• Enchanted Forest

    Believing in even the possibility of a happy ending is a very powerful thing


    Het is inmiddels al twee maanden geleden sinds iedereen is terug gekeerd in de Enchanted Forest. Samen hebben ze het land weer opgebouwd. De tijd van van donkere vloeken lijkt afgelopen en de sprookjesfiguren beginnen aan een nieuw hoofdstuk van hun verhaal. Helaas lijkt de rust van korte duur nu er iemand opnieuw bezig is met een vloek.

    Rollen
    Stop op kinderen van Rumple en/of Belle

    Girls
    Belle French - DNCE - Emilie de Ravin - 1.2
    Rapunzel of Corona -DNCE - Scarlett Leithold - 1.2
    Maurita Gold - Wijzers - Lindsay Hansen -1.2
    Calvine Pan [twins] - Wijzers - Charlotte Mckee - 1.3
    Calyce Pan [twins] - Sophamoara - Charlotte Mckee - 1.3
    Lucia Silvia Jones - Grimmlove - Grace Phipps - 1.5
    Sirena Jones - Grimmlove - Rachel St. Gelais - 1.5
    Jo Mari Gold - JoSnape - Sabrina Carpenter - 1.6
    Cicily Maria Saturnina Redwolf - Wijzers - Jacy Jordan - 1.6
    Darcell Pugna Auriel Mills - Pugna - Christina Nadin - 1.7

    Boys
    Rumplestilskin - DarkOne - Robert Carlyle - 1.3
    Angelino Timeus French - Seikatsu - Luke Powell - 1.3
    Delmar Alestorm Jones - DarkOne - Richard Madden - 1.4
    Bigby Wolf - Choctaw - Alex Libby - 1.5
    Kieran Jay of Dunbroch - DarkOne - Ian Hamrick - 1.5
    Neal Charming - Slughorn - ?? - ??
    Peter Pan - Sophamoara - Robbie Kay - ??

    Regels
    ✗ De huisregels van quizlet gelden voor deze RPG
    ✗ Alleen DNCE of DarkOne openen nieuwe topics, tenzij anders aangegeven
    ✗ Je schrijft minimaal 50 woorden in een bericht
    ✗ Na reservering heb je 48 uur om je rol in te vullen
    ✗ Er bestaan geen perfecte rollen!
    ✗ Bespreek relaties, verhaallijnen etc, in het praattopic
    ✗ Naamsveranderingen doorgeven
    ✗ Dames en Heren gelijk houden!
    ✗ Om te beginnen max 2 rollen per persoon

    Lijst
    ✗Naam (Sprookjes Figuur en Storybooke)
    ✗Leeftijd
    ✗Innerlijk
    ✗Uiterlijk
    ✗Geschiedenis (Alleen als je het wil of het van je personage onbekend is)
    ✗Wapens/Magie
    ✗Relaties
    ✗Overig

    Topics
    RollentopicPraattopicSpeeltopic

    [ bericht aangepast op 9 mei 2017 - 17:31 ]


    --

    Rapunzel of Corona
    ❝Flower gleam and glow, let your power shine.
    Make the clock reverse, bring back what once was mine. ❞


    18 • Forest • Tangled • Outfit

    Rapunzel streek met haar vrije hand kort over de rok van haar jurk voor ze weer het kasteel van Corona in de verte zag. Hoe dichterbij ze kwamen hoe beter ze de kleine huisjes van het kasteel zelf kon onderscheiden, de kleuren waren prachtig naast het diepblauw van de zee. Zenuwen bouwde zich op in haar onderbuik en ze zette een stap harder om naast de rest te lopen.


