• I know, gigantisch zwaar onderwerp. Maar moet zelfmoord altijd een goede reden hebben? De broer van mijn beste vriendin is uit zijn perfecte leventje gestapt zonder enige aanleg. Diezelfde week was het de plechtige communie van het jongste broertje waar hij sterk naar uitkeek. Alle voorbereidingen getroffen. Wilde hij alles perfect hebben voor hij vertrok? Maar waarom vertrok hij dan zo impulsief terwijl hij wist wat hij voor iedereen betekent? Heeft iemand al ooit nagedacht over de redenen van zelfmoord buiten pesten, laag zelfbeeld of een te hoge druk? Waarom zou je zoiets doen? Egoïsme? Kan toch niet ... Wel dan?


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    nerveus schreef:
    (...)


    Zelfmoord is gewoon egoïstisch. Er zijn mensen die doodziek zijn en niet meer kunnen leven, maar wel willen en dan plegen andere, omdat het leven te zwaar is, maar zelfmoord? Ja dat is gewoon dom en dan kan je het met me eens zijn of niet, maar dat is mijn mening, daar hoef ik jou niet over te horen wat jij van mijn mening vind. Ik vind zelfmoord dom en egoïstisch. ;)

    Als ik nu zwanger zou worden zou ik het laten aborteren, maakt niet uit of er vrouwen zijn die geen kinderen zouden kunnen krijgen en die ze graag willen. Dan ben ik toch ook niet dom? Dat is een keuze die ik maak, en daarbij hoef ik geen rekening te houden met andere mensen die hetzelfde misschien wel hadden gewild. Het is erg dom om zoiets dom te noemen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    nerveus schreef:
    (...)


    Nou dan weet ik er maar niks vanaf, mijn leven is tenminste leuk ;) Zonder zelfmoorden, maar goed, ik heb mijn mening duidelijk gemaakt. Ik vind het gewoon zwaar egoïstisch dat mensen hun leven opgeven omdat er problemen zijn en ze niet verder zouden kunnen. Er is altijd wel hulp, alleen zien mensen dat niet. Ik denk gewoon aan mensen die wel willen leven en het niet kunnen, terwijl gezonde mensen die dood willen dat opgeven. Nou dat vind ik gewoon dom.
    En dat jij mijn mening dom vind, best, maar ik vind jou heel onaardig overkomen, dus dat mag ik dan weer vinden :Y)


    Okay, well it's nice that your life is perfect. Sommige mensen hebben dat niet. Daarom denk ik dat jij geen duidelijk beeld van de situatie hebt. That's all.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 14:59 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ismenia schreef:
    Bij deze bedank ik Escritura voor haar reactie.

    Ik weet wat zelfmoord kapot maakt, op beide kanten.
    Dus Nerveus: Jou reactie is zelf gewoon dom.

    Zelfmoord is niet dom.
    Maar gewoon een klotegevecht met de demonen in je kop.

    Maar dat zal jij waarschijnlijk niet snappen he.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    nerveus schreef:
    (...)


    Nou dan weet ik er maar niks vanaf, mijn leven is tenminste leuk ;) Zonder zelfmoorden, maar goed, ik heb mijn mening duidelijk gemaakt. Ik vind het gewoon zwaar egoïstisch dat mensen hun leven opgeven omdat er problemen zijn en ze niet verder zouden kunnen. Er is altijd wel hulp, alleen zien mensen dat niet. Ik denk gewoon aan mensen die wel willen leven en het niet kunnen, terwijl gezonde mensen die dood willen dat opgeven. Nou dat vind ik gewoon dom.
    En dat jij mijn mening dom vind, best, maar ik vind jou heel onaardig overkomen, dus dat mag ik dan weer vinden :Y)

    Misschien is 't dan beter dat je er niks over zegt, als je er duidelijk niks van afweet (: Heb je wel door dat je heel kwetsend bezig bent? Di's niet meer 'gewoon' het verkondingen van je mening, je dringt het haast op. Je mening vind ik nogal kortzichtig.


