• ik zit met een verhaallijn in mijn hoofd maar ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen?
    heeft iemand hier misschien tips voor?
    Alvast bedankt!

    Neem rustig de tijd om het verhaal in grote lijnen op papier te zetten (of in een word-bestandje natuurlijk) en werk de personages uit. Als je op die manier met je verhaal bezig bent, krijg je vast nog meer geniale ideeën en kom je vanzelf op een idee voor het begin.
    En als het echt niet wil lukken, kun je vast beginnen met je verhaal vanaf waar je het wel weet. Dan kun je het begin later nog wel schrijven.
    Succes! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    Neem rustig de tijd om het verhaal in grote lijnen op papier te zetten (of in een word-bestandje natuurlijk) en werk de personages uit. Als je op die manier met je verhaal bezig bent, krijg je vast nog meer geniale ideeën en kom je vanzelf op een idee voor het begin.
    En als het echt niet wil lukken, kun je vast beginnen met je verhaal vanaf waar je het wel weet. Dan kun je het begin later nog wel schrijven.
    Succes! (:


    Ik voel me echt slecht nu. Mijn hoofdpersonage is meestal op mezelf gebaseerd, en de rest schrijf ik eromheen. Een verhaallijn, die heb ik gewoon in mijn hoofd. Ik schrijf nooit wat op. Dat werkt niet voor mij.

    O.T. Zorg dat je alles op een rijtje hebt, en écht klaar bent om aan de slag te gaan


    Miep

    Bernini schreef:
    (...)

    Ik voel me echt slecht nu. Mijn hoofdpersonage is meestal op mezelf gebaseerd, en de rest schrijf ik eromheen. Een verhaallijn, die heb ik gewoon in mijn hoofd. Ik schrijf nooit wat op. Dat werkt niet voor mij.

    O.T. Zorg dat je alles op een rijtje hebt, en écht klaar bent om aan de slag te gaan


    ik heb verschillende verhaallijnen in mijn hoofd en ik ga ze allebij zo goed mogelijk proberen uit te werken, dan kan ik nog zien met welke ik ga beginnen en welke ik later doe. Maar ik ga zeker jullie tips proberen te gebruiken!

    Pak een blaadje en schrijf de belangrijkste gebeurtenissen in de juiste tijdsvolgorde op, dan kan je die uitwerken en daarna het verhaal er om heen ook uitwerken : ) succes


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Heb ik al gedaan maar toch bedankt voor de tip!

    Bernini schreef:
    (...)

    Ik voel me echt slecht nu. Mijn hoofdpersonage is meestal op mezelf gebaseerd, en de rest schrijf ik eromheen. Een verhaallijn, die heb ik gewoon in mijn hoofd. Ik schrijf nooit wat op. Dat werkt niet voor mij.

    O.T. Zorg dat je alles op een rijtje hebt, en écht klaar bent om aan de slag te gaan


    ik schrijf ook nooit iets op.
    ik zit gewoon te fantaseren tot ik er letterlijk bij in slaap val
    uitwerken zoals madonna al zei denk ik
    (A)


    Dit is mijn signature

    Je kan ook gewoon ideeën en verhaallijnen bij elkaar bundelen. Dus je hebt bijvoorbeeld een verhaallijn waarin een meisje op reis gaat en een verhaallijn waarin haar vader vermist raakt. Je kan ook doen dat dat meisje gaat reizen, om haar vader te zoeken. bijvoorbeeld. Haha. Ik heb mijn inspiratie altijd richting de avond. Dus je kan het best iets naast je bed leggen en dan als je niet kan slapen het opschrijven. (: Ook helpt muziek. Een begin schrijven is altijd moeilijk, ik vind het begin het moeilijkste, daar moet je gewoon even doorheen bijten (:

    Succes x


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Dankjullie! en Coockies, dat is nu juist waar ik mee vast zit, het begin :(

    • Plaats: Londen en België

    • Hoofdpersonages:
    - Sarah Van De Cotte
    - Justin Drew Bieber

    • Karakter:
    - Sarah: nieuwsgierig, gek, koppig, rechtuit en lief
    - Justin: koppig, lief, romantisch

    • Speciale dingen:
    - Sarah: fan van Justin en ze heeft niet veel vrienden

    • Overige personages:
    - Jessie: beste vriendin van Sarah
    - Amber: hater van Sarah
    - Aswin: broer van Sarah
    - Julia: moeder van Sarah
    - Peter: vader van Sarah

    • Karakter:
    - Jessie: enthousiast, gek
    - Amber: egoïstisch, gevoelig
    - Aswin: beschermend
    - Julia: overbezorgd
    - Peter: egoïstisch, hebzuchtig

    • Speciale gebeurtenissen:
    - Sarah wordt gepest door Amber
    - Sarah’s ouders scheiden
    - Sarah gaat met Jessie en Aswin naar Londen -> concert Justin
    - Ambers’s gepest wordt erger
    - Sarah probeert zelfmoord te plegen, maar Aswin vindt haar
    - Justin komt Sarah bezoeken in de instelling
    - Aanklacht tegen Amber -> vrijuit o.w.v mentale problemen
    - Sarah komt Justin toevallig tegen in België
    - Sms’en vaak
    - Justin en Sarah worden goed bevriend
    - Sarah’s ouders scheiden
    - Sarah wordt verliefd op Justin




    Dit is alles wat ik tot nu toe heb, is dat genoeg om eraan te beginnen? Of moet ik het nog iets meer uitwerken?