• Ga hier verder (:


    Bestaat God of niet?

    Keep it nice, of Nynk geet jullie billenban.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:01 ]


    Your make-up is terrible

    Stupidbrains schreef:
    Ben blij dat er mensen zijn die niet zo negatief tegenover de Islam staan. (flower)


    Ik sta niet echt negatief tegenover geloven, alleen tegen extremisten en hoe mensen het geloof uitvoeren en hun boek (Bijbel, Koran etc.) interpreteren.


    Your make-up is terrible

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Het is ook niet de Islam die zorgt voor onderdrukking, het zijn de mensen die de Islam te letterlijk nemen of allemaal regeltjes erbij gaan verzinnen. En als dat de verkeerde is, tja, dan kan dat zomaar heel veel invloed hebben.


    Dat is een waarheid als een koe! _O_


    I didn't hit you, I just high-fived your face. (':

    Laziza schreef:
    Dat zie ik wel als ik doodga. x']


    is toch zonde.
    Je zult spijt krijgen, wanneer je dood bent dan pas..
    Je moet het hier in de aarde verdienen om later de hemel te betreden

    ik lees hier dingen over uithuwelijken
    Je moet weten, dat het geloof niks te maken heeft met volk, cultuur etc.
    Het is meer een relatie tussen jou en god.

    Het gaat erom wat je zelf wilt geloven, als jij vindt dat er een god is en je voelt je daar prettig bij gaat het niet om wat andere mensen denken en wat er (al) is aangetoond door de wetenschap. (Niet persé ''God'', maar je kan natuurlijk in van alles geloven)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Weet je.
    Als god zo goed is hé,
    Why the fuck is er dan nog oorlog, armoede, honger, etcetera?
    En waarom zet hij ons dan niet meteen in de hemel? Want op een plek waar alles heerlijkheid is heb je al die lessen die je van 'God' leerde niet meer nodig toch?
    Als God zo goed was, waarom zou hij dan offers willen? En waarom zou hij mensen zichzelf laten pijnigen vanwege hem?

    Als je je leven gewoon leeft zoals het je toekomt, en luistert naar je hart in plaats van een boekje of wat mensen massaal wordt ingeprend als 'Dit is de goede manier, zo moet je het doen', kom je goed terecht, no matter what.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:32 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    KOWEED schreef:
    (...)

    is toch zonde.
    Je zult spijt krijgen, wanneer je dood bent dan pas..
    Je moet het hier in de aarde verdienen om later de hemel te betreden


    Waarom zou je leven om in de hemel te komen? Waarvoor leef je dan? Alleen om in de hemel te komen dus.
    Nee, ik leef liever voor mezelf om dan te ontdekken dat de hemel er wel/niet was hoor.


    Your make-up is terrible

    God strookt in tegen de principes van de menselijk begrip.

    Het universum is eindig, voorbij de oerknal kan je immers niet. Als we nou aannemen dat God buiten het universum leeft, dan betekent dat dat god ook in een bepaalde wereld moet leven. Maar niet in een oneindige wereld, die kunnen wij als mensen nou eenmaal niet bevatten. Conclusie is dat die God ook weer een God heeft enzovoort.

    Een betere vraag zou zijn: welk doel heeft religie in de moderne samenleving? (Mods: maak dit alsjeblieft een stelling van de dag, zou eens een levendige discussie teweeg brengen) Mijn antwoord zou zijn: geen. God is inderdaad uitgevonden door de oude beschavingen om dingen te kunnen verklaren. Daarentegen zijn de monotheïstische godsdiensten meer uitgevonden om een bepaalde moraal te kweken.

    Dit is op zich een nobel doel, maar helaas is het allang zijn doel voorbijgeschoten. Een punt waar het de fout inging zou ik het begin van de Middeleeuwen willen noemen. Waar daarvoor nog een bloeiende kunsthandel was, werd deze doodgemaakt door de christenen omdat het heidens zou zijn.

