijn paard even te kunnen stelen.” Mompelde ik. “Ze mogen hem eerst wel even leren hoe je een paard fatsoenlijk opzadelt, arme dieren.”
    Vanuit mijn ooghoeken zag ik nog een beweging en als vanzelf draaide ik mijn hoofd bij.
    Gwaine kwam het stalgebouw binnenlopen en hij leek even verbaasd mij hier te zien want hij trekt zijn wenkbrauwen op en zonder iets te zeggen liep hij naar zijn eigen paard dat ook al helemaal opgezadeld was.
    Hij was dan wel ergens anders mee bezig, maar ik bleef naar hem kijken.
    Wanneer hij zijn paard bij de teugels neemt en het trotse dier naar buiten begon te leiden gaf hij een hoofdknik mijn kant op en ik moest me inhouden om hem niet achterna te gaan om te praten.
    Dus gaf ik een ingehouden knikje terug voor ik me weer tot het stalknechtmeisje wende.
    “Werk je al lang hier ?” Ik moest wat vragen, puur om mezelf ook een beetje op te vrolijken.
    En misschien kwam hier wel een leuk gesprek uit voor ik mijn hengst even naar buiten zou nemen op een rit, tot de schemer in zou vallen.
    Misschien vond ik onderweg nog wat wild voedsel tegen als in fruit anders zou ik het halen in een taverne, want het lijkt me niet dat er vanavond ook maar uitgebreid word gegeten hier op Camelot.


    Credendo Vides

    Eira
    Toen ik de singel net los had gemaakt hoorde ik haar maar zeggen dat ik het moest laten zitten. Ik legde het zadel terug en legde het nu goed neer. Ik ging rustig verder met aan singelen. Die schildknapen moesten het gewoon goed leren. "Hoeft niet hoor, my Lady." Ik bleef beleefd, altijd. Iedereen stond hier in deze stad zo'n beetje boven me, dus dat was wel gewenst. Alleen op de markt en zwarte markt waren de mensen mijn gelijken. Ik hoorde haar mompelen. "Ik denk dat hij dacht dat hij een van de paarden was van een van de nieuwe ruiters, maar ze kunnen inderdaad geen paarden zadelen of verzorgen, my Lady. Daarom ben ik hier." Ik klopte even op de hengst zijn hals en glipte langs hem de stal weer uit. Op dat moment zag ik Gawain langlopen. "Dank u, mijn heer." zei ik netjes toen hij me bedankte en ik keerde me weer tot de dame naast me. Aan haar viel duidelijk te zien dat ze van adel was. Hoe ze haar hoofd hield en zich bewoog was het voor mij meer dan duidelijk. Ik leunde tegen de stal van de jonge hengst die ik probeerde te beleren, en die mijn voet vanochtend had verwond. Haar vraag ving me een beetje onverwacht. meestal praatte, op Merlin en de marktmensen na, niemand zo normaal met me. "Al jaren, my Lady. De koning heeft me van de straten gered en hier laten werken. Ik ben hem er nogsteeds elke dag dankbaar voor." niets was hiervan gelogen. Ik was misschien wel loyaler aan de koning dan de meeste ridders. Ik keerde mijn hoofd naar haar en veegde een van mijn blonde lokken uit mijn ogen. "Als ik zo brutaal mag zijn, my Lady, maar wat komt u zoeken in Camelot?" De beleefdheid lag zwaar op mijn stem, maar eigenlijk was ik gewoon heel erg nieuwsgierig.


    Bowties were never Cooler

    [Was er al iemand bij Merlin eigenlijk? Ooohja, Arthur, maar die reageer niet]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Kan iemand Martha opmerken die ergens bij het kasteel buiten westen ligt? En Rymus kan normaal reageren op Gaius ...
    Ik ga nu even met Morgana reageren]


    16 - 09 - '17

    Morgana

    Ik moet Morgause weer ontmoeten, alleen heb ik geen idee waar ze me wil zien. Normaal kan ik haar meestal op dezelfde plaatsen vinden, maar nu weet ik niet waar naartoe. Ik moet het kasteel uitsluipen of een goede smoes bedenken. Waar is Gwen toch? Zuchtend loop ik naar mijn bed waar een cape op ligt, de vuile nog van deze morgen heel vroeg toen het nog donker was, hij hangt vol modder, maar als Gwen er weer niet is moet ik deze wel gewoon even gebruiken. Ik gooi de cape rond me en maak hem vast met de koordjes er aan. Ik ga wel naar het bos. Ik loop mijn kamer uit en doe mijn kap op mijn hoofd. Ik kijk rond van links naar rechts in het kasteel en loop met snelle passen door het kasteel en de trappen af. Ik loop naar buiten en zie niet al te veel mensen. Ik loop snel de trappen af en loop naar de stallen waar Eira niet alleen is. Ik schenk geen aandacht aan de andere persoon die er is en kijk Eira streng aan. "Zadel een paard, ik moet dringend weg en ik heb geen geduld, dus schiet op!" beveel ik haar.


