• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Het is zo lang geleden dat ik écht in een verhaal zat, maar nu is het na - ik denk zeker twee jaar - eindelijk weer gebeurd. *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Flaptekst hulp?
    Mijn verhaal staat al wel online, maar nu ik anderen hun verhalen aan het lezen ben, ben ik plots enorm onzeker over mijn flaptekst. Ik heb het gevoel dat hij gewoonweg niet spannend genoeg is of niet aanzet tot lezen.

    (het lijkt of de flaptekst al enorm veel van het verhaal weggeeft, maar dat is eigenlijk niet zo hoor)

    Wanneer zielensteler Isaac de ziel van Davina's broer steelt, weigert ze hem zomaar als verloren op te geven. Vastberaden om haar broers ziel terug te krijgen, gaat Davina op zoek naar de dief aan de hand van enkele magische trucjes die ze ooit van haar moeder heeft geleerd.

    Maar wanneer ze hem vindt, blijkt alles echter anders te zijn dan ze had verwacht en in plaats van een ziel terug te winnen, verliest Davina haar hart.


    The soul needs autumn.

    Oeps schreef:
    (...)

    Nu vraag ik me af welke, haha


    Ik wil niemand tegen zijn schenen stampen of respectloos overkomen, ieder verhaal is uiteindelijk toch volledig uniek, dus dat ga ik voor me houden (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oké, het gaat dus redelijk prut. :')


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Wanneer je in het lijstje met karaktereigenschappen van je hoofdpersonage dramaqueen toevoegt, omdat hij in je samenvatting best wel een dramaqueen lijkt x'D.

    Maar eerste hoofdstuk nalezen en dan online zetten, spannend! Heel hard hopen dat Q me niet teleurstelt.


    Stenenlikker

    aarsvogel schreef:
    Bij mij gaat het erg slecht. Ik ben een beetje begonnen met schrijven, heb nog geen titel, nog geen goede cover, en mis een stukjeverhaallijn. Nog niet eens één hoofdstukje af ):
    Ik heb het gevoel dat ik nogal achter loop, whoeps

    Heeft iemand een tip om aan motivatie te komen? Ik stel het schrijven te veel uit....


    Zoals anderen al zeiden, gewoon beginnen. Dat geldt eigenlijk voor alles. Je komt alleen in een hogere versnelling als je in z'n een begint :')

    Bij mij kwamen de titel en de cover ook pas na ongeveer 10k woorden in het verhaal, dus daar zou ik nu nog niet te veel over piekeren. Als je wat meer verhaalstof hebt, kun je misschien ook een betere titel en cover bedenken.
    Uit mijn ervaring is het ook beter om de verhaallijn e.d. later pas echt uit te werken, omdat het verhaal dan zichzelf ook een beetje kan leiden i.p.v. dat jij telkens moet kijken wat er nu nog moet gebeuren.

    Wat voor mij werkt, is even kijken welke belangrijke punten er in moeten voorkomen en de stukken ertussen schrijf ik dan samen met het verhaal (ook al klinkt dat cheesy). Het enige probleem is dan dat je even in de gaten moet houden dat je niet teveel afwijkt, maar dat merk je vanzelf ook wel imo :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    aarsvogel schreef:
    Bij mij gaat het erg slecht. Ik ben een beetje begonnen met schrijven, heb nog geen titel, nog geen goede cover, en mis een stukjeverhaallijn. Nog niet eens één hoofdstukje af ):
    Ik heb het gevoel dat ik nogal achter loop, whoeps

    Heeft iemand een tip om aan motivatie te komen? Ik stel het schrijven te veel uit....


    - WeHeartIt of Pinterest, ik maak altijd een pagina speciaal voor mijn verhaal en dan zet ik er plaatjes in en gewoon al naar plaatjes kijken geeft me inspiratie!

    - Gewoon beginnen, schrijven zonder nadenken, helpt ook. Zet een timer op of stel een woordenaantal in als doel. Waarschijnlijk ga je 60% van wat je hebt geschreven niet gebruiken, maar hey die 40% heb je dan toch!

    - Zet (instrumentele) muziek op en luister er gewoon eens na zonder te veel na te denken. Als vanzelf zal je wel een bepaald beeld krijgen.

    - Maak een soort van mindmap, gewoon beginnen met een kern woord en elk woord/naam/ding dat je er aan kan linken opschrijven. Zo ga je als vanzelf belangrijke dingen die verschijnen die je op weg kunnen helpen met de verhaallijn.


    The soul needs autumn.

    Ik heb zonet mijn proloog online gegooid want als ik het blijf overdenken, dan activeer ik het nooit hahah.


    Heaven is a place that we all have

    Schrijven en niet nadenken is key


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Schrijven en niet nadenken is key


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Vandaag 200 woorden geschreven en nu zit ik weer vast - meh


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Wervelwind schreef:
    Flaptekst hulp?
    Mijn verhaal staat al wel online, maar nu ik anderen hun verhalen aan het lezen ben, ben ik plots enorm onzeker over mijn flaptekst. Ik heb het gevoel dat hij gewoonweg niet spannend genoeg is of niet aanzet tot lezen.

    (het lijkt of de flaptekst al enorm veel van het verhaal weggeeft, maar dat is eigenlijk niet zo hoor)

    Wanneer zielensteler Isaac de ziel van Davina's broer steelt, weigert ze hem zomaar als verloren op te geven. Vastberaden om haar broers ziel terug te krijgen, gaat Davina op zoek naar de dief aan de hand van enkele magische trucjes die ze ooit van haar moeder heeft geleerd.

    Maar wanneer ze hem vindt, blijkt alles echter anders te zijn dan ze had verwacht en in plaats van een ziel terug te winnen, verliest Davina haar hart.


    Ik vind m spannend, ik zou het denk ik wel lezen. Gewoon zo laten denk ik!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik heb mijn mannelijke hoofdpersonage net een sleeve tattoo vol met rozen laten zetten en omg hij is net 101% meer dreamy geworden :9~


    The soul needs autumn.

    Hoofdstuk 2 zit nu op 500 woorden. Ik vind het toch wel jammer dat het verhaal er niet zo makkelijk uit komt als verwacht.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    schrijven gaat heeeel moeizaam vandaag poeh. Soms heb je van die dagen... dan staar je naar je document en dan wil je hoofd gewoon niets produceren. :'D