    "I shut my eyes in order to see.'

    nerveus schreef:
    Zelfmoord is gewoon dom en nooit de enige uitweg.

    Zo moet je niet praten, dat vind ik dom.
    Echt, dat is toch gewoon respectloos


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Danku Ygritte!

    Ik weet waar ik over praat, denk hier nog een aantal mensen.
    Laat die gewoon in hun waarde.
    Als je datn iet kan Nerveus:
    Zoek dan een leven.

    En al krijg ik hier een waarschuwing voor..
    Het zijt zo.
    Maar ik zeg nu luid en duidelijk even mijn mening.

    Danku voor het lezen.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 16:14 ]


    Nobody can see the real me...

    Okee, ik was niet van plan hier op te antwoorden, maar zelfmoord is dom? Egoïstisch? Jullie hebben dit duidelijk niet van dichtbij meegemaakt nee, en ik vind niet dat je zomaar je mening klaar kunt hebben liggen over iets waar je echt helemaal niets van af weet. Als het zo dom is, waarom plegen dan de meest slimme mensen zelfmoord? En egoïstisch? Nee, echt niet. Iemand is dan al zóver heen dat het niet meer lukt om aan naasten te denken. Waarom zou een moeder dan zelfmoord plegen? Het zit in onze natuur om voor onze kinderen te zorgen, maar toch plegen er moeders zelfmoord. Dit gaat over de liefde van naasten heen. Je berooft jezelf echt niet zómaar van het leven.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 16:18 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Quiescent schreef:
    Okee, ik was niet van plan hier op te antwoorden, maar zelfmoord is dom? Egoïstisch? Jullie hebben dit duidelijk niet van dichtbij meegemaakt nee, en ik vind niet dat je zomaar je mening klaar kunt hebben liggen over iets waar je echt helemaal niets van af weet. Als het zo dom is, waarom plegen dan de meest slimme mensen zelfmoord? En egoïstisch? Nee, echt niet. Iemand is dan al zóver heen dat het niet meer lukt om aan naasten te denken. Waarom zou een moeder dan zelfmoord plegen? Het zit in onze natuur om voor onze kinderen te zorgen, maar toch plegen er moeders zelfmoord. Dit gaat over de liefde van naasten heen. Je berooft jezelf echt niet zómaar van het leven.



    Perfect verwoord.
    Ik heb het van dichtbij meegemaakt, heel dichtbij zelfs.
    Dus mensen die zeggen dat het dom is weten niet hoe erg het gevecht is met die rotdemonen.

    vervalt weer in herhaling...

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 16:22 ]


    Nobody can see the real me...

    Veel mensen weten niet wat er in het hoofd van iemand omgaat die suicidaal is of hoe je het ook schrijft
    Ikzelf weet het ook niet, maar het moet vast heel verschrikkelijk zijn. Ik weet zeker dat mensen die zelfmoord hebben gepleegd enorm veel verdriet hebben gehad. Ik denk dat ze er al langer mee kampen en hier al lang over hebben zitten nadenken.
    Ik denk dat dit voor sommige mensen écht de enige uitweg is, als ze zo ongelukkig zijn..
    Verder vind ik de mening van Nerveus nogal disrespectvol.


    Me so good.

    Er was een meisje bij mij op school die zelfmoord had gepleegd. Ze had werkelijk alles. Goede vriendinnen, en ze had een populair, fatsoenlijk en aardig karakter. Ze had een goed stel hersenen. Niemand zag het aankomen. Niemand wist ook precies waarom ze het uiteindelijk heeft gedaan. Het zijn waarschijnlijk problemen geweest die je als pubermeisje erg aantrekt. Die problemen hopen zich op tot een kleine ramp. Problemen kun je zien als ruzietjes, conflicten met ouders. Op een gegeven moment knapt er iets in je hoofd door al die kleine problemen waardoor je geen controle meer hebt. Je doet allemaal dingen impulsief en dit meisje heeft dat waarschijnlijk ook gedaan, met haar zelfmoord. Ze had het mogelijk helemaal niet zo bedoeld.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 16:25 ]


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    nerveus schreef:
    (...)