    --

    [Center



    Rumplestiltskin

    De mist trok op maar we waren niet in the enchanted forest, nee we waren terug in Storybrooke het zag er nog precies hetzelfde uit, mijn winkel stond er nog, Granny's was ook nog van de partij, de klok was ook niet veranderd, het enigste wat veranderd was, was dan ik de vloek had ontketend en dat ik de burgemeester van deze stad ben en natuurlijk nog steeds eigenaar van mijn winkel, Belle zou ook deze keer mijn liefste vriendin zijn alleen deze keer weet ze niet van al het slechte wat ik heb gedaan, de moorden, de mishandeling, de deals, niks wist ze er meer vanaf moet je eens voorstellen hoe boos ze zou worden als ze wist wat ik gedaan had, ik grinnikte even. Mijn allerliefste dochter Jo en Mauritia wel onze band is nog steeds hetzelfde, af en toe geruzie maar we bieden elkaar ook hulp als we dat nodig hebben, mijn zoon betreft, tja hoe heet hij ook al weer? Anne? Alfred? nee ik weet het weer! en het was Anges wel hier is hij mijn zoon niet meer, maar samen met die Pan dochter is zwerft hij door de straten en leeft hij samen met haar in het bos de reden voor dat Pan meisje? wel ze moet boete voor de daden van haar, onze vader maar toch wil ik haar ook niet alleen laten rond zwerven en daarom dat ze dat samen met Anges mag gaan doen, misschien ooit dat ik ze wel een huis geef en een baan, misschien, niet zeker. Ow en die lieve wolfman wordt de sheriff van deze stad een man waar ik goed mee kan samen werken en een van mijn beste vrienden noem je dat zo? als je met iemand goed kan opschieten?
    Natuurlijk kan elk vloek elke spreuk opgeheven worden en dat is ook zo met deze vloek. Zoals bij de vorige vloek zijn er ook deze keer spullen mee gekomen naar Storybrooke echter zijn ze niet meer in het bezit van de rechtmatige eigenaar maar liggen ze bij iemand anders in huis, liggen ze begraven in het bos of liggen ze in mijn winkel, het is zo als je een voorwerp aanraakt die met jou leven heeft te maken en die je het meest dierbaar is zal je een deel van je geheugen terug krijgen, net zo goed ook met gebeurtenissen die je ooit hebt meegemaakt een moord, overval noem het maar op, hetzelfde geldt voor als je de man/vrouw zoent waar je samen mee was in the enchanted forest dan zal je ook een deel van je geheugen terug kunnen krijgen, eigenlijk vele mogelijkheden. Echter is het moeilijk om als iedereen zijn geheugen terug heeft weer terug te gaan naar the enchanted forest samen moeten ze een oplossing zien te bedenken hoe ze er naar terug keren, en nee het heeft geen zin om mij te gaan bedreigen want ik weet dat niet.
    Voor diegene die bij Delmar en Rapunzel zijn die komen later naar storybrooke.

    Ik was bezig met de tafel op een romantische wijze te dekken voor een etentje met Belle, ik maakte haar lievelings eten en stak kaarsen aan, het was wel weer even wennen om geen magie te kunnen gebruiken.




    Delmar Alestorm Jones


    Rapunzel kwam naast ons lopen en ik glimlachte met zijn vieren liepen we de stad in, waar we gelijk overspoeld werden met gelach, gepraat en muziek. 'Wauw, ze maken er wel een hele festiviteit van.' ik zag kinderen met elkaar spelen en ik keek de twee kleintjes aan. 'Als jullie met hun willen spelen mag dat als je maar hier blijft.' zei ik streng tegen ze, gauw zorgde ik voor dat er een brief naar Merida ging zodat wij ons nergens meer zorgen over hoeven te maken. 'We hebben nog een uur de tijd om de stad te verkennen voor de lampionnen de lucht in gaan, gok ik zo.' het begon al te schemeren dus het kon vast niet meer zo lang duren.

    Belle French

    ❝You can't tell what's inside a person's heart until you truly know them.❞

    26 • Library/Town hall • Beauty and the Beast •


    Belle schoof het laatste boek terug op de plank, ze zette een stap naar achter om snel te kijken of alles zo goed was voor ze richting de balie liep. Snel sloot ze de computer af en pakte haar tas op van de grond. Ze keek een laatste keer de bibliotheek rond om te checken of ze niks was vergeten op te ruimen voor ze de voordeur uitstapte. Nadat ze de deur op slot draaide liet ze de sleutel in haar tas vallen. Belle schoof de band van haar tas over haar schouder voor ze richting gemeentehuis liep. De meeste mensen op straat gingen richting huis of granny’s na een dag werken. Ze groette kort Leroy die de andere kant op liep voor ze het gemeentehuis inging. Ze keek kort de lege gang door voor ze de deur met de grote letters Mayor openduwde. Een glimlach verscheen op haar lippen toen ze Rumple zag staan. “Hey,”

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 15:19 ]


    --

    Rapunzel of Corona

    ❝Flower gleam and glow, let your power shine.
    Make the clock reverse, bring back what once was mine. ❞

    18 • Corona • Tangled • Outfit


    Tijdens hun toch in het bos was Rapunzel overtuigd geweest dat er niks mooiers kon zijn dat de verschillende kleuren van de bomen en het gras. Maar zodra ze de stad binnenliepen wist ze dat ze fout zat. Ze bleef om zich heen kijken naar de meest verschillende mensen, de kraampjes en de spelende kinderen. Een uur klonk opeens als veels te weinig om alles te kunnen zien. Ze trok haar haar nog meer over haar arm om te voorkomen dat mensen er op gingen staan terwijl haar blik over het plein gleed. “Er is zoveel,” zei ze zacht.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 15:18 ]


    --

    Jo      Mari      Gold


    "Yes, I Am A Gold, So What?"


