• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Got ya back buddies.

    Code Rood met Piet Paulusma


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik was dus onderzoek aan het doen voor m'n story, en het onderwerp is eigenlijk echt reuze interessant. Waarom heb ik hier 3 jaar terug m'n pws niet over gedaan? Lol.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Standal schreef:
    Got ya back buddies.

    Code Rood met Piet Paulusma

    Je bent een held :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Standal schreef:
    Got ya back buddies.

    Code Rood met Piet Paulusma


    Oke, het is dus serieus gestart. Geweldig!
    Doe je er ook aan mee voor de soty? Dan heb je in ieder geval al +1 voor originaliteit!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Oke, het is dus serieus gestart. Geweldig!
    Doe je er ook aan mee voor de soty? Dan heb je in ieder geval al +1 voor originaliteit!


    Hahaha nee, ik kan hier geen 40.000 woorden over schrijven en dit is gewoon voor de gezelligheid. Ik ga wel meedoen met een ander verhaal!

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 15:52 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Hahaha nee, ik kan hier geen 40.000 woorden over schrijven.


    Oh ja, oeps. Dat moet dan natuurlijk wel xD
    Ik ben heel benieuwd, het klinkt al gewoon geniaal...


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Standal schreef:
    Got ya back buddies.

    Code Rood met Piet Paulusma

    Abo.
    Kudo.
    Liefde! <3


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Hoe belangrijk vinden jullie een proloog?
    Want voor mijn verhaal heb ik er geen en ik hoop dat het mensen niet gaat afschrikken als ik gewoon bij hoofdstuk 1 begin.


    Stenenlikker

    Dissonant schreef:
    Ik was dus onderzoek aan het doen voor m'n story, en het onderwerp is eigenlijk echt reuze interessant. Waarom heb ik hier 3 jaar terug m'n pws niet over gedaan? Lol.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Hephaistion schreef:
    Hoe belangrijk vinden jullie een proloog?
    Want voor mijn verhaal heb ik er geen en ik hoop dat het mensen niet gaat afschrikken als ik gewoon bij hoofdstuk 1 begin.

    Als het eerste hoofdstuk goed is, mis ik de proloog niet.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Hephaistion schreef:
    Hoe belangrijk vinden jullie een proloog?
    Want voor mijn verhaal heb ik er geen en ik hoop dat het mensen niet gaat afschrikken als ik gewoon bij hoofdstuk 1 begin.

    Ik haat prologen, dus mijn tip: gewoon niet doen als je niet echt een geweldig idee hebt voor een proloog. Ik word meer afgeschrikt door een proloog dan door iemand die direct begint met hoofdstuk 1 :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hephaistion schreef:
    Hoe belangrijk vinden jullie een proloog?
    Want voor mijn verhaal heb ik er geen en ik hoop dat het mensen niet gaat afschrikken als ik gewoon bij hoofdstuk 1 begin.


    Ik denk dat een proloog alleen 'nodig' is als je middenin het verhaal start en ervoor iets heel belangrijks is gebeurd, bijvoorbeeld iets waarmee je uitlegt waarom je personage nu zo is als ie in hoofdstuk 1 is, of als je in een sci-fi verhaal moet uitleggen wat er ondertussen met de aarde gebeurd is. Uiteindelijk zijn er genoeg verhalen zonder prologen, dus doe vooral wat je zelf wilt, dan leest het altijd wel goed :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Prologen moeten voor mij écht nut hebben. Sommige prologen lijken voor mijn namelijk meer op een eerste hoofdstuk en dan had je het net zo goed zo kunnen noemen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Yay, ik heb na lang uitstellen toch eindelijk tijd gevonden om mijn eerste hoofdstukje af te maken c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Okay yaay, dan hoef ik me iig geen zorgen te maken daarover :')


    Stenenlikker