• Ik ben dus met een verhaal bezig en ik zit een beetje vast hoe ik de hoofdpersoon's ouders moet beschrijven.
    Normaal doe ik het altijd met de woorden "mijn moeder" of "mijn vader," maar als die ouders er vaak in voorkomen word je doodgegooid met de woorden "mijn moeder/vader"
    bijvoorbeeld; Ik hoorde de lichte voetstappen van "mijn moeder" naderen. Mijn vader keek me verbaasd aan.

    Wat gebruiken jullie meestal en wat klinkt beter dan "mijn moeder/vader?" zal ik hun namen gebruiken? Of iets anders? Suggesties alsjeblieft!


    start everyday with a new hope leave bad memories behind and have faith for a better tomorrow

    uhm... papa en mama? ouders? pap & mam? voor de rest kun je het beste gewoon vader en moeder gebruiken.


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Sommige schrijvers kiezen er dan voor om de hoofdpersoon zijn/haar ouders bij de voornaam te noemen. Dat is wat ik vaak lees dan.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Ma, pa, mama, papa, moeke, vake, mamie, papie,...


    Has no one told you she's not breathing?

    Darius schreef:
    Sommige schrijvers kiezen er dan voor om de hoofdpersoon zijn/haar ouders bij de voornaam te noemen. Dat is wat ik vaak lees dan.[/quote

    'Mijn moeder, Miriam, keek me schuin aan'


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Je kan ook mooie en lieve koosnaampjes gebruiken Bv : Mammie, moetie ...


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Voornamen en verwijswoorden.


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    Voornamen en verwijswoorden.

    Tsja, als ik naar mijn vader of moeder refereer in het verhaal gebruik ik gewoon vader, moeder, en hij of zij.


    Full of envy behind that anonymous mask