• I know, gigantisch zwaar onderwerp. Maar moet zelfmoord altijd een goede reden hebben? De broer van mijn beste vriendin is uit zijn perfecte leventje gestapt zonder enige aanleg. Diezelfde week was het de plechtige communie van het jongste broertje waar hij sterk naar uitkeek. Alle voorbereidingen getroffen. Wilde hij alles perfect hebben voor hij vertrok? Maar waarom vertrok hij dan zo impulsief terwijl hij wist wat hij voor iedereen betekent? Heeft iemand al ooit nagedacht over de redenen van zelfmoord buiten pesten, laag zelfbeeld of een te hoge druk? Waarom zou je zoiets doen? Egoïsme? Kan toch niet ... Wel dan?


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Ygritte schreef:
    Zelfmoord heeft nooit een 'goede' reden. Het wordt gezien als laatste uitweg. Er kunnen tal van redenen zijn waar ik niet over ga gissen. Het blijft voor mij toch iets wat moeilijk te begrijpen is (:


    26 - 02 - '16

    Impressie schreef:
    (...)

    Daarmee ben ik het oneens. Waarom zo negatief denken? Negatief denken is niet intelligent. Nee, niet iedereen heeft het makkelijk, maar het is voor een groot deel je eigen handelingen, je eigen gedachten die je maken tot wie je bent: Gelukkig, omgaand met vervelende dingen in het leven of ongelukkig, alleen maar negatief denkend en niet verder durven leven.


    Wtf?

    Sinds wanneer is negatief denken niet intelligent? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gemerkt dat alleen domme mensen depressief zijn (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Wtf?

    Sinds wanneer is negatief denken niet intelligent? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gemerkt dat alleen domme mensen depressief zijn (cat)


    --'

    Als mensen zichzelf alleen maar zieker maken met negatieve gedachten noem ik dat niet bepaald slim. Niet dat ze er altijd wat aan kunnen doen als ze depressief zijn. En ik wil ook niet zeggen dat alle depressieve mensen dom zijn, het is maar net of ze bereid zijn er wat aan te doen, hulp zoeken bij een therapeut ofzo.


    You are beautiful, you are love.

    Misschien zien mensen het anders.. maar ik wou toch even mijn kant van dit onderwerp laten horen: zoals velen zeggen: 'suicide is never the answer!' Ik zie het leven als een soort weg of een pad, soms ga je de verkeerde richting uit, je blijft doorzoeken, de ene blijft op dit verkeerde pad, de ander vindt het juiste pad weer terug.. Als je verdwaald bent, dan vraag je de weg toch? Je zoekt dus hulp bij andere mensen, en dat is vaak wel het beste antwoord voor wanneer jij het leven niet meer ziet zitten, of geen idee hebt hoe jij je problemen kunt oplossen, gewoon doorzoeken naar mensen, geloof me er zijn mensen die je helpen! Stay strong!

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 13:59 ]

    Zelfmoord word vaak gezien als de laatste uitweg.
    Maar vaak zit er een jarenlange gevecht achter.
    Een gevecht wat sommige mensen niet altijd begrijpen.

    Leven is het meervoud van lef(ergens een x gelezen.)

    En aan de ene kant is het egoistisch, maar aan de andere kant hebben die mensen die zm plegen al een gevecht van hier tot ginder er op zitten.


    Nobody can see the real me...

    Zelfmoord is gewoon dom en nooit de enige uitweg.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Zelfmoord is gewoon dom en nooit de enige uitweg.


    Ignorance is also dumb. Ik denk niet dat je het echt kan begrijpen als je eht niet van dichtbij hebt meegemaakt. (End aarbij bedoel ik dat iemand dichtbij je zelfmoord heeft gepleegd of dat je zelf zulke gedachten hebt gehad. en zelfs dan kunnen sommigen het nog niet begrijpen.)

    Anyway, om zoiets 'dom' te noemen, vind ik persoonlijk ook nogal 'dom'.

    Of het de enige uitweg is; Vast niet. Er zijn altijd andere opties, maar voor sommigen is dit de gemakkelijkste, denk ik. En na een lang, moeilijk gevecht, zou ik ook de gemakkelijke weg kiezen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Impressie schreef:
    (...)

    --'

    Als mensen zichzelf alleen maar zieker maken met negatieve gedachten noem ik dat niet bepaald slim. Niet dat ze er altijd wat aan kunnen doen als ze depressief zijn. En ik wil ook niet zeggen dat alle depressieve mensen dom zijn, het is maar net of ze bereid zijn er wat aan te doen, hulp zoeken bij een therapeut ofzo.


    Ik wou net zeggen, meestal kunnen mensen daar níéts aan doen.

    Ik weet niets over zelfmoord, maar ik weet wel dat depressie niet iets is om grappig over te doen en dat mensen die depressief zijn niet zo zeer dom zijn.


    Destroy what destroys you.

    nerveus schreef:
    Zelfmoord is gewoon dom en nooit de enige uitweg.


    Dan is depressie zeker ook dom?
    Zelfmoord is niet dom, dat weet ik zeker. En soms is het wel de enige uitweg.


