• Omdat ik de laatste tijd best wel veel topics over dit onderwerp zie lol.
    Dus, voor al je vragen en ervaringen over seks.






    Naamsveranderingen doorgeven, zeg gelijk in welke categorie alsjeblieft, bedankt.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2013 - 15:51 ]


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Dat vroeg ik me ook altijd af, haha.
    Maar dat van die reserve is niet waar. Het komt gewoon omdat er andere hormonen vrijkomen omdat je stopt, dat je lichaam denkt dat hij alles moet afstoten waardoor je sowieso niet zwanger kan worden. Hij stoot de baarmoederwand af, waar wilt een eventueel bevrucht eitje zich dan in nestelen? Niet dat er eitjes zijn, want die maken je eierstokken op dat moment gewoon niet.


    Okee thanks! Is goed om te weten. c:


    You are beautiful, you are love.

    Ik vroeg me wel eens af als het normaal is dat je "geen zin" hebt in seks?
    Ik bedoel maar, m'n vriend en ik zijn nu 2 jaar samen, en ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik gewoon met tegenzin seks met hem heb. Ik hou heel veel van hem en we hebben een heel goede relatie, maar ik heb de laatste tijd gewoon nooit zin meer in seks..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Folklore schreef:
    Ik was eigenlijk wel benieuwd of iemand weet hoe het kan dat je veilig bent in de stopweek. Ik heb wel gelezen dat je een soort reserve opbouwt in de 3 weken dat je de pil slikt, maar wat is die reserve dan in je lichaam? Me curious.


    Ik heb even mijn biologieboek geraadpleegd. De pil bevat oestrogeen en een progestageen hormoon (deze namen mag je wel direct weer vergeten). Het laatste komt overeen met progesteron. Progesteron remt de afgifte van twee andere hormonen, die de eisprong stimuleren. Door deze remming, kan er geen eisprong plaats vinden. Daardoor ben je eigenlijk de gehele cyclus veilig (doordat er geen eisprong kan plaats vinden), tenzij je een keer de pil vergeet. Dan is het risico op een zwangerschap hoger. Soms heb je wel uitzonderingen op die regel van veiligheid, bijvoorbeeld als men medicatie slikt of er iets anders voor een verstoring van de hormoonregeling zorgt. Dus het beste is altijd nog dubbel veilig doen. Pil + condoom bijv.

    Trouwens. Skylla --> Unsun. Dominant.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Drogo schreef:
    Ik vroeg me wel eens af als het normaal is dat je "geen zin" hebt in seks?
    Ik bedoel maar, m'n vriend en ik zijn nu 2 jaar samen, en ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik gewoon met tegenzin seks met hem heb. Ik hou heel veel van hem en we hebben een heel goede relatie, maar ik heb de laatste tijd gewoon nooit zin meer in seks..


    Heb je enig idee wat deze "geen zin" veroorzaakt? Is het altijd hetzelfde of heb je veel stress? Gaat het te snel?
    Ik heb dat ook al eens gehad, maar gelukkig de laatste tijd niet meer. Ik heb de laatste tijd eerder dat ik diegene ben die zin heeft, maar vaak is er geen tijd omdat het huis zo snel mogelijk af moet -.-


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Unsun schreef:
    (...)

    Heb je enig idee wat deze "geen zin" veroorzaakt? Is het altijd hetzelfde of heb je veel stress? Gaat het te snel?
    Ik heb dat ook al eens gehad, maar gelukkig de laatste tijd niet meer. Ik heb de laatste tijd eerder dat ik diegene ben die zin heeft, maar vaak is er geen tijd omdat het huis zo snel mogelijk af moet -.-


    Nee, ik heb de laatste tijd wel vaak last van stress..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)

    Nee, ik heb de laatste tijd wel vaak last van stress..


    Dan zou ik de oorzaak al snel bij de stress zoeken. Stress kan je libido behoorlijk verminderen. Zeer vervelend. Misschien is het goed om het er met je vriend over te hebben. Niet dat hij het merkt en jullie daardoor ruzie krijgen ^_^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Unsun schreef:
    (...)

