• • Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry: The Marauders Era. •

Hogwarts, 1976.
    Het King's Cross station was overbevolkt door de vele jonge tovenaars en heksen. Ze duwden krakende karretjes voor zich uit volgestouwd met hutkoffers, metalen kooien en dikke, stoffige boeken. Allen gingen ze naar dezelfde plek, namelijk de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Het enthousiasme was niet te stoppen en ouders duwden hun kibbelende kinderen ongeduldig richting de muur waarachter het perron 9¾ lag en daar zich ook de Hogwarts Express bevond die hen naar het kasteel zou brengen. Één van die vele tovenaars in wording was James Potter, een jongen van volbloed afkomst die nog geen idee had van de toekomst die hem tegemoet zou komen. Maar dat waren zaken voor later. Nu zou hij genieten van de jaren op Hogwarts en hij zou een bekende tovenaar worden. Dat was zeker.

• Gryffindor •
    - James Potter | MadEyeMoody
    - Sirius Black | Sylvesti
    - Remus John Lupin | Emrys
    - Peter Pettigrew | Ollivander
    - Caspar Raphael Castellan | Tolkien

- Lily Evans | Druella
    - Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne

• Slytherin •
    - Severus Snape | Kwijt
    - Lucius Malfoy | Ollivander

- Bellatrix Black | Ollivander
    - Iphigenia Free Layton | Tolkien
    - Narcissa Black | Druella
    - Liz Harkness | lanto

• Ravenclaw •
    - Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Daphne Vintan | sundanceke
    - Meria Douglass | StayGold
    - Melrose Evelynn Jones | Saturnus

• Hufflepuff •
    - Logan Michell | MadEyeMoody
    - Rose Wakefield | LexLover
    - Laurie Donaro | StayGold

• Quidditch teams •
    || Gryffindor
    - Captain: Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Chasers: 3
    - Beaters: 1 Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Keeper: Caspar Raphael Castellan | Tolkien
    - Seeker: James Potter | MadEyeMoody

|| Slytherin
    - Captain: Iphigenia Free Layton | Tolkien
    - Beaters: Iphigenia Free Layton | Tolkien
                      Narcissa Black | Druella
    - Keeper: Liz Harkness | lanto
    - Seeker: Lucius Malfoy | Ollivander

|| Ravenclaw
    - Captain: Meria Douglass | StayGold
    - Chasers: 2 Daphne Vintan | sundanceke
    - Beaters: 1 Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Keeper:
    - Seeker: Meria Douglass | StayGold

|| Hufflepuff
    - Captain:
    - Beaters: 2
    - Keeper:
    - Seeker: Laurie Donaro | StayGold

• Regels •
    - OCC tussen haakjes
    - 16+ is toegelaten zoals het niet te beschreven is
    - Naamveranderingen doorgeven
    - Er is een minimum van 5 lijntjes. Haal je dat niet vraag ik op z'n minst er 3
    - Wanneer ik niet online ben mag de laatste die gepost heeft een nieuw topic openen mits hij of zij een bericht plaatst in het rollentopic met de link naar het nieuwe topic en mij een gastenboekbericht stuurt.

Rollentopic
    Story
    Topic 1
    Praattopic

Maar het belangrijkste van allemaal: Heb plezier!

Het verhaal: Lessen beginnen nog niet en iedereen is toegelaten over het hele terrein van Hogwarts te lopen.
    Uitstapjes naar Hogmead beginnen pas volgende week, net zoals de lessen. De Kampioenen van het Triwizard Tournament die gekozen worden zijn vrijgesteld van elk examen.

The Triwizard Tournament:
    Kandidaten:
    - James Potter | Gryffindor
    - Caspar Raphael Castellan | Gryffindor
    - Lily Evans | Gryffindor
    - Lucius Malfoy | Slytherin
    - Iphigenia Free Layton | Slytherin
    - Bellatrix Black | Slytherin
    - Narcissa Black | Slytherin
    - Melrose Evelynn Jones | Ravenclaw
    - Laurie Donaro | Hufflepuff

©Ollivander

[ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 14:22 ]

kindness is never a burden.

Ik heb Logan voor je Mitshy?

Don't be like the rest of them, darling

Sylvesti schreef:
    Sirius
    Ik grijnsde toen ik de onzichtbaarheidsmantel zag. Jij denk ook echt altijd aan alles, he, Prongs? Of was je van plan Evans te gaan stalken?" vroeg ik plagerig. Ik gaf hem zacht een elleboog tegen zijn arm. "Laten we gaan voor iedereen al in de leerlingenkamer is, want dan is er echt no way dat we er veilig doorkomen." Ik had echt geen zin in al nablijven voordat de lessen waren begonnen. Het was dan wel de risico van het vak, we hoefde niet altijd dat risico te nemen.

