• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Saaaaame :')
    En sowieso ook omdat ik het wel fijner vind.

    *O*
    Inmiddels ben ik ook echt niets anders meer gewend.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Eeeeen daar gaat de motivatie voor mijn verhaal, of ja nu niet de motivatie maar ik heb het gevoel alsof ik het begin een beetje verkeerd heb aangepakt; Ach ik zal dat wel goedmaken met de rest zeker?

    IDK de andere verhalen die ik lees zijn echt gewoon zo goed, ik ben best wel trots op de kwaliteit die Quizlet de laatste tijd te bieden heeft! Tegenover vroeger is er echt een groot verschil op te merken. :'D

    [ bericht aangepast op 27 jan 2018 - 12:07 ]


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Eeeeen daar gaat de motivatie voor mijn verhaal, of ja nu niet de motivatie maar ik heb het gevoel alsof ik het begin een beetje verkeerd heb aangepakt; Ach ik zal dat wel goedmaken met de rest zeker?

    IDK de andere verhalen die ik lees zijn echt gewoon zo goed, ik ben best wel trots op de kwaliteit die Quizlet de laatste tijd te bieden heeft! Tegenover vroeger is er echt een groot verschil op te merken. :'D


    Dat eerste vind ik stiekem altijd wel jammer aan de manier waarop Quizlet (en andere verhalensites) werken. Het is altijd lastig om terug te gaan en het begin te herschrijven als het al online staat D:
    Als je vindt dat je iets wilt veranderen aan het begin, raad ik je alsnog aan dat gewoon te doen, haha. Ik vind het zelf ook niet fijn om een al geüpload hoofdstuk aan te passen, maar uit ervaring weet ik dat dat wel beter is dan dat je later door zo'n makkelijk op te lossen ding weer vast komt te zitten :(. Vooral bij SOTY, neem ik aan, want uiteindelijk telt de versie van eind november denk ik het meest mee dan de versie die je nu hebt :')

    (En van dat laatste heb ik ook het gevoel dat dat van de kwaliteit komt omdat dezelfde mensen nu ouder en ervarener zijn geworden, haha (lol). Ik denk dat ik niet de enige ben die wat oude verhalen verstopt onder inactivatie :X)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    THEOVERSLEPT schreef:
    Confession Of The Day:
    To be honest ben ik in verleden tijd gaan schrijven, omdat ik zo het minst dt-fouten maak.
    Om eerlijk te zijn zou ik niet weten wat ik zelf fijner vind om te lezen. Nog nooit zo over nagedacht.

    Ik schreef dus áltijd in vt, en op de een of andere manier ben ik dit verhaal in tt gaan schrijven. Nu struggle ik juist met de dt-fouten (cat)

    [ bericht aangepast op 27 jan 2018 - 16:28 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Standal schreef:
    Ik geef m'n Piet Paulusma story op denk ik guys. Examens en Piet (en Frank) gaan niet goed samen. Als iemand hem over wilt nemen 😂


    Het lijkt mij wel leuk. Misschien moet je dan wel een pb’tje sturen met wat voor verhaal je een beetje in gedachten had, aangezien het al begonnen is... (ik heb sws weinig inspiratie, lol)

    Maar misschien kan je hem ook later oas afmaken, en gewoon op ‘tijdelijk gepauzeerd’ zetten?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Hebben jullie misschien zin om ook te zoeken naar een concretere manier van motiveren?
    (lol die zin klinkt zo lullig maar ik weet niet goed hoe ik het anders moest formuleren. Hij is positief bedoelt hoor)
    Ik weet dat er een topic is waar ieder elk voor zichzelf een wordcount oplegt en dat doel probeert te halen, maar ik dacht dat we het misschien hier binnen het topic ook konden doen (of iets anders) zodat soty-deelnemers elkaar nog meer kunnen motiveren?

    Ik heb zelf een beetje last met doorschrijven en twijfels en onzekerheden. Andere mensen lijken dat hier ook wel te hebben, dus ik dacht misschien om iets te bedenken zodat we elkaar op nog een aantal extra manieren kunnen steunen en motiveren? :)
    Wat denken jullie, hebben jullie daar zin in en ideetjes voor iets concreet?


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Hebben jullie misschien zin om ook te zoeken naar een concretere manier van motiveren?
    (lol die zin klinkt zo lullig maar ik weet niet goed hoe ik het anders moest formuleren. Hij is positief bedoelt hoor)
    Ik weet dat er een topic is waar ieder elk voor zichzelf een wordcount oplegt en dat doel probeert te halen, maar ik dacht dat we het misschien hier binnen het topic ook konden doen (of iets anders) zodat soty-deelnemers elkaar nog meer kunnen motiveren?

