|
Het meisje, Ash, vertelt dat ze vandaag pas is aangekomen. Ik vraag maar niet hoe ze een toegangsbewijs voor het feest heeft gekregen, want het was al uitverkocht, maar ik negeer het voor het gemak maar even. 'Worden mensen hier nooit dronken? Of laat ik het anders zeggen: nuchter voor meer dan één uur, want ik wed dat ik dat record zo kan verbreken.' Ik glimlach wel even naar haar en draai mijn hoofd naar Celine, die meteen reageert dat wij twee niet nuchter zijn. Uhm.
'Je bent toch niet meer nuchter, hoop ik toch? Want dan moeten we daar verandering in brengen!' zegt ze meteen. Ik schud mijn hoofd even en lach.
'Ik ben nuchter,' antwoord ik eerlijk en ik haal mijn schouders op. 'Iemand moet ervoor zorgen dat niemand hier de tent afbreekt. Ik wil geen problemen,' verdedig ik mijn keuze meteen. Ik heb dan wel een martini op en ik kan goed tegen drank, maar ik wil het lot niet tarten. Ik wil alles goed in de gaten kunnen houden en als ik ladderzat aan de bar hang, wordt dat een onmogelijke opgave. Daarom bestel ik bij Celine een non-alcoholisch drankje en ik kijk nog eens op mijn telefoon, maar Jax heeft nog niet gereageerd. Ik kijk rond in de club en ik zie met een tevreden glimlach rond mijn lippen dat iedereen het leuk lijkt te hebben. Even verderop staat Jax aan de bar en Matt hangt er nu bij. Laatstgenoemde lijkt nogal geïrriteerd, maar mijn gedachten gaan niet naar hem uit, maar juist naar mijn lieftallige ex. De blik op zijn gezicht spreekt boekdelen en ik slik een keer, voor ik mijn telefoon erbij pak.
To Jax:
Stop met staren. Je bent dronken. Zo ga ik niet met je praten.
Misschien wat kortaf, maar dat lijkt het best te werken bij hem. Ik kan eerlijk zeggen dat ik het eng vind. Hij heeft een drankprobleem en schoof dat op mij af, terwijl ik hem oprecht alleen maar wilde helpen. Wil helpen, misschien wel. Natuurlijk geef ik nog om hem, maar het is eng. Hij is eng.
|