Mabel Winter
Als Rafael ineens een zakje walnoten uit zijn tas haalt en de walnoten eruit begint te eten kijk ik even bedenkelijk naar het zakje.. Hij stopt het in zijn broekzak.. Om nu te gaan vragen of ik het mag hebben vind ik een beetje raar. Dan moet ik maar gewoon zorgen dat ik met hem in de skilift kom? Maar niet dat ik hem ook maar durf te vragen ofzo.. Nee, er zijn hier zat andere mensen die waarschijnlijk vele malen leuker zijn dan ik. Thuis heeft bijna heel de school een hekel aan me, dan zal dat hier niet zo veel anders zijn.
Ineens komt er een meisje bij ons staan en begint tegen Rafael te praten, mij een beetje negerend.. 'Zie je wel, Mabel? Je bent onzichtbaar. Niemand wil jou zien' moppert een stemmetje in mijn hoofd. Ik zucht diep en luister maar doelloos naar het gesprek,
"Hey, ik ben Ella" zegt het meisje met een glimlach, ik zie dat Rafael met een glimlach terug kijkt en zegt:
"Ik ben Rafael. Maar iedereen noemt me Raf" stelt hij zichzelf voor. Nee, Rafael, niet iedereen.. Ik niet.. Denk ik terwijl ik kort naar hem kijk.
"En zeg eens Ella. Heb jij hier zin in?" vraagt hij haar dan, waarna een glimlach zijn lippen siert. Hij heeft een mooie lach..
"Uhm, ik.. Ik ga denk ik.." Ik zucht, ik kan gewoon geen excuus vinden om hier weg te kunnen. En om met hetzelfde excuus als Juliet aan te komen is ook niet bepaald subtiel. Ik vind het nogal ongemakkelijk om ergens bij te staan waar een gesprek gevoerd word waar jij niet aan mee kan praten. Dan krijg ik altijd het idee of mensen me er niet bij willen hebben, wat thuis vaak gebeurt. Altijd als ik vrienden probeer te maken gaan ze thuis over Make-up lopen babbelen, en iedereen weet dat ik één van de weinigen ben die dat niet bepaalt leuk vind om over te praten. Tja, ik ben een beetje wat je noemt een 'tomboy'. Ik kleed en uit als een echt meisje meisje, soms dan, maar dat ben ik totaal niet.. dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik niet bepaald vrienden heb. Achja, waarschijnlijk ben ik ook niet aardig ofzo..
Langzaam aan raak ik verzeild in mijn eigen gedachtes en luister niet eens meer naar wat er om me heen gebeurt..
[Ik wou dat ik een tweeling zus had :c]
Little do you know