    Langzaam open ik mijn ogen. Zonlicht schijnt naar binnen. Met een ruk ga ik zitten, oh, mijn eigen kamer. Ik loop naar het raam en doe mijn gordijnen open, een mooie dag in Storybrooke. Ik hoor Belle beneden, vast tegen Rumple, pap, aan het praten. Ik merk nu pas dat mijn hand iets stevig vast heeft, een briefje. Trillend open ik mijn vuist, dat pijnlijke gevoel dat je de hele tijd je hand hebt dichtgehouden of iets zwaars hebt getild en dan in een andere stand zet, dat doet pijn. Er staat een zin op over ruzie. Ik moet ruzie maken voor mijn geheugen? Wat voor geheugen? Ik weet toch alles al? Ik staar een minuutje naar het briefje en stop hem dan in mijn broekzak, daar ga ik zo over piekeren. Ik had met kleren aan geslapen vannacht. Snel loop ik naar beneden, ja, Belle en Rumple. Ze zegt hey tegen Rumple terwijl ik in de deuropening blijf kijken om ze niet meteen te storen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 15:19 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Bigby "Manuel" Wolf


    25 • Big Bad Wolf • 'Are you afraid for the wolf?' • Outfit



    Ik stond nog altijd verbaast in de kamer die net nog in brand stond en waar Rumplestiltskin was met de twee dames, maar nu stond ik er alleen. Ik moest zo snel mogelijk hier vandaan, maar op dat moment verscheen Rumplestiltskin weer voor me. Hij glimlachte kort naar me en liep de kamer uit. Hij liep richting de keuken waarna ik hem volgde. Een nieuw persoon stond daar voor mij. Opnieuw een blondine. Het bleek de dochter van rumple te zijn. Dit was nu allemaal teveel voor mij. Waarom had ik mezelf niet gearresteerd laten worden? Ik draaide me om van de twee en probeerde de uitgang te vinden. Het kasteel was vrij groot en ik leek wel verdwaald. Plots kwam er vanonder een kamerdeur paarse rook. 'Ow shit!' rook betekende nooit veel goeds. Ik rende snel de andere kant en zag achter me dat de paarse rook zich door het kasteel verspreidde. Ik was al snel terug bij af. De kamer die in brand had gestaan. Ik zat vast. Ik nam een diepe hap lucht en liet de rook me omsingelen.

    Met een zacht tikje, tikte ik mijn autodeur dicht en liep ik in de richting van het politiebureau. Een nieuwe dag, en weer eens niks te doen. Het was al een tijdje rustig in Storybrooke en dat kwam natuurlijk door het geweldige werk van burgemeester Gold en mijn gezag op de straat. Ik nam plaats achter mijn bureau en gooide mijn voeten erop, waarna ik een slok koffie nam, die ik net bij Granny's had gehaald.


    Do I look like Mother Teresa?




    Delmar Alestorm Jones


    De lampionnen waren geweldig, ik hoopte ook voor Rapunzel dat ze het prachtig vondt en dat ze het de moeite waard vondt, ik vond het in iedergeval leuk en het was zeker ook gezellig met Rapunzel erbij mijn dochtertje en haar vriendje. De hele weg terug glimlachte ik. 'Sirena, Kieran ik laat jullie even achter bij mijn vriend ik wil dat jullie me deze keer echt niet volgen oke? ik kom zo snel mogelijk terug.' ik glimlachte naar ze en gaf Sirena nog gauw een kus, dan loop ik samen met Rapunzel verder naar haar toren. 'Hoe vondt je de lampionnen en de stad?' vroeg ik uitendelijk aan haar na een lange moordende stilte.

    [Center



    Rumplestiltskin


    'Hey,' ik draaide me om toen ik Belle hoorde en een gliimlach verscheen op mijn gezicht. 'Hey.' ik liep naar haar toe en gaf haar een zachte kus op haar wang, ik pakte zachtjes haar heup vast en begeleide haar naar de keuken waar het eten al stond te wachten. 'Ik hoop dat je honger hebt ik heb hier lang aan staan werken.' zei ik glimlachend naar haar. Ik merkte Jo in de deuropening. 'Wacht even lieverd.' zei ik tegen Belle en ik liep naar Jo toe. 'Is het belangrijk?' vroeg ik aan haar. ''Ik heb een etentje met Belle dus als je Pizza wilt bestellen ga je gang.'' zei ik glimlachend tegen haar en ik keek even om naar Belle.

    CICILY MARIA SATURNINA HOOD

    • 16 Years • Uniform (Rok is langer) • Daughter of Ruby • Talking to: ??? •

    Er speelde zich van alles af. De familie, nou ik verwacht het, verdween naar één of ander stadje. Mijn gevoel besloot hen te volgen, maar paarse rook wolken vlogen om me heen. Mijn gedachten gingen naar een gebeurtenis heel vroeger, toen mijn moeder dit over kwam, en sloot mijn ogen.

