Dissonant schreef:
M'n eerste hoofdstuk is af - denk ik, maar ik vind het niet goed genoeg, en het is maar 700 woorden. Ik mij meestal toch wel op 1200. Misschien moet ik het verhaal toch maar even uit gaan schrijven. Heeft iemand daar nog tips voor? Of weet iemand een goede manier van aanpak?
Wat ik over het algemeen voor slechtere hoofdstukken meestal doe, is even van het hoofdstuk wegkijken en later erop terugkomen. Vaak heb ik dan dingen over het hoofd gezien die dan onderbewust ook dat slechte gevoel gaven bij het overlezen. Daarbij schrijf ik als ik een goed idee heb vaak een 'skeletversie' van wat hoofdstukken zodat ik die later kan aanvullen, gewoon zodat ik de details later niet vergeet. Ik vind dat ook fijner dan om het verhaal helemaal vooruit te schrijven, aangezien je dan je flexibiliteit een beetje kwijt bent, maar de verhaallijn is wel duidelijk.
Het is voor mij ook makkelijker om dingen uit die skeletversie te verwijderen dan als ik het er te gedetailleerd heb neergezet, maar dat is vast psychologisch bepaald :')
Buiten dat heb ik altijd een tekstbestandje op mijn mobiel waar ik random ideeën bijhoud, zelfs al is het niet specifiek voor dat verhaal. Als ik dan even vast zit, kan ik daar een magisch idee uithalen haha.
She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.