    Ik heb zelf een beetje last met doorschrijven en twijfels en onzekerheden. Andere mensen lijken dat hier ook wel te hebben, dus ik dacht misschien om iets te bedenken zodat we elkaar op nog een aantal extra manieren kunnen steunen en motiveren? :)
    Wat denken jullie, hebben jullie daar zin in en ideetjes voor iets concreet?

    Ik sta er ook wel open voor als iemand kritiek wilt op geschreven delen voor het wordt geactiveerd. Maar dat kan diegene dan gewoon aangeven.
    Verder hoop ik tegen 10 februari voor 5.000 woorden geactiveerd te hebben. Eind februari wil ik er dan 7.000 hebben


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Pixielisje schreef:
    Hebben jullie misschien zin om ook te zoeken naar een concretere manier van motiveren?
    (lol die zin klinkt zo lullig maar ik weet niet goed hoe ik het anders moest formuleren. Hij is positief bedoelt hoor)
    Ik weet dat er een topic is waar ieder elk voor zichzelf een wordcount oplegt en dat doel probeert te halen, maar ik dacht dat we het misschien hier binnen het topic ook konden doen (of iets anders) zodat soty-deelnemers elkaar nog meer kunnen motiveren?

    Ik heb zelf een beetje last met doorschrijven en twijfels en onzekerheden. Andere mensen lijken dat hier ook wel te hebben, dus ik dacht misschien om iets te bedenken zodat we elkaar op nog een aantal extra manieren kunnen steunen en motiveren? :)
    Wat denken jullie, hebben jullie daar zin in en ideetjes voor iets concreet?


    Ik ben zelf al gestrand voordat ik op zee was aangekomen; ik denk dat ik in totaal 'al' 300 woorden heb ):


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik denk dat het tijd is om mijn verhaal online te gooien en officieel te laten meedoen. Spannend, benieuwd wat andere ervan vinden! :O


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Kan iemand mij even motiveren, of misschien gewoon even slaan?
    Door omstandigheden kon ik de afgelopen week niet schrijven en ik ben totaal mijn interesse verloren, maar bedenk wel stiekem andere verhalen. Dat was niet de afspraak! (no_chears)


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    THEOVERSLEPT schreef:
    Kan iemand mij even motiveren, of misschien gewoon even slaan?
    Door omstandigheden kon ik de afgelopen week niet schrijven en ik ben totaal mijn interesse verloren, maar bedenk wel stiekem andere verhalen. Dat was niet de afspraak! (no_chears)

    :'DDD

    Nee maar even serieus. Ik heb er zelf ook veel last van; dat ik nieuwe ideeën heb voor een ander/nieuw verhaal en mezelf telkens van het schrijfritme wegtrek. Ondanks dat schrijven superleuk is, is het lastig om vol te houden als je er eventjes uit gaat. Daarom moet je ook proberen om elke dag iets te schrijven, want op die manier raak je dat ritme niet kwijt.

    Bovendien, als je eenmaal een paar zinnen voor je verhaal geschreven hebt en je die flow weer te pakken hebt, is dat zó heerlijk. Dat vertel ik ook altijd tegen mezelf, als ik "geen zin heb" of geen motivatie. Even een goede sfeer creëren door bijpassende schrijfmuziek op te zetten, misschien zelfs even wat afbeeldingen googlen die erbij passen om zo een beeld te vormen... ook helpt het om door de dag heen aan je verhaal te denken en aan je personages. Het klinkt raar maar als je probeert om een gesprek aan te gaan met een personage, dan leer je die ook beter kennen. Ook al voelt het niet echt natuurlijk om in je hoofd met een personage te praten haha. Ik praat best vaak tegen mezelf in mijn hoofd lol - als je dat van nature ook al doet, dan is het ook een stuk makkelijker om met je personages te communiceren.
    Dan ben ik iets aan het doen, en dan vraag ik tegen een personage bijvoorbeeld wat hij/zij zou doen in die situatie. Ik heb op die manier al meerdere dingen kunnen bedenken die het verhaal verder helpen. Ook denk ik veel na wanneer ik sport. Ik zwem twee keer per week een uur lang dus dat is een ideaal moment om na te denken. Het enige nadeel is dat je het niet meteen kunt opschrijven haha, maar dan moet je het maar een paar keer in je hoofd herhalen zodat je het onthoudt.

    KyloRen schreef:
    (...)

    :'DDD

    Haha, oké. Dit is fucking briljant. Thank youuu! (':


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    KyloRen schreef:
    Nee maar even serieus. Ik heb er zelf ook veel last van; dat ik nieuwe ideeën heb voor een ander/nieuw verhaal en mezelf telkens van het schrijfritme wegtrek. Ondanks dat schrijven superleuk is, is het lastig om vol te houden als je er eventjes uit gaat. Daarom moet je ook proberen om elke dag iets te schrijven, want op die manier raak je dat ritme niet kwijt.

