• I know, gigantisch zwaar onderwerp. Maar moet zelfmoord altijd een goede reden hebben? De broer van mijn beste vriendin is uit zijn perfecte leventje gestapt zonder enige aanleg. Diezelfde week was het de plechtige communie van het jongste broertje waar hij sterk naar uitkeek. Alle voorbereidingen getroffen. Wilde hij alles perfect hebben voor hij vertrok? Maar waarom vertrok hij dan zo impulsief terwijl hij wist wat hij voor iedereen betekent? Heeft iemand al ooit nagedacht over de redenen van zelfmoord buiten pesten, laag zelfbeeld of een te hoge druk? Waarom zou je zoiets doen? Egoïsme? Kan toch niet ... Wel dan?


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Zelfmoord heeft nooit een 'goede' reden. Het wordt gezien als laatste uitweg. Er kunnen tal van redenen zijn waar ik niet over ga gissen. Het blijft voor mij toch iets wat moeilijk te begrijpen is (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Zelfmoord is bijna altijd een impuls en daardoor bijna nooit rationeel.


    I am an idiot, I move.

    Interpol schreef:
    Zelfmoord is bijna altijd een impuls en daardoor bijna nooit rationeel.


    Het is lang niet altijd een impuls. Het is vaak geen mogelijkheid zien tot doorleven. Zelfmoord-pogingen zijn vaak wel een impuls, maar dat lukt lang niet altijd. Het is vaak iets waar de persoon al jaren aan denkt en een soort van uitgeplande moord, maar dan op jezelf. Het is NOOIT Egoïsme, Egoïstisch zijn de mensen die zelfmood egoïstisch vinden, want je kunt je niet voorstellen in hoeveel pijn iemand geestelijk moet zijn om tot zo'n beslissing te komen.

    Als je zoiets doet, is er zeker iets mis met je. Dus ik betwijfel of hij een perfect leventje had. Voor de buitenwereld lijkt het misschien zo, maar mensen kunnen geestelijk zwaar in de war zijn.


    You are beautiful, you are love.

    Morgue schreef:
    (...)

    Het is lang niet altijd een impuls. Het is vaak geen mogelijkheid zien tot doorleven. Zelfmoord-pogingen zijn vaak wel een impuls, maar dat lukt lang niet altijd. Het is vaak iets waar de persoon al jaren aan denkt en een soort van uitgeplande moord, maar dan op jezelf. Het is NOOIT Egoïsme, Egoïstisch zijn de mensen die zelfmood egoïstisch vinden, want je kunt je niet voorstellen in hoeveel pijn iemand geestelijk moet zijn om tot zo'n beslissing te komen.

    Ik heb hier een wetenschappelijke artikel hangen waarin duidelijk staat dat 90% impulsief is.


    I am an idiot, I move.

    Impressie schreef:
    Als je zoiets doet, is er zeker iets mis met je. Dus ik betwijfel of hij een perfect leventje had. Voor de buitenwereld lijkt het misschien zo, maar mensen kunnen geestelijk zwaar in de war zijn.


    Ik ben het oneens.
    Ik quote: 'Happiness in intelligent people is the rarest thing I know' - Ernest Hemingway.
    Vaak zijn de slimste mensen het meest ongelukkig, waarom? Omdat ze doorhebben hoe oneerlijk deze wereld in elkaar steekt en dat 'It gets better' lang niet voor iedereen opgaat.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 22:22 ]

    Interpol schreef:
    (...)
    Ik heb hier een wetenschappelijke artikel hangen waarin duidelijk staat dat 90% impulsief is.


    Wetenschap kan een mens zijn of haar gedachtes niet vastleggen. Natuurlijk is er een bepaald moment waarop je echt besluit het te doen, maar no way dat je er nooit eerder aan gedacht hebt en het opeens besluit te doen.

    Morgue schreef:
    (...)

    Ik ben het oneens.
    Ik quote: 'Happiness in intelligent people is the rarest thing I know' - Ernest Hemingway.
    Vaak zijn de slimste mensen het meest ongelukkig, waarom? Omdat ze doorhebben hoe oneerlijk deze wereld in elkaar steekt en dat 'It gets better' lang niet voor iedereen opgaat.


    Daarmee ben ik het oneens. Waarom zo negatief denken? Negatief denken is niet intelligent. Nee, niet iedereen heeft het makkelijk, maar het is voor een groot deel je eigen handelingen, je eigen gedachten die je maken tot wie je bent: Gelukkig, omgaand met vervelende dingen in het leven of ongelukkig, alleen maar negatief denkend en niet verder durven leven.


    You are beautiful, you are love.

    Impressie schreef:
    (...)

    Daarmee ben ik het oneens. Waarom zo negatief denken? Negatief denken is niet intelligent. Nee, niet iedereen heeft het makkelijk, maar het is voor een groot deel je eigen handelingen, je eigen gedachten die je maken tot wie je bent: Gelukkig, omgaand met vervelende dingen in het leven of ongelukkig, alleen maar negatief denkend en niet verder durven leven.


    Het is niet Intelligent, maar wel vaak moeilijker te doen.

    Interpol schreef:
    Zelfmoord is bijna altijd een impuls en daardoor bijna nooit rationeel.


    Zelfmoord is zelden impulsief. Daarom wordt het psychologen en huisartsen aangeraden om met patienten te praten over zelfmoordneigingen als zij denken dat de patient die heeft. In sommige gevallen hebben patienten al een heel plan klaar liggen. Ze weten precies hoe ze het zullen doen. Het enige wat nog nodig is is die laatste druppel. En dat is het allerlaatste moment waarop je kunt ingrijpen.

    Die laatste stap is misschien een impuls, maar alles wat er toe leidt niet.


    quidquid excusatio prandium pro

    Interpol schreef:
    (...)
    Ik heb hier een wetenschappelijke artikel hangen waarin duidelijk staat dat 90% impulsief is.


    Vragen ze dat dan aan die dooie mensen? D:


    Your make-up is terrible

    Morgue schreef:
    (...)

    Het is niet Intelligent, maar wel vaak moeilijker te doen.


    Moeilijk om positief te denken, bedoel je? Dat is waar ja.. Daar gaat denk ik heel veel oefening van uit. Zelfkennis is ook belangrijk. Als je je eigen gedachten als het ware kunt 'bekijken' en je er bewust van kan zijn of het een positieve of een negatieve gedachte is, ben je al een heel eind op weg.


    You are beautiful, you are love.

    Assassin schreef:
    (...)

    Vragen ze dat dan aan die dooie mensen? D:


    I lol'd :')


    You are beautiful, you are love.

    Assassin schreef:
    (...)

    Vragen ze dat dan aan die dooie mensen? D:


    Hahaha, inderdaad x'D.


    i put the fun in funeral

    Impressie schreef:
    Als je zoiets doet, is er zeker iets mis met je. Dus ik betwijfel of hij een perfect leventje had. Voor de buitenwereld lijkt het misschien zo, maar mensen kunnen geestelijk zwaar in de war zijn.


    Pain is weakness leaving the body.