• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    KyloRen schreef:
    (...)
    OMG. HAHA. Zwem ik daar in het zwembad met een notitieblok naast de rand, al die mensen die me aankijken met een wtf-uitdrukking op hun gezicht. :'D

    Creepy maar wel realistisch als je een schrijver wilt zijn. :Y) Is alleen maar goed.
    Oeh nouja liever te veel ideeën en zo dan helemaal niets toch? Sowieso wel goed om alles op te schrijven wat je verzint. Ik heb dat een keer uitgesteld en ben toen een heel vet concept kwijtgeraakt. :') Stupid me.

    Haha, ik zie het voor me! (x


    Ohh, weet je wat ook hatelijk is?
    Dromen over het verhaallijn, zo excited worden dat je wakker wordt, maar dan totaal vergeten wat je zojuist gedroomd had. Hatelijk, hatelijk, hatelijk! (':


    Van het weekend heb ik mijn verhaal wel voorgelegd aan iemand, en die was best enthousiast over het concept, dus hopelijk word ik dat zelf ook weer. Ik ga mijn best doen! (cool)
    Voelt toch altijd even fijn, om het idee voor te leggen aan iemand anders. Die dan zo meedenken van, "oh, en dan zou dit leuk zijn en dat". Zo van, "I can fix that for you, love!". Natuurlijk schrijf je voor jezelf, maar het is fijn dat je dan anderen ook iets terug kan geven. Het blijft een soort magisch wonder dat je mensen kunt laten zien dat wat jij in jouw hoofd verzint.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2018 - 15:16 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    THEOVERSLEPT schreef:
    (...)
    Haha, ik zie het voor me! (x


    Ohh, weet je wat ook hatelijk is?
    Dromen over het verhaallijn, zo excited worden dat je wakker wordt, maar dan totaal vergeten wat je zojuist gedroomd had. Hatelijk, hatelijk, hatelijk! (':


    Van het weekend heb ik mijn verhaal wel voorgelegd aan iemand, en die was best enthousiast over het concept, dus hopelijk word ik dat zelf ook weer. Ik ga mijn best doen! (cool)
    Voelt toch altijd even fijn, om het idee voor te leggen aan iemand anders. Die dan zo meedenken van, "oh, en dan zou dit leuk zijn en dat". Zo van, "I can fix that for you, love!". Natuurlijk schrijf je voor jezelf, maar het is fijn dat je dan anderen ook iets terug kan geven. Het blijft een soort magisch wonder dat je mensen kunt laten zien dat wat jij in jouw hoofd verzint.

    Ja! Dat is zo naar. Vooral als je het gevoel nog wel helemaal hebt van het verhaal, maar hoe meer je erover probeert na te denken, hoe verder weg het verhaal zinkt. :')

    Ja positieve feedback op iets dat je creëert is altijd fijn. ^^ En ja idd! Ik vraag me ook altijd af hoe mensen mijn schrijfwerk lezen. Kunnen ze zich goed inleven? Zien ze dezelfde details die ik zie? Hoe zien zij de omgeving mijn personage neerzet? etc etc

    Ik ben bang dat als ik echt actief er in wordt, dat ik dan hoop ga krijgen dat ik het kan winnen. Dan valt het alleen maar tegen :(


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Ik ben bang dat als ik echt actief er in wordt, dat ik dan hoop ga krijgen dat ik het kan winnen. Dan valt het alleen maar tegen :(

    Als je je verhaal afgerond krijgt, ben je al een echte winnaar!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Als je je verhaal afgerond krijgt, ben je al een echte winnaar!

    Dit is zo waar! <3


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Necessity schreef:
    (...)
    Als je je verhaal afgerond krijgt, ben je al een echte winnaar!

    Exactly *O*

    Hij staat online en doet nu ook officieel mee met SOTY dit jaar, I'm excited! :)


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Ik heb dat ook wel dat ik tegen mijn personages praat in mijn hoofd!
    En dan raak ik ook heel gehecht aan ze. Vind het dan best moeilijk om een einde te verzinnen voor een verhaal, of dat ze dood gaan bijvoorbeeld.
    Maar langs de andere kant voelt het wel zo goed om ze ook pijn te geven en hun conflicten en hun drama's. (dit klinkt zo psycho)
    Ik vind dat eigenlijk zo therapeutisch. Hebben jullie dat ook soms?
    Mijn strugges en zo steek ik gewoon in die personages. Dan vind ik echt nog een bevrijdende manier om het te overkomen. Je kan dan objectief kijken naar het probleem, want het is je personage die het doet. Ik kan soms zo vooruit denken in een verhaal dat ik gefixeerd ben op het idee: oke, hij gaat dit doen. Maar dan op het moment van schrijven zelf draait het soms nog anders uit. Dan ben ik daar wel van verrast, omdat een personage toch zo zijn eigen leven kan leiden. Dat vind ik de leukste momenten, daar schrijf ik voor.
    Maar ik laat mijn personages dus wel graag lijden. Ik heb ook het gevoel dat ik dat het beste kan schrijven omdat ik zelf ook een constante interne monoloog opvoer, haha. Ikke pijn, jij pijn, personage.