    Ik deed een staart in mijn haar en keek voor de laatste keer in de spiegel, beeldig. Haastig gooide ik de deur open en liep de route naar mijn werk, Granny's. Ik haalde de deur van het restaurant van het slot en mompelde wat zoals, ''ben ik nou te laat?'' en ''moet ik nog zo veel doen?'' Na een uit eindelijke korte check en een schoonmaakbeurt kon ik het bordje omdraaien naar: Open. Een klein tikje met mijn vinger en het eerste kopje koffie voor de eerste klant was gezet. Hopelijk kwamen er nog meer vandaag.


    Fate whispers to the wolf: 'You cannot whithstand the storm' and the wolf whispers back, 'I am the storm.'

    Belle French

    ❝You can't tell what's inside a person's heart until you truly know them.❞

    26 • Rumple's house • Beauty and the Beast •


    Belle liep mee met Rumple en zodra ze het eten rook drong het pas door hoeveel honger ze had. Ze keek kort om toen Rumple richting Jo liep. Ze zette haar tas neer tegen en keek kort op haar telefoon, voor ze die in haar tas liet zakken. Haar blik schoof naar de tafel en ze glimlachte bij het zien van de kaarsen. Ze vouwde haar handen samen en leunde tegen het aanrecht, de stemmen in de deuropening waren duidelijk te horen maar ze was te beleefd om af te gaan luisteren.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 15:43 ]


    --

    Sirena Jones
    6 years//Corona//Talking to: Kieran and Delmar




    Na de mooie en gezellige tocht door Corona lopen we weer terug. 'Sirena, Kieran ik laat jullie even achter bij mijn vriend ik wil dat jullie me deze keer echt niet volgen oke? ik kom zo snel mogelijk terug.' Hij glimlacht en geeft me een kus. 'Ja papa,' zeg in en ik zwaai hem uit. 'Kom Kieran, we kunnen hier in de bossen spelen en met de hond Sammie spelen,' zeg ik blij.


    Jo      Mari      Gold

    "Yes, I Am A Gold, So What?"


    'Ik hoop dat je honger hebt ik heb hier lang aan staan werken.' Rumple glimlacht, na veel ruzies en moeilijke tijden wil ik het steeds vaker 'goed' doen. Geen teleurstelling zijn. En natuurlijk zijn er ruzies, vaak wat erger dan normale families, maar het gaat beter. Hij kijkt even naar me, oeps, 'Wacht even lieverd.' Rumple loopt naar me toe, damn it, dat had ook niet gehoeven. 'Is het belangrijk?' ik kijk even over zijn schouder naar Belle, ik moest op mijn tenen staan. ''Ik heb een etentje met Belle dus als je Pizza wilt bestellen ga je gang.'' hij glimlacht weer, naar mij! Dat komt niet enorm vaak voor, steeds vaker nu dan. "Pizza" grinnik ik, "En zou je zo even willen kijken naar een briefje die ik heb gevonden, ik snap het niet, misschien jij wel"

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 15:47 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Lucia Silvia Jones
    17 years//Forest//Talking to: Calyce//Outfit




    Het kasteel begon te beven. 'Wat is dit?'Ik kijk Lyce vragend aan, ze pakt mijn hand vast en we staan buiten. 'Ik moet gaan, ik moet mijn broer vinden.' Ik kijk achterom en zie een grote paarse wolk. 'Alsjeblieft je mee wilt ik hou je niet tegen.' Met de flacon in mijn hand ren ik naar huis, daar eenmaal aangekomen haal ik alles overhoop. Ik heb ergens het babydekentje van Delmar liggen. Ik trek hem uit een doos. 'Hebbes!' Ik giet de eenvoud van de flacon eroverheen. 'Ik hoop dat dit werkt.'

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 19:15 ]

    Rapunzel of Corona
    ❝Flower gleam and glow, let your power shine.
    Make the clock reverse, bring back what once was mine. ❞


    18 • Forest • Tangled • Outfit

    ”Prachtig!” was Rapunzel’s eerste reactie na Delmar’s vraag. Toen het moment dat de lampionnen op zouden gaan steeds dichterbij kwam was ze doodsbang geweest. Ze was angstig geweest dat het tegen zou vallen, en ze deze reis voor niks zou hebben gemaakt. Maar zodra de eerste ballon de lucht in was gegaan was ze dolsgelukkig geweest. Het was alles waar ze van gedroomd had en nog veel meer. De stad zelf was geweldig geweest, de mensen waren zo aardig en gastvrij. “Ik wist niet dat het zo mooi was hier buiten,” Ze bereikte de toren en Rapunzel aarzelde een seconde voor ze met Delmar de trap opliep.


    --