• De Vrijbuiter is een piratenschip.
    Alle bemanningsleden hebben hun eigen redenen om de wet te ontlopen. De een wil gewoon niet deugen, de volgende heeft per ongeluk een moord gepleegd, een volgende liep weg van huis op de vlucht voor een huwelijk wat hem/haar niet aanstond en weer een ander komt uit een lange traditie van piraterij. Waarom ze er ook zitten vast staat dat de bemanning van De Vrijbuiter over de hele zeven zeeën bekend is. Ze duiken op uit het niets, zijn zeer vriendelijk als je doet wat ze vragen en ander heb je je eigen begrafenisakte net getekend.


    Kapitein – 1 stuks
    Nevvyandira Nix - Squib
    Eerste stuurman – 1 stuks
    Dennis James Smith - YOLO
    Tweede stuurman – 1 stuks
    John Clyde - 5HELLEY
    Derde stuurman – 1 stuks
    Maria Blanca Cruzz- Gipsy
    Vierde stuurman – 1 stuks
    Jane Elizabeth Miller - Scatach
    Matroos – max. 7 stuks
    Thomas "Tom" Jay Dylan Daniels - wolffire
    Elizabeth 'Liz' Hudson - AnneMalik
    Kendra Elisabeth 'Eli' Dawson. - 5HELLEY
    Jared Mason Cooper - wolffire
    Charles Wright Nixon - Morrowind

    Xeon Lorea Devolimonde - Kimology


    De Regels:
    Max. 2 personen en dan geen twee officieren
    Minimaal 3 regels, een keer een one-liner is niet erg maar maak er geen gewoonte van
    Je speelt je eigen personage
    Er steekt niet opeens een storm op en je ziet ook niet opeens een schip of een vesting, ik meld van te voren als zoiets gebeurd.
    Je bent een piraat en dus geen lieverdje
    Geen Mary Sue
    Relaties mogen maar een beetje normaal, niet opeens pats boem ware liefde en geen aandacht meer voor de rest.
    Geen ruzie OOC
    Ik wil jongens en meiden een beetje gelijk houden dus soms mag je geen meisje of jongen aanmaken

    [ bericht aangepast op 24 nov 2012 - 10:50 ]


    Remember to be ridiculous.

    Charles Wright Nixon

    Ik draaide mijn hoofd licht naar rechts en zag in mijn ooghoeken dat de uitbater geen aandacht meer aan ons besteedde.
    Ik draaide de prullen langs me de rug toe en ging voor de muur staan. "Nu nog de goede vinden," fluisterde Dennis. Zolang de goede maar niet helemaal vanonder lagen, zou alles wel goed komen. Ik bracht mijn hoofd dichter naar de tonnen en speurde ze af tot ik de geur van alcohol tegenkwam.
    Ik tikte Dennis aan en wees op een ton die helemaal aan de zijkant lag. Zonder geluid te maken sloeg ik mijn armen erom heen en zette hem opzij. Dit was té makkelijk.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Dennis James Smith
    Er klonk allerlei geluid van de ruimte naast ons, waaruit ik opmaakte dat het plan tot zover goed ging. Charles had al snel een goede ton gevonden. Ik stak mijn duim naar hem op, ten teken dat hij goed bezig was. Zelf ging ik ook op zoek. Drank was makkelijker te vinden dan fruit. Dat had geen geur, tenminste geen duidelijke. Daarvoor moesten we ze openen, want er was ook niks op de tonnen geschreven. Op goed geluk begon ik maar aan de andere kant van de rij, dan waar de rum stond. Helaas was het niet een goede. Deze was tot de nok toe gevuld met blokjes hout. Waarom zou je dat in een ton doen? Maakte ook niet uit, veel tijd om daar bij stil te staan hadden we niet. Uiteindelijk vond ik een ton met sinaasappelen. Die waren een fortuin waard, zeker in die hoeveelheid. Perfect dus. Ik tilde hem op en zette hem bij de andere met drank neer. Eigenlijk zouden we nog bananen moeten hebben of iets dergelijks.
    'Bananen?'