James
    'Jij denkt ook echt altijd aan alles, he, Prongs? Of was je van plan Evans te gaan stalken?' Vroeg hij plagerig en stoote zacht met mijn elleboog tegen mijn arm. 'Laten we gaan voor iedereen al in de leerlingenkamer is, want dan is er echt no way dat we er veilig doorkomen.' Stelt hij vervolgens, 'Mischien alletwee wel' Zeg ik en steek mijn tong naar hem uit om vervolgens de ontzichtbaarheidsmantel over ons heen te gooien en hem mee naar de deur te trekken.

Sirius
    Ik grinnekte. "Dan moet je opschieten, Prongs. Ze is vrij gelieft." Ik schoot naast hem onder de mantel. Het werd wat krapjes, maar het ging nog. We liepen redelijk snel richting de leerlingenkamer. De dikke dame wist altijd vreemd genoeg dat we eraan kwamen en opende alvast. Raar, maar ik was er wel blij mee. Er was nog niemand dus ik kwam onder de mantel uit. Ik schudde mijn haar uit. "Zo, wat was onze alibi ookal weer?" Waarschijnlijk uitpakken ofzo. Dat moest toch wel gebeuren, uit een koffer leven had ik namelijk geen zin in nu ik weer thuis was.

Bowties were never Cooler

James Potter
    'Dan moet je opschieten, Prongs. Ze is vrij gelieft.' Zegt hij grinnikend, 'Je weet dat ik het al jaren probeer' Breng ik er tegenin, dit jaar zou het me lukken haar tenminste één keer mee te nemen op een date. De Dikke dame ging open toen we eraan komen, alsof ze wist dat we er waren.. Toen we de leerlingenkamer binnen gingen kwam Sirius onder de mantel vandaan en wilde ik net andwoorden op de vraag van Sirius toen ik Anderling de leerlingenkamer binnen zag lopen en ik stopte mijn ontzichtbaarheidsmantel snel onder mijn rug. 'Waar waren jullie? Jullie waren nergens te bekennen op het feest' Vraagt ze vervolgens op een beschuldigende toon en ik zucht alleen hoorbaar voor Sirius en kijk om naar hem. 'Sirius voelde zich niet lekker dus waren we naar buiten gegaan'

{Anders zegt Sirius iets anders net op het moment dat James zegt dat ze naar buiten zijn geweest? :')}

Melrose Evelynn Jones.
    Nadat ik een praatje had gemaakt met de andere Ravenklauw-mensen en wat van de hapjes had gegeten, was ik opgestaan en richting de zaal gelopen. Ik was moe en wilde voordat de rest de zaal zou verlaten bij mijn kamer zijn, anders is het zó gigantisch druk bij de trappen.
    Wanneer ik de zaal uitliep, knalde ik vol tegen een meisje op die daar staat. Aan het logo op haar gewaad zag ik direct dat ze van Zwadderich was. Ik mompelde zachtjes mijn excuses, maar doordat ik ongelofelijk onhandig ben, struikelde ik vervolgens ook nog over mijn eigen voeten en belandde op de grond. Zacht vloekte ik een paar scheld woorden, stond op en klopte mijn gewaad af. Ik staarde naar de grond en verontschuldigde me nogmaals tegen het meisje (Bella).

[ bericht aangepast op 7 jan 2013 - 18:19 ]

Laurie Donaro
    'Ik denk niet dat diegene zichzelf laat zien waar alle leraren bij zijn,' antwoordde het meisje. Ik glimlachte naar haar. 'Sorry dat ik zo reageerde, ik was een beetje in gedachten verzonken en dacht dat je om mij lachte.' gaf ze toen toe. Intussen maakten de dieren aanstalten om te gaan. Ze wolf huilde nog een keer luid en vervolgens verdwenen ze door de grote deur. 'En de vogels zijn gevlogen...' mompelde ik zachtjes. Ik keek even op het klokje dat aan een lange ketting om mijn nek hing. 'Mmh... Ik ga ook maar eens naar de slaapzaal. Ga je mee?' Ik wist niet waarom ik de jonge Hufflepuf mee vroeg, maar het was er uit voor ik er erg in had.

You can get out of this party dress, but you can't get out of this skin.

Sirius
    Opeens kwam McGonagall binnen. Ik draaide me met een ruk om. Mijn mond viel al open om iets te zeggen, maar James was me voor. "Ja, dat klopt. Ik was ziek van het snoep dat we in de trein hebben gegeten." Mijn ogen stond groot en schijnbaar eerlijk. "Past u dan op met dat snoep in de trein, heren. Mensen zouden kunnen gaan denken dat jullie jullie met andere bezigheden bezighouden." Ze had het duidelijk door, maar vroeg niet verder. Ze draaide zich weer om en liep de kamer uit. "Die heeft het door." mompelde ik zacht tegen James toen ze weg was, ze was misschien niet de jongste heks, maar haar oren waren nog gigantisch goed.

