• De Vrijbuiter is een piratenschip.
    Alle bemanningsleden hebben hun eigen redenen om de wet te ontlopen. De een wil gewoon niet deugen, de volgende heeft per ongeluk een moord gepleegd, een volgende liep weg van huis op de vlucht voor een huwelijk wat hem/haar niet aanstond en weer een ander komt uit een lange traditie van piraterij. Waarom ze er ook zitten vast staat dat de bemanning van De Vrijbuiter over de hele zeven zeeën bekend is. Ze duiken op uit het niets, zijn zeer vriendelijk als je doet wat ze vragen en ander heb je je eigen begrafenisakte net getekend.


    Kapitein – 1 stuks
    Nevvyandira Nix - Squib
    Eerste stuurman – 1 stuks
    Dennis James Smith - YOLO
    Tweede stuurman – 1 stuks
    John Clyde - 5HELLEY
    Derde stuurman – 1 stuks
    Maria Blanca Cruzz- Gipsy
    Vierde stuurman – 1 stuks
    Jane Elizabeth Miller - Scatach
    Matroos – max. 7 stuks
    Thomas "Tom" Jay Dylan Daniels - wolffire
    Elizabeth 'Liz' Hudson - AnneMalik
    Kendra Elisabeth 'Eli' Dawson. - 5HELLEY
    Jared Mason Cooper - wolffire
    Charles Wright Nixon - Morrowind

    Xeon Lorea Devolimonde - Kimology


    De Regels:
    Max. 2 personen en dan geen twee officieren
    Minimaal 3 regels, een keer een one-liner is niet erg maar maak er geen gewoonte van
    Je speelt je eigen personage
    Er steekt niet opeens een storm op en je ziet ook niet opeens een schip of een vesting, ik meld van te voren als zoiets gebeurd.
    Je bent een piraat en dus geen lieverdje
    Geen Mary Sue
    Relaties mogen maar een beetje normaal, niet opeens pats boem ware liefde en geen aandacht meer voor de rest.
    Geen ruzie OOC
    Ik wil jongens en meiden een beetje gelijk houden dus soms mag je geen meisje of jongen aanmaken

    [ bericht aangepast op 24 nov 2012 - 10:50 ]


    Remember to be ridiculous.

    Het schip en zijn bemanning bevinden zich in een piraten haven en zullen de volgende dag weer het ruimer sop kiezen.
    Het is ongeveer 13.00 uur


    Remember to be ridiculous.

    Nevvyandira Nix
    Mijn benen bengelden over de rand van stijger waar ik op zat. Ik hield van de piratenhavens, het was er gezellig en niemand verachtte je door je "misdaden." Als je het mij vroeg was piraterij een van de meest eerzame beroepen die je kon hebben want je moest er zeker lef voor hebben, elke beweging kon namelijk je laatste zijn maar gelukkig liepen wij dat gevaar niet heel erg. De Vrijbuiter was een snel schip en ik had een blind vertrouwen in haar bemanning. Ik zat alleen wel een beetje in mijn maag met het geval Thomas. De meesten van ons begonnen jong maar hij was echt heel jong en daarbij was hij zo... lief, onschuldig welk woord je er ook voor wilde gebruiken maar dat kregen we er vast nog wel uit dacht ik.


    Remember to be ridiculous.

    Jane Elizabeth Miller
    Ik kwam het cafeetje uitgelopen met een glaasje wodka in mijn hand. Het spul rook razig, maar de barman had er opgestaan dat "de mooie meid" wodka zou krijgen. 't was van de zaak. Ik zag Nevvyandira op de stijger zitten en plofte naast haar neer. 'heey' zei ik, waarna ik vroeg 'wil jij mijn wodka?'


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    ForestKiwi -> Scatach


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Nevvyandira Nix
    Ik keek op en zag dat mijn vierde stuurman, nou eigenlijk vierde stuurvrouw maar dat klonk gewoon niet zo goed, naast me was komen zitten. 'Wil jij mijn wodka?' vroeg ze en ik keek naar het glas in haar had.
    Ik wist dat de meesten het vonden stinken en ik had ook liever rum als wodka maar eigenlijk spuugde ik in geen enkele alcoholische drank dus nam ik het glas aan. 'Natuurlijk.'
    Ik dronk het in een keer leeg waardoor mijn keel weg leek te brandden maar ik was erintussen wel voldoende aan gewend om het gevoel te negeren. 'Ik neem aan dat de meesten in de kroeg zitten?' vroeg ik.


    Remember to be ridiculous.

    Charles Wright Nixon

    Ik liep de slaapzaal uit en rekte me uit. We lagen aangemeerd in een piraten haven en ik had het weer eens niet door. Ik met mijn slaapkop ook altijd.
    De felle zon verblinde me en ik bleef even staan. Er was bijna niemand te zien op het denk en ik kroop behendig van het grote schip af.
    Nu we toch aangemeerd lagen, kon ik net zo goed opzoek gaan naar nieuwe laarzen. Als ik er tegenkwam tenminste. Of ik ervoor zou betalen zou ik dan nog wel zien.
    Ik liep voorbij Nevvyandira en Jade, die op de stijger zaten. Ik knikte even en mompelde een hese "Goedemorgen."


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Maria Blanca Cruzz

    Wanneer ik weer aan boord was van de vrijbuiter, ging ik over de rand van het dek zitten en sloeg mijn benen over elkaar terwijl ik het houten kistje op mijn schoot legde en de slotjes ervan opende.
    Met een zachte klik, gingen de slotjes open en deed ik voorzichtig het deksel wat omhoog zodat ik mijn nieuwe aanwinst kon bekijken.
    Het was een goud-ivoren pistool met als handvat een leuke arendskop, een daadwerkelijk prachtig wapen waar ik best trots op was.
    Een kleine bries streek langs mijn huid waardoor mijn donkerbruine lokken speels op en neer dansten.
    Mijn ogen vonden hun weg naar de horizon, waardoor ik een flauwe glimlach op mijn lippen kreeg.
    Wat wilde ik graag nog eens een keertje naar huis gaan, om mijn lieve moeder te omarmen en haar bij mijn vader weg te halen.
    Ik had het hem nog altijd niet vergeven dat hij me uit wilde huwen aan één of andere oude man met veel geld, ik wilde trouwen uit liefde.
    Niet om geld of macht.
    Ergens vroeg ik me onbewust af of ze nog aan me dachten, misschien dachten ze wel dat ik dood was.
    Met een kleine zucht stopte ik het nieuwe pistool in de holster rond mijn heup en bleef nog even naar de horizon kijken.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nevvyandira Nix
    Ik keek opzij en zag dat nog een van mijn bemanningsleden, Charles om precies te zijn, bij ons was komen zitten. 'Jij zat dus niet in de kroeg,' zei ik. 'Of misschien ook wel maar nu in elk geval niet meer.'
    Een zacht briesje speelde met mijn haar. 'Ik hoop dat er morgen meer wind staat als we uitvaren,' zei ik. 'Anders word het roeien voor jou Charles.'
    Ik keek even naar De Vrijbuiter en bedacht me voor de zoveelste keer hoe blij ik was dat ik hem had weten te vorderen. De naam die ik haar had gegeven paste trouwens bij mij en mijn bemanning. Vrijbuiters.


    Remember to be ridiculous.

    Jane Elizabeth Miller
    'mogge' zei ik tegen Charles. Hoewel ik al meer dan zes uur wakker was, was ik nog steeds een beetje suf. Misschien had ik toch niet dat witte poedertje van die matroos aan moeten nemen. Nouja. Ik zag Nevvyandira dromerig naar ons schip, De Vrijbuiter kijken. ' 'ijs wel mooi hé' zei ik.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Nevvyandira Nix
    'Hij is wel mooi hé?' vroeg Jane opeens en ik zag dat ze ook naar De Vrijbuiter keek.
    Ik knikte. 'Natuurlijk, je dacht toch niet dat ik hem gekaapt had als hij niet mooi was?' vroeg ik glimlachend en ik gooide de beker van de wodka die ze me had gegeven weg, de waarheid was dat het toevallig het schip was waar ik op was gegesen van een vlot maar ik hield meer van het schip als ik ooit van iets of iemand anders zou kunnen houden. Na ongevereer vier a vijf meter plonsde hij in het water. Ik genoot van mijn tijd hier in de haven maar ik kon niet wachten tot morgen wanneer we weer gingen varen want niets was beter als varen, plunderen en natuurlijk zwemmen.

    [er is een minimum van drie regels remember?]


    Remember to be ridiculous.

    Charles Wright Nixon

    Ik glimlachte kort. "Laten we maar hopen op wind dan."
    Ik had niets tegen roeien, het was nog steeds beter dan het dek schrobben, maar het was zwaar werk, zelfs als iedereen mee roeide.
    "Aan de drank zie ik," zei ik. "Misschien ga ik straks wel even naar de bar. Maar ik ga eerst eens voor nieuwe laarzen kijken."
    Ik prutste een beetje aan de losse zool van mijn linker laars en stond recht. Meestal bleef het ook bij kijken. Als ze te duur waren ging ik morgenochtend wel terug om ze te stelen, dan konden we sneller weg; we waren er net.
    Ik stond terug recht en liep de stijger af, voorbij de bar, opzoek naar een winkel of handelaar.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Nevvyandira Nix
    Ik keek hoe hij aan zijn laars peuterde, die dingen van hem waren echt helemaal versleten. Ik wilde net zeggen dat hij best wat van het goud van het schip mocht gebruiken om iets nieuws te kopen maar hij was al weer overeind gekomen en vertrokken. Ik veegde mijn haar uit mijn gezicht en keek even naar mijn eigen kleding. Mijn laarzen konden nog wel mee, net als mijn broek en mijn witte bloes. De sabel en het pistool in aan mijn brede riem waren nog prima en de hoed op mijn hoofd zat absoluut heerlijk. Bovendien had ik nog meer kleding in mijn hut liggen dus ik kon nog wel een tijdje vooruit.


    Remember to be ridiculous.

    Thomas "Thom" Jay Dylan Daniels
    Ik slenter een beetje over de piratenhaven en snak naar het water en de oceanen die voor mij onbekend zijn, maar niet onmogelijk. Ik zie wat mensen van het schip naast elkaar zitten, maar keer mijn rug naar ze om, ik heb een ander jongetje gezien. 'Hoi, ik ben Thomas' Zeg ik, en ik steek mijn hand uit. De jongen ziet er uit als een arme boerszoon die werk zoekt. 'Ik ben Joris, en ik kom van die boot' zegt hij, en hij wijst naar een boot. 'Ik kom van die!' Roep ik trots, en ik wijs naar de vrijbuiter 'daarbij is die van jou maar een oud wrak hé?' Vraag ik vol trots, en daardoor krijg ik een klap in mijn gezicht. Ik sla terug en een gevecht begint. Ik ben sowieso sterker en sneller, dus ik win. Daarna loop ik naar de rest van de bemanning. 'Zie je die jongen daar? Ik heb hem verslagen!' Roep ik vol trots. De jongen is wel wat groter dan ik, en daarom ben ik echt trots.


    Spoiler alert: you will save yourself

    [My Topiicsssssssssssss]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Jared Mason Cooper
    Ik loop de kroeg uit, het is hier veel te duur! Ik zie mensen op de steiger zitten en ren daar dus meteen naar toe. 'Heeft iemand hier rum of iets waar alcohol in zit?' vraag ik met mijn hese stem, die ik van mezelf heb, en niet van het roken, daar begin ik nie aan, nu nie, nooit nie. Ik laat me naast Nevvyandira op de steiger zakken en kijk haar aan. Dan zie ik dat Jane wodka heeft en sta ik op. 'Zo lieve Jade, jij hebt vast ook wel een glaasje voor mij over, hé schat?' vraag ik, en ik houd mijn hoofd een beetje schuin, smekend bedoelt. Ik besef nu pas dat ik kleine Thomas over het hoofd heb gezien en begroet hem 'Hey kleintje, al vriendjes gemaakt?' vraag ik, maar het is en retourische vraag, ik zag hem net vechten met een grotere jongen.


    Spoiler alert: you will save yourself