• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hahaha zo voelt het wel ja , Pixielisje :'D

    Pixielisje schreef:
    Je verhaal proberen uitplotten be like:


    Je verhaal samenhangend proberen uitleggen aan iemand anders:


    Them: 'omg, dat klinkt zo leuk, is er meer?'
    Me:


    Haha, jaaaa


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik heb nu zo'n 7.000 woorden geschreven als een soort intro van het verhaal lol, en nu kan ik eindelijk bijna de antagonist introduceren omg. Stoked. *O*

    Hoewel ik hoofdstuk twee uitgeschreven had, is er toch nog een heleboel niet aan te pas gekomen. Toch ben ik wel blij met die 1100 woorden (:
    Tijdens het uitschrijven ben ik ook meer gaan nadenken over het character van mijn hoofdpersoon en haar ontwikkeling in het verhaal. Er gebeuren alleen maar positieve dingen (nerd)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Huilen wanneer je iets geupload hebt en je een abo verliest
    ik moet er echt minder op letten want ik schrijf toch voornamelijk omdat ik het zelf leuk vind, maar ja het is wel een klein beetje pijnlijk :'D

    KyloRen schreef:
    Huilen wanneer je iets geupload hebt en je een abo verliest
    ik moet er echt minder op letten want ik schrijf toch voornamelijk omdat ik het zelf leuk vind, maar ja het is wel een klein beetje pijnlijk :'D

    Sowieso.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    wanneer je eindelijk inspiratie hebt.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Gisterenavond kreeg ik een matig hoofdstuk dat niet lekker las veranderd in een hoofdstuk dat een stuk beter was en 2x zo groot, alleen maar omdat ik dacht aan de lekkere kip die ik met mijn verjaardag had gegeten 😂
    Ik schreef één regel over die specifieke kip aangezien het een dinerscène was, en bam, zonder enige moeite of nadenken verschenen er extra plotelementen op mijn scherm.

    Dus ja, stel dat je vast komt te zitten in een scène die met eten te maken heeft, denk even terug aan een lekker gerecht dat je hebt gegeten en begin gewoon met dat te beschrijven :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    ^Geef hier die wonderkip!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    ^Geef hier die wonderkip!


    Het was gefrituurde kip in honingcitroensaus, echt hemels 👌👌👌👌


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Het was gefrituurde kip in honingcitroensaus, echt hemels 👌👌👌👌


    Omg, klinkt echt lekker😱


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Die wonderkip klinkt alsof ik hem ook nodig heb haha.

    Moet ik trouwens bang worden hoeveel makkelijker ik vanuit de volledig doorgedraaide persoon (die momenteel behoorlijk naar een psychopaat begint te neigen) schrijf dan vanuit de ander?

    En even een vraagje aan jullie: als er vanuit twee pov's geschreven wordt, moet het volgens jullie dan echt om en om met hoofdstukken? Of kan je ook eerst drie hoofdstukken vanuit A schrijven, dan 1 B, dan 1 A, dan 2 B ofzo?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Die wonderkip klinkt alsof ik hem ook nodig heb haha.

    Moet ik trouwens bang worden hoeveel makkelijker ik vanuit de volledig doorgedraaide persoon (die momenteel behoorlijk naar een psychopaat begint te neigen) schrijf dan vanuit de ander?

    En even een vraagje aan jullie: als er vanuit twee pov's geschreven wordt, moet het volgens jullie dan echt om en om met hoofdstukken? Of kan je ook eerst drie hoofdstukken vanuit A schrijven, dan 1 B, dan 1 A, dan 2 B ofzo?

    Ik heb altijd liever dat het verhaal vanuit één persoon geschreven wordt, maar als dat niet het geval is maakt dat niet uit. Als het maar duidelijk is met wie je mee leest.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Necessity schreef:
    Die wonderkip klinkt alsof ik hem ook nodig heb haha.

    Moet ik trouwens bang worden hoeveel makkelijker ik vanuit de volledig doorgedraaide persoon (die momenteel behoorlijk naar een psychopaat begint te neigen) schrijf dan vanuit de ander?

    En even een vraagje aan jullie: als er vanuit twee pov's geschreven wordt, moet het volgens jullie dan echt om en om met hoofdstukken? Of kan je ook eerst drie hoofdstukken vanuit A schrijven, dan 1 B, dan 1 A, dan 2 B ofzo?

    Gewoon doen wat jou het beste lijkt, want hier zijn volgens mij echt geen vaste regels over haha :p


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Necessity schreef:
    Die wonderkip klinkt alsof ik hem ook nodig heb haha.

    Moet ik trouwens bang worden hoeveel makkelijker ik vanuit de volledig doorgedraaide persoon (die momenteel behoorlijk naar een psychopaat begint te neigen) schrijf dan vanuit de ander?

    En even een vraagje aan jullie: als er vanuit twee pov's geschreven wordt, moet het volgens jullie dan echt om en om met hoofdstukken? Of kan je ook eerst drie hoofdstukken vanuit A schrijven, dan 1 B, dan 1 A, dan 2 B ofzo?

    Om en om is wel handiger voor mij om bij te houden. Maar het lukt natuurlijk niet altijd.
    Gekke personages zijn wel leuk om vanuit te schrijven, soms zelfs een verademing. Dus nee, wees niet bang.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder