• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Pixielisje schreef:
    Ugh, ik heb al even geen nieuw hoofdstuk online geplaatst omdat ik nog niet verder heb kunnen schrijven.
    Hopelijk kan ik nu wat bijschrijven zodat ik alsnog het tweede online kan zetten.

    Hoe gaat het met jullie en jullie stories? :)


    Ik schrijf nog in het geheim, haha. Ik ben een enorme uitsteller, dus hoewel ik al een aantal hoofdstukken heb, wacht ik toch nog even tot na alle tentamens en deadlines voordat ik iets ga uploaden. Was ook een tactische zet, merk ik nu ik bedolven ben onder mijn uitgestelde werk, haha :'(


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    M'n eerste hoofdstuk is af - denk ik, maar ik vind het niet goed genoeg, en het is maar 700 woorden. Ik mij meestal toch wel op 1200. Misschien moet ik het verhaal toch maar even uit gaan schrijven. Heeft iemand daar nog tips voor? Of weet iemand een goede manier van aanpak?

    [ bericht aangepast op 21 jan 2018 - 19:49 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    M'n eerste hoofdstuk is af - denk ik, maar ik vind het niet goed genoeg, en het is maar 700 woorden. Ik mij meestal toch wel op 1200. Misschien moet ik het verhaal toch maar even uit gaan schrijven. Heeft iemand daar nog tips voor? Of weet iemand een goede manier van aanpak?


    Wat ik over het algemeen voor slechtere hoofdstukken meestal doe, is even van het hoofdstuk wegkijken en later erop terugkomen. Vaak heb ik dan dingen over het hoofd gezien die dan onderbewust ook dat slechte gevoel gaven bij het overlezen. Daarbij schrijf ik als ik een goed idee heb vaak een 'skeletversie' van wat hoofdstukken zodat ik die later kan aanvullen, gewoon zodat ik de details later niet vergeet. Ik vind dat ook fijner dan om het verhaal helemaal vooruit te schrijven, aangezien je dan je flexibiliteit een beetje kwijt bent, maar de verhaallijn is wel duidelijk.
    Het is voor mij ook makkelijker om dingen uit die skeletversie te verwijderen dan als ik het er te gedetailleerd heb neergezet, maar dat is vast psychologisch bepaald :')

    Buiten dat heb ik altijd een tekstbestandje op mijn mobiel waar ik random ideeën bijhoud, zelfs al is het niet specifiek voor dat verhaal. Als ik dan even vast zit, kan ik daar een magisch idee uithalen haha.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik wil graag meedoen met SOTY, maar ik ben doodsbang dat ik per ongeluk met mijn verhaal iets meepak van iemand anders doordat al zoveel verhalen zijn :/


    26 - 02 - '16

    Heliotrope schreef:
    Ik wil graag meedoen met SOTY, maar ik ben doodsbang dat ik per ongeluk met mijn verhaal iets meepak van iemand anders doordat al zoveel verhalen zijn :/


    Er zijn ondertussen drie verhalen met een plot dat erg op elkaar lijkt, dus ik denk niet dat dat zo'n probleem is (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Er zijn ondertussen drie verhalen met een plot dat erg op elkaar lijkt, dus ik denk niet dat dat zo'n probleem is (:


    Nu vraag ik me af welke, haha


    Mhm?

    Frodo schreef:
    (...)

    Er zijn ondertussen drie verhalen met een plot dat erg op elkaar lijkt, dus ik denk niet dat dat zo'n probleem is (:

    Dat was mij ook al opgevallen. Ik vroeg me af of ik de enige was die dat zag, lol.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Oeps schreef:
    (...)

    Nu vraag ik me af welke, haha

    Ik ook, haha. Maar heb wel al gezien dat bepaalde elementen terugkeren, dat wel. Maar dat is logisch, er zijn altijd populaire opvattingen over bepaalde thema's enzo.
    Ik zou me er niet te veel zorgen over maken dat het op een bestaande inzending gaat lijken (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ahw yeah, ik heb net een hoofdstuk afgeschreven en een lekker voorraadje opgebouwd, dus ik ga me denk ik maar eens aanmelden!

    Alleen nog wat twijfels over mn flaptekst. Zouden jullie nog wat feedback kunnen geven?

    Volgens de overlevering stierf Alexander de Grote aan koorts, eventueel veroorzaakt door een vergiftiging.
    In werkelijkheid heeft hij de vergiftiging in scène laten zetten om te voorkomen dat men doorhad dat hij niet meer verouderde.
    De aloude Zeus heeft hem de gift van onsterfelijkheid geschonken, omdat hij vermoedt dat er meer zit in Alexander. Dat hij meer kan bereiken, zolang hij hier maar de tijd voor krijgt.
    Alexander zelf heeft moeite met wat hij moet met deze onsterfelijkheid en de daarbij verplichte anonimiteit. Wat wordt zijn nieuwe doel nu hij voor de rest van de wereld dood is en niet meer in de spotlight mag staan?