    Bovendien, als je eenmaal een paar zinnen voor je verhaal geschreven hebt en je die flow weer te pakken hebt, is dat zó heerlijk. Dat vertel ik ook altijd tegen mezelf, als ik "geen zin heb" of geen motivatie. Even een goede sfeer creëren door bijpassende schrijfmuziek op te zetten, misschien zelfs even wat afbeeldingen googlen die erbij passen om zo een beeld te vormen... ook helpt het om door de dag heen aan je verhaal te denken en aan je personages. Het klinkt raar maar als je probeert om een gesprek aan te gaan met een personage, dan leer je die ook beter kennen. Ook al voelt het niet echt natuurlijk om in je hoofd met een personage te praten haha. Ik praat best vaak tegen mezelf in mijn hoofd lol - als je dat van nature ook al doet, dan is het ook een stuk makkelijker om met je personages te communiceren.
    Dan ben ik iets aan het doen, en dan vraag ik tegen een personage bijvoorbeeld wat hij/zij zou doen in die situatie. Ik heb op die manier al meerdere dingen kunnen bedenken die het verhaal verder helpen. Ook denk ik veel na wanneer ik sport. Ik zwem twee keer per week een uur lang dus dat is een ideaal moment om na te denken. Het enige nadeel is dat je het niet meteen kunt opschrijven haha, maar dan moet je het maar een paar keer in je hoofd herhalen zodat je het onthoudt.

    Oh, oh, oh!
    Daar hebben ze iets voor, hè? (':
    Serieus, ik wil dit nog een keer uitproberen; klik.
    Zelf krijg ik namelijk altijd de beste ideeën onder de douche.


    Maar to be honest, mijn personages leven ook een heel eigen leven in mijn hoofd, hoor. Volgens mij is dat juist een goed iets, want zo worden zij steeds meer "compleet". Dat is ook precies de reden waarom ik alleen stappen vastleg en niet wat er tussenin gebeurd, juist zodat ze kunnen "ademen" en hun eigen leven kiezen.
    ... Oké, misschien is dit een beetje creepy en therapiewaardig.
    Het is alleen dat "eruit geraken", inderdaad. Deze week kon ik er echt niets aan doen, dus vind ik het zelf heel moeilijk om het weer op te pakken. Juist dan probeer ik ingevingen te forceren, maar verzin ik per ongeluk twee totaal nieuwe verhalen! (':
    Luxeproblemen, I know.
    Jammer genoeg kan ik de ideeën ook niet veranderen en projecteren op de bestaande verhalen. Dat kan soms namelijk wel, dus ik moet mijn brein nog even verder forceren, I guess.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    THEOVERSLEPT schreef:
    (...)
    Oh, oh, oh!
    Daar hebben ze iets voor, hè? (':
    Serieus, ik wil dit nog een keer uitproberen; klik.
    Zelf krijg ik namelijk altijd de beste ideeën onder de douche.


    Maar to be honest, mijn personages leven ook een heel eigen leven in mijn hoofd, hoor. Volgens mij is dat juist een goed iets, want zo worden zij steeds meer "compleet". Dat is ook precies de reden waarom ik alleen stappen vastleg en niet wat er tussenin gebeurd, juist zodat ze kunnen "ademen" en hun eigen leven kiezen.
    ... Oké, misschien is dit een beetje creepy en therapiewaardig.
    Het is alleen dat "eruit geraken", inderdaad. Deze week kon ik er echt niets aan doen, dus vind ik het zelf heel moeilijk om het weer op te pakken. Juist dan probeer ik ingevingen te forceren, maar verzin ik per ongeluk twee totaal nieuwe verhalen! (':
    Luxeproblemen, I know.
    Jammer genoeg kan ik de ideeën ook niet veranderen en projecteren op de bestaande verhalen. Dat kan soms namelijk wel, dus ik moet mijn brein nog even verder forceren, I guess.

    OMG. HAHA. Zwem ik daar in het zwembad met een notitieblok naast de rand, al die mensen die me aankijken met een wtf-uitdrukking op hun gezicht. :'D

    Creepy maar wel realistisch als je een schrijver wilt zijn. :Y) Is alleen maar goed.
    Oeh nouja liever te veel ideeën en zo dan helemaal niets toch? Sowieso wel goed om alles op te schrijven wat je verzint. Ik heb dat een keer uitgesteld en ben toen een heel vet concept kwijtgeraakt. :') Stupid me.