    Destroy what destroys you.

    Escritura schreef:
    (...)

    Ignorance is also dumb. Ik denk niet dat je het echt kan begrijpen als je eht niet van dichtbij hebt meegemaakt. (End aarbij bedoel ik dat iemand dichtbij je zelfmoord heeft gepleegd of dat je zelf zulke gedachten hebt gehad. en zelfs dan kunnen sommigen het nog niet begrijpen.)

    Anyway, om zoiets 'dom' te noemen, vind ik persoonlijk ook nogal 'dom'.

    Of het de enige uitweg is; Vast niet. Er zijn altijd andere opties, maar voor sommigen is dit de gemakkelijkste, denk ik. En na een lang, moeilijk gevecht, zou ik ook de gemakkelijke weg kiezen.



    Zelfmoord is gewoon egoïstisch. Er zijn mensen die doodziek zijn en niet meer kunnen leven, maar wel willen en dan plegen andere, omdat het leven te zwaar is, maar zelfmoord? Ja dat is gewoon dom en dan kan je het met me eens zijn of niet, maar dat is mijn mening, daar hoef ik jou niet over te horen wat jij van mijn mening vind. Ik vind zelfmoord dom en egoïstisch. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    (...)


    Zelfmoord is gewoon egoïstisch. Er zijn mensen die doodziek zijn en niet meer kunnen leven, maar wel willen en dan plegen andere, omdat het leven te zwaar is, maar zelfmoord? Ja dat is gewoon dom en dan kan je het met me eens zijn of niet, maar dat is mijn mening, daar hoef ik jou niet over te horen wat jij van mijn mening vind. Ik vind zelfmoord dom en egoïstisch. ;)


    Ten eerste, ik mag mijn mening net zo hard zeggen als jij die van jouw. I'm not forcing you to read it.
    Ten tweede, ja, jij mag je mening hebben. Maar dat betekend ook dat ik jouw mening dom mag vinden.
    Dit noemen ze dus onwetendheid.
    Heb jij dit zelf mee gemaakt? Kun jij dan weten hoe het is om je zo te voelen? Nee, dat kun je niet. Je hebt een mening over iets waar je dus, blijkbaar, zeer weinig van weet.
    Plus heb ik jouw al vaker meningen zien geven over dingen waar je zeer weinig van weet and I can't take this serious really. :W Ik hoop voor je dat je dit nooit mee maakt van dichtbij, want dan zou je wel anders piepen.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 14:42 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Bij deze bedank ik Escritura voor haar reactie.

    Ik weet wat zelfmoord kapot maakt, op beide kanten.
    Dus Nerveus: Jou reactie is zelf gewoon dom.

    Zelfmoord is niet dom.
    Maar gewoon een klotegevecht met de demonen in je kop.

    Maar dat zal jij waarschijnlijk niet snappen he.


    Nobody can see the real me...

    Misschien leek zijn leven zo perfect voor juo, maar wie weet werd hij wel nog gepest enz. zat hij ermee dwars, kreeg hij thuis niet genoeg aandacht en dacht dat het niet meer uitmaakte als hij er niet meer was, je zult het niet wetten.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Escritura schreef:
    (...)

    Ten eerste, ik mag mijn mening net zo hard zeggen als jij die van jouw. I'm not forcing you to read it.
    Ten tweede, ja, jij mag je mening hebben. Maar dat betekend ook dat ik jouw mening dom mag vinden.
    Dit noemen ze dus onwetendheid.
    Heb jij dit zelf mee gemaakt? Kun jij dan weten hoe het is om je zo te voelen? Nee, dat kun je niet. Je hebt een mening over iets waar je dus, blijkbaar, zeer weinig van weet.
    Plus heb ik jouw al vaker meningen zien geven over dingen waar je zeer weinig van weet and I can't take this serious really. :W Ik hoop voor je dat je dit nooit mee maakt van dichtbij, want dan zou je wel anders piepen.



    Nou dan weet ik er maar niks vanaf, mijn leven is tenminste leuk ;) Zonder zelfmoorden, maar goed, ik heb mijn mening duidelijk gemaakt. Ik vind het gewoon zwaar egoïstisch dat mensen hun leven opgeven omdat er problemen zijn en ze niet verder zouden kunnen. Er is altijd wel hulp, alleen zien mensen dat niet. Ik denk gewoon aan mensen die wel willen leven en het niet kunnen, terwijl gezonde mensen die dood willen dat opgeven. Nou dat vind ik gewoon dom.
    En dat jij mijn mening dom vind, best, maar ik vind jou heel onaardig overkomen, dus dat mag ik dan weer vinden :Y)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Sorry hoor Nerveus.
    Jij komt nu over alsof jij het perfecte leventje hebt.

    Wacht maar totdat jij er mee te maken hebt, dan piep je serieus wel anders.
    Kinderachtig hoor.
    Andere mensen veroordelen omdat ze zm plegen??
    Die mensen kunnen verdomme niet anders!
    Alleen omdat het gevecht in hun kop te groot is.

    Maar helaas zal jij dat nooit , maar ook nooit kunnen snappen..


    Nobody can see the real me...