    Eenzelfde effect zie je nu, onze moralen en vrijheden die we verworven hebben in de jaren '60 worden ons weer mondjesmaat afgepakt door de opkomende Islam, die bij het minste of geringste zich aanstelt als een baby, en de christenfundamentalisten van het CDA/CU, die ons een andere levensstijl naar hun goeddunken wil opleggen.

    Om deze redenen ben ik van mening dat zowel de Islam als het Christendom politieke godsdiensten zijn, gemaakt om de mens dom te houden.

    Bullshit schreef:
    Weet je.
    Als god zo goed is hé,
    Why the fuck is er dan nog oorlog, armoede, honger, etcetera?
    En waarom zet hij ons dan niet meteen in de hemel? Want op een plek waar alles heerlijkheid is heb je al die lessen die je van 'God' leerde niet meer nodig toch?
    Als God zo goed was, waarom zou hij dan offers willen? En waarom zou hij mensen zichzelf laten pijnigen vanwege hem?

    Als je je leven gewoon leeft zoals het je toekomt, en luistert naar je hart in plaats van een boekje of wat mensen massaal wordt ingeprend als 'Dit is de goede manier, zo moet je het doen', kom je goed terecht, no matter what.



    Omdat je nooit een regenboog krijgt zonder regen. Voor alles heeft zijn doeleinden. Stel je voor: als alles zo positief was, geen graadje slechter, geen misdaad, verdriet. Hoe lang denk je dat mensen dat volhouden? God heeft verstand gegeven, maar het is aan jóú de taak om het goed te begrijpen. Moordenaars hebben sowieso het niet goed gebruikt.

    (gekopieerd)


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Er zijn trouwens bewijzen tegen het bestaan van het Christendom,
    Hier heb ik zelf voor school meer dan een maand onderzoek naar gedaan. Het christendom is vooral afgeleid van de sterrenkunde. Deze verhalen zijn verkeerd opgepikt door mensen, en zo is alles verdraaid.
    Voor mensen die geïnteresseerd zijn: De documantaire.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    DoctorWho schreef:
    Ik ben Chriten en ben daar trots op:Y)


    Ik geloof ook in God, en ik weet dat ie bestaat!!


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    shadowsalyer schreef:
    God strookt in tegen de principes van de menselijk begrip.

    Het universum is eindig, voorbij de oerknal kan je immers niet. Als we nou aannemen dat God buiten het universum leeft, dan betekent dat dat god ook in een bepaalde wereld moet leven. Maar niet in een oneindige wereld, die kunnen wij als mensen nou eenmaal niet bevatten. Conclusie is dat die God ook weer een God heeft enzovoort.

    Een betere vraag zou zijn: welk doel heeft religie in de moderne samenleving? (Mods: maak dit alsjeblieft een stelling van de dag, zou eens een levendige discussie teweeg brengen) Mijn antwoord zou zijn: geen. God is inderdaad uitgevonden door de oude beschavingen om dingen te kunnen verklaren. Daarentegen zijn de monotheïstische godsdiensten meer uitgevonden om een bepaalde moraal te kweken.

    Dit is op zich een nobel doel, maar helaas is het allang zijn doel voorbijgeschoten. Een punt waar het de fout inging zou ik het begin van de Middeleeuwen willen noemen. Waar daarvoor nog een bloeiende kunsthandel was, werd deze doodgemaakt door de christenen omdat het heidens zou zijn.

    Eenzelfde effect zie je nu, onze moralen en vrijheden die we verworven hebben in de jaren '60 worden ons weer mondjesmaat afgepakt door de opkomende Islam, die bij het minste of geringste zich aanstelt als een baby, en de christenfundamentalisten van het CDA/CU, die ons een andere levensstijl naar hun goeddunken wil opleggen.

