• Hallo, dit is de eerste RPG die ik open op Quizlet. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

    Verhaal
    Een groepje tieners spreken af op een weiland aan de rand van de stad. Daar gaan ze een spel doen. Truth or Dare, oftewel Doen of Waarheid. Ze geven opdrachten aan elkaar en delen de waarheid. In het begin zijn de opdrachten normaal, zoals kusjes geven en zand happen, maar dan worden ze steeds gekker...

    Uitleg Truth or Dare:
    Eén iemand begint en mag een persoon aanwijzen. De aangewezen persoon kiest uit 'Truth' (waarheid) of 'Dare'(doen). Als 'Truth' wordt gekozen, stelt de beginnende persoon een vraag die eerlijk beantwoord moet worden door de aangewezen persoon. Als 'Dare' wordt gekozen, verzint de beginnende persoon een opdracht die de aangewezen persoon moet uitvoeren. Als de aangewezen persoon de vraag heeft beantwoord of de opdracht heeft uitgevoerd mag die weer iemand anders aanwijzen en zo gaat het door. Maar die aangewezen persoon mag niet de beginnende persoon gelijk weer kiezen (om wraak te nemen bijvoorbeeld).
    Iedereen heeft één weiger die hij/zij kan inzetten.


    Omgeving:
    Het speelt zich af op een weiland aan de rand van de stad. Naast het weiland ligt een bos. Aan de bosrand staat het huis van de boer.



    Personen:
    - Alive bij Diapal
    - Vince bij Spyclon
    - Alex bij Renoster
    - Alice bij BeSlytherinn
    - Lyra bij CallyJunior
    - Moon bij Midna
    - Cassie bij Lovingstyles



    Regels:
    - Geen onzinnige berichtjes plaatsen.
    - Niet schelden (in het verhaal mag wel).
    - Graag ABN schrijven (met hoofdletters en leestekens).
    - 1 persoontje per gebruiker.
    - Truth or Dare spelen is niet leuk met heel veel mensen, dus ik laat maar 7 personen toe. Als dit topic te populair word en er meer dan 7 mensen mee willen doen, open ik er nog één.
    - Hou de balans evenwichtig tussen de jongens en de meiden, dus niet 5 meiden en 2 jongens.
    - Alle tieners zijn ongeveer leeftijdsgenoten, iedere persoon moet dus tussen de 15 en 18 jaar oud zijn.
    - Als je een paar dagen niet gereageerd hebt, gooi ik je eruit en maak je plaats voor iemand anders.

    Samenvatting tot nu toe:
    2:00
    Er is weer vanalles gebeurd. Het is duidelijk dat Alive en Moon elkaar niet mogen, maar bij Vince is dat anders.
    Want Alex ging voor een opdracht naar de Mac en iedereen ging mee, behalve Moon en Vince. Moon heeft haar liefde verklaard aan Vince.

    Stand tot nu toe:
    Alive: |||| |
    Moon: ||||
    Vince: |||| |
    Alex: |||| ||
    Cassie: |||| |
    Alice: ||||

    [ bericht aangepast op 29 jan 2012 - 21:03 ]


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Vince

    Ik knik en pak meteen mijn iPhone, die ik nu niet meer in deze veel te krappe broekzak ga doen. Ik tik de naam van Cassie aan en begin te bellen.


    I only miss you when I'm breathing

    Alive

    'Weet je zeker dat ze op ons afkomen?' wil ik weten, maar ik heb al zo'n voorgevoel. 'Hoe kunnen ze de boer gevonden hebben?'
    Dan merk ik dat Cassie's telefoon gaat.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2012 - 20:24 ]


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Cassie
    Ik haal me schouder op en wil net wat zeggen als ik de ringtone van mijn mobiel hoor. 'Wacht even,' zeg ik tegen Alive. Ik stop even om mijn mobiel uit mijn broekzak te halen. Als ik op het schermpje kijk zie ik dat het Vince is en neem op, 'horen jullie ook al van die sirenes?' vraag ik meteen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Moon Kaboor

    Nadat ik het vuur had gedoofd, ging ik de spullen in pakken. Ondertussen luisterde ik naar Vince.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Alice

    "Zullen we anders de andere ophalen en naar mijn huis gaan mijn broer zit voor zijn werk in het buitenland dus heb het huis voor mij alleen" vroeg ik toen


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Vince

    'Ja, Moon merkte ze net op. We hebben het vuur nu snel gedoofd, ik denk dat we ergens anders weer moeten gaan afspreken.' ratel ik door de telefoon heen als Cassie opneemt.


    I only miss you when I'm breathing

    Alive

    Ik kijk om naar Alice en schud mijn hoofd. 'Nee, dan kunnen we net zo goed allemaal naar huis gaan,' zeg ik. 'We - tenminste ik - zijn hier om buiten het spel te doen.'


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Alice

    "Je weet dat mijn huis grenst aan een bos" zei ik tegen Alive


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Alive

    'Nee, dat weet ik niet,' zeg ik droog. 'Maar wat veranderd dat aan het verhaal?'


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Cassie
    Ik denk even na, 'Was er vlakbij het weiland niet een bos?' vraag ik aan Alive en Vince tegelijk.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vince

    'Eh ja, ik staar er nu naar.' antwoord ik als ik een halve draai maak.


    I only miss you when I'm breathing

    Alice

    "Nou als we het spel buiten verder willen spelen gaan we toch naar dat bos want dat hoort toevallig nog bij onze achtertuin en ons huis ligt afgelegen" zei ik tegen hem "Of heb je een beter idee?"


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Alive

    'Nee, maar Cassie wel.' Ik gebaar over mijn schouder, naar Cass. Dan kijk ik naar haar en wacht totdat het gesprek is afgelopen.


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Cassie
    'Okee, ga anders maar naar het bos. De politie gaat toch niet midden in de nacht een donker bos in. Dat durven ze toch niet,' grinnik ik, 'we zijn er denk ik over 10 minuutjes. Als het goed is is er ook een meertje in dat bos, ga daar maar heen,'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vince

    'Oké, we nemen alles wel mee en zien jullie daar.' zeg ik. Ik hang op en maak toch weer de fout om mijn mobiel in de broekzak te doen, ach die pak ik zo wel. 'We hebben afgesproken in het midden van een bos, bij een meertje.' zeg ik tegen Moon.


    I only miss you when I'm breathing