    16 - 09 - '17

    [Uhh, kan Gaius dan even gequote worden? Want volgens mij heb ik die gemist]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Cenation schreef:
    Gaius

    Met de nodige kruiden en zo van de markt loop ik helemaal terug naar het kasteel. Ik moet me haasten, ik moet diagnose stellen bij mensen. Op de markt liepen ook al zieke mensen rond, mensen spraken me aan en ik raadde hen aan zo even het kasteel op te zoeken zodat ik hen kan onderzoeken en eventueel een middel kan geven om hen te genezen. Bij sommige leek het serieus, ik moet dus dringend ingrijpen want dit is niet normaal weer. Wat is er toch aan de hand met Camelot, het lijkt alsof er een vloek uitgesproken is en de bewoners hier de dupe van moeten zijn. Ik loop meteen naar mijn vertrek en tref daar alleen Rymus aan. Ik kijk rond of ik Merlin niet zie, ik heb hem echt nodig! "Ik ben er weer, maar waar is Merlin?" Ik kijk afwachtend naar Rymus terwijl ik mijn boodschappen op tafel leg.

    Martha Pinoira

    Kuchend en hoestend waggel ik naar het kasteel van Camelot. Ik weet dat de arts Gaius daar is en hij kan me vast het beste helpen, soms koop ik kruiden of drankjes van hem voor bepaalde dingen. Ik ben helemaal bezweet, ben duizelig en zie nog maar heel wazig. Ik heb ook ontzettende hoofdpijn en buikpijn en kan nog amper lopen door de pijn en zo. Ik zie het kasteel steeds beter in zicht komen, ik heb gehoord dat ik niet de enige ben die ziek is, maar zoals ik ziek ben is niet normaal. Zouden andere mensen ook zo ziek zijn als mij? Het lijkt alsof ik moet overgeven, ik ben opeens ook enorm misselijk, wat is er toch allemaal aan de hand zeg? Ik struikel over mijn eigen voeten en val neer voor de trappen van het kasteel. Ik was er bijna. Ik kan amper nog wat horen of zien. Ik probeer om hulp te roepen, maar ik krijg er niks uit, alsof mijn stem opeens weg is of ik gewoon te zwak ben om te roepen.

    Morgana

    Ik moet naar Morgause, we zouden elkaar nog spreken. Nu Camelot ten onder gaat door de trollen, elfen, de draak en het virus dat uitbreekt zijn onze kansen groter om de troon te bemachtigen. Een gemene grijns staat op mijn gezicht terwijl ik naar buiten kijk. Niemand te zien, tot een oudere dam komt aangewaggeld, ze ziet er niet al te gezond uit. Ik blijf gemeen grijnzen, want dit kan mij nu is niks schelen. Ik heb gehoord dat Gaius zieken moet onderzoeken en Arthur de trollen wil zoeken. Deze mensen zijn gewoon allemaal zo dom als ik weet niet wat! Ik draai me om en kijk mijn kamer rond. Waar is die Gwen nu weer?! Ik loop naar de deur die ik open en kijk door de gang, niemand. "Gwen?! GWEN?!" roep ik door de gang. Ze moet me kleden. Ik verzin wel een smoes.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2013 - 21:25 ]


    16 - 09 - '17

    Eira
    Ik stond direct recht toen ik Morgana's stem door de stallen hoorde schellen. "Het spijt me vrouwe, maar alle paarden zijn opgezadelt vor de ridders van de koning. Ik kan u op dit moment niet van een paard voorzien, het spijt me." Ik was als de dood voor Morgana, niet alleen door haar uitstraling maar ook omdat eigenlijk alle paarden door haar aanwezigheid alleen al flipten. De enige paarden die nu nog op de weide liepen waren veulens of paarden die niet gezadelt konden worden en de enige hier in de stal was van de buitenlandse prinses. Ik was echt bang voor Morgana en stond nu dus ook zenuwachtig heen en weer te schuifelen bang voor haar toorn. Mijn hoofd was gebogen en ik keek naar de strotjes onder mijn laarzen. Toen ik opkeek zag ik achter Morgana Joe lopen, een klein jochie wat me soms hielp hier in de stallen en dan kreeg hij vaak een shilling van me. Ik oogde hem snel om weg te gaan, maar hij leek het niet te snappen en kwam juist naar me toe rennen om daarna zijn armen om mijn middel te slaan en vanaf mijn zij met grote ogen naar Morgana te kijken. Ik aaide over het mannetje zijn hoofd en hield toen mijn arm beschermend voor hem. Toch echt niet dat ik nog iemand een van de straatkinderen pijn liet doen vandaag.


    Bowties were never Cooler

    Morgana

    Ik kijk Eira serieus aan en kan me nog net inhouden niet gek te worden en te gaan schreeuwen als ze me vertelt dat er geen paarden zijn. "Geen paarden? Hoezo geen paarden? Welke idioten hebben zoveel paarden nodig? Zie je niet wat er aan de hand is in Camelot?! Ik moet helpen en jij, jij gaat me vertellen dat er geen paarden meer zijn?!" zeg ik streng, nog net niet roepend. Ik kijk naar de dame bij in de stal. Wie moet dat wel voorstellen? Als ik iemand hoor aangelopen komen kijk ik meteen op en zie een klein jongetje dat Eira knuffelt. "Wie is dat? En wie is dat?" Ik wijs van het jongetje naar de vrouw in de stal. "Moet ik Uther misschien melden dat jij rondhangt met vreemde in plaats van je werk te doen? Je gaat zorgen dat ik een paard heb of je zal niet blijven lachen!" Ik draai me om en zwaai mijn gewaad achter me aan en loop met snelle passen weer het kasteel uit. "Gwen?! GWEN!!" roep ik door de gangen. "Gwen waar ben je?!" Waar hangt ze toch uit?! Moet ik misschien zorgen dat zij ook ontslagen wordt?! Camelot is niks, Uther kan er niks van als Koning, bah!


    16 - 09 - '17