    Zelfmoord is gewoon egoïstisch. Er zijn mensen die doodziek zijn en niet meer kunnen leven, maar wel willen en dan plegen andere, omdat het leven te zwaar is, maar zelfmoord? Ja dat is gewoon dom en dan kan je het met me eens zijn of niet, maar dat is mijn mening, daar hoef ik jou niet over te horen wat jij van mijn mening vind. Ik vind zelfmoord dom en egoïstisch. ;)
    Zo zie jij het, en dat mag. Maar ik wil je vertellen dat dit mentale gedachtes zijn. Mensen kunnen gewoon zo depressief zijn en zo ongelukkig met hun leven dat ze niet verder willen leven. Dit heet ziek in je hoofd en dit hoeft niet aan de buitenkant te zien zijn. Therapie is een optie, maar vaak vertellen ze het niet aan de wereld om zich heen en zijn ze bang dat het allemaal hun schuld is. Het is niet egoistisch, naar mijn mening. Je kan er niet aan doen dat je brein zo is op dat moment. Ik vind het alleen maar erg zielig voor alle mensen die dit hebben moeten doen. Daar heb je veel moed voor nodig, terwijl ze ook gewoon de keuze hebben gehad om te leven. Ik zou haast 'respect' gaan zeggen, maar ik vind dat zelfmoord dat niet verdient.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 16:29 ]


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Ik ken hier ook wel mn verhaal gaan neerkladden.
    Maar dan word ik weer bestempeld als het meisje dat de aandacht vraagt.
    Nee sorry, daar heb ik nu even geen zin in.

    Maar leven is het meervoud van lef.
    En Nerveus: Dat jij het lef hebt om zm dom te noemen.
    Echt... ik dacht dat jij wel meer inlevingsvermogen had.
    Verkeerd gedacht dus.


    Nobody can see the real me...

    Wtf Nerveus are you serious? Ik ga dit niet meer lezen, ik raak té gefrustreerd van oppervlakkige reacties zoals dat. Je hebt het nog nooit zo'n pijn meegemaakt dat je een eind aan je leven zou willen maken, ondanks dat je wéét hoeveel mensen je er pijn mee zal doen & het is vreselijk, maar het lijkt de enige uitweg, dus hoe durf je te zeggen dat het Egoïsme is?! Iemand die zelfmoord pleegt of overweegt is ook niet ziek in zijn hoofd, maar gewoon gedeprimeerd en heeft er genoeg van, kán niet meer verder. Klaar. That's it. Dan is het een véél groter egoïsme om te zeggen dát het egoïstisch was. Is het juist niet egoïstisch van jou om geen sympathie te hebben voor die persoon? Vooral als je nooit in zoveel pijn bent geweest? Er kunnen andere dingen meespelen ieders verhaal is anders, maar oh my god het is NIET dom en egoïstisch.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 16:38 ]

    Zelfmoord is een emotionele daad, die heeft geen goede reden nodig. Elke reden is goed, zoiets doe je namelijk niet zomaar.
    Daarbij, vaak lijken ze een goed leven te hebben, maar is het niet zo. Je kan aan iemands leven of gedrag niet zien hoe hij zich voelt. Hij kan zich al heel lang echt goed kut gevoeld hebben zonder dat iemand het ziet, wat heel goed de reden voor zijn zelfmoord geweest kan zijn. En vaak willen ze alles goed achter laten, wat die voorbereiding voor de communie verklaart.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Wow, iedereen gaat ineens katten op Nerveus.. ik durf mijn mening zowat niet meer te plaatsen. (cat) Anyway, 't is gewoon een slechte keuze/oplossing, vindt ik. Maar als anderen het egoïstisch en dom vinden dan kan dat toch? Hoef je je niet gelijk zo over op te winden. :')


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.