• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik doe (zeer waarschijnlijk) ook geen proloog


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik heb wel een proloog, maar ik vind dat daardoor een beter beeld van de situatie geeft c:


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik vind prologen enkel fijn als het werkelijk prologen zijn en dus niet gewoon een random stukje tekst dat geen echte bijdragen heeft. (:


    The soul needs autumn.

    Mijn proloog was voornamelijk eennexcuus om vanuit mijn antagonist te kunnen schrijven 👻 Maar meestal ga ik voor een quote die bij het verhaal past.
    Ik stoor me meestal niet aan prologen, ook al lijken ze misschein weinig nut te hebben (op het eerste gezicht). Maar het is geen verplichting om een proloog te hebben natuurlijk.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Schrijven jullie met de hand of typen jullie?

    Ik heb namelijk een schrijfschriftje, dat ik bijna een jaar ofzo niet gebruikt heb, waar ik nu dus volop in aan het schrijven ben! Oké, het is wel dubbel werk omdat ik daarna alles moet overtypen, maar idk het schrijven vlot nu plots veel beter als ik met de hand schrijf.^^


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Schrijven jullie met de hand of typen jullie?

    Ik heb namelijk een schrijfschriftje, dat ik bijna een jaar ofzo niet gebruikt heb, waar ik nu dus volop in aan het schrijven ben! Oké, het is wel dubbel werk omdat ik daarna alles moet overtypen, maar idk het schrijven vlot nu plots veel beter als ik met de hand schrijf.^^

    Uitzonderlijk schrijf ik met de hand maar meestal typ ik. (Is het ook meteen een stuk leesbaarder (cat))


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Wervelwind schreef:
    Schrijven jullie met de hand of typen jullie?

    Ik heb namelijk een schrijfschriftje, dat ik bijna een jaar ofzo niet gebruikt heb, waar ik nu dus volop in aan het schrijven ben! Oké, het is wel dubbel werk omdat ik daarna alles moet overtypen, maar idk het schrijven vlot nu plots veel beter als ik met de hand schrijf.^^


    Ik typ altijd. Als ik een plotse ingeving heb, dan typ ik dit als notitie in mijn gsm en verder als ik schrijf, doe ik dat altijd op mijn laptop. Het gaat ook gewoon sneller vind ik en dan heb ik het internet bij de hand voor als ik iets wil opzoeken of muziek wil opzetten.


    cause i'm a little unsteady

    Wervelwind schreef:
    Schrijven jullie met de hand of typen jullie?

    Ik heb namelijk een schrijfschriftje, dat ik bijna een jaar ofzo niet gebruikt heb, waar ik nu dus volop in aan het schrijven ben! Oké, het is wel dubbel werk omdat ik daarna alles moet overtypen, maar idk het schrijven vlot nu plots veel beter als ik met de hand schrijf.^^

    Ik typ, ik schrijf namelijk veel te traag om mijn eigen gedachten bij te houden :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wervelwind schreef:
    Schrijven jullie met de hand of typen jullie?

    Ik heb namelijk een schrijfschriftje, dat ik bijna een jaar ofzo niet gebruikt heb, waar ik nu dus volop in aan het schrijven ben! Oké, het is wel dubbel werk omdat ik daarna alles moet overtypen, maar idk het schrijven vlot nu plots veel beter als ik met de hand schrijf.^^

    Papier heeft iets romantisch. Mijn eerste storie op Q schreef ik ook op papier. Dat hielp me overigens ook om tijdens het typen fouten er uit te halen.

    En ik heb een proloog. Vond het leuk om èn een vooruitzicht in de wereld te geven, en een legacy waar ik later nog op terug kan komen. Wel grappig, want het brengt in dit geval wel ideeën naar boven.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 12:20 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Wervelwind schreef:
    Schrijven jullie met de hand of typen jullie?

    Ik heb namelijk een schrijfschriftje, dat ik bijna een jaar ofzo niet gebruikt heb, waar ik nu dus volop in aan het schrijven ben! Oké, het is wel dubbel werk omdat ik daarna alles moet overtypen, maar idk het schrijven vlot nu plots veel beter als ik met de hand schrijf.^^


    Ik schrijf heel veel onderweg, dat doe ik op papier, en vervolgens typ ik het over. Soms heb ik ook veel meer inspiratie als ik het schrijf.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Help, ik wil mijn foty vandaag online zetten en I'm scared :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Help, ik wil mijn foty vandaag online zetten en I'm scared :'D


    Het wordt een Marauders/wolfstar story toch? Want dan komt het sws goed. De Marauders zijn awesome. Bovendien willen ze vast wel wat van hun dapperheid aan je lenen, wanneer je hem online zet :p


    At the end we're all cursed

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Het wordt een Marauders/wolfstar story toch? Want dan komt het sws goed. De Marauders zijn awesome. Bovendien willen ze vast wel wat van hun dapperheid aan je lenen, wanneer je hem online zet :p

    Het is een wolfstar ja ^^ ik heb hun dapperheid wel nodig haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ugh, ik heb al even geen nieuw hoofdstuk online geplaatst omdat ik nog niet verder heb kunnen schrijven.
    Hopelijk kan ik nu wat bijschrijven zodat ik alsnog het tweede online kan zetten.

    Hoe gaat het met jullie en jullie stories? :)


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Ugh, ik heb al even geen nieuw hoofdstuk online geplaatst omdat ik nog niet verder heb kunnen schrijven.
    Hopelijk kan ik nu wat bijschrijven zodat ik alsnog het tweede online kan zetten.

    Hoe gaat het met jullie en jullie stories? :)


    Hetzelfde hier zo. Ik ben al wel begonnen aan hoofdstuk 2 maar ik verplicht mezelf eerst mijn examens af te maken en daarna vooral te gaan focussen op het schrijven.


    cause i'm a little unsteady