• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dissonant schreef:
    uhg jongens, HOE DENKEN 15-JARIGE MEISJES OOKALWEER? Ik weet dat 18 er niet heel veel vanaf zit, maar c'mon, bij 15 heb ik al gelijk meer een kind-gevoel


    Ze zijn nogal goedgelovig volgens mij. Niet dat je op die leeftijd nergens over nadenkt (en dit verschilt natuurlijk ook weer van persoon tot persoon) maar ik had toen nog een redelijk rooskleurig beeld van de wereld. Ik bedoel ik ging er vanuit dat jongens geïnteresseerd in je waren als ze je mooi vonden en dat ze je romantisch mee uitvroegen etc. Nu kan dat wel zo zijn maar ik had over relaties toen nogal een cliché beeld.
    En denken dat je problemen erger zijn dan ze eigenlijk zijn + puisten en me daar ook enorm aan ergeren en veel bezig zijn met uiterlijk etc.
    Een obsessie hebben voor één of andere beroemde acteur/zanger,... en ondanks dat je ergens wel weet dat het onmogelijk is om die persoon te bereiken toch proberen via twitter zijn/haar aandacht te trekken etc.


    cause i'm a little unsteady

    Dissonant schreef:
    (...)throwback naar de tijd waarin ik nog een hele zak chips naar binnen kon werken voor het avond eten :')

    Of gewoon even tussendoor 5 boterhammen xD


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Of gewoon even tussendoor 5 boterhammen xD

    Of een hele bak donuts van Albert Heijn. Ik was niet eens misselijk daarna - damn


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    uhg jongens, HOE DENKEN 15-JARIGE MEISJES OOKALWEER? Ik weet dat 18 er niet heel veel vanaf zit, maar c'mon, bij 15 heb ik al gelijk meer een kind-gevoel

    Ik lees af en toe een artikel over schrijven enzo, en in een van die artikels stond dat als je over kinderen schrijft, je moet onthouden dat het ook mensen zijn. Ze zijn niet alleen maar kind en ze kunnen niet alleen maar kinderachtige dingen doen, ze kunnen ook volwassen zijn.
    Ik denk dat 15 de leeftijd is waarop de meeste kinderen net volwassen worden en veel beginnen te experimenteren met wat ze kunnen en niet kunnen enzo. Maar ieder kind is anders en waar mijn nichtje zich bv helemaal zat zoop op haar 15e, had ik toen nog geen glas aangeraakt en was ik veel terughoudender op zowat ieder vlak :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dissonant schreef:
    uhg jongens, HOE DENKEN 15-JARIGE MEISJES OOKALWEER? Ik weet dat 18 er niet heel veel vanaf zit, maar c'mon, bij 15 heb ik al gelijk meer een kind-gevoel


    Als ik zie dat sommige zeggen dat ze al 'volwassen' begonnen te worden (of in die fase zaten) dan was ik totaal het tegenovergestelde op die leeftijd. Ik begon denk ik alleen met make up rond die leeftijd, maar voor de rest was ik alles behalve volwassen. Ik was zo kinderachtig als je maar kon zijn en keek 24/7 kinderseries.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    (Ik denk soms nog steeds dat ik 15 ben)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Dit doet mij er aan denken dat mijn vorige hoofdpersoon bij SOTY ook 15 was!
    Ik omschreef dingen toen ongeveer als volgt; zie spoiler.( Denise is de hoofdpersoon)