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    | Ik wist niet dat we al begonnen waren. O.O Bevind het schip zich nog steeds in de haven? |


    kindness is never a burden.

    [Jep. Ze gaan 'morgen' uitvaren. De kapitein is ergens rond het schip, zoals de meeste matrozen. De eerste stuurman, Dennis, (me ^^) is met 3 matrozen naar het stadje om fruit en drank in te slaan (of eigenlijk gewoon te stelen...)
    En nog iets in het algemeen, wat is er eigenlijk gebeurd met de 3de stuurman/vrouw? Of klopt het gewoon niet dat die in de beginpost is ingevuld?]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    |Oké, dank je. Ik post meteen iets. Eerst mijn hoofdstuk afschrijven. (; |


    kindness is never a burden.

    Charles Wright Nixon

    Ik glimlachte goedkeurend toen Dennis het vat sinaasappelen bij de rum voegde. "Bananen," zei hij opeens.
    Ik trok een wenkbrauw op, maar begreep wat hij bedoelde. De geur van bananen was moeilijk te onderscheiden tussen alle geuren die er rond de stapel hingen, dus ik begon alle tonnen open te wrikken.
    In een ton zat buskruit. Ik keek Dennis even vragen aan. Buskruid kwam altijd van pas. "Buskruid?" fluisterde ik langzaam.
    Ik keek even naar de andere tonnen, als er nog een ton drank en fruit bij kwamen, werd het wel lastig dragen omdat twee tonnen per man al meer dan genoeg waren.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [de derde stuurman heeft zich uitgeschreven dus die plaats is vrijgekomen voor iemand met een matroos die zijn/haar rol promotie wil laten maken of no een rol wil maken.]


    Remember to be ridiculous.

    [Maria wilt wel?]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    [Maria wilt wel?]

    [de promotie naar derde stuurman bedoel je?]


    Remember to be ridiculous.

    [Charles ook wel, maar het maakt mij niet zo uit. Dus laat anders Maria maar ^^]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Dennis James Smith
    Charles hielp mee zoeken naar bananen, maar hij kwam met iets anders. 'Buskruit?' Ja, dat was altijd handig en ook erg duur. Stelen was dus een betere optie, maar als we ook nog bananen en een extra vat rum wilde werd het lastig. Een van de meiden erbij halen werd hem ook niet, dat zou te erg opvallen. Hmmm, moeilijke keus. De enige optie was een kar vinden, maar dat koste nog meer tijd. Ik begon een afweging te maken. Rum of bananen. Wat zou er meer nodig zijn op een schip? Zelf zou ik zeggen rum, dus dat werd de keuze.
    'We gaan voor de rum, buskruit en sinaasappels.' Nu nog de uitgang vinden.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Squib schreef:
    (...)
    [de promotie naar derde stuurman bedoel je?]

    [Ja, als er meerdere mensen willen kunnen we altijd loten? :') ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Maria is gepromoveerd naar derde stuurvrouw.
    [Morrowind, als er weer plaats komt krijgt Charles promotie]


    Remember to be ridiculous.

    Charles Wright Nixon

    Ik knikte en nam een vat rum en de ton buskruit op. Ik moest wel voorzichtig doen als ik niet de lucht ingeblazen wilde worden.
    Ik keek Dennis aan en wachtte tot hij klaar was. Ik wist niet hoe we de rest gingen waarschuwen dat we weggingen, maar ze deden blijkbaar hun werk erg goed want de man had blijkbaar nog niets gemerkt.
    Ik speurde in stilte de kamer af naar een ander uitgang. Het enige wat ik kon bespeuren was een raampje waar de tonnen misschien net door konden passen. Ik tik Dennis even aan met de punt van mijn nieuw laars en gebaar met mijn hoofd naar het raampje. Als iemand erdoor zou klimmen en de tonnen zou aannemen kwamen we ongemerkt buiten.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Squib schreef:
    Maria is gepromoveerd naar derde stuurvrouw.
    [Morrowind, als er weer plaats komt krijgt Charles promotie]


    [Okay ^^]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov