• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ugh, +1 bij dat gevoel.
    Ik heb nu maar gewoon het volgende hoofdstuk online gegooid, ook al is het volgende nog niet klaar.
    Misschien dat het me motiveert om verder te schrijven haha


    A to the Z

    Dag drie dat ik heel graag verder wil schrijven, maar gewoonweg te moe ben. Pff! (no_chears)


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Mijn eerste hoofdstuk staat online. Nu kijken of ik met een griephoofd ook nog iets zinnigs op papier weet te krijgen :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Seasons schreef:
    Dag drie dat ik heel graag verder wil schrijven, maar gewoonweg te moe ben. Pff! (no_chears)

    You can do it (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Het lukt mij gewoon niet iets te kunnen schrijven. Gewoon omdat enz o slecht en niet pakkend is :(


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Dissonant schreef:
    (...)
    You can do it (flower)

    Awh, je bent lief.
    Misschien dat ik het vanavond nog eens probeer, en anders hopelijk vrijdag na alle ziekenhuisafspraken! x


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Awh, je bent lief.
    Misschien dat ik het vanavond nog eens probeer, en anders hopelijk vrijdag na alle ziekenhuisafspraken! x

    Het is niet voor niets een motiveertopic (; Succes!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hoe doen jullie dat met uitgebreide verhaallijnen? Ik moet eerst zoveel uitleggen en schetsen wat de situatie is, voor ik mijn verhaal kan beginnen. Maar als ik dat allemaal in het eerste hoofdstuk pomp, ben ik bang dat mensen gaan afhaken. Dus hoeveel info geven jullie en hoe verspreiden jullie dat?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Hoe doen jullie dat met uitgebreide verhaallijnen? Ik moet eerst zoveel uitleggen en schetsen wat de situatie is, voor ik mijn verhaal kan beginnen. Maar als ik dat allemaal in het eerste hoofdstuk pomp, ben ik bang dat mensen gaan afhaken. Dus hoeveel info geven jullie en hoe verspreiden jullie dat?

    Zeker niet alles in het eerste hoofdstuk al uitleggen. Ik leg de meeste aspecten van mijn wereld pas uit wanneer ze effectief relevant worden. Ik zou pas iets uitgebreid uitleggen wanneer je denkt dat de lezer echt iets heeft van 'huh, wat is hier aan de hand?'


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    aarsvogel schreef:
    Het lukt mij gewoon niet iets te kunnen schrijven. Gewoon omdat enz o slecht en niet pakkend is :(

    Kom op, het idee is vast leuk alleen niet elk onderdeel kan jouw favoriet zijn. Soms moet je even ergens naartoe bouwen voordat het leuke deel begint.
    Moet ik ook doen op dit moment, en ik denk dat iedereen wel twijfels heeft of het niet te saai of te onsamenhangend is.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Catullus schreef:
    (...)
    Zeker niet alles in het eerste hoofdstuk al uitleggen. Ik leg de meeste aspecten van mijn wereld pas uit wanneer ze effectief relevant worden. Ik zou pas iets uitgebreid uitleggen wanneer je denkt dat de lezer echt iets heeft van 'huh, wat is hier aan de hand?'


    Maar het wordt al meteen relevant :c


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Maar het wordt al meteen relevant :c


    Nog steeds zou ik dan ook zeggen: niet allemaal in het eerste hoofdstuk pompen.
    Als je wilt, mag je mij gerust wel eens een berichtje sturen met de uitleg en de situatie. Dan kan ik eventueel zeggen wat ik persoonlijk zou doen.
    Ik vind het moeilijk om advies te geven zonder concreet iets


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Nog steeds zou ik dan ook zeggen: niet allemaal in het eerste hoofdstuk pompen.
    Als je wilt, mag je mij gerust wel eens een berichtje sturen met de uitleg en de situatie. Dan kan ik eventueel zeggen wat ik persoonlijk zou doen.
    Ik vind het moeilijk om advies te geven zonder concreet iets


    Yess, dat zal ik doen (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Je verhaal proberen uitplotten be like:


    Je verhaal samenhangend proberen uitleggen aan iemand anders:


    Them: 'omg, dat klinkt zo leuk, is er meer?'
    Me:


    A to the Z

    Dat is iets te waar :') zegt degene die ditmaal niet eens geplot heeft maar gewoon begonnen is met schrijven haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.