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    Ahw yeah, ik heb net een hoofdstuk afgeschreven en een lekker voorraadje opgebouwd, dus ik ga me denk ik maar eens aanmelden!

    Alleen nog wat twijfels over mn flaptekst. Zouden jullie nog wat feedback kunnen geven?

    Volgens de overlevering stierf Alexander de Grote aan koorts, eventueel veroorzaakt door een vergiftiging.
    In werkelijkheid heeft hij de vergiftiging in scène laten zetten om te voorkomen dat men doorhad dat hij niet meer verouderde.
    De aloude Zeus heeft hem de gift van onsterfelijkheid geschonken, omdat hij vermoedt dat er meer zit in Alexander. Dat hij meer kan bereiken, zolang hij hier maar de tijd voor krijgt.
    Alexander zelf heeft moeite met wat hij moet met deze onsterfelijkheid en de daarbij verplichte anonimiteit. Wat wordt zijn nieuwe doel nu hij voor de rest van de wereld dood is en niet meer in de spotlight mag staan?

    Ik vind de eerste twee zinnen heel goed, maar daarna raak je me eerlijk gezegd een beetje kwijt. Misschien kun je daarna iets als "Toen de aloude Zeus hem de gift van onsterfelijkheid schonk, had Alexander niet verwacht dat de daarbij komende anonimiteit hem zo zwaar zou vallen..." zeggen

    [ bericht aangepast op 21 jan 2018 - 22:44 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    AriChibi schreef:
    (...)

    Wat ik over het algemeen voor slechtere hoofdstukken meestal doe, is even van het hoofdstuk wegkijken en later erop terugkomen. Vaak heb ik dan dingen over het hoofd gezien die dan onderbewust ook dat slechte gevoel gaven bij het overlezen. Daarbij schrijf ik als ik een goed idee heb vaak een 'skeletversie' van wat hoofdstukken zodat ik die later kan aanvullen, gewoon zodat ik de details later niet vergeet. Ik vind dat ook fijner dan om het verhaal helemaal vooruit te schrijven, aangezien je dan je flexibiliteit een beetje kwijt bent, maar de verhaallijn is wel duidelijk.
    Het is voor mij ook makkelijker om dingen uit die skeletversie te verwijderen dan als ik het er te gedetailleerd heb neergezet, maar dat is vast psychologisch bepaald :')

    Buiten dat heb ik altijd een tekstbestandje op mijn mobiel waar ik random ideeën bijhoud, zelfs al is het niet specifiek voor dat verhaal. Als ik dan even vast zit, kan ik daar een magisch idee uithalen haha.

    Ik heb toch nog een stukje doorgeschreven en nu gaat het wel weer. Morgen ga ik dan denk ik de 'skelet-versie' schrijven (:


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Bij mij gaat het erg slecht. Ik ben een beetje begonnen met schrijven, heb nog geen titel, nog geen goede cover, en mis een stukjeverhaallijn. Nog niet eens één hoofdstukje af ):
    Ik heb het gevoel dat ik nogal achter loop, whoeps

    Heeft iemand een tip om aan motivatie te komen? Ik stel het schrijven te veel uit....

    [ bericht aangepast op 22 jan 2018 - 14:21 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Tijd om m'n voorraad bij te vullen *O*

    aarsvogel schreef:
    Bij mij gaat het erg slecht. Ik ben een beetje begonnen met schrijven, heb nog geen titel, nog geen goede cover, en mis een stukjeverhaallijn. Nog niet eens één hoofdstukje af ):
    Ik heb het gevoel dat ik nogal achter loop, whoeps

    Heeft iemand een tip om aan motivatie te komen? Ik stel het schrijven te veel uit....

    Dat uitstellen ken ik, dat kan ik ook als ik net ergens even vastloop. Het enige wat ik kan zeggen is; gewoon doen. Je moet even over die drempel heen maar als je dan eenmaal weer schrijft dan gaat het vast weer vanzelf

    aarsvogel schreef:
    Bij mij gaat het erg slecht. Ik ben een beetje begonnen met schrijven, heb nog geen titel, nog geen goede cover, en mis een stukjeverhaallijn. Nog niet eens één hoofdstukje af ):
    Ik heb het gevoel dat ik nogal achter loop, whoeps

    Heeft iemand een tip om aan motivatie te komen? Ik stel het schrijven te veel uit....



    Ken ik ook. Ik stel dingen vaak uit als ik niet volledig in de perfecte zone en mood ben om te schrijven.
    Dan wacht ik altijd tot een geschikt moment, maar soms ben ik helemaal niet in de zone of zo.
    Of je wilt alles gewoon perfect hebben voor je verder schrijft aan iets.
    Wat mij dan helpt is om toch dat stuk te gaan schrijven. Het hoeft niet meteen goed te zitten, je kan later nog altijd zaken wijzigen of herschrijven.
    En als je na een blok tekst geschreven te hebben echt iets hebt van: nu zit ik gewoon niet in de juiste flow, dan kan je alsnog wat anders doen even.


    A to the Z