    Ik heb even mijn biologieboek geraadpleegd. De pil bevat oestrogeen en een progestageen hormoon (deze namen mag je wel direct weer vergeten). Het laatste komt overeen met progesteron. Progesteron remt de afgifte van twee andere hormonen, die de eisprong stimuleren. Door deze remming, kan er geen eisprong plaats vinden. Daardoor ben je eigenlijk de gehele cyclus veilig (doordat er geen eisprong kan plaats vinden), tenzij je een keer de pil vergeet. Dan is het risico op een zwangerschap hoger. Soms heb je wel uitzonderingen op die regel van veiligheid, bijvoorbeeld als men medicatie slikt of er iets anders voor een verstoring van de hormoonregeling zorgt. Dus het beste is altijd nog dubbel veilig doen. Pil + condoom bijv.

    Trouwens. Skylla --> Unsun. Dominant.


    Thanks. ^^
    Gelukkig ben ik de pil nog nooit vergeten. (:


    You are beautiful, you are love.

    Mijn vriend is vanochtend naar de huisarts geweest omdat hij last had. Ik al helemaal bang dus. Belt hij me achteraf op waarna hij zegt dat de huisarts moest lachen toen hij daar aankwam en zei: "Zo, jij moet een mooie avond met je vriendin gehad hebben. Dit zijn een soort blauwe plekken van te harde seks". Woops. (krul)


    ars moriendi

    iSuperman - xJORDYCLASIE


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Apocalyptic schreef:
    Mijn vriend is vanochtend naar de huisarts geweest omdat hij last had. Ik al helemaal bang dus. Belt hij me achteraf op waarna hij zegt dat de huisarts moest lachen toen hij daar aankwam en zei: "Zo, jij moet een mooie avond met je vriendin gehad hebben. Dit zijn een soort blauwe plekken van te harde seks". Woops. (krul)


    Hahhaahaha -plat-


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Apocalyptic schreef:
    Mijn vriend is vanochtend naar de huisarts geweest omdat hij last had. Ik al helemaal bang dus. Belt hij me achteraf op waarna hij zegt dat de huisarts moest lachen toen hij daar aankwam en zei: "Zo, jij moet een mooie avond met je vriendin gehad hebben. Dit zijn een soort blauwe plekken van te harde seks". Woops. (krul)


    Hahaha, omg Claire. Zeker je valentijnsseks. 8D


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Hahaha, omg Claire. Zeker je valentijnsseks. 8D

    .. ja. (krul)


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Mijn vriend is vanochtend naar de huisarts geweest omdat hij last had. Ik al helemaal bang dus. Belt hij me achteraf op waarna hij zegt dat de huisarts moest lachen toen hij daar aankwam en zei: "Zo, jij moet een mooie avond met je vriendin gehad hebben. Dit zijn een soort blauwe plekken van te harde seks". Woops. (krul)
    Zachter voortaan. x'D ik lag hier dus hellemaal plat om.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Apocalyptic schreef:
    Mijn vriend is vanochtend naar de huisarts geweest omdat hij last had. Ik al helemaal bang dus. Belt hij me achteraf op waarna hij zegt dat de huisarts moest lachen toen hij daar aankwam en zei: "Zo, jij moet een mooie avond met je vriendin gehad hebben. Dit zijn een soort blauwe plekken van te harde seks". Woops. (krul)


    Ik dacht het een fabeltje was maar nu niet meer dankzij jou.


    Physics is awesome

    Apocalyptic schreef:
    Mijn vriend is vanochtend naar de huisarts geweest omdat hij last had. Ik al helemaal bang dus. Belt hij me achteraf op waarna hij zegt dat de huisarts moest lachen toen hij daar aankwam en zei: "Zo, jij moet een mooie avond met je vriendin gehad hebben. Dit zijn een soort blauwe plekken van te harde seks". Woops. (krul)


    Hahahah, wist niet dat dat ook nog kon. :')


    You are beautiful, you are love.