• I know, gigantisch zwaar onderwerp. Maar moet zelfmoord altijd een goede reden hebben? De broer van mijn beste vriendin is uit zijn perfecte leventje gestapt zonder enige aanleg. Diezelfde week was het de plechtige communie van het jongste broertje waar hij sterk naar uitkeek. Alle voorbereidingen getroffen. Wilde hij alles perfect hebben voor hij vertrok? Maar waarom vertrok hij dan zo impulsief terwijl hij wist wat hij voor iedereen betekent? Heeft iemand al ooit nagedacht over de redenen van zelfmoord buiten pesten, laag zelfbeeld of een te hoge druk? Waarom zou je zoiets doen? Egoïsme? Kan toch niet ... Wel dan?


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Ik heb tot nu toe nog nooit begrepen waarom mense zelfmoord plegen. Ik kan me ook niet goed inbeelden dat je er zo doorheen zit dat je zelfmoord als de laatste oplossing ziet. Ik zie het leven meer als een soort gift, het is je gegeven, dus maak er goed gebruik van en verspil het niet. Ik heb (gelukkig) verder ook geen ervaring met zelfmoord. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je niet meer kan genieten van het leven en depressief bent. Ik denk dat het vreselijk is als jij in die situatie zit, maar ik zou niet weten wat ik zou doen. Natuurlijk zeg ik nu dat ik dan geen zelmoord zou plegen, maar ik denk dat je dat pas weet als je in zo'n situatie hebt gezeten.

    Dus eigenlijk is mijn boodschap; Geniet van het leven, en van elke dag. Probeer in elke dag iets moois te zien. (:

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 17:17 ]


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Samhain schreef:
    (...)

    Ik ben op dieet dus jij mag geen donut. Ik bedoel, even voor de duidelijkheid, absoluut niet dat zelfmoord zoiets is als een donut of zo, maar het is gewoon een voorbeeld dat ik vaak gebruik.

    Als je zelfmoord pleegt heb je daar echt je redenen wel voor. Je weegt de voordelen af tegen de nadelen en daar neem je echt wel in mee dat je familie of vrienden hebt die overstuur kunnen raken van jouw dood, maar soms is dat gewoon niet genoeg. Op een gegeven moment besluit je dat leven teveel pijn doet, maar dan wordt er over het algemeen nog gewacht op een laatste duwtje, en is de eindbeslissing inderdaad impulsief.

    En sowieso, wie ben jij om zijn redenen te beoordelen? Jij denkt niet zoals hij, want jij maakt niet mee wat hij meemaakt en dus kan je onmogelijk weten wat hij doorgemaakt heeft. Denk je niet dat hij er over heeft nagedacht? Denk je dat hij dacht, hé, laat ik iedereen eens pesten door mezelf van kant te maken?

    Sorry hoor, maar volgens mij ben jíj hier echt de egoïst
    .


    Tigger is temporarily unavailable. So here is bouncy elephant: Bouncy Elephant agrees with this very much!


    quidquid excusatio prandium pro

    Waarschijnlijk besefte hij hoe zinloos het leven is.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Komop mensen, iemand anders een egoïst noemen is helemaal niet netjes hoor. Dat is een aanval op een persoon, en voor iedereen die weet wat goede discussies zijn en hoe je die voert, mag je niet op de man af spelen. Dus hou het netjes =)
    Je kan je mening ook op een manier zeggen, zonder personen namen te noemen.
    Zoals het in de huisregels staat "laat elkaar in zijn waarde".


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    Komop mensen, iemand anders een egoïst noemen is helemaal niet netjes hoor. Dat is een aanval op een persoon, en voor iedereen die weet wat goede discussies zijn en hoe je die voert, mag je niet op de man af spelen. Dus hou het netjes =)
    Je kan je mening ook op een manier zeggen, zonder personen namen te noemen.
    Zoals het in de huisregels staat "laat elkaar in zijn waarde".


    Ik krijg vast een waarschuwing als ik zeg: Dat is de waarde van sommigen. (cat)
    Dus dat zeg ik lekker niet, maar eigenlijk mag je wel zeggen: Ik vind, maar niet, jij bent. Says law.
    Anyways, volgens mij kan je hier gewoon geen zinnige discussie over houden.