    Ik heb nu voor mijn personages wel een aantal grote lijnen uitbedacht. Momenteel ligt het ook even stil. Ik wil echt niet te veel schrijven op momenten dat het niet vloeit zeg maar. Ik weet dat ik zou moeten blijven schrijven, maar dan geniet ik er ook zoveel minder van. Ik schrijf liever in de echt productieve momenten wanneer ik echt zin heb om aan een verhaal te schrijven. Daarom dat ik nu zeg tegen mijzelf om ongeveer 5000 woorden elke maand te schrijven. Als dat meer is, des te beter. Maar ik wil er geen verplichting van maken. Gewoon af hebben tegen het einde, is voor mij al goed. Het is de weg ernaar toe die telt en ik wil er eigenlijk echt heel graag op elk moment van genieten.
    Alle comments en berichtjes werken dan ook echt nog eens supermotiverend.
    Ik ben ook zo perfectionistisch soms. Als ik niet tevreden ben, post ik gewoon niets. Dat is wel vervelend soms.

    En dat brainstormen en niet noteren ken ik soms ook. Mijn gedachten drijven vaak af maar eerder voor dialogen schrijven dan.
    Ik schrijf dit verhaal nu ook even als een soort van warming up. Ik hoop dat ik ooit een goed concept kan bedenken voor een fantasy-trilogie.
    Tegen dan hoop ik genoeg ervaring te hebben met andere verhalen.
    Waarvoor schrijven jullie? Gewoon voor de lol, of willen jullie graag ook boeken uitgeven in de toekomst?


    A to the Z

    Mijn goal is om een boek uit te geven. Daarom push ik mezelf ook zo erg dat ik mezelf soms haat :'D Maar hey het is voor een goed doel want hoe meer je ermee bezig bent, des te meer oefen je en word je beter. Als ik een verhaal van vorig jaar lees dan lig ik al bijna huilend in een hoekje want omg wat veranderd mijn niveau/schrijfstijl vaak haha. Maar dan kan natuurlijk positief zijn.

    Maar voordat ik überhaupt iets naar een uitgeverij zou willen sturen, wil ik er wel 1000% tevreden over zijn. En tot nu toe is dat nog nooit gebeurd dus helaaas. Kan nog wel een paar jaar duren lol.

    Het liefste zou ik mijn verhaal, dat ik overigens al soort van klaar heb liggen, op willen sturen. Er moeten nog een paar hele kleine dingetjes verandert worden, maar ik durf het niet. Juist omdat het verhaal totaal niet dicht bij mij ligt, maar ik ben er wel het meest trots op, hoe gek ook. Toch, hoe erg het mijn "baby" ook is, ben ik zo bang voor kritiek.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    THEOVERSLEPT schreef:
    Kan iemand mij even motiveren, of misschien gewoon even slaan?
    Door omstandigheden kon ik de afgelopen week niet schrijven en ik ben totaal mijn interesse verloren, maar bedenk wel stiekem andere verhalen. Dat was niet de afspraak! (no_chears)

    Ja weetje als je niet meer verder schrijft krijg je ook geen leuke reacties meer van mij (nerd)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hehe, personages niet kunnen loslaten en je aan ze gaan hechten is erg herkenbaar.
    Zo wilde ik in mijn verhaal en bepaald personage laten sterven, maar toen ben ik me iets teveel aan hem gaan hechten, waardoor ik het toch niet ga doen, haha, oops.


    Stenenlikker

    THEOVERSLEPT schreef:
    Het liefste zou ik mijn verhaal, dat ik overigens al soort van klaar heb liggen, op willen sturen. Er moeten nog een paar hele kleine dingetjes verandert worden, maar ik durf het niet. Juist omdat het verhaal totaal niet dicht bij mij ligt, maar ik ben er wel het meest trots op, hoe gek ook. Toch, hoe erg het mijn "baby" ook is, ben ik zo bang voor kritiek.

    ik claim vast het eerste (gesigneerde) boek :Y)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik ben wel gehecht aan mijn personages, maar ik geef ze ook graag pijn en om Tool even te quoten: 'It's no fun 'till someone dies.' Ik moet echt op zijn minst één hoofdpersonage laten sterven (behalve in een romantische komedie ofzo XD), anders vind ik het gewoon ongeloofwaardig. Mijn verhalen zijn voornamelijk sci-fi en fantasy en er komen vaker dan eens gevaarlijke toestanden in voor, zou onwaarschijnlijk zijn dat iemand die iedere keer opnieuw zou overleven.

    En over uitgeven... Ik wil echt ontzettend graag een boek uitgeven, maar ik geef het altijd te snel op, lol. Ik slaag er altijd in om een eerste versie helemaal te maken, maar dan komt het herschrijven en dat lukt gewoon nooit. Ik begin opeens mega kritisch te worden en verlies dan al mijn enthousiasme om ermee verder te gaan, dusja... Maar ik geloof nog steeds dat ik ooit hét verhaal zal schrijven dat ik ga kunnen uitgeven c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dissonant schreef:
    (...)
    ik claim vast het eerste (gesigneerde) boek :Y)

    Oké, jemig, Chris!
    Dit topic is om elkaar te motiveren, niet om elkaar te laten huilen.
    Thank you, I love you! (flower)


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo