• I know, gigantisch zwaar onderwerp. Maar moet zelfmoord altijd een goede reden hebben? De broer van mijn beste vriendin is uit zijn perfecte leventje gestapt zonder enige aanleg. Diezelfde week was het de plechtige communie van het jongste broertje waar hij sterk naar uitkeek. Alle voorbereidingen getroffen. Wilde hij alles perfect hebben voor hij vertrok? Maar waarom vertrok hij dan zo impulsief terwijl hij wist wat hij voor iedereen betekent? Heeft iemand al ooit nagedacht over de redenen van zelfmoord buiten pesten, laag zelfbeeld of een te hoge druk? Waarom zou je zoiets doen? Egoïsme? Kan toch niet ... Wel dan?


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Ismenia schreef:
    Ik ken hier ook wel mn verhaal gaan neerkladden.
    Maar dan word ik weer bestempeld als het meisje dat de aandacht vraagt.
    Nee sorry, daar heb ik nu even geen zin in.

    Maar leven is het meervoud van lef.
    En Nerveus: Dat jij het lef hebt om zm dom te noemen.
    Echt... ik dacht dat jij wel meer inlevingsvermogen had.
    Verkeerd gedacht dus
    .


    Dude, ken je haar ofzo?


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Snor schreef:
    (...) Zo zie jij het, en dat mag. Maar ik wil je vertellen dat dit mentale gedachtes zijn. Mensen kunnen gewoon zo depressief zijn en zo ongelukkig met hun leven dat ze niet verder willen leven. Dit heet ziek in je hoofd en dit hoeft niet aan de buitenkant te zien zijn. Therapie is een optie, maar vaak vertellen ze het niet aan de wereld om zich heen en zijn ze bang dat het allemaal hun schuld is. Het is niet egoistisch, naar mijn mening. Je kan er niet aan doen dat je brein zo is op dat moment. Ik vind het alleen maar erg zielig voor alle mensen die dit hebben moeten doen. Daar heb je veel moed voor nodig, terwijl ze ook gewoon de keuze hebben gehad om te leven. Ik zou haast 'respect' gaan zeggen, maar ik vind dat zelfmoord dat niet verdient.


    Ik wil niet heel moeilijk doen, maar is mentale gedachtes niet een beetje dubbelzinnig? Ik bedoel, wat heb je nog meer? Fysieke gedachtes :P maar ja das niet echt het punt.

    Ik snap wel dat mensen soms zo ongelukkig kunnen zijn met hun leven dat ze een eind willen maken aan alles, maar weet je wat miss wel het grote probleem is? Mensen die zien zelfmoord als een oplossing en dat moet gwn niet vind ik.
    Ik ben het met Nerveus eens dat er in bepaalde gevallen zelfmoord egoïstisch en dom kan zijn, want soms dan plegen mensen zelfmoord wanneer het niet nodig is. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het meisje van die bangalijst die zelfmoord heeft gepleegd. Iedereen zegt wel wat erg en zo en das het natuurlijk ook, maar het had niet gehoeven. Mensen grijpen gwn te snel naar de oplossing zelfmoord vind ik wanneer dingen ze kapot of ongelukkig maken, maar nou wat? Het is leven. Wat had je dan verwacht? Dat alles een prachtig sprookje was met een happy-end?
    Soms denken mensen ook gwn niet na bij dit soort dingen. Ze zijn ongelukkig voelen een pijn die ze van binnen helemaal verwoest en willen er alles aan doen om het te laten stoppen. Begrijpelijk, maar weet je, voor elk probleem past er wel een antwoord en hetgene wat sommige mensen vertikken te doen is daarna te zoeken en tja, dan kiezen ze daarvoor.

    Dit is trouwens geheel mijn mening over dit en dit wil dus niet betekenen dat wat ik zeg niet gelijk altijd waar is of klopt, Het is een mening! Mensen hebben nog weleens de neiging om dat te denken.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ga niet katten ofzo.
    Maar als iemand niet echt weet waar hij of zij over praat.
    Dan ben ik al snel geneigd om gewoon mijn mening te zeggen.
    Boeit me niks of je die accepteert...


    Nobody can see the real me...

    Smalth schreef:
    Wow, iedereen gaat ineens katten op Nerveus.. ik durf mijn mening zowat niet meer te plaatsen. (cat) Anyway, 't is gewoon een slechte keuze/oplossing, vindt ik. Maar als anderen het egoïstisch en dom vinden dan kan dat toch? Hoef je je niet gelijk zo over op te winden. :')


    Haar mening kwam nogal heel erg beledigend en opdringerig over, zeker na die tweede post van haar.
    Natuurlijk mag jij het dom en egoïstisch vinden, maar dan mogen wij die mening ook dom vinden. Zeker als die persoon een zogenaamd 'perfect leven' heeft en dus niets weet over zelfmoord of de gedachten daar achter.
    -ik zeg hierbij niet dat jij niets weet van Zelfmoord en dit is niet persoonlijk op jouw bedoelt, ik leg alleen uit waarom de mening van Nerveus zo bot overkwam and why it doesn't make sense.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Smalth schreef:
    Wow, iedereen gaat ineens katten op Nerveus.. ik durf mijn mening zowat niet meer te plaatsen. (cat) Anyway, 't is gewoon een slechte keuze/oplossing, vindt ik. Maar als anderen het egoïstisch en dom vinden dan kan dat toch? Hoef je je niet gelijk zo over op te winden. :')


    Een goede vriend van me is overleden door zelfmoord en ik ben zelf ook héél dichtbij de dood gekomen toen ik het 'licht' niet meer zag, daarom worden zulke reacties meteen persoonlijk voor me, maar ik kan beter niet meer reageren, voor ik echt gefrustreerd/chagrijnig word en ik wil alles behalve ruzie. Natuurlijk is het geen 'goede keuze' dat zegt nooit iemand, maar je denkt niet 'alleen aan jezelf' de definitie van egoïsme als je er zelf niet meer wilt zijn.

    @Smalth, ik denk dat dit mede komt doordat dit bij sommige mensen gewoon een gevoelige snaar raakt en omdat het uit haar reactie op te maken is dat het onwetendheid is.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik vind zelfmoord iets heel moeilijk om een oordeel over te hebben. Ik probeer me te verplaatsen in mensen die zo'n daad plegen en bij sommige lukt dat, bij andere helemaal niet.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    nerveus schreef:
    (...)


    Nou dan weet ik er maar niks vanaf, mijn leven is tenminste leuk ;) Zonder zelfmoorden, maar goed, ik heb mijn mening duidelijk gemaakt. Ik vind het gewoon zwaar egoïstisch dat mensen hun leven opgeven omdat er problemen zijn en ze niet verder zouden kunnen. Er is altijd wel hulp, alleen zien mensen dat niet. Ik denk gewoon aan mensen die wel willen leven en het niet kunnen, terwijl gezonde mensen die dood willen dat opgeven. Nou dat vind ik gewoon dom.
    En dat jij mijn mening dom vind, best, maar ik vind jou heel onaardig overkomen, dus dat mag ik dan weer vinden :Y)

    Dat is het nou juist, die mensen zijn niet gezond. Depressiviteit is een ziekte en eentje waar geen goede medicatie voor is en al helemaal geen oplossing. Als je depressief bent of er een andere reden is dat het leven gewoon te zwaar voor je is, waarom moet je dan blijven lijden om andere een plezier te doen. Dat is pas egoïstisch. Iedereen heeft het recht om over zijn eigen leven te bepalen, dus ook over zijn eigen dood. Daar is niks egoïstisch aan.
    Daarbij denk ik dat voor omstanders het soms ook beter is dat diegene zelfmoord pleegt, niets is zo erg als een geliefde te zien lijden, elke dag weer een gevecht te leveren die die niet kan winnen, elke dag weer een beetje te zien sterven. Geloof me, dan sterf je zelf ook elke keer een beetje, alles is beter dan dat. Dan kan die gene misschien beter sterven. Het klinkt heel hard, ik weet het, maar de dood is niet echt ergste wat er is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik snap heel goed dat sommige mensen geen andere mogelijkheid zien. Het is alleen altijd zo ontzettend vervelend dat ze die niet meer kunnen zien door hun problemen. Er is altijd een oplossing, maar als die oplossing er niet lijkt te zijn. Dan is een zelfmoord volgens mij het eerste wat mensen zien als een noodoplossing voor alle problemen. Helaas beseffen ze nooit wat voor een pijn ze hun geliefden doen, maar ook mensen die hun lichaam vinden. Maar het is in mijn ogen een opstapeling van problemen, waardoor ze geen andere uitweg meer zien. De druk van deze maatschappij is ook ontzettend hoog en ik snap dat sommige dat niet aankunnen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ismenia schreef:
    Ik ga niet katten ofzo.
    Maar als iemand niet echt weet waar hij of zij over praat.
    Dan ben ik al snel geneigd om gewoon mijn mening te zeggen.
    Boeit me niks of je die accepteert...


    Serieus, praat jij nu gewoon de hele tijd tegen jezelf ofzo?


    Your make-up is terrible

    Escritura schreef:
    (...)

    Haar mening kwam nogal heel erg beledigend en opdringerig over, zeker na die tweede post van haar.
    Natuurlijk mag jij het dom en egoïstisch vinden, maar dan mogen wij die mening ook dom vinden. Zeker als die persoon een zogenaamd 'perfect leven' heeft en dus niets weet over zelfmoord of de gedachten daar achter.
    -ik zeg hierbij niet dat jij niets weet van Zelfmoord en dit is niet persoonlijk op jouw bedoelt, ik leg alleen uit waarom de mening van Nerveus zo bot overkwam and why it doesn't make sense.


    Nou ja, het viel me gewoon op, vandaar. En ik weet eerlijk gezegd ook niet veel van zelfmoord dus 'k weet niet hoe gevoelig het zit bij mensen die dat wel hebben..


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Tempesta schreef:
    Ik vind zelfmoord iets heel moeilijk om een oordeel over te hebben. Ik probeer me te verplaatsen in mensen die zo'n daad plegen en bij sommige lukt dat, bij andere helemaal niet.


    En dat je het probeert, dat is al heel wat.

    Ik loop zelf al jaren rond met een depressie.
    En dat gun je je ergste vijand nog niet eens!

    Als iemand dan zo dom is om dat te denken dat zm dom is.
    Moet zich zelf maar eens laten nakijken.


    Nobody can see the real me...

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 16:57 ]


    Nobody can see the real me...

    Smalth schreef:
    (...)

    Nou ja, het viel me gewoon op, vandaar. En ik weet eerlijk gezegd ook niet veel van zelfmoord dus 'k weet niet hoe gevoelig het zit bij mensen die dat wel hebben..


    Exactly. Maar jij zegt dat nu op een respectvolle manier en geeft toe dat je er niet veel van af weet. (Wat alleen maar goed voor jou is.) Nerveus zei simpel weg;

    Zelfmoord is gewoon egoïstisch. Er zijn mensen die doodziek zijn en niet meer kunnen leven, maar wel willen en dan plegen andere, omdat het leven te zwaar is, maar zelfmoord? Ja dat is gewoon dom en dan kan je het met me eens zijn of niet, maar dat is mijn mening, daar hoef ik jou niet over te horen wat jij van mijn mening vind. Ik vind zelfmoord dom en egoïstisch. ;)


    Dat is pure onwetendheid en dan ook nog eens behoorlijk beledigend.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ismenia schreef:
    (...)

    En dat je het probeert, dat is al heel wat.

    Ik loop zelf al jaren rond met een depressie.
    En dat gun je je ergste vijand nog niet eens!

    Als iemand dan zo dom is om dat te denken dat zm dom is.
    Moet zich zelf maar eens laten nakijken.


    Man, je begint echt van die onzinnige dingen te zeggen. Ik snap heus wel dat het een gevoelig onderwerp voor je is, maar om nou zulke uitspraken te maken..

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 16:59 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.