• Hallo, dit is de eerste RPG die ik open op Quizlet. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

    Verhaal
    Een groepje tieners spreken af op een weiland aan de rand van de stad. Daar gaan ze een spel doen. Truth or Dare, oftewel Doen of Waarheid. Ze geven opdrachten aan elkaar en delen de waarheid. In het begin zijn de opdrachten normaal, zoals kusjes geven en zand happen, maar dan worden ze steeds gekker...

    Uitleg Truth or Dare:
    Eén iemand begint en mag een persoon aanwijzen. De aangewezen persoon kiest uit 'Truth' (waarheid) of 'Dare'(doen). Als 'Truth' wordt gekozen, stelt de beginnende persoon een vraag die eerlijk beantwoord moet worden door de aangewezen persoon. Als 'Dare' wordt gekozen, verzint de beginnende persoon een opdracht die de aangewezen persoon moet uitvoeren. Als de aangewezen persoon de vraag heeft beantwoord of de opdracht heeft uitgevoerd mag die weer iemand anders aanwijzen en zo gaat het door. Maar die aangewezen persoon mag niet de beginnende persoon gelijk weer kiezen (om wraak te nemen bijvoorbeeld).
    Iedereen heeft één weiger die hij/zij kan inzetten.


    Omgeving:
    Het speelt zich af op een weiland aan de rand van de stad. Naast het weiland ligt een bos. Aan de bosrand staat het huis van de boer.



    Personen:
    - Alive bij Diapal
    - Vince bij Spyclon
    - Alex bij Renoster
    - Alice bij BeSlytherinn
    - Lyra bij CallyJunior
    - Moon bij Midna
    - Cassie bij Lovingstyles



    Regels:
    - Geen onzinnige berichtjes plaatsen.
    - Niet schelden (in het verhaal mag wel).
    - Graag ABN schrijven (met hoofdletters en leestekens).
    - 1 persoontje per gebruiker.
    - Truth or Dare spelen is niet leuk met heel veel mensen, dus ik laat maar 7 personen toe. Als dit topic te populair word en er meer dan 7 mensen mee willen doen, open ik er nog één.
    - Hou de balans evenwichtig tussen de jongens en de meiden, dus niet 5 meiden en 2 jongens.
    - Alle tieners zijn ongeveer leeftijdsgenoten, iedere persoon moet dus tussen de 15 en 18 jaar oud zijn.
    - Als je een paar dagen niet gereageerd hebt, gooi ik je eruit en maak je plaats voor iemand anders.

    Samenvatting tot nu toe:
    2:00
    Er is weer vanalles gebeurd. Het is duidelijk dat Alive en Moon elkaar niet mogen, maar bij Vince is dat anders.
    Want Alex ging voor een opdracht naar de Mac en iedereen ging mee, behalve Moon en Vince. Moon heeft haar liefde verklaard aan Vince.

    Stand tot nu toe:
    Alive: |||| |
    Moon: ||||
    Vince: |||| |
    Alex: |||| ||
    Cassie: |||| |
    Alice: ||||

    [ bericht aangepast op 29 jan 2012 - 21:03 ]


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Alive

    'We kunnen ze mee slepen,' stel ik voor. 'En we kiezen de lichtste wel uit.' Uit mijn zak haal ik Vince' mobiel die ik heb meegegapt. Ik stel de zaklantaarn in en even later wordt voor ons de boel verlicht.


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Moon Kaboor

    Even later waren Alive en Cassie boomstammen gaan halen. Ik stond op en liep naar het meertje toe.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Cassie
    Alive haalt Vince' mobiel te voorschijn en stelt de zaklantaarn in. Net als ik even naar hem wil glimlachen voel ik iets op mijn hand kriebelen. Ik kijk even en zie een spin. Een gil ontsnapt mijn lippen en ik hou me hand zover mogelijk van me af, 'haal hem alsjeblieft weg,' zeg ik smekend tegen Alive.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Alive

    Mijn wenkbrauwen schieten omhoog als ze plotseling begint te gillen. Op haar hand zit een dikke kruisspin. Met wijsvinger en duim tik ik de spin gemakkelijk van haar hand af. Hij tuimelt het gras in en verdwijnt in de duisternis.
    Ik vond er niets griezeligs aan, maar nu ben ik er weer aan herinnerd dat ze een spinnenfobie heeft. Ze heeft er wel eens over verteld, maar ik had het nog nooit meegemaakt.
    Ik sla mijn arm om haar schouders heen en fluister sussende woordjes tegen haar.


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Moon Kaboor

    Ik ging langs het rand van het meer zitten. Ik was moe, maar iets minder dan net. Ik merkte op dat mijn maag niet echt meer tuimelde en maakte in plaats daarvan een hongerig geluid. Ik negeerde het en keek over het meer.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Cassie
    Ik zucht even opgelucht als Alive de spin weg haalt. Hij slaat zijn arm om mijn schouder en fluistert sussende woordjes. Ik draai mijn hoofd naar de van hem, 'je vind me nu vast een aansteller dat ik bang word van een spin,' zeg ik zacht.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Alive

    Ik schud mijn hoofd. 'Jij kan er niets aan doen. Je bent gewoon iets angstiger aangelegd. Ik vind je er niet minder om.'


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Vince

    Ik kijk naar Moon en hoor haar maag een klein beetje knorren, 'Wil je ook wat eten?' vraag ik als ik mijn Mac papieren zak weer zie.


    I only miss you when I'm breathing

    Moon Kaboor

    'Wil je ook wat eten?' vroeg Vince. Klonk mijn maag dan zo hard? Ik voelde me eigen weer rood worden. 'Eh nee. Het is van jou, eet maar lekker zelf op,' zei ik tegen hem, zonder mijn blik van het meer af te halen.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Cassie
    'Jij kan er niets aan doen. Je bent gewoon iets angstiger aangelegd. Ik vind je er niet minder om.' 'Okee,' glimlach ik. Dan merk ik op dat zijn arm nog steeds over mijn schouders ligt en dat onze hoofden wel erg dicht bij elkaar zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vince

    'Maar je hebt toch honger?' vraag ik terwijl ik de zak open doe. 'En ik heb meer dan genoeg.' voeg ik er aan toe.


    I only miss you when I'm breathing

    Moon Kaboor

    'Maar je hebt toch honger?' vroeg hij en ik hoorde dat hij een zak open deed. 'En ik heb meer dan genoeg,' voegde hij er nog aan toe. Ik haalde mijn schouders op. 'Ik weet het niet,' zei ik na een tijdje.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Alive

    Ik merk ook op dat ik haar nog steeds omarm, min of meer. Maar ze maakt zich niet los, dus ik neem aan dat ze het niet erg vind. Langzaam leg ik mijn voorhoofd tegen de hare aan en kijk ik haar met halfgeopende ogen zwoel aan.


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Vince

    Ik loop wat naar voren en ga naast haar zitten, ik leg de papieren zak aan de ene kant en pak daar wat uit en geef Moon de Big Mac zelf.


    I only miss you when I'm breathing

    Cassie
    Alive legt zijn voorhoofd tegen die van mij en kijkt me op een zwoele manier aan. Ik glimlach even naar hem. Dan buig ik me naar hem toe en druk voorzichtig mijn lippen tegen die van hem.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered