• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Vlahos
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Determinate
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - Cenation
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Delone
    Cenred - Delone

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Determinate
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Vlahos
    - Nathaniel Geoffrey Fowl - DreamerN

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Tayniss

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (Cenation) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 17:18 ]


    16 - 09 - '17

    { Sorry als het niet de bedoeling is om reclame te maken :X
    Maar ik ben een nieuwe RPG begonnen en ik vroeg me af of hier mensen zijn die mee zouden willen doen (:

    ~ Ever After High ~ }


    Credendo Vides

    Nathaniel Geoffrey Fowl

    Het was nog niet donker in het bos toen ik eenmaal meer dan een uur onderweg was, ik had eerst het brood naar Janette gebracht wat ze zoals altijd dankbaar aan had genomen en me een muntstuk te had geworpen voor ik de mand geleegd had bij de bedienden van de koning, waar ik alleen maar een zuinig bedankje kreeg, zodat ik met een lege mand het bos in had kunnen trekken zodat die nu al meer dan bomvol zat, al kon je er altijd nog meer bij in krijgen als je goed genoeg getraind was om dat voor elkaar te krijgen, en dat was ik, van jongs af aan had mijn moeder me geleerd om zoveel mogelijk spullen in een mand te kunnen proppen en het ook nog eens zo kan meezeulen dat er niets uit kon vallen.
    En dat wierp sindsdien altijd diens vruchten af.
    Met een klein mes in mijn hand zat ik gehurkt bij de wortels van een boom en sneed daar een plantje met wortels en al uit de grond en legde dat naast een bundel Roosmarijn neer die ik eerder geplukt had op mijn pad.
    "Zo, dit moet genoeg zijn." Mompelde ik terwijl ik de mand afdekte om geen aandacht van vogels of andere insecten te trekken. "Als ze dit alsnog te weinig vind ga ik morgen wel weer verder."
    Ik wou me net omdraaien toen ik in de verte opeens het geluid van metaal op metaal hoorde, er was overduidelijk een gevecht aan de gang.
    Wat onzeker begon ik me richting het geluid te bewegen, bleef achter de bomen om te voorkomen dat ik gespot zou worden.
    Nog even en ik kon zien wat er aan de hand was en toen ik het zag wist ik eerlijk gezegd niet wat ik zag.
    Er stond een jonge vrouw met geheven zwaard tegenover een man die er niet zo heel fris uitzag, hoogstwaarschijnlijk één van de rovers die hier in de bossen wel eens hun kampen opsloegen, maar wat deed hij alleen ?
    Ik bestudeerde de jonge vrouw nog weer even, hoe soepel ze bewoog en hoe vakkundig ze haar zwaard vast hield.
    Er was geen twijfel over mogelijk, ze was goed getraind en aan haar kledij te zien was ze ook niet bepaald van slechte afkomst.
    Geïntrigeerd door het tafereel zette ik een stap naar voren, maar had niet goed door waar ik mijn voet neerzette en gleed uit, waardoor ik ongeveer twee meter naar beneden suisde en daar in het diepe bladerdek terechtkwam, maar ik had mijn zicht op de situatie niet verloren.
    De jonge vrouw leek even afgeleid waardoor de man zijn kans zag en haar snel benaderde, maar ze pareerde zijn slag net op tijd.
    Het had haar duidelijk uit haar doen gehaald, want ze had een gemiddelde tijd nodig om zich weer bijeen te rapen en de controle weer te verwerven over de situatie.
    "Kom op wijfie, we weten allemaal dat vrouwen ondergeschikt zijn aan de man, dat je wat met een zwaard kan zwaaien maakt nog niets uit."
    Ik zag hoe ze haar kaken op elkaar klemde. "Vele vrouwen zijn sterker dan mannen, misschien dan wel niet lichamelijk, maar zeker in de cognitieve ontwikkeling."
    "Om de dingen in de keuken te regelen voor hun man en om de kinderen op te voeden." Hij haalde nog weer uit met zijn zwaard, maar zij ontweek hem met het grootste gemak terwijl ze eromheen draaide en met een trap tegen zijn benen hem onderuit haalde.
    Maar sinds hij op de grond lag kon je duidelijk aan haar zien dat ze nu niet wist wat te doen, hoogstwaarschijnlijk was ze niet gewend om iemand te vermoorden.
    "Kom lekker bij me liggen wijfie, dan zal ik je laten zien wat mannen horen te doen met vrouwen." Lachend klopte hij op de grond naast zich, maar dat leek haar niets te doen. "Ik zou nooit met een man als jij iets uitspoken." Ze deed een stap naar achter zodat ze geheel uit zijn bereik was. "Je mag van geluk spreken als je ooit nog een vrouw tegenkomt die iets met jou uit wilt spoken."
    De man lachte en in een flits had hij een hoorn tevoorschijn getrokken, waar hij kort maar hard op blies.
    "Oh nee." Mompelde ik, hij was niet in zijn eentje, hij was enkel een scout die de omgeving moest controleren.
    Zonder erbij na te denken trok ik mijn zwaard en stormde op de man af die op de grond lag en terwijl ik de verbaasde blik van de jonge vrouw ontweek pakte ik haar bij de middel en zette haar terug op haar paard en sprong zelf achterop. "We moeten snel weg hier voor zijn bende er is."