    Om deze redenen ben ik van mening dat zowel de Islam als het Christendom politieke godsdiensten zijn, gemaakt om de mens dom te houden.
    Precies, gewoon precies wat ik denk.


    Life is hard and then we die

    shadowsalyer schreef:
    God strookt in tegen de principes van de menselijk begrip.

    Het universum is eindig, voorbij de oerknal kan je immers niet. Als we nou aannemen dat God buiten het universum leeft, dan betekent dat dat god ook in een bepaalde wereld moet leven. Maar niet in een oneindige wereld, die kunnen wij als mensen nou eenmaal niet bevatten. Conclusie is dat die God ook weer een God heeft enzovoort.

    Een betere vraag zou zijn: welk doel heeft religie in de moderne samenleving? (Mods: maak dit alsjeblieft een stelling van de dag, zou eens een levendige discussie teweeg brengen) Mijn antwoord zou zijn: geen. God is inderdaad uitgevonden door de oude beschavingen om dingen te kunnen verklaren. Daarentegen zijn de monotheïstische godsdiensten meer uitgevonden om een bepaalde moraal te kweken.

    Dit is op zich een nobel doel, maar helaas is het allang zijn doel voorbijgeschoten. Een punt waar het de fout inging zou ik het begin van de Middeleeuwen willen noemen. Waar daarvoor nog een bloeiende kunsthandel was, werd deze doodgemaakt door de christenen omdat het heidens zou zijn.

    Eenzelfde effect zie je nu, onze moralen en vrijheden die we verworven hebben in de jaren '60 worden ons weer mondjesmaat afgepakt door de opkomende Islam, die bij het minste of geringste zich aanstelt als een baby, en de christenfundamentalisten van het CDA/CU, die ons een andere levensstijl naar hun goeddunken wil opleggen.

    Om deze redenen ben ik van mening dat zowel de Islam als het Christendom politieke godsdiensten zijn, gemaakt om de mens dom te houden.



    Jongen, waar heb jij 't over.
    Als jij je nooit hebt verdiept in de bijbelboeken, koran, thora etc.
    Zou jij 't ook nooit begrijpen.
    Het geloven van God, voel je binnenin je hart.
    Dat is niet te verklaren met je hersens.
    Want zo slim zijn wij nou allemaal niet.
    God heeft je maar een stukje brein gegeven,
    je kunt niet alles verklaren met je koppie.
    Met de evolutietheorie heb je ook geen bewijs,
    die gelooft eenmaal dat alles 'per toeval' is gebeurt.
    Yeahh right,
    Neem alleen bijv, een plant.
    Heeft je moeder die gemaakt?
    Nee.
    Dat is god, die dat laat groeien

    Bullshit schreef:
    Er zijn trouwens bewijzen tegen het bestaan van het Christendom,
    Hier heb ik zelf voor school meer dan een maand onderzoek naar gedaan. Het christendom is vooral afgeleid van de sterrenkunde. Deze verhalen zijn verkeerd opgepikt door mensen, en zo is alles verdraaid.
    Voor mensen die geïnteresseerd zijn: De documantaire.


    Je snapt zelf toch ook wel dat je niet kan bewijzen dat het christendom niet bestaat? Er zijn katholieken, protestanten, evangelisten, kortom christenen, therefore is er het Christendom. Correct me if I'm wrong.

    Bullshit schreef:
    Er zijn trouwens bewijzen tegen het bestaan van het Christendom,
    Hier heb ik zelf voor school meer dan een maand onderzoek naar gedaan. Het christendom is vooral afgeleid van de sterrenkunde. Deze verhalen zijn verkeerd opgepikt door mensen, en zo is alles verdraaid.
    Voor mensen die geïnteresseerd zijn: De documantaire.


    Zeitgeist! Oh, ik was al bang dat ik de enige was. Ik heb die documentaire zo vaak bekeken inmiddels. Beste documentaire ever en zo hard de waarheid.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen