Snor schreef:
(...) Zo zie jij het, en dat mag. Maar ik wil je vertellen dat dit mentale gedachtes zijn. Mensen kunnen gewoon zo depressief zijn en zo ongelukkig met hun leven dat ze niet verder willen leven. Dit heet ziek in je hoofd en dit hoeft niet aan de buitenkant te zien zijn. Therapie is een optie, maar vaak vertellen ze het niet aan de wereld om zich heen en zijn ze bang dat het allemaal hun schuld is. Het is niet egoistisch, naar mijn mening. Je kan er niet aan doen dat je brein zo is op dat moment. Ik vind het alleen maar erg zielig voor alle mensen die dit hebben moeten doen. Daar heb je veel moed voor nodig, terwijl ze ook gewoon de keuze hebben gehad om te leven. Ik zou haast 'respect' gaan zeggen, maar ik vind dat zelfmoord dat niet verdient.
Ik wil niet heel moeilijk doen, maar is mentale gedachtes niet een beetje dubbelzinnig? Ik bedoel, wat heb je nog meer? Fysieke gedachtes
maar ja das niet echt het punt.
Ik snap wel dat mensen soms zo ongelukkig kunnen zijn met hun leven dat ze een eind willen maken aan alles, maar weet je wat miss wel het grote probleem is? Mensen die zien zelfmoord als een oplossing en dat moet gwn niet vind ik.
Ik ben het met Nerveus eens dat er in bepaalde gevallen zelfmoord egoïstisch en dom kan zijn, want soms dan plegen mensen zelfmoord wanneer het niet nodig is. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het meisje van die bangalijst die zelfmoord heeft gepleegd. Iedereen zegt wel wat erg en zo en das het natuurlijk ook, maar het had niet gehoeven. Mensen grijpen gwn te snel naar de oplossing zelfmoord vind ik wanneer dingen ze kapot of ongelukkig maken, maar nou wat? Het is leven. Wat had je dan verwacht? Dat alles een prachtig sprookje was met een happy-end?
Soms denken mensen ook gwn niet na bij dit soort dingen. Ze zijn ongelukkig voelen een pijn die ze van binnen helemaal verwoest en willen er alles aan doen om het te laten stoppen. Begrijpelijk, maar weet je, voor elk probleem past er wel een antwoord en hetgene wat sommige mensen vertikken te doen is daarna te zoeken en tja, dan kiezen ze daarvoor.
Dit is trouwens geheel mijn mening over dit en dit wil dus niet betekenen dat wat ik zeg niet gelijk altijd waar is of klopt, Het is een mening! Mensen hebben nog weleens de neiging om dat te denken.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.