    { Hihi, mijn twee personages zijn bij elkaar, nog iemand die erbij wilt komen ? }


    Credendo Vides

    [Determinate > Quaintrelle]


    16 - 09 - '17

    { Oh gosh, Alexander Vlahos komt naar de Elf Fantasy Fair in April (yeah) }

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 17:33 ]


    Credendo Vides

    Iyalle Yggdrasil ~ Prinses

    Ik was het totaal niet gewend om zomaar opgepakt te worden en op mijn paard te worden gezet waarna iemand anders achter me op hetzelfde paard sprong.
    "We moeten snel weg hier voor zijn bende er is." Riep hij zo goed als in mijn oor en ik gaf mijn hengst de sporen waardoor die zichtbaar opgelucht met een sprong een flitsende galop inzette en de bomen al snel weer aan ons voorbij schoten.
    Achter ons waren nu overduidelijk strijdkreten te horen van een horde mannen die zich bij de schoft van net hadden gevoegd, maar de jonge man die bij me achterop het paard zat had me gered.
    Eenmaal in het zicht van de buitenste kringen van het kasteel van Camelot hield ik mijn paard in en liet hij zich van het paard af glijden, waar hij mij zijn hand aanbood ter hulp, maar ik liet me al naar beneden glijden, waar ik de rok van mijn jurk even recht streek en mijn zwaard opnieuw rangschikte om mijn heup.
    "Bedankt van net." Ik maakte een korte buiging voor hem. "Ik had het nooit in mijn eentje op kunnen nemen tegen een hele bende."
    De jongen voor me lachte diens witte tanden bloot. "Het genoegen is geheel wederzijds." Een beetje aarzelend stak hij zijn hand naar me uit die ik ook enig sinds aarzelend aannam. "Mijn naam is Nathaniel Fowl."
    "Iyalle Iggdrasil." Antwoordde ik simpelweg terug en ik zag dat er allemaal radertjes in zijn hoofd aan het draaien waren alsof hij mijn naam eerder gehoord had, dan zou hij een van de eersten zijn die me daadwerkelijk bij naam kenden hier.
    Er verscheen een verdwaasde glimlach om zijn lippen voor hij een lichte buiging maakte. "Prinses Iggdrasil." Murmelde hij zachtjes. "Excuseer mij voor mijn gedrag, ik had alleen nooit gedacht dat een prinses zomaar in haar eentje door het bos zou reizen en de strijd aan zou gaan met beruchte bandieten."
    Door zijn woorden moest ik lachen. "Wat voor gedachten heb je dan als het om prinsessen gaat ?"
    Hier leek hij nog even na te denken voor hij zich weer tot mij wende. "Ik weet het niet vrouwe, misschien meer diplomatisch of in ieder geval meer in de buurt blijven van het kasteel, over het algemeen zou je denken dat vrouwen zwakker zijn als het op vechten aankomst, maar dat heeft u net wel weer teniet gedaan."
    Ik hees mezelf op een hek, wat heel onkoninklijk was en besloot de jongeman wat meer over mezelf te vertellen.
    "Sinds mijn jeugd ben ik al getraind in zwaardkunsten en boogschietkunsten, zeker toen ik eens ontvoerd werd en een litteken opliep die ik mijn gehele leven zou houden." Ik legde mijn hoofd in mijn nek en genoot van de ondergaande zon. "Bijna geen enkele ridder bij mij thuis kan me verslaan, ik doe dan ook graag anoniem mee aan toernooien om dat te bewijzen." ik lachte eventjes onbezorgd en gebaarde dat de jongeman naast me plaats kon nemen, wat hij dan ook al snel deed.
    "Zeg, ik had echt wel verwacht dat koning Uther in ieder geval één wachter mee zou sturen."
    "Om eerlijk te zijn heb ik Uther nog maar even gezien, voor zo'n twee minuten en van de kroonprins nog maar een aantal seconden, het was nou niet echt een warm onthaal te noemen terwijl het goed van tevoren aangegeven was." Ik zuchtte. "De enigste personen waarmee ik nu echt lang heb gepraat zijn mijn eigen wachters en sir Gwaine."
    Mijn gedachten choten nog weer terug naar de ridder en een glimlach kwam als vanzelf op mijn gezicht.
    "Daarnaast ben ik hem er stiekem tussenuit geglipt, ik wou de omgeving graag verkennen."
    "Misschien kan ik je meer vertellen over de omgeving, zo weet je al meer zonder daadwerkelijk eerst op stap te gaan."
    Even dacht ik diep na, het reizen was juist een leuk gedeelte van het ontdekken, maar misschien was het inderdaad verstandiger om eerst mondelijke informatie te verkrijgen, dus ik knikte toe en Nathaniel begon te vertellen.