    Gedurende het diner bleef Denise Melanie aanstaren. Er was iets vreemds. Alsof zij een spreuk over haar neef had uitgesproken. Rune nam nooit iemand mee naar zijn huis.
    Verder was het eten wel lekker. Toch, was het niet genoeg om te voorkomen dat er een belediging aan Denise's lippen ontsnapte.
    'Smaakt het?', ging Melanie na.
    'Ik had liever dat we pizza hadden gehaald', floepte Denise eruit.
    'Denise, toe nou', fluisterde Rune wanhopig.
    Gelukkig was Melanie niet zo snel beledigd. 'Fijn dat je zo eerlijk bent', was alles wat zij zei. De beleefde glimlach was niet van haar gezicht te krijgen.
    'Geen dank, ik meen het', zei Denise met volle mond.
    'Normaal gesproken is ze nooit zo.' Rune was kennelijk niet zo gecharmeerd van haar tafelmanieren.
    'Normaal... is Olivier hier. Waar is hij? Ik heb hem de hele dag al niet gezien', merkte Denise plotseling op.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    'Nee', loog Denise.
    'Puur hypothetisch dus', luidden Oliviers sarcastische gedachten. Hij nam het haar niet kwalijk. Denise was altijd gesloten geweest. De problemen die zij had kon ze uiteindelijk zelf oplossen. Daardoor veroorzaakte ze liever geen paniek. Maar hij wilde het gewoon weten.
    'Luister, als je ergens mee zit, dan kun je dat altijd vertellen', wilde Rune laten weten.
    'Waarom denk je dat? Ik red me prima zelf', kaatste Denise terug, bang dat hij misschien iets zou ontdekken.
    'Met Melanie, je leek een beetje overstuur', legde Rune uit.
    Denise ontspande. Hij wou dus zich met haar zaken bemoeien. 'Oh. Ik houd gewoon niet van vreemdelingen in huis'

    Ik was 18 toen ik het schreef though. Wacht Denise was 14 niet 15... naja, in een ander verhaal is dezelfde persoon 15 en niet heel anders.
    De terugreis, kort maar uitputtend. Doodmoe smeet ze haar tas neer. Midden in de hal, waar iedereen er lekker over kon struikelen.
    ‘Denies! Je tas vermoordt me nog eens!’, mopperde Melanie die er bijna overheen struikelde.
    ‘Sorry Mel, ruim hem later wel op’, beloofde Denise.
    ‘Jaja’
    -> dit schreef ik toen ik zelf ongeveer 16/17 was dus dit kan wat meer kloppen qua attitude.

    Beetje een impulsief en eigenwijs iemand, tikje egocentrisch.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder


    my characters when i make them do stupid stuff


    A to the Z

    Bedankt voor de feedback guys. Ik denk dat ik mijn karakter vooral niet te ingewikkeld ga laten denken. Al speelt het verhaal zich wel in 1845 af, dus ik neem aan dat ze daar wel wat sneller volwassen werden, lol.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    Bedankt voor de feedback guys. Ik denk dat ik mijn karakter vooral niet te ingewikkeld ga laten denken. Al speelt het verhaal zich wel in 1845 af, dus ik neem aan dat ze daar wel wat sneller volwassen werden, lol.

    Als men al volwassen werd toentertijd. [/realistischeoptimisme]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    THEOVERSLEPT schreef:
    (...)
    Als men al volwassen werd toentertijd. [/realistischeoptimisme]

    Het is weer tijd voor REEEEEESEEAAAAARCHHHH


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    (...)
    Het is weer tijd voor REEEEEESEEAAAAARCHHHH


    Ik heb tijdens cultuurwetenschappen geleerd dat de volwassenheid eerder de plaats innam van de hedendaagse puberteit. Dus de kinderen werden sneller "volwassen", maar niet in onze hedendaagse betekenis van het woord. (Als dat überhaupt wat helpt lol.)


    Heaven is a place that we all have

    kehlani schreef:
    (...)

    Ik heb tijdens cultuurwetenschappen geleerd dat de volwassenheid eerder de plaats innam van de hedendaagse puberteit. Dus de kinderen werden sneller "volwassen", maar niet in onze hedendaagse betekenis van het woord. (Als dat überhaupt wat helpt lol.)

    Ik denk dat het perspectief van 'volwassen' vroeger ook heel anders was. Het heeft ook te maken met vroeger kinderen krijgen en trouwen, maar ook uithuwelijken en werken etc. Dat betekend echter niet dat een meisje van 15 dezelfde gedachtengang heeft als iemand van 25 (':


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Met mijn opmerking bedoelde ik meer dat gedurig een jong kind ernstig ziek werd door een bepaalde griep of ontsteking en overleed. Dan kwam er ook gerust een nieuw kind met dezelfde naam, heel wonderlijk.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    THEOVERSLEPT schreef:
    Met mijn opmerking bedoelde ik meer dat gedurig een jong kind ernstig ziek werd door een bepaalde griep of ontsteking en overleed. Dan kwam er ook gerust een nieuw kind met dezelfde naam, heel wonderlijk.
    Ja da's waar ook. Die mensen zullen wel geen hoge weerstand hebben gehad


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    There are poems inside of you that paper can't handle