Rose Wakefield || Hufflepuff
    'Sorry dat ik zo reageerde, ik was een beetje in gedachten verzonken en dacht dat je om mij lachte,' zei ze nu wat vriendelijker. Ik schonk haar een verlegen glimlachje. Toen draaide mijn ogen weer terug naar de hond en het hert. De hond huilde nog een keer luid, en toen liepen ze door de grote deuren. 'En de vogels zijn gevlogen,' mompelde het meisje naast me. Ik maakte een instemmend geluidje. 'Mmm... Ik ga maar eens naar de slaapzaal. Ga je mee?' zei ze ineens. Verbaasd keek ik haar aan. Niet veel mensen vroegen mij dit. 'Ja... Ja, is goed. Wacht even,' zei ik hakkelend. Snel stopte ik de laatste aardappeltjes in mijn mond, en slikte. Toen stond ik op en pakte mijn spullen. 'Ik ben Rose, trouwens,' zei ik glimlachend.

[Hey, volgens mijn pc zit er een virus op Quizlet wat mijn pc kan aantasten. Ik ben nu ingelogd via de pc van school, maar ik weet niet hoe snel ik weer kan reageren. Ik zal vanavond kijken of ik thuis weer kan inloggen. xx]

"Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

Sylvesti schreef:
    Sirius
    Opeens kwam McGonagall binnen. Ik draaide me met een ruk om. Mijn mond viel al open om iets te zeggen, maar James was me voor. "Ja, dat klopt. Ik was ziek van het snoep dat we in de trein hebben gegeten." Mijn ogen stond groot en schijnbaar eerlijk. "Past u dan op met dat snoep in de trein, heren. Mensen zouden kunnen gaan denken dat jullie jullie met andere bezigheden bezighouden." Ze had het duidelijk door, maar vroeg niet verder. Ze draaide zich weer om en liep de kamer uit. "Die heeft het door." mompelde ik zacht tegen James toen ze weg was, ze was misschien niet de jongste heks, maar haar oren waren nog gigantisch goed.

James
    'Ja, dat klopt. Ik was ziek van het snoep dat we in de trein hebben gegeten.' Zegt Sirius op een best overtuigelijke toon. 'Past u dan op met dat snoep in de trein, heren. Mensen zouden kunnen gaan denken dat jullie jullie met andere bezigheden bezighouden.' Zegt ze en draaide zich vervolgens om en liep de leerlingenkamer uit. 'Die heeft het door.' Mompelde Sirius tegen mij, 'Hmm.. Mischien, ik vraag me af wat ze weet. Volgensmij vermoed ze alleen dat we dieren hebben binnen gelaten.'

Sirius
    Ik haalde mijn schouder op en liep toen naar de trap. "Kom, uitpakken." Ik liep op een drafje naar boven en liet mezelf op mijn bed neerploffen. Ow, wat had ik deze kamer en dit bed gemist. Ik rolde om en begon in mijn koffer te graven. Ik stopte mijn kleren al liggend in de kast naast mijn bed en mijn persoonlijke spullen in de bovenste la. Ik was weer thuis. Eindelijk. Ik had het hier zo gemist. Gelukkig zou ik ook hier blijven met de kerst. Ik vond mijn motorsleuteltjes onderin de koffer. Die stond nog in het schuurtje achter James's huis. Nouja, misschien konden we hem laten nog een keer ophalen.

James
    'Kom, uitpakken' Zei sirius en ik liep achter hem aan naar de slaapzaal waar ik me op mijn buik op het bed liet vallen en eigelijk niet veel zin had om eraf te komen, ik draaide me om op mijn rug en keek naar Sirius. 'Kun je mijn koffer ook niet uitpakken?' Vroeg ik hem vervolgens, in de hoop dat hij het zou doen, maar ik gokte dat hij het niet zou doen.

Sirius
    Ik grinnekte en rolde me op mijn rug. "No way, Prongs. Dat doe je maar lekker zelf. Ik ben je kamermeisje niet." Het plafon was nog kaal, maar ik had poosters mee, dus straks zou het weer volhangen met platen van onze favorite quiditchteams. Ik aaide even over de dekens. Ik vond het echt geweldig om hier weer te zijn. Nu was het gewoon wachten op Remus en Peter tot we weer compleet waren.

James
    'Nee, je bent mijn vriend. En echte vrienden pakken elkaars hutkoffer uit omdat hun vrienden daar te lui voor zijn' Zeg ik met een grijns, en ik vroeg me af wanneer de quiditch trainingen weer begonnen. Hell was nu de aanvoerder, -eigelijk was ik dat liever geweest- maar mischien maakte ik volgend jaar wel weer een kans.

Remus Lupin

'Hmm ik heb er nog twee te gaan.' ik dronk het laatste beetje pompoensap dat in de beker zat op en ging met mijn mouw langs mijn mond om zeker te maken dat er geen stukjes eten ergens hingen. 'Ik denk dat ik maar eens naar de leerlingenkamer ga.' het was echt een ontzettende rotzooi in de zaal. De tafel van de Gryffindors was nog enigzins normaal maar die van Slytherin zat onder de etensresten en nog meer dingen waarvan ik niet wist en niet wou weten wat het was.
    'Ik zie je binnenkort wel weer denk ik?'

"Delaying death is one of my favourite hobbies."