    Your make-up is terrible

    Jezus wat een onzinnige discussies zeg (cat)

    Als iemand zelfmoord wilt plegen dan heeft diegene alles al opgegeven. Ze zien geen nut meer om verder te leven, omdat ze niks meer hebben om voor te leven. En ja, de meesten zullen depressief zijn. En ja, daarvoor heb je antidepressiva. Maaaar de kans dat mensen dat toegeven en hulp gaan zoeken is erg klein. Dus zullen ze ook geen antidepressiva krijgen.
    Ze hebben gewoon niks meer om voor te leven/zien het allemaal niet meer zitten. En dan pleeg je zelfmoord. Het is misschien egoïstisch, maar ze zien gewoon geen uitweg meer.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    En nou oppassen hoor! Een mod typt in rood,dus dat is een bedreiging.

    Anyway ik ben het eens met JUKEBOX haar reactie.

    Morgue schreef:
    En nou oppassen hoor! Een mod typt in rood,dus dat is een bedreiging.

    Anyway ik ben het eens met JUKEBOX haar reactie.


    Geen bedreiging, gewoon een waarschuwing.


    I am an idiot, I move.

    Floyd schreef:
    (...)
    Beter dan lijden ja, zeker als iemand niet beter kan worden(net als met euthanasie). Mijn moeder heeft kanker gehad en ik kan je vertellen haar zien lijden was erger dan haar dood, misschien niet op het moment zelf, maar nu zeker wel. Je kan je niet voorstellen hoe blij ik ben dat het voor haar snel is gegaan, beter zou ze nooit meer worden dus ik ben blij dat ze maar een paar maanden geleden heeft i.p.v. een jaar dat het had kunnen zijn.
    Ik snap dat het moeilijk voor te stellen is, zeker als je het nooit mee hebt gemaakt, en ik hoop dat je er nooit mee te maken krijgt, maar zo is het toch echt.
    Antidepressiva zijn verschrikkelijke medicijnen, je word er vaak goed ziek van. En ze zijn zeker geen wondermiddel. Niet elke depressiviteit kan genezen worden, manisch-depressief ben je voor het leven en word na maten je ouder word vaak alleen maar erger. Het ergste is dat je zelf niet door heb hoe erg je er dan aan toe bent waardoor je die medicijnen(waardoor je in jouw ogen alleen maar ziek gaat voelen) niet wilt nemen waardoor je weer depressief word. Het is een vicieuze cirkel waar j vaak niet meer uitkomt. En ja, dan is zelfmoord soms de beste optie.


    Ja, maar dat is niet waarover ik het heb. Een ernstige ziekte als kanker in een hoog stadium dan is je dood al zeker en dan valt er niets te doen. Het komt dan meer door de ziekte dat je zoiets besluit en niet puur door depressie. Je wordt depressief door die ziekte en das iets anders.

    Wat maakt het dat jij denkt dat ik zoiets vreselijks als de dood niet voor kan stellen? Ik bedoel, ik heb niets verteld over mij persoonlijk niet veel in ieder geval en jij gaat er zomaar vanuit dat ik nooit zoiets vreselijks hebt meegemaakt.

    Ik zeg ook niet dat het wonderpillen zijn of dat je erdoor wordt genezen, maar het helpt als een soort pijnstiller. Natuurlijk kun je goed ziek worden van die pillen, maar het helpt wel tegen die depressie als een pijnstiller.

    Ik vind zelfmoord geen oplossing, tenzij je dood al zeker is door bijv. een ziekte.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Interpol schreef:
    (...)

    Geen bedreiging, gewoon een waarschuwing.


    Dus in plaats van dat we in elkaar geslagen worden hebben we nu 1/4e ban? D: (4 waarschuwingen is een ban toch? 'hmm)

    Anyways. MIJN GEWELDIGE POST. Hij word genegeerd. Elephant is angry.


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Dus in plaats van dat we in elkaar geslagen worden hebben we nu 1/4e ban? D: (4 waarschuwingen is een ban toch? 'hmm)

    Anyways. MIJN GEWELDIGE POST. Hij word genegeerd. Elephant is angry.


    Niemand durfde er waarschijnlijk op in te gaan omdat hij goed onderbouwd was en er niet zo goed tegen in te gaan was. Maar hijs was goed, precies wat nodig was; achtergrondinformatie


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Tigger schreef:
    (...)

    Dus in plaats van dat we in elkaar geslagen worden hebben we nu 1/4e ban? D: (4 waarschuwingen is een ban toch? 'hmm)

    Anyways. MIJN GEWELDIGE POST. Hij word genegeerd. Elephant is angry.

    neen, dit is een waarschuwing in de zin van "pas op, anders heb je een waarschuwing op je strafblad".
    En jij gaat met je olifant offtopic dus je kan ook maar beter oppassen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Tigger schreef:
    (...)

    Dus in plaats van dat we in elkaar geslagen worden hebben we nu 1/4e ban? D: (4 waarschuwingen is een ban toch? 'hmm)

    Anyways. MIJN GEWELDIGE POST. Hij word genegeerd. Elephant is angry.


    No, I did't read because I was to lazy. D: Kan je geen kortere stukjes schrijven?


    Your make-up is terrible

    Destined schreef:
    (...)

    Ja, maar dat is niet waarover ik het heb. Een ernstige ziekte als kanker in een hoog stadium dan is je dood al zeker en dan valt er niets te doen. Het komt dan meer door de ziekte dat je zoiets besluit en niet puur door depressie. Je wordt depressief door die ziekte en das iets anders.

    Wat maakt het dat jij denkt dat ik zoiets vreselijks als de dood niet voor kan stellen? Ik bedoel, ik heb niets verteld over mij persoonlijk niet veel in ieder geval en jij gaat er zomaar vanuit dat ik nooit zoiets vreselijks hebt meegemaakt.

    Ik zeg ook niet dat het wonderpillen zijn of dat je erdoor wordt genezen, maar het helpt als een soort pijnstiller. Natuurlijk kun je goed ziek worden van die pillen, maar het helpt wel tegen die depressie als een pijnstiller.

    Ik vind zelfmoord geen oplossing, tenzij je dood al zeker is door bijv. een ziekte.

    Ik hoopte meer dan je het nooit mee hebt gemaakt.
    Maar zoals ik in een andere reactie al zei, depressiviteit is ook een ziekte, en een die niet goed te behandelen is en soms ongeneselijk is. Dan is hij het zelfde als kanker, het maakt je van binnen kapot tot je sterft. Net als kanker(ik bedoel ook niet zelfmoord of euthanasie omdat je ziek bent, ik bedoelde sterven door een ziekte zoals mijn moeder). En zoals ik ook al zei bij sommige depressies, zoals manisch-depressief heb je zelf niet door hoe depressief je bent, als je manisch bent, waardoor je je pillen niet wilt slikken en je weer depressief.
    Maar dit is denk ik een eindeloze discussie waar niemand echt blij van word(ik in ieder geval niet). Met onderwerpen als dit komen we er toch nooit uit omdat iedereen een andere mening heeft. Jij vind zelfmoord geen oplossing, dat mag, maar ik zie het wel als een oplossing. En aangezien niemand van mening gaat veranderen kunnen we beter ophouden met discussiëren voordat we iemand kwetsen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Assassin schreef:
    (...)

    No, I did't read because I was to lazy. D: Kan je geen kortere stukjes schrijven?


    Bitch please. Als ik rant dan rant ik tot ik uitgerant ben. Vroeger, toen ik jong was, toen lazen mensen dat soort stukken. 400 keer achter elkaar. Weet je hoe dat heette?

    Een boek lezen (cat)

    Oh, en hierboven haalde ergens iemand aan zelfmoord in geval van ernstige ziektes. Dat is euthanasie en hoewel dat te maken heeft op zelfmoord op een manier, is het niet relevant voor het topic geloof ik. Leidt alleen maar tot een zijspoor.

    En antidepressiva zijn geen pijnstillers. Antidepressiva zijn vele malen ongrijpbaarder. Van een pijnstiller kun je goed merken of hij werkt of niet, en hij heeft bijna onmiddelijk een merkbaar effect. Antidepressiva werken langzaam, het duurt 4 weken tot ze volledig effectief zijn. Verschillende mensen kunnen verschillend reageren op antidepressiva. Sommigen merken het effect helemaal niet. Dat is het vervelende ervan. Je bent maanden/jaren bezig met het vinden van de goede medicatie op de juistse dosis, en al die tijd heb je geen rust in je hoofd. En zelfs als je medicatie hebt en hij werkt, zelfs dan is dat niet altijd genoeg. Het is sowieso geen genezing: Het haalt de bron niet weg.

    Antidepressiva zijn een hulpmiddel. Het uiteindelijke genezen(Voor zover mogelijk) gebeurt met therapie. Coginitieve gedachten therapie, al dat gedoe.


    quidquid excusatio prandium pro