    { Nog even het lijkt wel alsof ik gewoon een story aan het schrijven ben in mijn eentje (; }


    Credendo Vides

    {Hahaha, ik zou graag verder willen schrijven, maar ik zit dus volledig vast met mijn personages, omdat anderen niet meer reageren...}


    Stenenlikker

    GilGalad schreef:
    {Hahaha, ik zou graag verder willen schrijven, maar ik zit dus volledig vast met mijn personages, omdat anderen niet meer reageren...}


    { Anders maak jij je gewoon los van die personen en ga dan gewoon verder (; Iets van zoek het maar uit, ik rij wel vooruit of zo. }


    Credendo Vides

    [Oh sorry dat ik niet meer reageer ;s
    Ik weet niet of deze rpg eigenlijk nog heel veel nut heeft, aangezien toch bijna niemand meer reageert?]


    16 - 09 - '17

    { Ik zou wel graag door willen, dit is één van mijn favoriete RPG's (: }


    Credendo Vides

    [Dat is fijn om te horen. Zelf heb ik echt geen inspiratie meer voor deze rpg..]


    16 - 09 - '17

    {DreamerN, zullen wij anders in pb verder met deze RPG? Want ik vind het ook nog leuk om door te gaan, sowieso ship ik Gwaine en Iyalle :')}


    Stenenlikker

    (Hmm... ik weet niet of ik nog verder wil. Natuurlijk wel, maar iemand die mijn tegenspeler wil zijn? )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    GilGalad schreef:
    {DreamerN, zullen wij anders in pb verder met deze RPG? Want ik vind het ook nog leuk om door te gaan, sowieso ship ik Gwaine en Iyalle :')}


    {Dat kan natuurlijk ook (: Tenzij de rest toch besluit om ook door te gaan, dan kunnen we gewoon hier verder, dat zou wel het leukste zijn, maar anders is dat een leuke oplossing.
    And yes, I ship them too (dance)}


    Credendo Vides

    [Ik weet niet of de rest door wil, ik wil het best proberen, maar zoals ik al zei weet ik even niks.]


    16 - 09 - '17

    {Het valt te proberen (: }


    Credendo Vides